Onko järkee taistella kaverin kanssa samoilla armeijoilla
Onko järkee taistella kaverin kanssa samoilla armeijoilla
Ajattelin vain että kaverini kerää samaa armeijaa kuin minä ja haluaa otella.
MIELIPITEITÄ
MIELIPITEITÄ
Miksei olisi?
Armeijat ovat kuitenkin vian pelinappuloita, ja shakkiakin pelataan vielä, vaikka joukot ovat täysin identtiset, joka pelikerralla. Samasta armeijasta (kuten vaikka HE tai gobot) saa kaksi niin äärimmäistä variaatiota, ettei mitään rajaa. Fluffi olisi taas turha syy kieltäytyä pelistä, joten mikään ei estä, jos vaan säännöt ja joukkoja löytyy.
Siitä vaan. Ei paree olla liian nirso, sitä vaan tulee pian tylsää, kun ei pääse pelaamaan.
Armeijat ovat kuitenkin vian pelinappuloita, ja shakkiakin pelataan vielä, vaikka joukot ovat täysin identtiset, joka pelikerralla. Samasta armeijasta (kuten vaikka HE tai gobot) saa kaksi niin äärimmäistä variaatiota, ettei mitään rajaa. Fluffi olisi taas turha syy kieltäytyä pelistä, joten mikään ei estä, jos vaan säännöt ja joukkoja löytyy.
Siitä vaan. Ei paree olla liian nirso, sitä vaan tulee pian tylsää, kun ei pääse pelaamaan.
Tietenkin on. Sisällissodat ja erimielisyydet ovat kuvitteellisissa maailmoissa lähes aina yhtä yleisiä kuin meidän historiassamme. Lisäksi erittäin, erittäin suurella todennäköisyydellä armeijanne eroavat valinnoiltaan toisistaan, joten aivan tylsä matsista tuskin tulee.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Tz. demonilegioona vs. Tz. demonilegioona. Apua mikä peli. Tätä ei kukaan täysjärkinen pitkään kestäisi. Molemmat vain hajoittaa toisiaan taikomalla ja lentelevät toistensä ympärillä.
Kääpät vs. Kitukasvuiset. Molemmat seisovat omalla alueellaan ja ampuvat kaikella mitä käteen sattuu. Täysin järjetön peli.
Näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, peleissä on paljonkin järkeä. Pelaajien taitoerot ratkaisevat vielä enemmän nyt, kun armeijat SAATTAVAT olla samantasoiset. Kuitenkin noppa on taas isossa roolissa, kuten aina. Eli pelata saa, eihän kukaan kiellä.
Kääpät vs. Kitukasvuiset. Molemmat seisovat omalla alueellaan ja ampuvat kaikella mitä käteen sattuu. Täysin järjetön peli.
Näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, peleissä on paljonkin järkeä. Pelaajien taitoerot ratkaisevat vielä enemmän nyt, kun armeijat SAATTAVAT olla samantasoiset. Kuitenkin noppa on taas isossa roolissa, kuten aina. Eli pelata saa, eihän kukaan kiellä.
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- Blackguard
- The Captain
- Valvoja
Tosin jos armeijat ovat täysin identtiset, ei ainakaan kumpikaan pääse väittämään, että toisen armeija oli juustoa.Tybraal kirjoitti:Tietenkin on. Sisällissodat ja erimielisyydet ovat kuvitteellisissa maailmoissa lähes aina yhtä yleisiä kuin meidän historiassamme. Lisäksi erittäin, erittäin suurella todennäköisyydellä armeijanne eroavat valinnoiltaan toisistaan, joten aivan tylsä matsista tuskin tulee.
