"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Suhtautuminen Powerplay armeijoihin?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Grey
Viesti:

Suhtautuminen Powerplay armeijoihin?

Viesti Kirjoittaja Grey »

Heipähei!

Otsikkokertookin jo kaiken, eli kuinka suhtaudutte kaikenmoisiin powerplay armeijoihin esim. turnauksissa? Esim. törmäätte 8 tiranocchariotin laumaan, tai 30 skavenjezzailin yms? alattekopitää pelaajaa ns. "Ksiittarina" tai vihaamaan häntä jotenkin tai halveksumaan? Eih'än se minustakaan mukavaa ole pelata sellaisia vastaan, ( vaikka itsekin harjoitan satunnaisesti powerplay-listoja :roll: ) Mutta minusta silä ei oikeastaan ole väliä millaisella listalla pelaa. Minusta "viha´" ( siis jos jollaine sellaista syntyy? ) pitäisi kohdistua siihen armeijaan ei sen pelaajaan.
MIELIPITEITÄ?

-Grey
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Juuri näin asia on minustakin! Jos riitaa tulee, menee pelistäkin maku! Itse tosin käytän power-listoja hyvin harvoin... Toisaalta kuka pelaa muun kuin voittamisen takia?
Viimeksi muokannut Nilarakh, Ti 10.05.2005 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Tästä on kyllä puhuttu ennenkin, mutta vastaampa tähänkin. Powerpelaaminen on ihan ok. Tyrnauksissa on tarkoitus voittaa, eikö? Eli miksi pelata huonolla listalla, kun voi pelata ns. "fluffilistalla", joka on yleensä paljon epäfluffikkaampi kuin "powerplay lista". Sitäpaitsi tunnen useita ihmisiä jotka pelaa "powerplay" listalla ja ovat todella hyviä tyyppejä.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Kyllä se nyt vaan on niin, että power-pelaajat ovat jo sinänsä ihmisinä täysin epäonnistuneita. Heillä on ollut varmasti vaikea lapsuus, ja se heijastuukin peleissä. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta valitettavasti joudun vihaamaan heitä elämänsä loppuun saakka. Halveksun heitä hyvin syvästi, enkä voi enää kuvitellakaan pelaavani toista kertaa samaa power-pelaajaa vastaan. Pyydän teitäkin liittymään tähän oikeutettuun vihaan!

Power-pelaajille vielä: vihaan teitä!
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Stenvall, entä epäonnistuneet power pelaajat, eli minä :D. Omistan jokapaikan kyntäjä welffi listan, eikä kunnon turnaus menestystä ole tullut, toisaalta en käytä massa archereita joita jotkut väittävät juustoksi.
Frak!
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Stenvall kirjoitti:Kyllä se nyt vaan on niin, että power-pelaajat ovat jo sinänsä ihmisinä täysin epäonnistuneita. Heillä on ollut varmasti vaikea lapsuus, ja se heijastuukin peleissä. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta valitettavasti joudun vihaamaan heitä elämänsä loppuun saakka. Halveksun heitä hyvin syvästi, enkä voi enää kuvitellakaan pelaavani toista kertaa samaa power-pelaajaa vastaan. Pyydän teitäkin liittymään tähän oikeutettuun vihaan!

Vihaat semmoisia jotka käyttävät hyvää listaa ja voittavat sut vai?
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Kauppias kirjoitti:
Stenvall kirjoitti:Kyllä se nyt vaan on niin, että power-pelaajat ovat jo sinänsä ihmisinä täysin epäonnistuneita. Heillä on ollut varmasti vaikea lapsuus, ja se heijastuukin peleissä. Olen yrittänyt ymmärtää, mutta valitettavasti joudun vihaamaan heitä elämänsä loppuun saakka. Halveksun heitä hyvin syvästi, enkä voi enää kuvitellakaan pelaavani toista kertaa samaa power-pelaajaa vastaan. Pyydän teitäkin liittymään tähän oikeutettuun vihaan!

Vihaat semmoisia jotka käyttävät hyvää listaa ja voittavat sut vai?
Taisitpa juuri näyttää esimerkin siitä, miten Sotussa ymmärretään sarkasmi yleensä.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Koittakaa nyt jo uskoa ettei se sarkasmi tule ikinä toimimaan nettifoorumeilla. (Ellei nyt aivan no-brainer jutusta ole kyse ja perässä tusina keltasia naamoja.)

