WIP Wraithlord
WIP Wraithlord
Niin monta kertaa olen saanut valmiista figusta hyvää palautetta ja ei kuitenkaan ole innostanut ottaa enää figua uudestaan työn alle.
Kokeillaampa nyt uutta lähetymistapaa.
Tässä pari kuvaa wraithlordista. Sen on tarkoitus olla valmis vyötäröön asti(poislukien timantit), muttei siitä ylöspäin.
Kaipaisin erityisesti ideoita maalaamattomien osien väritykseksi. Kaikki kritiikki ja kommentit ovat tervetuleita. Jos tuossa mielstäni valmiissa osassa joku pistelee silmiin, niin kertokaa. Nyt ei ole vielä liian myöhäistä muuttaa.
Kuva alustasta
Koko roska
Varoituksen sana. Kuvat ovat aika isoja.
Kokeillaampa nyt uutta lähetymistapaa.
Tässä pari kuvaa wraithlordista. Sen on tarkoitus olla valmis vyötäröön asti(poislukien timantit), muttei siitä ylöspäin.
Kaipaisin erityisesti ideoita maalaamattomien osien väritykseksi. Kaikki kritiikki ja kommentit ovat tervetuleita. Jos tuossa mielstäni valmiissa osassa joku pistelee silmiin, niin kertokaa. Nyt ei ole vielä liian myöhäistä muuttaa.
Kuva alustasta
Koko roska
Varoituksen sana. Kuvat ovat aika isoja.
Ensinnäkin beissi on mahtava ja tuo idea pistää Zoathropen pää Wraithlordille on kerrassaan mainio. Highlightit voisivat ehkä olla hieman siistimpiä (esim. jalkaterien harmaa näyttää paikoitellen sottuiselta)... saattaa tosin johtua isosta kuvastakin... kokokuvassa meinaan näyttää ihan hyvältä. Punainen on aika vivahteeton mutta toimii kyllä yksinkertaisuudessaan ihan hyvin. Värivalinnoista olisin ehkä laittanut tuon harmaan tilalle jotakin muuta (ehkä ihan valkoista) mutta ei siinäkään varsinaisesti mitään vikaa ole.
Jatkosta en oikein tiedä... sellainen harmaa-punainen-harmaa raidoitus toimisi varmaan ihan OK tuossa Zoanthropen päässä. Ja ihan luunvärillä joitakin yksityiskohtia kuten nuo pään terät. Tähän asti tuo figu näyttää varsin hillityltä joten kannattaa jatkaa siitä että se pysyy myös niin. Vihreät timantit varmaan sopisivat kanssa kun polvet ovat jo vihreät?
Noin kokonaisuutena hyvältä kyllä näyttää ja odotellaan kunnes koko figu on maaleissa
Jatkosta en oikein tiedä... sellainen harmaa-punainen-harmaa raidoitus toimisi varmaan ihan OK tuossa Zoanthropen päässä. Ja ihan luunvärillä joitakin yksityiskohtia kuten nuo pään terät. Tähän asti tuo figu näyttää varsin hillityltä joten kannattaa jatkaa siitä että se pysyy myös niin. Vihreät timantit varmaan sopisivat kanssa kun polvet ovat jo vihreät?
Noin kokonaisuutena hyvältä kyllä näyttää ja odotellaan kunnes koko figu on maaleissa
Juu, se on aika yleishyödyllinen... scratch built kaaos Dreadnoughtissanikin on Zoantrhopen pääVonCarstein kirjoitti:Jep. Zoantropen pää. Tai oikeastaan sen panssari. Olen nähnyt sitä käytettävän moessakin paikka, joten en valitettavasti voi ottaa kredittejä ideasta.Peikko kirjoitti: Toi pää on Tyranidin?
punasta vois blendata, niin siitä tulis elävämmän värinen. Nyt se näyttää vähän liian tasapaksulta. Beissi on tosi hieno ja aika rautanen mariini kun vielä bolterista tarraa kiinni 
Aika vähän tosta näyttää olevaan maalattuna, mutta en nyt uskalla mennä sanomaan, mikä sopisi ton oranssin kanssa, mutta ehkä punasempi punanen? Harmaa sopii tolleen paikoitellen, kuten jalkoihin ja muihin, mutta ehkä ei kakkosvärinä kuitenkaan ole se paras vaihtoehto.. ite konvertointi on sulava, mutta tossa kädessä olevassa tykissä on jotain kummaa... Se vaan näyttäs paremmalta tossa olalla, tai sitten jos toi WL osottelis tolla aseella, niin olis mahdollisesti hienompi, mutta en nyt uskalla siihen parannusehdotusta antaa, ettei se mene huonommaksi
Jotain putkiahan siihen voi aina yrittää jokapuolelle tehä, niin ehkä toimis paremmin.. ehkä.
