incubit/ warp spiderit
Juurihan näitä latinalaisten ja kreikkalaisten lainasanojen monikkomuotoja englannintunnilla käytiin ja tuo Garothin ja Yurin esittämä teoria on mielestäni oikea. Muutamia esimerkkejä lainattu suoraan rakkaasta englanninkirjastani:
Yks. fungus mon. fungi = sieni
Yks. nucleus mon. nuclei = ydin, tuma
joten loogisesti incubi, succubi jne. taipuisivat samalla kaavalla. Sotavasaran virallista käntäjää odotellessa voimmekin siirtyä itse aiheeseen! (josta minä taas en tiedä yhtikäs mitään)
EDIT: Tarkemmin katsottuna tämä keskustelu käytiin jo sivulla kaksi... noh, it happens!
Yks. fungus mon. fungi = sieni
Yks. nucleus mon. nuclei = ydin, tuma
joten loogisesti incubi, succubi jne. taipuisivat samalla kaavalla. Sotavasaran virallista käntäjää odotellessa voimmekin siirtyä itse aiheeseen! (josta minä taas en tiedä yhtikäs mitään)
EDIT: Tarkemmin katsottuna tämä keskustelu käytiin jo sivulla kaksi... noh, it happens!
-
Zymeth Salkir Dkhan
Suurin osa noista "luin jostain" jutuista vaan sattuu olemaan joko itse keksittyjä tai huhuja. Tuossa ei ainakaan pitänyt olla mitään henkilökohtaista. Ja kyllä aina välillä hyppää silmään (Aih!) fluffi virheitä... jopa suuren, mahtavan ja täydellisen Aacheronin (jota me kaikki suuresi kadehdimme ja toivomme omaavamme edes pienen murto-osan hänen tiedoistaan) tekstistä. Tämä voi tosin johtua siitä että GW muuntelee fluffia yhtä usein kun normaali ihminen vaihtaa sukkia tai sitten siitä kylmästä tosiasiasta että minä en tiedä mitäänAacheron kirjoitti:Ja Daroc, minulla ei ollutkaan aikomuksena herättää sinun luottamuksesi minuun. Ellet vain opi luottamaan ihmisiin ilman kolmea erillistä suoraa viittausta, et taita päästä kovinkaan pitkälle... En tahdo että luotat sokeasti minuun kaikessa, mutta olen usein yllättävän hyvin perehtynyt Eldareihin fluff-asioissa. Vai olenko tosiaan ollut niin monta kertaa väärässä fluffista, että sinulla olisi syytä olla luottamatta minuun?
Tuota incubien, succubien ja haaemonkulien monikko/yksikkö muodoista taitaa olla turha kiistellä. Onhan kyseessä kuitenkin GWn tuote joka raiskaa (sorry) kaikkia mahdollisia historiallisia tapahtumia/paikkoja/kielä tms. Ja kuinka moni teistä oikeasti osaa latinaa tai kreikkaa tai imperial gothiccia?
Mutta eihän GW oikeastaan vaihda fluffia. Ei ole vaan olemassa sitä oikeata fluffia. Kaikki tarinathan on aina kirjoitettu vain jonkun(yleensä inquisitor) näkökulmasta ja tämän havainnoista. Saattaahan olla, että kirjoittajalla on virheelliset tiedot tai hän muuntelee tarinaa omia tarkoitusperiään vastaavaksi. Aivan kuin todellisen elämän historian kirjoituksessakin.Daroc kirjoitti: Tämä voi tosin johtua siitä että GW muuntelee fluffia yhtä usein kun normaali ihminen vaihtaa sukkia
Tämä on mielstäni nerokas idea GW:n strategiassa. He eivät voi olla koskaan väärässä, vaan tämä kuviteltu kirjoittaja on väärässä(joko vanha tai uusi). Lisäksi pelaajien omille tarinoille jää tilaa, kun sitä ainutta ja oikeata fluffia ei ole.
-
Zymeth Salkir Dkhan
- Cacodemoni
Missä kohdassa mä muka kiistelen makuasioista? Mun mielestä Warhammer maailma on hyvä, vaikkakin siihen on lainattu tosi paljon tavaraa muista paikoista.mvp kirjoitti:Makuasioista on huono kiistellä, GWn maailmat toimii hyvin ja pelaaminen on tasapainossa. Kirjoja lukiessa ja pöytäroolipelejä pelatessa saa kuitenkin itse mielikuvitella, miltä sankarit ja hirviöt näyttävät. Figujen kanssa touhutessa mielikuvituksen mahdollisuus laimenee.Cacodemoni kirjoitti:No huhhuh. Ainakin Warhammer Fantasy on miltei suoraan repästy muista fantasia/mytologiateoksista.
Et voisi todistaa väitettäsi mitenkään?Daroc kirjoitti:Suurin osa noista "luin jostain" jutuista vaan sattuu olemaan joko itse keksittyjä tai huhuja.
En ole väittänyt että olen täydellinen, mutta olen vain sanonut että en ole usein väärässä jos puheenaihe sattuu olemaan Eldarien fluff. Muut rodut/asiat tunnen suht. hyvin, vaikka minulla(kin) on heikot kohtani tietämyksissäni.Daroc kirjoitti:Ja kyllä aina välillä hyppää silmään (Aih!) fluffi virheitä... jopa suuren, mahtavan ja täydellisen Aacheronin... // ...tekstistä.
