"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

surkea maalaaja

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hammer Master

surkea maalaaja

Viesti Kirjoittaja Hammer Master »

mist sais neuvoja ja opetusta maalaukseen? kun oon ihan surkea
(äskettäin alottanut)
space marines will rule the world forever
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

maalaa, maalaa ja maalaa. mitä enemmän maalaat ja kokeilet uutta sen paremmaksi tulet
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Sitten kun oot edes jossain määrin tyytyväinen tuotoksiisi niin laita ne kuvina tänne sotavasaraan, ja täältä sit saattaa joskus saada palautetta niistä :p
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Niin ja yritä mahdottomia ja älä lannistu, osan (nykyisistä :P) taidoistani sain kun ehdointahdoin kokeilin kaikkia inkkejä ja silmiä dekaaleja jne. Jos ajattelee kokoajan "Emmäosaa *Snif" on jo käytännössä luovuttanut.
Hauskoja Hetkiä Fikujen kanssa ainoastaan hienomotorisesti ja taiteellisesti lahjakkaat osaavat maalata ilman harjoittelua...
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Entä kun on oppinut maalaamaan kohtalaisesti ja haluaa maalata huonojen tekeleiden päälle? Onko moisessa järkeä?
east

Viesti Kirjoittaja east »

Assasin kirjoitti:Entä kun on oppinut maalaamaan kohtalaisesti ja haluaa maalata huonojen tekeleiden päälle? Onko moisessa järkeä?
Totta kai on.. Mielestäni :P
Tai ainakin itse jos tulee huono poistan maalin ja maalaan uudestaan.. Mutta ilman tuota maalin poisto -juttua, figusta tulee paksujen maalaien taki ruma.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Kiva kuulla! Vedin nimittäin viikko sitten maaleja pois aika monesta ukkelista...
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Jos olet melko uusi niin vanhojen figujen uudelleenmaalaus ei ole ongelma. Minulla on tuolla hyllyssä odottamassa 4500pts empireä joka huutaa tuskissaan rumien maaliensa vuoksi... :S
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Pelkästään maalaamalla et opi mitään. Todennäköisesti maalaat ja samat virhjeet toistuvat, mutta oikeasti suuria kehitysaskelia ei tapahdu, vaan uuden oppiminen tulee vahingon seurauksena.

Niinpä suosittelenkin lukemaan jo julkaistuja maalausoppaita, niistä on tosiaankin hyötyä. Jos netti on avoin ja lukeminen koneelta onnistuu, niin nyt aluksi tulee mieleen:
1) tämän foorumin haku. Esim. kiinnostut kuivaharjauksesta, jolloin laitat hakuun "kuivaharjaus" ja kohdistat sen "maalaus, konverttaus..."-osioon, sama pätee useilla muillakin tekniikoilla.
2. Perustekniikat. Etsi joku opas. Marko Siitonen, täällä Minisaarnaajana tunnettu heppu on kirjoittanut suomenkielisen oppaan, jonka löydät osoitteesta http://www.wellofminiatures.net/ . Laita vaikka suosikkeihin, niin ei tarvitse usein hakea. Englanniksi matskua löytyykin jo rajattomasti, kuten:¨

http://www.games-workshop.com , pirulaisen sivut, mutta jotain hyötyä niistäkin on.

http://www.coolminiornot.com , täällä paljon kuvallisia artikkeleita, ja apua saat aivan varmasti niin pitkälle, kuin haluat kehittyä

Lisäksi voit hyödyntää Sotavasaran linkki- ja artikkelikirjoa, joten ei ainakaan lueskeltava lopu kesken.

Jos netti taas ei kiinnosta, niin voit marssia Fantasiapeleihin tai GW:n liikkeeseen, ja napata hyllystä "how to paint miniatures"-kirjasen, tai mikälie sen nimi nyt olikaan.
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Itse kun aloitin, niin oli aivan tuskissani, että petskules ku en osaa maalata..
Sitten Sotun välityksellä luin maalauksesta ja maalasin ja maalasin aloin kehittyä ja sitten eräs kokeneempi aikuinen opetti mulle maalausta.
Siinä sitten kehityin, ja tällä hetkellä maalausjäki on katteltavaa, ei mitään loistavaa, mutta ei huonoa.
Ja se, että olen varsin tyytyväinen maalausjälkeeni... Nyt ajattelin vain alkaa opettelemaan muita tekniikoita... Blending...
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Niin ja jos asut pk seudulla, niin kannattaa käydä kääntymässä hki:n fantasiapelejen maalauskerhossa. Sinne ei tarvitse ottaa omia kamoja mukaan. Suosittelen! :D
Viimeksi muokannut Spongebob-Väyrynen, Su 08.05.2005 14:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

suosittelen maalausopetukseen myös erästä toista foorumia (toistaiseksi jostain syystä alhaalla, mutta pitäisi viikon sisään olla taas toiminnassa): Jenova project - http://www.jenova.dk - jäsenenä mm. useita GD-voittajia - loistotutoriaalit ja avuliasta neuvontaa.

Mikäli tunnet lähistöltäsi jonkin paremman maalaajan, niin pyydä päästä jossain vaiheessa maalaamaan sen kanssa - useimmat ovat ihan mielellään auttamassa, ja suositan lämpimästi myös tuota Fantsun maalauskerhoa. Dayn antamat ideat silloin kun siellä vain kerran kävin antoivat lisää pontta NMM-tekniikoilleni.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Itse harjoittelen uusia juttuja ylimääräisiin osiin.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”