Ja en tiiä olisko liian radikaali veto eldar-otukseen, mutta jalkoihin veriälkiä tosta mariinista ja mahdollisesti kouriin? Olishan se aika brutaali, mutta sopiihan sitäkin edes joskus yrittää. Turhaa sitä kaunistelemaan.
Aika vähän tosta näyttää olevaan maalattuna, mutta en nyt uskalla mennä sanomaan, mikä sopisi ton oranssin kanssa, mutta ehkä punasempi punanen? Harmaa sopii tolleen paikoitellen, kuten jalkoihin ja muihin, mutta ehkä ei kakkosvärinä kuitenkaan ole se paras vaihtoehto.. ite konvertointi on sulava, mutta tossa kädessä olevassa tykissä on jotain kummaa... Se vaan näyttäs paremmalta tossa olalla, tai sitten jos toi WL osottelis tolla aseella, niin olis mahdollisesti hienompi, mutta en nyt uskalla siihen parannusehdotusta antaa, ettei se mene huonommaksi
Jotain putkiahan siihen voi aina yrittää jokapuolelle tehä, niin ehkä toimis paremmin.. ehkä.
Ja en tiiä olisko liian radikaali veto eldar-otukseen, mutta jalkoihin veriälkiä tosta mariinista ja mahdollisesti kouriin? Olishan se aika brutaali, mutta sopiihan sitäkin edes joskus yrittää. Turhaa sitä kaunistelemaan.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Todellakin isoja kuvia.
Aika jännä konversio sulla. Pidän tosta päästä, mutta siltikin koko wraithlordi modellina on hiukan tönkkö. Ehkä jalkojen uudelleenasettelu voisi tehdä tosta hiukan dynaamisemman.
Punainen ja valkoinen toimivat väreinä imho hyvin yhteen. Varo kuitenkin käyttämästä tota vihreää liikaa, sillä silloin figusta tulee helposti jouluinen. Toi oikeastaan toi taitaa olla suurimmalta osin harmaa. Noi jalkojen isot paljaat pinnat tuntuis olevan aika mukavia kohtia tehdä oikein paksuja blendauksia tai jotain kuviointeija. Tuollaisenaan noi näyttävät hiukan paljailta ja tylsiltä. Sama pätee mahdollisesti myös päähän.
Tosta blacklinetyksestä mä en vieläkään oikeen perusta. Ensinnäkin se rajaus ei mun mielestäni saisi mennä mustaan saakka muissa kuin todella tummissa väreissä, sillä muuten kontrasti on liian räikeä. Lisäksi viivojen pitäisi olla paljon ohuempia. Helpoin tapa rajata on minusta inkkiglazeilla, mutta laimennettu tummempi maalikin käy. Ja ne rajatkin kannattaa yrittää häivyttää eli blendata aivan kuten highlightit ja varjotkin.
Base on hiukan mielenkiintoinen. Yllättikö lordi ton marinen takaa päin? Itse en pahemmin perusta goresta figuissani, mutta joihinkin figuihin se varmasti sopii.
Okei, mä olen tänään hiukan negatiivinen. Toivottavasti en ollut liian brutaali noissa kritiikeissä.
Aika jännä konversio sulla. Pidän tosta päästä, mutta siltikin koko wraithlordi modellina on hiukan tönkkö. Ehkä jalkojen uudelleenasettelu voisi tehdä tosta hiukan dynaamisemman.
Punainen ja valkoinen toimivat väreinä imho hyvin yhteen. Varo kuitenkin käyttämästä tota vihreää liikaa, sillä silloin figusta tulee helposti jouluinen. Toi oikeastaan toi taitaa olla suurimmalta osin harmaa. Noi jalkojen isot paljaat pinnat tuntuis olevan aika mukavia kohtia tehdä oikein paksuja blendauksia tai jotain kuviointeija. Tuollaisenaan noi näyttävät hiukan paljailta ja tylsiltä. Sama pätee mahdollisesti myös päähän.
Tosta blacklinetyksestä mä en vieläkään oikeen perusta. Ensinnäkin se rajaus ei mun mielestäni saisi mennä mustaan saakka muissa kuin todella tummissa väreissä, sillä muuten kontrasti on liian räikeä. Lisäksi viivojen pitäisi olla paljon ohuempia. Helpoin tapa rajata on minusta inkkiglazeilla, mutta laimennettu tummempi maalikin käy. Ja ne rajatkin kannattaa yrittää häivyttää eli blendata aivan kuten highlightit ja varjotkin.