Kuules, eikös ole parempaa että minulla on tarpeeksi egoa, kuin että olen kuin monet nykynuoret ja valittelen koko ajan ja/tai olen depressiivinen? Itse satun olemaan iloinen siitä että olen tyytyväinen itseeni. Jos kerskuiluni häiritsee, se on vain "voi voi", se. Minua häiritsee monikin asia, enkä minä voi tehdä niille mitään. "Life's unfair, and so am I."Daroc kirjoitti:...jota me kaikki suuresi kadehdimme ja toivomme omaavamme edes pienen murto-osan hänen tiedoistaan...
Uneksinko, vai sanotaanko välillä jotain minunkin puolustuksekseni?Daroc kirjoitti:Tämä voi tosin johtua siitä että GW muuntelee fluffia yhtä usein kun normaali ihminen vaihtaa sukkia tai sitten siitä kylmästä tosiasiasta että minä en tiedä mitään.
En ymmärrä mitä tarkoitat.Daroc kirjoitti:Yllätätkö itsesi useinkin tiedoilla joita et tiedä omaavasi?
Osaan parisen sanaa Latinaa, ja kun se ei riitä, otan (epätäydellisen, mutta silti) Englanti-Latina-Englanti sanakirjan avuksi.Ja kuinka moni teistä oikeasti osaa latinaa tai kreikkaa tai imperial gothiccia?
Imperial High Gothic = Latinaa
Imperial Low Gothic = Englantia
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Sanotaan asia sitten ihan poliittisesti korrektilla kielellä: Arhra (hei palindromi) päätti seurata Tummempien Eldaarien elämänkatsomusoppeja eli leppyytellä Slaaneshin haluja tuottamalla kärsivällisyyttä.
Avataaran koko nimi kuuluu näin: Avatar of Kaela Mensha Khaine ( = the Bloody Handed God). Avataara on pieni osa tuota Eltsujen sodanjumalaa, koska Slaaneshin syntyessä Mensha tappeli tämän kanssa, mutta hävisi ja hajosi pieniksi kappaleiksi, jotka kulkeutuivat craftworldien sisuksiin, jossa avataarat viettävät aikaansa kun eivät ole kutsuttuina. Avataara ei ole elävä sinänsä, mutta koostuu eldaarien elävästä wraithbonesta, joka tietenkin mahdollistaa jumalan kutsumisen tähän materiaalisen maailman astiaan. Noniin tähän päätämme pikku oppituntimme Vanhemman rodun avataaroista.
Avataaran koko nimi kuuluu näin: Avatar of Kaela Mensha Khaine ( = the Bloody Handed God). Avataara on pieni osa tuota Eltsujen sodanjumalaa, koska Slaaneshin syntyessä Mensha tappeli tämän kanssa, mutta hävisi ja hajosi pieniksi kappaleiksi, jotka kulkeutuivat craftworldien sisuksiin, jossa avataarat viettävät aikaansa kun eivät ole kutsuttuina. Avataara ei ole elävä sinänsä, mutta koostuu eldaarien elävästä wraithbonesta, joka tietenkin mahdollistaa jumalan kutsumisen tähän materiaalisen maailman astiaan. Noniin tähän päätämme pikku oppituntimme Vanhemman rodun avataaroista.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Niin, tämä on Tummempien Eldaarien vaihtoehtoinen elämäntyyli. Koska dark eldaareilla ei ole sielukiviä pelastamasta heitä Slaaneshilta, he, hmm... uhraavat kaaoksen jumalalle tuottamalla tuskaa ja kärsimystä (joita Slaaneshi tietenkin pitää). Näin he välttävät ikuisen kärsimyksen Slaaneshin kynsissä. Joten DE:t ovat verenhimoisia raakalaisia, vaikkeivät omasta tahdostaan.Aacheron kirjoitti:Mutta nyt heitti OTta. Eli, Dark Eldarit sekä vihaavat että pelkäävät Slaaneshia; enemmän kuin mikään muu Eldar-Kindred. Jossain luin että niiden verenhimoinen elämäntyyli on jotenkin pakonomainen...
Joku joka omistaa kyseisen codexin voisi tietenkin korjata tuon ihan pitäväksi väitteeksi, ellei tuo kaikki löydy jostain white dwarfista, josta luulen Aacheroninkin lukeneen kyseisen stoorin.
2ed. pelissä Eldaarit olivat fluffiltaan niin hyviä poikia, että melkein itkin kun uuden codexin mukaan ne eivät enää olleetkaan galaksin "hyveellisin" rotu.
Kaikki WH40k:n rodut ovat vähemmän tai enemmän evil, mutta mikään rotu ei ole aivan puhtaasti "hyvä". Paitsi ehkä Taut, mutta nehän eivät muutenkaan oikein sovi 40k:n universumiin. Mistälie manga-ulottuvuudesta ovatkaan tupsahtaneet vahingossa 40k:n ulottuvuuteen. 
Tai sitten Tau:n tuosta puolta ei ole vielä paljastettu?Yuri kirjoitti:2ed. pelissä Eldaarit olivat fluffiltaan niin hyviä poikia, että melkein itkin kun uuden codexin mukaan ne eivät enää olleetkaan galaksin "hyveellisin" rotu.Kaikki WH40k:n rodut ovat vähemmän tai enemmän evil, mutta mikään rotu ei ole aivan puhtaasti "hyvä". Paitsi ehkä Taut, mutta nehän eivät muutenkaan oikein sovi 40k:n universumiin. Mistälie manga-ulottuvuudesta ovatkaan tupsahtaneet vahingossa 40k:n ulottuvuuteen.
Kohta tapahtuu Tau:lle sama kuin minkä "valitat" Eldareille tapahtuneen 2nd ed -> 3rd ed.
Innolla/kauhulla Tau:n tulevia paljastuksia odotteleva. 8)
-
Zymeth Salkir Dkhan