8 Tiranoc chariotin tai 30 jezzailin armeijat voivat olla aivan kuraa tietynlaisia armeijoita vastaan, joten näiden kohdalla on enemmän kyse kivi-paperi-sakset tyylisestä onnenkaupasta. Pidemmälle ajatellut todelliset "powerplay"-listat eivät sellaisilta useimpien silmiin välttämättä edes näytä. Turnauksissa minulle on aivan sama mitä vastassa on, siellähän on tarkoituskin pelata kovaa (vaan kohteliaasti jne. kyllä me kaikki nämä tiedetään). Toisaalta taas kaveripeleissä on pepusta semmoinen meininki että viritetään lista juuri jotakin kaverin armeijaa vastaan. Kenelläkään ei ole kivaa ellei sosiaalinen älykkyys ole goblinin tasolla.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Väkipyörä kirjoitti: Toisaalta taas kaveripeleissä on pepusta semmoinen meininki että viritetään lista juuri jotakin kaverin armeijaa vastaan. Kenelläkään ei ole kivaa ellei sosiaalinen älykkyys ole goblinin tasolla.
Tästä täytyy kyllä olla erimieltä. Jos molemmat virittää listansa juuri toisen armeijaa vastaan äärimmilleen toimivaksi ja sitten vääntävät hiki päässä ja hampaat irvessä loppuun asti niin onhan sekin hyvää viihdettä, eikö? Tärkeämpää on se että ennen peliä molemmat tietävät millaisella meiningillä ollaan peliin lähdössä, väännetäänkö tosissaan vai pelaillaanko rennosti mukavilla listoilla.

Siis, pelatkaa powerplayllä jos haluatte, on siinäkin hyvät puolensa. Hienointa tietty olisi jos saataisiin näitä tosissaan vääntämistä turnauksia ja sitten rentoa pelailua "turnauksia" erikseen että kaikille olisi jotain. Tästähän on usein puhuttu, mutta toteutus taitaa olla liian hankala.
Dwarfgrinder

Viesti Kirjoittaja Dwarfgrinder »

Yhdyn stenvallin ajatukseen. En voi sietää niitä pelaajia, jotka pelaavat warhammeria vain voittaakseen.
Itse olen pelaillut örkeillä jo monta vuotta ja oon tullu siihen tulokseen, että örkit ovat ehkä ainoa kansa jolle ei ole mahdollista tehdä varmaa voittolistaa. (Olen yrittäny mutta en ole onnistunut)
Olisi hienoa jos kaikki must win pelurit keksisivät, että ei se maailma kaadu jos välillä häviää. :)
....
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Dwarfgrinder kirjoitti:Yhdyn stenvallin ajatukseen. En voi sietää niitä pelaajia, jotka pelaavat warhammeria vain voittaakseen.
Minkä ihmeen takia sitten pelata pitäisi? Noudattaakseen typerää C-luokan fluffia, jota kirjoittavat peruskoulun ala-astetasoisen mielikuvituksen omaavat lahjattomat ääliöt? Tehdäkseen mahdollisimman huonon armeijan, ettei äidin perään itkevät keskenkasvuiset kasvissyöjä-pasifistit vain koe itsetunnollisia häiriöitä?

Kiitos vain, minä jatkan edelleenkin pelaamista niin, että tavoittelen voittoa. Ikävää, jos kaikenmaailman larppaajien maailmankuvaan se ei sovi.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Ihmiskilpi kirjoitti:Jos molemmat virittää listansa juuri toisen armeijaa vastaan äärimmilleen toimivaksi ja sitten vääntävät hiki päässä ja hampaat irvessä loppuun asti niin onhan sekin hyvää viihdettä, eikö?
No joo. Itselläni on vaan jotenkin oletusarvoisesti tapana rakentaa armeijani enemmän tai vähemmän "turnausympäristöön sopivaksi" = pitäisi pärjätä useimpia eikä vaan tiettyä armeijaa vastaan. Tästä tulee tietysti hieman (mutta vain hieman) poikettua jos etukäteen on vastapuoli tiedossa. Liha kun on vaan niin heikko.

Sinulla oli kyllä pointti, jota en itse heti tullut ajatelleeksi. Konsepti vaan oli hieman vieras.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Ja tahtoisin vielä lisätä että jokaisella on ihan samanlaiset oikeudet tehdä power-play lista, minusta sellainen " Nii sä voitit kun sun lista on tommonen Über juusto!! " ovat huonoja puolustukisa tappiolleen yhtähyvin kyseinenkin pelaaja voisi itsekin tehdä tehokkaan listan. Turha siitä on pelaajalle valittaa, niin kauan kun lista vain on laillinen. Sitäpaitsi toisen listasta kinuaminen tai etenkin toiselle suuttuminen hänen pelityylinsä/armeijansa takia on täysin naurettavaa.