Base on hiukan mielenkiintoinen. Yllättikö lordi ton marinen takaa päin? Itse en pahemmin perusta goresta figuissani, mutta joihinkin figuihin se varmasti sopii.
Okei, mä olen tänään hiukan negatiivinen. Toivottavasti en ollut liian brutaali noissa kritiikeissä.
-
TranssiApina
Juujoei
Viimeksi muokannut TranssiApina, Su 08.10.2006 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If it bleeds, we can kill it."
Ei todellakaan. Arvostan kovasti sitä, että joku viitsii kirjoitella toisen figulle parannusehdotuksia.VJ kirjoitti: Okei, mä olen tänään hiukan negatiivinen. Toivottavasti en ollut liian brutaali noissa kritiikeissä.
Sinulta olen paljon hyviä tippejä saanut. Monia olen yrittänytkin noidattaa(empä tiedä, että näkyykö se sitten loppujenlopuksi missään)
Ainoa asia, josta en ole kanssasi täysin samaa mieltä on tuo black lineäminen. Mielestäni mustat viivat
tuovat syvyttä miniin. Toisaalta minulla ei oikein taito riitä hennompien ja vaaleampien värien hyväksi darklineksi saamiseen.
Totta kuitenkin, että nuo maalaamani linet ovat aivan liian paksuja. Pitää yrittää ohentaa.
Pitää kuitenkin kokeilla niitä vaaleampia darklinejä. Voipi olla, että todistan olevani väärässä
Transsiapina:
Marinen sisälmykset olen tehnyt milliputista. Tuo on ensimmäinen malli, johon mitään puttia kokeilin, joten sen takia näyttävätä karkeilta.undefined
Ohuet rajaukset voi myös tehdä maalaamalla ne ennen highlightausta/shadetusta pohjavärin jälkeen. Jos rajoista tulee liian paksut tai epäsiistit niin ne voi helposti peittää maalaamalla pohjaväriä uudestaan päälle. Ja oikeastaan ei kannata ajatella rajauksia ääriviivoina figulle, vaan kaikkein syvimpinä varjoina tummimmissa kohdissa.VonCarstein kirjoitti: Ainoa asia, josta en ole kanssasi täysin samaa mieltä on tuo black lineäminen. Mielestäni mustat viivat
tuovat syvyttä miniin. Toisaalta minulla ei oikein taito riitä hennompien ja vaaleampien värien hyväksi darklineksi saamiseen.
Totta kuitenkin, että nuo maalaamani linet ovat aivan liian paksuja. Pitää yrittää ohentaa.
-
hypsilurus
-
hypsilurus
Ton tykin tulis olla lähempänä itse kättä eikä tolleen varren päässä.
Lisäksi sun pitäis tasapainottaa vasenta kättä jollain konstilla, esim. isommalla fistillä. Asennon muuttamisesta olen myös samaa mieltä VJ'n kanssa. Asennon muutoksella mallista sais huomattavasti tasapainoisemman. Esim. nostaa tykkikäsi tähtäämään asentoon malliin Boba Fett Return of the Jedi'ssä. Tuon tykin sais kyllä kanssa istuttaa tohon käteen paremmin...............GS/milliputti sekotusta kehiin ja skulptaamaan!
Mutt, jos oot aloitellut jo maalaamaan niin tee toki valmiiks ja tee seuraavasta erilainen.
M
Lisäksi sun pitäis tasapainottaa vasenta kättä jollain konstilla, esim. isommalla fistillä. Asennon muuttamisesta olen myös samaa mieltä VJ'n kanssa. Asennon muutoksella mallista sais huomattavasti tasapainoisemman. Esim. nostaa tykkikäsi tähtäämään asentoon malliin Boba Fett Return of the Jedi'ssä. Tuon tykin sais kyllä kanssa istuttaa tohon käteen paremmin...............GS/milliputti sekotusta kehiin ja skulptaamaan!
Mutt, jos oot aloitellut jo maalaamaan niin tee toki valmiiks ja tee seuraavasta erilainen.
M
"Kaulaparta huohottaja"
- Druzhina Captain
- Valvoja
Olen sama mieltä. Kokonaisuuden kannalta näyttää hiukan oudolta, kun jalkojen alla on marinen suolet, mutta jalat näyttävät just pestyltä. Veren jäljet tai jota suolien palat jaloissa sopisi hyvin tähän.s2pid kirjoitti: Ja en tiiä olisko liian radikaali veto eldar-otukseen, mutta jalkoihin veriälkiä tosta mariinista ja mahdollisesti kouriin? Olishan se aika brutaali, mutta sopiihan sitäkin edes joskus yrittää. Turhaa sitä kaunistelemaan.
