"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tau

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Devilfish

Tau

Viesti Kirjoittaja Devilfish »

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne tausta. Taun huonot ja hyvät puolet.
MaReman

Viesti Kirjoittaja MaReman »

Taut on ainaki huonoja lähitaisteluissa.
Devilfish

Viesti Kirjoittaja Devilfish »

mitä armeijaa keräät
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

TAU vaikuttaa aika passiiviselta armeijalta. Lähinnä istutaan ja ammutaan, tosin sitten kun ammutaan niin ammutaan ja kovaa. :)

TAU:n ideologian mukaan lähitaistelu on barbaarista, eikä siihen ole mitään syytä joutua. Tosin mikäli lähitaisteluun joudutaan, krootit löytyvät tätä tarkoitusta varten. Eli mikäli pelkkä ampuva armeija kiinnostaa, silloin TAU on ehdoton valinta. Muuten kannattaa miettiä jotain muuta.

Itsellä pääasiallisena armeijana toimii örkit, mutta vaihtelun vuoksi ajattelin kasata 400 pts. Patrol-listan TAU:sta ja kokeilla onneani. Itse olen pitäny TAU:ta hyvinkin tylsänä armeijana, mutta uskon että siitä saa rakennettua monipuolisenkin armeijan. Kroottien avulla toivon itse saavani mukaan hieman rämäkkyyttä, mikä tosin on kuitenkin asteen verran vaikeampaa, kun pelitehollisesti krootit eivät ole mitään TAU:n parhaimmistoa. Samaan porukkaan olen myös tunkemassa gue'vesoja, eli IG:n sotureita jotka ovat kääntyneet suuremman hyvän puolelle.

Eli loppupeleissä julmetun kovaa ampuva armeija joka inhoaa lähitaistelua ja on siinä huono. Armeija kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden monipuolisen armeijan rakentamiseen.
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Tau on todella lujaa ampuva, kestävä, nopea, mutta huono lähitaistelussa. Häviää klosikassa jopa kaartille.
Taun battlesuitit ovat yksi pelin yksi ärsyttävimmistä yksiköistä. Ne voivat ampua vihollista koko pelin ajan joutumatta välttämättä kertaakaan vaaraan itse. Ja lisäksi kestävät mukavasti, ja ampuvat pirun lujaa. Lisäksi ovat erittäin monipuolinen yksikkö, ne voi suunnata tehokkaaksi eri yksikköjä vastaan, tai sitten niistä saa kätevän jokapaikan höylän.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Lue tämä: http://www.sotavasara.net/articles.php?show=33#tau .

Ja jos tälläinen on, niin sen voisi itsenäisesti etsiä haulla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

beari kirjoitti:TAU vaikuttaa aika passiiviselta armeijalta. Lähinnä istutaan ja ammutaan, tosin sitten kun ammutaan niin ammutaan ja kovaa. :)
Tauhan siis ei ole mikään istuskeluarmeija kuten kaarti. Sillä pitää harjoittaa aktiivista pakoon pomppimista. ;)
Master Calgar

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Ja jotenkin tuo taun "ammutaan ja kovaa" ei ole allekirjoittanutta vakuuttanut vielä koskaan. Onhan perusaseen kantama ja strena ihan hyvä ja rail aseet kivoja, mutta eivät nuo pelejä voita. Ja koska tau on roskaa lähitaistelussa, hyvää pelaajaa vastaan taulla yleensä ei ole mahdollisuuksia. Siis jos ampuminen on vain "OK" ja lähiksessä saavat turpiinsa melkein groteiltakin, siitä pystyy jokainen WH tilastonikkari laskemaan kalliilla taskulaskimellaan, jolla ylpeilee ystävilleen, että miten käypi ;)

Ja hyvällä pelaajalla en tarkoita Hyvää ja "juustokasta" armylistiä, vaan juurikin itse pelaajaa. Tau tuntuu olevan vain joku GWn myyntikikka, jolla pienet manga ja animefriikahtelijat saadaan juonittua rahastuksen ihmeelliseen maailmaan ;)

Battlesuit on isompi kuin perusukko, ja mangassahan fysiikanlait menevät siten, että mitä isompi joku on, sen nopeammin se liikkuu = battlesuitin "pompsahtelu" suojaan ennen, kuin vihollinen ehtii ampumaan ;)
MaReman

Viesti Kirjoittaja MaReman »

Devilfish kerään ite ig:tä.
Jurpo

ei ihan

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

mastercalgar
Tau tuntuu olevan vain joku GWn myyntikikka, jolla pienet manga ja animefriikahtelijat saadaan juonittua rahastuksen ihmeelliseen maailmaan
Ei se ihan noinkaan tunnu olevan, sillä myös kaaosjääkärit sopivat kyseiseen tarkoitukseen. Eli isoja, rumia ja rivoja demonisia petoja, joiden päämäärä on repiä, silpoa ja tuhota - mieluiten avuttomia rääppiä. Ja veri lentämään hehtolitroina....