Mietipä kunnon night runner horde -periaatteella tehtyjä Clan Eshin -armeijoita. Movement phase vie vuoden...Acoparaptor kirjoitti:Tz. demonilegioona vs. Tz. demonilegioona. Apua mikä peli. Tätä ei kukaan täysjärkinen pitkään kestäisi. Molemmat vain hajoittaa toisiaan taikomalla ja lentelevät toistensä ympärillä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itselläni on muistissa oikein antoisa tyranids vs tyranids peli.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Commissar Kosti
Jos kerran on sitä mieltä että se oma armeija jolla itse pelaa on kaikkein ROUHEIN armeija, niin mikä sen mukavampaa kuin pelata samaa armeijaa vastaan. Monet ikimuistoisimmat matsini olen pelannut jonkun toisen hullun IG:tä vastaan. Kumpikin armeija on tavallaan samalla perusviivalla, samat savet, panssarit, strenat jne. Siinäpä haastetta molemmille pelaajille.
"Kuka hyvänsä voi pelata nideillä,
monet kekkulit pelaavat marineilla,
mutta vain teho-hullut pelaavat IG:llä."
-vanha nimzo-intialainen sananlasku-
"Kuka hyvänsä voi pelata nideillä,
monet kekkulit pelaavat marineilla,
mutta vain teho-hullut pelaavat IG:llä."
-vanha nimzo-intialainen sananlasku-
Imperial Guard tulee ja rankaisee Keisarin vihollisia!
En itse näe mitään pahaa pelata samaa armeijaa vastaan, kumminkin sen verran erilaisuutta tulee listoissa vastaan. Varsinkin näissä joissa on eri "komppanioita" olemassa (Marinet (myös kaamos), IG, Eldarien Craftworldit, Örkkien klaanit, yms.), se teettää oikein mukavasti vaihtelua. Tosin jos pelaa tismalleen samalla armeijalla (esimerkiksi Iron Warriors vs. Iron Warriors), niin saattaa se erovaisuus jäädä varsin pieneksi.
Lähinnä jos vaan (joutuu) pelaa koko ajan samaa pelikaveria vastaan, saattaa alkaa tympimään jossain kohin pahemmin kuin samalla armeijalla pelaaminen. Kumminkin vaikka lista muuttuisi, niin yleensä sen silti oppii tuntemaan miten toinen pelaa.
Lähinnä jos vaan (joutuu) pelaa koko ajan samaa pelikaveria vastaan, saattaa alkaa tympimään jossain kohin pahemmin kuin samalla armeijalla pelaaminen. Kumminkin vaikka lista muuttuisi, niin yleensä sen silti oppii tuntemaan miten toinen pelaa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Jotenkin tässä tuntuu kumpaakin peliä(40k & FB) pelanneena, että tylsempää tulee olemaan 40k:ssa. Mielestäni armeijoissa hyvinkin paljon samanlaisuutta. Kun FaBan arméijoista saa enemmän vaihtelu/toimivia armeijoita kuin toisessa pääpelissä. Ehkäpä vain mielipide asia.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Samaa mieltä Kostin kanssa. Varsinkin alottelijoille joilla on vain yksi codexi, pystyvät näin helpommin huomaamaan armeijansa plussat ja miinukset ja siten käyttämään niitä omaksi hyödykseen.Commissar Kosti kirjoitti:Jos kerran on sitä mieltä että se oma armeija jolla itse pelaa on kaikkein ROUHEIN armeija, niin mikä sen mukavampaa kuin pelata samaa armeijaa vastaan. Monet ikimuistoisimmat matsini olen pelannut jonkun toisen hullun IG:tä vastaan. Kumpikin armeija on tavallaan samalla perusviivalla, samat savet, panssarit, strenat jne. Siinäpä haastetta molemmille pelaajille.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Tuohan on oikein mukava tilanne. Sisällissodista sun muista fluffijutuista onkin jo jauhettu, tietyille roduille moinen matsi sopii kuin vihreä nyrkki silmään. Mutta jos ajattelet kehittymistäsi pelaajana (mitä kannattaa varsin usein miettiäkin) tarjoutuu sinulle loistava tilaisuus oppia tuntemaan oman rotusi heikkoudet ja vahvuudet. Jauhettuanne muutaman pelin toisianne vastaan olette paljon viisaampia omista armeijoistanne.
Mikä ei tapa, ärsyttää!