No tota kättä voisi toki viellä muuttaa. Jalkojen asentoa ei oikein enää tohdi alkaa säättä, kun on basekin jo tehty.hypsilurus kirjoitti: Mutt, jos oot aloitellut jo maalaamaan niin tee toki valmiiks ja tee seuraavasta erilainen.
Jos sitä vaikka jotenkin kääntäisi tähtäävään asentoon, ja koittaisi saada asetta lähemmäs kättä. Voisimpa kokeilla vähän isontaa tuota toista kättä. Pelkäämpä vaan, että ei oikein näin ensimmäisellä kertaa onnistu, mutta jostainhan se on pakko aloittaa
-
hypsilurus
OT: Millos muuten seuraava miitti olisi tarkoitus pitää?
Itse figusta onkin jo oleellinen sanottu muiden toimesta, joten varaan bashingoikeuden lisätöiden jälkeen. Sen verrna, et jos ase olisi tuotu tähtäysasentoon, niin sillonhan se on aikas keskilinjassa, joten figu olisi tasapainossa, vaikka vasentafistiä ei lähtisi keinotekoisesti suurentamaan. Ehkä bond-look-a-like tyylinen asento->vasen käsi sivulle kuten Moore/Brosnan tekee ampuessaa bondin alkuosiossa kameraa kohti. "My name is Lord, Wrathlord"
PS: Milliputty rules! Hypsilurusta lainaten "Milliputty presidentiksi"
Itse figusta onkin jo oleellinen sanottu muiden toimesta, joten varaan bashingoikeuden lisätöiden jälkeen. Sen verrna, et jos ase olisi tuotu tähtäysasentoon, niin sillonhan se on aikas keskilinjassa, joten figu olisi tasapainossa, vaikka vasentafistiä ei lähtisi keinotekoisesti suurentamaan. Ehkä bond-look-a-like tyylinen asento->vasen käsi sivulle kuten Moore/Brosnan tekee ampuessaa bondin alkuosiossa kameraa kohti. "My name is Lord, Wrathlord"
PS: Milliputty rules! Hypsilurusta lainaten "Milliputty presidentiksi"
-
hypsilurus
Tähtäysasennon suurin hyöty tulee esiin mallin "symmetrisyyden" rikkoutuessa. Jos tämän muutoksen tekee on kaikkia muitakin osia siirreltävä jotta saadaan suhteellisen luonnollinen asento aikaiseksi.
Jos malli olis yhä blanco niin tod. näk. nostaisin itse oikean jalan esim. kiven/ruumiskasan/hylyn päälle, kääntäisin torson rintamasuuntaa n.20 astetta vasempaan ja nostaisin vasemman käden koukistettuna pään viereen "katseen" yhä osoittaessa tähtäyspisteeseen.
Tää ei oo sitten bashausta vaan mun oma mielikuva ko. ukosta.
Tsemppiä!!!
M
Jos malli olis yhä blanco niin tod. näk. nostaisin itse oikean jalan esim. kiven/ruumiskasan/hylyn päälle, kääntäisin torson rintamasuuntaa n.20 astetta vasempaan ja nostaisin vasemman käden koukistettuna pään viereen "katseen" yhä osoittaessa tähtäyspisteeseen.
Tää ei oo sitten bashausta vaan mun oma mielikuva ko. ukosta.
Tsemppiä!!!
M
"Kaulaparta huohottaja"
Ensiviikon tiistai näillä näkymin.Iceman kirjoitti:OT: Millos muuten seuraava miitti olisi tarkoitus pitää?
Tuota onko toi punainen ja vihreä joku craftworld colouri sulla? NMM sävyinen kletainen (suom. huom. keltainen) sopisi ehkä täydentämään sitä, aikka valkoinen/harmaa. Tietysti jos vähän säätäisit punaista ja vihreää johonkin suuntaan väriympyrällä niin olisi helpompi keksiä complemantary colouria. Punainen ja vohrä (suom. huom. vihreä) tekee hyvän kontrastin mutta ne värit ovat valitettavasti aika jouluisen oloisia suurimman osan ihmisiä mielestä... :-) Keltainen muuten vaan sitten lisää tätä mielleyhtymää jouluteemaan... :-D
Hieno base on. Nähty pikaksen enemmän vaivaa sen kanssa. En välttämättä kannata verta jaloissa ideaa, ei se sitä oo potkinut kuoliaaksi, ja en usko että pomppinut verimöhnän päälläkään... Samaa mieltä asekeskustelussa hypsin kanssa, ja lisäksi hän on modelloinnissa jätkä jota muutenkin kannattaa kuunnella... *respectiä* :-)
Viimeksi muokannut Ninnu, Ke 20.11.2002 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.