"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WIP: Kynäruiskulla maalattu Sentinel

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Matti N
Ylläpitäjä

WIP: Kynäruiskulla maalattu Sentinel

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Jees, tuommoisen pyöräytin äsken:

http://koti.mbnet.fi/matti_n/figut/sentinel1.jpg
http://koti.mbnet.fi/matti_n/figut/sentinel2.jpg
http://koti.mbnet.fi/matti_n/figut/sentinel3.jpg
http://koti.mbnet.fi/matti_n/figut/sentinel4.jpg

Aikaa meni tuon rungon maalaukseen, jos ruiskun puhdistamista lasketa, ehkä yht. 2-3 min.

Teknisesti mielestäni ihan hyvin onnistunut ensimmäiseksi ruiskumaalaukseksi joka ei ollut "kuhan vain maalailin pahvinpaloja". Ei tullut mitään ylimääräisiä roiskeita tai valumia.

Ehkä suurempi kontrasti noiden värien välillä olisi ollut paljon mukavampi, mutta luulen että pärjään noinkin.

Sentinel (+ sen kaksi kaveria) tulee tämän näköisille hepuille (wip):
http://koti.mbnet.fi/matti_n/figut/mosat.jpg
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Hienoa jälkeähän tuolla saa nopeasti ja helposti(?) näköjään! Tietenkin vielä kehitystä tulee taidoissa tapahtumaan ruiskun käytön suhteen ja varmaan kokemuksen myötä sillä saisi valmiimmankin näköistä aikaiseksi, mutta tuosta pohjasta on varsin mukava jatkaa pensselillä. Tekisi mieli itsekin kokeilla ruiskulla maalailua joskus.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Mikäs ruisku sinulla oli käytössä?
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Matti N
Ylläpitäjä

Bilteman 85 euron kompura ja 49 euron ruisku :p
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Hienoa ja pehmeää jälkeä, ja kaiken lisäksi nopeasti. Itse asiassa tuo saa minutkin harkitsemaan hieman kalliimpia välineitä. Mitä/minkälaisia maalieja käytit?
Sitten ei kun odotellaan että saat detailit maalattua.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Mattin kirjoitti:Bilteman 85 euron kompura ja 49 euron ruisku :p
Hmm. Näyttää saavan aikaan todella laadukasta jälkeä. Eikä ole hinnalla pilattu. Vaikuttaa pakko-ostokselta!
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Matti N
Ylläpitäjä

Ihan oikeasti älkää sitten liikaa innostuko tuosta ruiskusta.

Nimittäin sen putsaaminen on yksi pain in the arse. Maalaat sillä pari minsaa, jynssäät sitä puhtaaksi tuplasti sen. Tai anakin pitempien sessoiden jälkeen.

Jos ei ole Armored Companyä maalaamassa, niin parempi jättää vielä harkintaan. Itse lähinnä ostin sen takia, että olen niin julmetun kauan halunnut ostaa tuommoisen.. (niiltä ajoilta kun tein vielä pienoismalleja).

150 euroo on kyllä summa jolle löytyy suht varmasti parempia sijoituskohteita kuin ruisku. Tosiaan yksittäiselle figulle sillä ei juuri ole käyttöä, vain tuommoisia Bloodthristeriä ja sentineleitä isommille.

Ja figunarkki, et pistä tota phukin violettia vai mikä onkaan enää kertaakaan postiisi.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Tahtoo myös kynäruiskun. Hyvää jälkeä, katsotaan millanen se on sitten kun saat sen valmiiksi. Ihan hyvän näköinen platoona sulla myös oli.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Sitä samaa kamaa, mitä nyt ruiskul saa silmät ummessa vasemmalla kädellä :D

No ei vaan. Siis yksinkertanenhan tää on, ja pikkusen sutimalla vois vaikka hieman jopa parantaa.

Toi Bilteman ruisku ei oo mikään niin tykki vehje, mutta kyllä silläkin tällasta hommaa hoitaa. Tällaset isot pinnat, kuten ihot ja koneet on tosi helppo ja nopea maalata, ja mikä hienointa ainakin IMO, jälki on smoothimpaa ja ohuempaa, kuin sudilla ikinä.

Muistaakseni Jesterspeed kirjoitteli kivan artikkelin tankin maalaamisesta ruiskulla; Sen lukaseminen vois olla ihan POP juttu, niin itelle kun muillekin, jotka ei pahemmin ruiskumaalausta ole harrastaneet.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Äärimmäisen hieno, ottaen huomioon kuluneen ajan. Pitänee itsekin tutustua ruiskumaalaukseen, vaikka tällä hetkellä tankkeja ei pöydälläni olekaan...
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

oho oho, noin pienellä ajalla noin hienoo jälkee! mulle kans ruisku
east

Viesti Kirjoittaja east »

virus kirjoitti:oho oho, noin pienellä ajalla noin hienoo jälkee! mulle kans ruisku
Ei se varmaan kannata koska:
Mattin kirjoitti:Ihan oikeasti älkää sitten liikaa innostuko tuosta ruiskusta.

