"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ogrejen hyvät ja pahat puolet

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

Ogreilla voi pärjätä hyvin jotain perus rank & fiel armeijaa vastaan, mutta siten kun vastaan tulee kovaa taikova, nopea, tai skirmaava lsita niin onkin jo vähänvaikeampaa. Kammotavimpana varmaan se juoksijoilla amrssin estävä SADi. Ei tulisi nättiä katsottavaa. Tosin joku helf magic missile council + kärryt, hepat ja pultterit listakin vie ogreja aiak huolella.
To be Ulverized...
Asentaja

Viesti Kirjoittaja Asentaja »

Sanokaa minun sanoneen: Ogret kaatuvat huonoon armour saveen ja siihen, että ogre-pelaaja luottaa liikaa ogreihinsa.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Asentaja kirjoitti:Sanokaa minun sanoneen: Ogret kaatuvat huonoon armour saveen ja siihen, että ogre-pelaaja luottaa liikaa ogreihinsa.
Ottakaa siis tuosta opiksi ja luottakaa mieluummin gnoblareihin! (vitsi vitsi!) Ei siinä minun mielestä mitään pahaa ole että pelaaja luottaa armeijaansa. Keskitason Ld ja woundit kyllä suojaavat tarpeeksi Ogrea vihollisen iskuilta, mutta mikään ei estä Ogrea iskemästä takaisin paljon suuremalla voimalla. Oma suosikkini Ogreilta on Hunter. Perusteina ovat Ld, woundit yms. sekä tietenkin harppuunan laukaisin.
viimeinen_mohikaani

Viesti Kirjoittaja viimeinen_mohikaani »

Onko siis gnoblareiden odotettava niin kauan,että ogre menevät closikseen ja sitten he hyökkäävät kylkeen.
FIGUJA MYYNNISSÄ!!!
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

Ogreilla ei voi myöskään uhrata yhtään OGRE unittia. Tämä ei paranna armeijan "anteeksiantavuus" tasoa.
niin... tänäänkin...
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

Ogreja saa kyllä uhrata. 129 pistettä kolmesta ogresta Rautanyrkillä ja haarniskalla.. Ei maksa paljoa. Jos poistaa Rautanyrkit ja haarniskat on hintaa vain 105. Tuommoisen voi jo 2k pelissä uhrata aika surutta.

Ai niin.. Ei tietenkään kannata uhrata ryhmää ellei siitä ole taktista hyötyä.. (uhraamisesta)
Viimeksi muokannut Sìlentium, Su 15.05.2005 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
viimeinen_mohikaani

vaikka uhraisi kaksikin yksikköä
FIGUJA MYYNNISSÄ!!!
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Ogret ei oikein toimi. Pieni(figuissa) armeija, jonka armorsavet ovat yhtä tyhjän kanssa. Huono yhdistelmä. Ogret ottavat köniin vähän turhan helposti...
Cleanse and purify!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itsestänikin vähän tuntuu että ogreja kehitellessä GW:n tyypeillä oli peukalo pyllyssä, mutta toisaalta ovatko kaikki ogret tuominneet pelanneet niillä sen verran monta peliä että voivat sanoa suoraan niiden häviävän suurinpiirtein kaikille. Itse ajattelin kuitenkin kokeilla niitä ensin kaikkia kavereiden armeijoita vastaan.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Ukkosleka

Pointtini ei ollut, että ogret häviävät kaikille, vaan että ne ottavat woundeja liian helposti...
Cleanse and purify!
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Gorkiporki kirjoitti:Itsestänikin vähän tuntuu että ogreja kehitellessä GW:n tyypeillä oli peukalo pyllyssä, mutta toisaalta ovatko kaikki ogret tuominneet pelanneet niillä sen verran monta peliä että voivat sanoa suoraan niiden häviävän suurinpiirtein kaikille.
Joo. Voitin kerran minor victorylla hikisesti, kun vastassa oli kaaos ilman juustokäärmettä ja vihulaisella oli vieläpä infantryakin.

Toisen kerran voitin bretonnian ja saman kaaoksen liittoutuman. Minulla oli liittolaisena delffit joissa ei ollut mitään muuta kuin ampumista. Bretonnialaiset läpäisivät yhden paniikkitestin koko pelissä. Kolme lancea juoksi kentältä. Kaksi niistä questing knighteja.

Kaikki muut pelit olen hävinnyt. On se kakka armeija. Jotain hölmöä pitäisi pelata, luulen että neljä scraplaunchaa ja kaksi dow cannonia voisi olla jo melkein jees. Pääsis jo peliinkin vähän mukaan. Paitsi sitä lohnaa vastaan.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Amazing Slug kirjoitti:
Gorkiporki kirjoitti:Itsestänikin vähän tuntuu että ogreja kehitellessä GW:n tyypeillä oli peukalo pyllyssä, mutta toisaalta ovatko kaikki ogret tuominneet pelanneet niillä sen verran monta peliä että voivat sanoa suoraan niiden häviävän suurinpiirtein kaikille.
Joo. Voitin kerran minor victorylla hikisesti, kun vastassa oli kaaos ilman juustokäärmettä ja vihulaisella oli vieläpä infantryakin.

