"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelipöytä

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
AAPee
Viesti:

Pelipöytä

Viesti Kirjoittaja AAPee »

Eli minulla on hirvee läjä finfoamia, ja asjettelin tehdä niin että leikkaan sopivan kokiset osat (tehty) ja sitten pistän ne kiinni toisiinsa, sitten pohjamaalaan koko roskan sinisellä spraylla ja sitten valkea päälle ohuempana. Ja sitten jotain kukkuloita ja vastaavaa. ja jotenkin lunta siihen pitäisi saada mutta miten. Ja pysyykö spray miten hyvin kiinni siinä. Ei mikään GW:n vaan mastoninkohan se oli. En muista.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Muistaakseni Finnfoam EI kestä spraymaalia (sulaa ponnekaasujen vaikutuksesta)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
AAPee
Viesti:

Silveri kirjoitti:Muistaakseni Finnfoam EI kestä spraymaalia (sulaa ponnekaasujen vaikutuksesta)
Oikeasti? Se vaikutaa ainakin aika kestävältä. Ei ole sprayta nyt että voisin testata...
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ihan aikuisten oikeesti se sulaa. kannattaa laittaa jotain sen finnfoamin päälle ennen spreijjaamista, esim, sanomalehti-liimasekoitusta
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Puolenkuunpelit tunnetaan hienoista turnausmaastoistaan, ja ainakaan heikoimpia esityksiä eivät ole nämä muistaakseni Thunderhawk down-turnaukseen tehdyt lumilaudat. Sinisen levyn päälle suhauteltiin vaan valkosta sprayta kevyesti, ja siinä se.

Lyökää hakuun joku fiksu sana, kuten "finnfoam AND spray" ja finnfoam AND maalaus , niin löytyy kivoja topikkeja aiheen ympäriltä. Idea on kuitenkin se, että jollain telalla tjsp. vetää erikeeperiä siihen levyn pintaan ohuen kerroksen (ohentaa keepperiä vedellä) niin se kalvo suojaa levyä sprayn kaasuilta tai liuottimilta.
AAPee
Viesti:

Haku on naisille, ja se on sitä valkeaa finfoamia, täällä kaverit murisee ja sanoo että ei se sula...
DeadBeat

Viesti Kirjoittaja DeadBeat »

Saavathan murista mutta se sulaa.. Voin puhua aivan kokemuksesta
Pitääkin katsoa miten sen saisi kestämään spray maalausta. Muuten todella kätsyä ainetta
"Ne jotka ylenpalttiseen taikuuteen sortuvat ovat itse juustossa kieriteltyjä juuston makuisia juustopalloja justoliemessä." -Omenapoika
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Olen tämän jo monta kertaa sanonut ja sanon nytkin:

Kaikki sprayt eivät sulata foamia. Itse ostin omani biltemasta, pullossa lukee "harrastajan spray maali" tai jotain sinne päin. Oma foami palani ei sulanut kun vaan sprayas tarpeeks kaukaa, läheltä (n. 2 cm) suli.

Niin ja tota bilteman sprayta ei kannata käyttää figujen pohjamaalaukseen... sinne meni upea dark elf nobleni..:(
AAPee
Viesti:

xD

Huonoa tuuria. Pitäisi hakea sitä perkeleen keepeeriä. Ja saada sillä keepperi vesi seoksella sellaisia klönttejä siihen. En tiedä miksi mutta halaun sellaisia xD
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

AAPee kirjoitti:Haku on naisille
Oikeesti, jos olet tota mieltä niin menetät paljon. Haulla tosiaan löytäisi paljon aiheeseen liittyvää matskua, jos tosiaan haluat jotain tietää.
Ziggi

Viesti Kirjoittaja Ziggi »

Ilman suurempaa kokemusta asiasta (siis pelkän kuulopuheen perusteella) voin sanoa , että foamin 'sulaminen' riipuu maalista (tai varsinaisesti sen liuottimesta. Liuottimen laadusta (maalin tyypistä) riippuen maali 'sulattaa' foamia eri tavalla.
Suuri vaikutus on myös spreiaamis etäisyydellä. Läheltä spreiatessa liuottimesta ei ole vielä pinnalle tullessa kerennyt haihtua niin paljon kuin jos spreiaa kauempaa.
Toisaalta, miksei kannata pohjamaalata maastojaan jollain latex pohjaisella maalilla (ihan isolla maalisudilla), niin ei ainakaan tule ko. ongelmia ja maastot kestää paremmin.

Ziggi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”