Eli kyseiset piirrostyylit ovat niin monipuolisia, että yleistäminen ei oikein käy järkeen. Ainakaan näin kapealla skaalalla.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Kidhidalco

Viesti Kirjoittaja Kidhidalco »

Ei kannata vetää turhan hätäisiä johtopäätöksiä... Tau toimii kyllä hyvin, mutta koska se on ns. one trick pony, sen pelaaminen muita kuin perusporukkaa vastaan vaati taitoa... Kaikista surinta päänvaivaa tuottaa Taulle puhtaasti lähinahisteleva mariinilista ja tyranidit... ei vaan kerkeä tuhota kaikkea päälle tulevaa massaa. Ja jos yksikin unitti pääse läpi, se on helposti "hei hei".

Tauta harkitsevan kannattaa pitää mielessä seuraava seikka. 40k:ta pelataan kolmessa vaiheessa: liiku, ammu ja lähitaistele. Jos valitset rodun joka ei lähitaistele, et myöskään PELAA kuin liikettä ja ampumista. Voi kuullostaa merkityksettömältä, mutta jostain kumman syystä moni ampumalistalla pelaava kääntää kyllästyttyään kelkkansa juuri yber lähis listoihin...
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Devilfish kirjoitti:mitä armeijaa keräät
MaReman kirjoitti:Devilfish kerään ite ig:tä.
Eikös tuo ole galluppimaista chattailua?

Mutta joop. Nopeasti liikkuva, täysin mobilisoitu tau armeija on etenkin vähälukuisille klosikkahordeille todella vaikea saada kiinni.

Suitit loikkii karkuun minkä pystyy, ja troopit pakenee devilfisheillä aina kun vastustaja on vähänkään uhkaamassa. Ja hammerheadit liikkuvat ja amouvat lujaa mukavasti.
Viimeksi muokannut figunarkki, Pe 20.05.2005 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Kyllä Tau - armeijasta ihan ketkun kokoonpanon saisi, mutta tasapeliä silläkin tavoitellaan kun päälle ropsahtaa 2+ ryhmää Demoneita.
zqmfgb
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

mastercalgar kirjoitti:Ja koska tau on roskaa lähitaistelussa, hyvää pelaajaa vastaan taulla yleensä ei ole mahdollisuuksia.
Tämä pätee kyllä toisinkin päin. Hyvää TAU-pelaajaa vastaan on myös ainakin tietyillä armeijoilla hyvinkin vaikea pärjätä.
TAU ei välttämättä ole se helpoin armeija, vaan tuntuu vaativan oikeasti taktista älyä voittaa niitä pelejä. Hyvä pelaaja kuitenkin osaa hyödyntää armeijansa vanhat puolet ja minimoida heikkoudet.

Kovaa ampumisesta..kun näin miten lähemmäs ~200 Feralia ammuttiin kappaleiksi pelin aikana niin jotenkin tuli sellainen tunne, että kyllä siellä kalapäillä jotain tulivoimaakin on. Toisaalta, onhan sitä tulivoimaa muillakin joten ehkä tulivoiman määrällä TAU:ta ei voi kyllä pitää ylivertaisena. Jotkut aseet vaan ovat tehokkaampia.

Tosiaan omat kokemukset TAU:sta perustuvat kuitenkin vielä siihen, mitä itse olen niitä vastaan pelannut ja vierestä seurannut muiden pelejä.

Mikäli Patrol-listaa pidemmälle innostun, niin MechTAU on todennäköisesti oma valinta. Kahden palomiesryhmän lentäessä vierekkäin devilfisheillä ja laskeudettuaan ampuen 58 str5 kutia osuen 4+:lla on kyllä itselle ihan riittävästi tulivoimaa. Omaan niin huonon tuurin, että oli armeija mikä tahansa, niitä pirun noppia pitää aina päästä heittämään paljon. x)
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Azured

Tau tiivistelmänä.