Toisen kerran voitin bretonnian ja saman kaaoksen liittoutuman. Minulla oli liittolaisena delffit joissa ei ollut mitään muuta kuin ampumista. Bretonnialaiset läpäisivät yhden paniikkitestin koko pelissä. Kolme lancea juoksi kentältä. Kaksi niistä questing knighteja.

Kaikki muut pelit olen hävinnyt. On se kakka armeija. Jotain hölmöä pitäisi pelata, luulen että neljä scraplaunchaa ja kaksi dow cannonia voisi olla jo melkein jees. Pääsis jo peliinkin vähän mukaan. Paitsi sitä lohnaa vastaan.
No oletkos sitten jo harkinnut figujen myymistä? Itse nimittäin olen vasta OK armeijaa maalaamassa, ja näyttää siltä että on parempi varautua masentumaan. Ikävää sinänsö jos GW on onnistunut tekemään noin kakan armeijan, mutta yritetään nyt kuitenkin. Tietty ogreja voisi yrittää parantaa joillakin DOW yksiköillä, eli kai lähinnä niillä tykeillä. En sitten tiedä mitä pari DOW ratsuväkiyksikköä saisi aikaan. En mä usko että noista ogrillojen omista rare yksiköistä on juuri mihinkään ainakaan meidän peliporukan armeijoita vastaan.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Gorkiporki kirjoitti: No oletkos sitten jo harkinnut figujen myymistä?
En. Koska kaikki valittavat juustoisista skaven listoistani, niin teenpä sitten oikein päinvastaisen ja huonon ogre listan. Sen kanssa sitten valitan foorumeilla seuraavat kuusi vuotta siitä, kuinka Phil Kelly on huono ihminen, sculptaajat ovat huonoja ihmisiä, muiden armeijoiden pelaajat ovat huonoja ihmisiä ja ogret ovat huonoja ihmisiä. Kaikki voittavat. Win-win.
Munz

Viesti Kirjoittaja Munz »

Pistetään 2, viiden leadin rykmenttiä ja kaksi scrap launcheria niin johan lähtee...
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

karvamurmeli kirjoitti:Pistetään 2, viiden leadin rykmenttiä ja kaksi scrap launcheria niin johan lähtee...
2 Turhaa pistesyöppörykmenttiä jotka ampuvat 1-2 kertaa ennen kuin joutuvat combattiin? Tiedän, ne saavat stand&shootin, mutta siltikin. Ja ne todennäköisessti misfirettävät ja tuhoutuvat muutenkin.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Nyt kun kerran Amazing Slug tohti sen ääneen sanoa, vaikkei se mikään salaisuus ollutkaan, niin mitä mieltä ihmiset ovat Skragin ja kahdeksan silppurin armeijasta? Olen samalla linjalla Slugin kanssa, peruslista on paskimmasta päästä.

Slug muuten, olet aika v-mäinen tyyppi
handy

Viesti Kirjoittaja handy »

olen nyt huomannut että sraphlauncherit ovat suorittuja ja etteivät voita "helposti" ilman sitä.
Mutta onhan ogreilla muitakin erikoisia monstereita, heroja ja magicitemejä. (cathayana longsword) anteeksi jos kirjoitin väärin.
Be brawe, have no fear death will become to you soon.
viimeinen_mohikaani

niin on,mutta ei se yksi scraplauncheri tai muutama itemi voittoa tuo.Kyllä siinä muutakin tarvitaan esim toimiva taktiikka,hyvä noppa tuuri.olen tässä jo laatinut muutaman taktiikan ogreille ja pelannut niillä ja olen voittanut 4/5 Ei paha! eikä silloin mikään hyvä noppatuuri ollut vaan silkkaa taktiikan luistavuutta.
FIGUJA MYYNNISSÄ!!!
Ukkosleka

Jaahan näitä meidänkin kanssa. Kukaan muu kun ei tunnu voittavan ogreilla...
Cleanse and purify!
sarkoni

Viesti Kirjoittaja sarkoni »

Itse olen kokenut hyväksi yhdistelmän: minimimäärä bulleja, iron gutseja niin paljon kuin lähtee, eli 2k pelissä semmoinen 3x4-5. Yhteen noista sisään bruiseri tai tyrantti ja kahteen jäljelle jäävään butcheri kumpaankin. Butcherit castaa sitä toughness+stubborn spelliä ja sopivan unitin lähelle tullessa bonecruncheria (cavalryt+muut heikko toughness hyvä armour save unitit). Butchereille tietysti täydet rullat. Lopuilla pisteillä 2-3 leadia kahden sakeissa flänkkejä suojaamaan. Lista on toiminut hyvin kunhan pääsee viholliseen kiinni, eli aloitus voitto on ogreille kyllä erittäin tärkeä. Lähinnä olen pelannut helffejä vastaan (mageja, heppoja, tiranocceja ja repeattereita) peleistä olen voittanut reilusti yli puolet. Varmaan jotain 80% kaikki hävityt hävitty massacrella niin ettei ole päässyt viholliseen kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”