-Grey
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

Niin. Minä teen armeijoistani hyviä (ne sopivat minulle. Sanokoot muut mitä tahansa). Onko se rikos tai jotain muuta sen tapaista? Toisaalta, Minua syytetään aina powerplay listan kanssa pelaamisesta, tein mitä tahansa (viimeisin oli bretonnian peasant bowmen horde), joten mitäs minä tässä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että jotkut pönkittävät itsetuntoaan väittämällä, että kaikki tappiot johtuvat vastustajan "juusto" listasta. Minä yritän oppia, mitä tein väärin kun niin epämiellyttävästi hävisin.
niin... tänäänkin...
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Grey kirjoitti:Ja tahtoisin vielä lisätä että jokaisella on ihan samanlaiset oikeudet tehdä power-play lista, minusta sellainen " Nii sä voitit kun sun lista on tommonen Über juusto!! "
Sekä "Mä käytinki fluffilistaa" :D

Mutta siis ongelma on taas pelaajan oma... Jos menet turnaukseen jollakin full infantry breteillä, siksi että olet kirjoittanut kivan tarinan talonpoikien vallankumouksesta, älä ala muille itkemään mistään powerplay listoista.
Ainoa tapa tehdä lista(vaik' ei niitä montaa ole), jota en hyväksy on suora kopiointi esim. Niilo nyyppä katsoo sotusta kuinka kaikki kehuu fangin legioonaa voittamattomaksi ja menee armeijalistat osioon. Täällä huomaa Fangihan on laittanut demoni kokoonpanonsa esille! heti kopioimaan paperille ja ostamaan figuja.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Quick Blade kirjoitti: Ainoa tapa tehdä lista(vaik' ei niitä montaa ole), jota en hyväksy on suora kopiointi esim. Niilo nyyppä katsoo sotusta kuinka kaikki kehuu fangin legioonaa voittamattomaksi ja menee armeijalistat osioon. Täällä huomaa Fangihan on laittanut demoni kokoonpanonsa esille! heti kopioimaan paperille ja ostamaan figuja.
Mikäs vika tuossa on? Tarkoitus on liikutella kalliita pikku-ukkoja ympäri pöytää, jos joku muu ajattelee valmiiksi itselle sopivan listan niin kopioimaan vain. Siihenhän kaikki summonhordet, SADit, sotapolut, kärryhordet jne perustuvat. Saattaa olla, että parinkymmenen yrityksen jälkeen kopiolistalla oppii jopa pelaamaan.

Ja jottei kenellekään nyt jäänyt epäselväksi, pari edellistä viestiäni on saattanut sisältää jopa sarkasmia vaikken niitä hymiöitä mukaan iskenytkään.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Quick Blade kirjoitti:"Mä käytinki fluffilistaa"
Muistakaa että Fluffi ja powerplay ei oo mitenkää toisiaan pois sulkevia juttuja. Esimerkiksi sanon että rottani ovat kärsineet nälästä ja 1000 rotasta 900 on kuollut. Ja 100 rotalla on 900 rotan varusteet eli 10 ratlingiä.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

figunarkki kirjoitti:
Quick Blade kirjoitti:"Mä käytinki fluffilistaa"
Muistakaa että Fluffi ja powerplay ei oo mitenkää toisiaan pois sulkevia juttuja. Esimerkiksi sanon että rottani ovat kärsineet nälästä ja 1000 rotasta 900 on kuollut. Ja 100 rotalla on 900 rotan varusteet eli 10 ratlingiä.
Siis tämä oli selitys, joka on tullut vastaan jopa kaksi kertaa.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Koko keskustelun voi kuitata yhdellä viisaalla Grondin kertomalla lauseella: "Fluffi on heikkojen syy kuitata häviönsä."
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

En näe mitään pahaa näissä "powerplay"-listoissa. Jokainen saa pelata millaisella listalla haluaa. Tosin taistelen kyllä tulta vastaan tulella, eli jos pelaat minua vastaan tällaista min-maxattua viritelmää, voit ensi kerralla odottaa samanlaista pöydän toisessa päässä.

Mitä sitten en hyväksy, on juuri tämä iniseminen toisten listoista ja silloin vasta alkaa säälittämään, kun toinen pelaa älytöntä viritelmää ja alkaa valittaa siitä, kuinka tasapainoinen armeijani vie peliä käyttämällä taktiikoita.

Asia, jota en millään tajua, on se, miten tällaisissa keskusteluissa minun armeijani otetaan esille, vaikka se muualla mielletään Tzeentch-legioonien häpeäpilkuksi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”