Viesti Kirjoittaja Azured »

Tau ei välttämättä ole aloittelijalle helpoin armeija pelattavaksi, koska Taun vahvuus piilee liikkuvuudessa ja vihollisen armeijan paimentamisessa liikkumattomien armeijaosien tulilinjalle (mutta ei päälle). Eli Taulla armeija koostuu kiinteistä osista, jotka ampuvat kovaa mutta menettävät tehonsa liikkuessaan sekä nopeasti liikkuvista mutta taitoa vaativista tuliyksiköistä. Ensimmäistä edustavat perustroopit ilman Devilfish-kuljetusta sekä Broadside-battlesuitit. Jälkimmäiseen kuuluu oikeastaan kaikki muu, sillä suurimman osan armeijasta on selviytyäkseen oltava alituiseen liikkeessä. Crisisit, Stealthit ja Dronet pomppivat suojasta ulos vain ampuakseen ja Hammerhead liitelee mahdollisimman paljon välttääkseen kovat osumat tai tulituksen yleensä.
Krootit putoavat johonkin tähän väliin, koska tarvitsevat käytännössä maaston suojaa selvitäkseen mutta ovat kuitenkin selkeästi Taun paras lähitaisteluyksikkö.
Kaikki muut armeijat ovat voitettavissa Taulla, mutta raakoja lähislistoja tai suurta määrää epäsuoraa tulta vastaan tulee yleensä vaikeuksia pitää ainakin Taun perustroopit hengissä. Luota tulivoimaan ja liikkuvuuteen, vältä lähitaistelua ja tuhoa epäsuoran tulen tuliyksiköt mahdollisimman nopeasti.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
|Frantic|

Moikka...

Viesti Kirjoittaja |Frantic| »

Minä olen kyllä voittanut taulla monta kertaa lähi taistelun yksi oli kun minä voitin necron lordin helposti
Viimeksi muokannut |Frantic|, To 02.06.2005 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The Tau believe that now is their time; their race, their empire will bring unity to all.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Kirjottaisitko suomea, kiitos.

Vaikka joskus kävisi uskomaton viuhka, siitä ei pääse mihinkään että Tauta ei ole tehty lähitaisteluun.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
The Captain
Valvoja

Re: Moikka...

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Xavier kirjoitti:Minä Olen Kyllä Voittanut Taulla Monta Kertaa Lähi Taistelun Yksi Oli Kun Minä Voitin Necron Lordin Helposti Ja Olen Tehnyt Itselleni Kill Team:in Joka On Aika Huva! Että Kyllä Taut On Ihan Huvia
[/b]
Jaa. Minä olen voittanut vajaalla IG squadilla lähitaistelun kahdeksaa assaultoivaa Khorne Berzerkeriä (mukana aspa axe of Khornella), ja samassa pelissä toisella, täydellä IG squadilla Khornen demoniprinssin (se ei tappanut kahdessa kierroksessa kuin yhden kaartilaisen, minä tein siihen kaksi woundia). Tästä voitaneen päätellä, että Khorne on huono lähitaistelija ja IG:n mosurit ihan sikahyviä.

Not.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Neiti X

Viesti Kirjoittaja Neiti X »

Jaa. Minä olen voittanut vajaalla IG squadilla lähitaistelun kahdeksaa assaultoivaa Khorne Berzerkeriä (mukana aspa axe of Khornella), ja samassa pelissä toisella, täydellä IG squadilla Khornen demoniprinssin (se ei tappanut kahdessa kierroksessa kuin yhden kaartilaisen, minä tein siihen kaksi woundia). Tästä voitaneen päätellä, että Khorne on huono lähitaistelija ja IG:n mosurit ihan sikahyviä.
:O Vaikeeta uskoo kyllä. Mulla oli 2 täysin varustettua normaali marine squadia vastaan 2 vajaata khorne squadia ja hävisin.
War is my master; Death my mistress
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Neiti X kirjoitti:

Not.
:O Vaikeeta uskoo kyllä. Mulla oli 2 täysin varustettua normaali marine squadia vastaan 2 vajaata khorne squadia ja hävisin.
Huomaa "not". Kapu kirjoitteli vähän sarkasmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”