Paljon mukavampi pelata listalla, jossa liikkumis, ampumis ja lähitaisteluvaiheessa pystyy toimimaan, eikä pelistä tule tylsää "ämpärillä noppien heittelyä"
ovatko Space marinet hyvä valinta aloittelialle?
- Master Calgar
The Captain: Oikein. Mariinien pelillinen vahvuus on juuri se, että pystytään joka phasella pelaamaan. Esim joku IG on armeijoista se, jonka vuorolla ei paljon muuta tapahdu, kuin ampumista. Ei nyt aina pidä paikkaansa tietysti tuokaan, mutta yleisesti ottaen en ole IGn nähnyt paljoa muuta tekevän (paitsi liikkumisvaiheessa pakittelevan, kun vihollinen hieman liian lähellä).
Paljon mukavampi pelata listalla, jossa liikkumis, ampumis ja lähitaisteluvaiheessa pystyy toimimaan, eikä pelistä tule tylsää "ämpärillä noppien heittelyä"
Thelacanin puollustukseksi on pakko sanoa että perustelusi olivat suunnilleen yhtä hyvät kuin keskiverto elokuvakriitikolla, eli ei. "Mun mielestä tää on tylsä kokonaisuus" ei oikein riitä... Jos marsut ovat "kalliita" ja hyviä samaan aikaan etkä tykkää fluffista niin tuskin se tarkoittaa sitä että ne ovat tylsä armeija. Totta kyllä että marsut eivät maksa läheskään samassa suhteessa jipoistaan kuin muut armeijat mutta ei se persoonaton armeija ole jos pelaaja ei ole sitä. Itselläni ei kiinnostus marsuihin riitä eikä mielikuvitus pelaamaan niillä montaa peliä mutta ei se riitä inkvisitiota ja kaaosta lukuunottamatta millekään muillekaan armeijoille. En kuitenkaan väitä niitä persoonattomiksi.Joppu kirjoitti:Ihme vastaus sinulta ottaen huomioon, että perustelin kyllä miksi minusta marsut ei ole hyvä valinta.Thelacan kirjoitti:Ne eivät toimineet sinulle, niin ne eivät voi toimia
Mielipideasioista ei voi kuin kiistellä, mutta näkemyksen tuputtaminen toisille silmät kirkkaina on hölmöä.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
-
Marneus calgar
- The Captain
- Valvoja
Hyvä lähde on Codex: Space Marines. Lisätietoa mm. sääntökirjassa ja GW:n sivuilla. Turhaa (ja laitontakin) kopioida sitä kaikkea tänne. Jos löydät 2. editionin aikaiset Codex: Ultramarinesin, siinäkin on paljon hyvää tietoa, ja 2. laitoksen aloitusboksin Codex Imperialisista löytyy melko kattavaa fluffia Marineiden lisäksi myös Imperiumista yleensäkin.Marneus calgar kirjoitti:kiitos tähän astisesta mutta toivoisin saavani hieman lisää tietoa mariineista
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kumma marine vastaisuus täällä! Itse olen pelannut yläasteelta asti marineilla enkä todellakaan ole kerennyt kyllästymään! (Olen 22) Marinet ovat juurikin aloittelijalle erittäin hyvä valinta koska antavat paljon enemmän anteeksi kuin muut armeijat, ovat nopeita kasata ja maalata pelikuntoon ja koska niitä ei tarvitse paljoa ovat vielä "halpojakin".
Ainoana huonona puolena on, että kovin moni pelaa marineilla, mutta parhaat pelit mitä olen pelannut on ollut juurikin marine/Chaos marine armeijoita vastaan tosin niin ovat olleet myöskin huonoimmat pelini!
Ainoana huonona puolena on, että kovin moni pelaa marineilla, mutta parhaat pelit mitä olen pelannut on ollut juurikin marine/Chaos marine armeijoita vastaan tosin niin ovat olleet myöskin huonoimmat pelini!
- DJ_Silverpig
Lihakilpi ei enää niin hyvin toimi, koska screenaus ei onnistu.Dalamar kirjoitti:Sitten pitää pelata oikeaa kaartipelaajaa vastaan! Taistelut voitetaan
50 conscriptin pistinhyökkäyksellä! Tosin ne kaikki ovat lihakilpeä komissaarille...
Täytyy vain luottaa niihin Ld-heittoihin, mutta mariineita vastaan tämä on riskialtis taktiikka.
Possu
*Kröhöm* Komissaari on kyseisessä yksikössä, ja koska se ei ole independent character, niin siihen ei voi kohdistaa hyökkäyksiä. Conscriptithän ei saa mitään aikaan, mutta se komissaari yllättää fistinsä kanssa.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Heh. Kaveri hyökkäsi 30 conscriptillä kimmppuun, oli siinä siis 5 marinea vastassa. Arvatkaapas, kuoliko ne kaikki kun hiukan sweeping advancetin? Vihani tuota sääntöä kohtaa kasvoi entisestään, ja ensi kertaa minua alkoivat vituttaa omat ukkoni.
Tulipa vain mieleen. Mutta joo, conscripteissä on asennetta.
Tulipa vain mieleen. Mutta joo, conscripteissä on asennetta.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika
"paikkakunta: Kempele"
-Omenapoika
-
Stenvall
*kröhöm* paitsi että komissaaria ei valitettavasti saa otettua conscripteille muuten kuin IC:nä...Dalamar kirjoitti:*Kröhöm* Komissaari on kyseisessä yksikössä, ja koska se ei ole independent character, niin siihen ei voi kohdistaa hyökkäyksiä. Conscriptithän ei saa mitään aikaan, mutta se komissaari yllättää fistinsä kanssa.
Mutta sehän ei haittaa mitään, komissaarithan ovat niin kovia äijiä, etteivät ne toisaalta mitään lihamuuria tarvitse.