Nimittäin sen putsaaminen on yksi pain in the arse. Maalaat sillä pari minsaa, jynssäät sitä puhtaaksi tuplasti sen. Tai anakin pitempien sessoiden jälkeen...
Mutta, itse figusta:
Todella hieno noin pienessä ajassa. Odotan innolla valmista versiota.
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

east kirjoitti:
virus kirjoitti:oho oho, noin pienellä ajalla noin hienoo jälkee! mulle kans ruisku

Nimittäin sen putsaaminen on yksi pain in the arse. Maalaat sillä pari minsaa, jynssäät sitä puhtaaksi tuplasti sen. Tai anakin pitempien sessoiden jälkeen...
mitä välii ;)
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Nimittäin sen putsaaminen on yksi pain in the arse. Maalaat sillä pari minsaa, jynssäät sitä puhtaaksi tuplasti sen. Tai anakin pitempien sessoiden jälkeen.

Jos ei ole Armored Companyä maalaamassa, niin parempi jättää vielä harkintaan.
Itse asiassa ajattelin maalata ACni uudelleen >:B.
east

Viesti Kirjoittaja east »

east kirjoitti:

virus kirjoitti:mitä välii ;)
Sitä, että tulet vielä katumaan ostostasi (ehkä..).
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Mattin, I disagree.

Ainakaan itse en ole ruiskun putsaamista kokenut mitenkään tuskalliseksi - pikemminkin ihan pikkuhomma. Maalauksen aikana olen käyttänyt Vallejo GC:tä, reilusti ohennettuna, joten neula/suutin ei ole tukkeutunut, ja maalaaminen on käynyt pitkiä aikoja aivan hyvin. Maalauksen lopussa olen aina suhautellut yhden tai kaksi pipetillistä vettä ruiskun läpi, ja siinä se putsaaminen on ollut. Muutaman kerran olen myös asetonia päästänyt siitä läpi, ihan vaan siksi, ettei mihinkään seinämiin/yms. paikkoihin kertyisi liikaa ainakaan maalia.

Eli todellakin, jos jotain AC:tä on maalaamassa, tai muuten vaan paljon isoja pintoja, niin tällä koneella kyllä homma käy. Eikä se putsaaminen niin vaikeaa ole, samoin kuin ei maalaaminenkaan mitään temppuilua suuttimen ja neulan tukkeutumisen kanssa.
aurellian

Viesti Kirjoittaja aurellian »

kyllä se kynäruiskun osto kannattaa jos on vähänkään tarvetta sellaiselle, sillä käyttöhän ei rajoitu pelkästään pienoismalleihin vaan silllä voi maalailla melkein mitä vaan...itse ruiskuttelen pienoismalleja.
"No shit, Sir"
NacMacFeegle

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Itselläni on tuo nimenomainen konfiguraatio, ja täytyy sanoa pari juttua:

Bilteman 85 euron kompurassa ei tule tarpeeksi venttiilinsuuttimia sitä 49 euron kynäruiskua varten - ei kannata tehdä mitään kikkailuja vaan kylmästi näyttää sitä ainoaa venttiilinsuutinta bilteman myyjälle ja sanoa että pitäisi saada ruotsista tilattua toinen samanlainen.

Puhdistus on vaivattomampi homma oikeilla vehkeillä. Kannattaa pitää vieressä pakasterasiaa jossa on vettä ja maaliruiskunpuhdistusainetta. Moinen puteli maksaa 3 euroa ja puhdistusliuosta siitä tulee 8 litraa.

Pidä citadelin maalit mieluien eri huoneessa kun maaliruiskuasi niin ei tule kiusauksia. Siitä tulee vaan paha mieli. (Tosin inkkien ja washien kanssa on tullut läträiltyä kun isompia alueita on pitänyt sutia, se toimi hyvin.) Osta tamiyaa tai vallejon model airia. Jopa vallejon model airin tapauksessa maalia on ihan hyvä laimentaa hieman esim. acrylic flow improverilla. Maalin tulee olla sellaista ettei suihku muodosta räiskeitä (liian timmiä) eikä lähde kukkamaisena pisarakuviona leviämään (liian laihaa).

Kun lähdet ruiskun kanssa säätämään - mieti: olet käyttänyt siihen #$%! peliin 35 euroa rahaa, ei kannata lähteä säästämään 5 euroa tässä ja tuossa jollon jälki näyttää sateen hakkaamalta lehmänläjältä kun on mahdollisuus helppoon ja hyvään jälkeen.
Kunhan tulin pätemään. ;)
Se kuollut ei oo, mi voi iäti maalata, aikojen myötä voi kuolokin laata.
aurellian

Viesti Kirjoittaja aurellian »

ruiskua kannatta välillä putsailla kun tulee pitempään maalailtua...säästyy monelta kirosanalta. jos käyttää akryylimaaleja niin kannattaa ostaa Dicco-yleisohennetta ja/tai asetonia ruiskun pesuun, myös kynsilakanpoistoaine ajaa asian... myös ensin vettä, sitten ohennetta, ja sitten taas vettä toimii. lisäksi ruisku kannattaa öljytä käytön jälkeen, niin osat eivät pääse ruostumaan/jumimaan. ruiskuttaa seuraavalla käyttökerralla ohennetta tai vastaavaa ensin läpi niin ruisku puhdistuu...
"No shit, Sir"
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

Erittäin tyylikäs...Ja vaikka siihen voisi lisäillä jotain yksityiskohtia, niin tuskin kukaan saa 3 minuutissa aikaan parempaa jälkeä.

IMHO se on valmis peliin tuollaisenaankin :)
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”