Apua newbielle TAU:n aloittamiseen.
Apua newbielle TAU:n aloittamiseen.
Eli tässä kun FB armeijasta/joista tulee tyydyttävä niin ajattelin siirtyä opettelemaan 40k:oon puolelle. Armeijaksi on valittu TAU: Eli neuvoja kaivataan perusvarman armeijan rakentamiseen, aluksi ajattelin n.20-30 fire warrioria ja ainakin joitakin battle suitteja.
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
Runko
Eli tossa olis GW:n runko ehdotus siihen armeijaan.
Veteraani pelaaja
Ja tossa olis vähän enemmän pelaneemman henkilön koertomuksia.
Itekkin oon just alottanu kerään Tauta
Eli tossa olis GW:n runko ehdotus siihen armeijaan.
Veteraani pelaaja
Ja tossa olis vähän enemmän pelaneemman henkilön koertomuksia.
Itekkin oon just alottanu kerään Tauta
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 89&start=0 Tuolla lopussa on kohtalaisen pitkä esittely tau armeijasta ja miten sitä kannattaisi käyttää.
- figunarkki
Re: Apua newbielle TAU:n aloittamiseen.
Firewarruja on aika turhan monta, 12 pärjää. GWkin opastaa hankkimaan liikaa firewarruja. Itse suosin kahta 6 hengen minimiryhmää. Battlesuitteja ja hammerheadeja sitten kaikilla pisteillä. Hammerheadeille sellainen optimikoko on 2, ja siihen päälle 3 broadside suittia (ne on kalliita mutta hemmetin hyviä), silleen saadaan heavy support slotit täyteen. Seuraavaksi otetaan pakolliset 12 firewarrua, ja lopuilla pisteillä stealt ja crisis suitteja. Itse suosin vain yhtä stealth ryhmää. Mutta jokaunen taaplaa tavallaan. Commanderiksi itse suosin shas´Ota (sitä parempaa), sen ballistic skillilla se nimittäin on aikamoinen tappokone.Weedy_rat kirjoitti:Eli tässä kun FB armeijasta/joista tulee tyydyttävä niin ajattelin siirtyä opettelemaan 40k:oon puolelle. Armeijaksi on valittu TAU: Eli neuvoja kaivataan perusvarman armeijan rakentamiseen, aluksi ajattelin n.20-30 fire warrioria ja ainakin joitakin battle suitteja.
Suiteille ihmiset käyttävät yleensä plasmarifle, missilepod, multitracker yhdistelmää. Mutta itse olen havainnut tehokkaimmaksi plasmarifle, fusionblaster, multitracker yhdistelmän. Niillä on aika lyhyt kantama, mutta suitit liikkuvat sen verran vikkelästi että se tuottaa vastustajalle harmaita hiuksia. Etenkin commander noilla aseilla hyvän ballistic skillinsä jos sattuu olemaan kantamalla tappaa 3 mariinia vuorossa.
Tuollaisilla säädöillä itse olen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta voittanut jokaisen pelin. Mutta tietenkään kaikillehan samanlainen pelityyli ei välttämättä sovi, mutta on ehdottomasti yrittämisen arvoinen. Sitäpaitsi tuollaisella listalla on mukava pelata kun pitää tosissaan miettiä kantavatko aseet.
Suosittelen Battleforcen hankintaa. Siitä saa about 400-600 pisteen armeijan, riippuen miten säätää, ja tuskin on hirveästi turhia joukkoja loppupeleissä.
edit: 6000 oli kirjoitusvirhe, 600 piti sanomani. Korjataan nyt, jos jäi jonkun päätä vaivaamaan.
edit: 6000 oli kirjoitusvirhe, 600 piti sanomani. Korjataan nyt, jos jäi jonkun päätä vaivaamaan.
Viimeksi muokannut LordDemon, Pe 15.07.2005 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
- figunarkki
WTF..... Miten hemmetissä aioit saada battleforcesta 6000 pts?LordDemon kirjoitti:Suosittelen Battleforcen hankintaa. Siitä saa about 400-6000 pisteen armeijan, riippuen miten säätää, ja tuskin on hirveästi turhia joukkoja loppupeleissä.
Siinä tulee 12 firewarrua, 10 kroottia, 3 suittia, ja 10+ dronea (tarkkaa määrää en muista). Mutta krootit ovat kyllä aika kuraa. Niillä ei todellisuudessa tee mitään, paitsi jos on jalkavakipainotteinen armeija joka ei pääse karkuun. Mutta on se silti ihan hyvä ostos, iteltäki löytyy tau battleforce hyllystä.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Älkää nyt haukkuko kroot tai palomiehiä.
Palomiehillä on ärsyttävän tehokkaat ja pitkän kantaman aseet ja ovat normaalia parempia troopeja.
Kroot ovat hyvin ilkeitä kun niillä pääsee ihoonkiinni. Ainut haittapuoli on se että ne jäävät syömään kuolleiden raatoja.
Ja jos rahaa on niin battleforce on lähes kaikkien armeijoiden aloituspaketti.
Tau;n battleforcen lisäksi kannattaa hankkia muutama broadside ja toinen loota palomiehiä.
Palomiehillä on ärsyttävän tehokkaat ja pitkän kantaman aseet ja ovat normaalia parempia troopeja.
Kroot ovat hyvin ilkeitä kun niillä pääsee ihoonkiinni. Ainut haittapuoli on se että ne jäävät syömään kuolleiden raatoja.
Ja jos rahaa on niin battleforce on lähes kaikkien armeijoiden aloituspaketti.
Tau;n battleforcen lisäksi kannattaa hankkia muutama broadside ja toinen loota palomiehiä.
Aluks pari squadii fire warrioreja ja crisis team. HQ commander battle suitissa. Olen todennut hyväksi.
Sitten ehkä squadi lisää fire warrioreja ja broadsuitteja sekä ehkä pathfinderejä devilfishillä.
ModEdit: Jos huomasit, ketju oli lähes kaksi kuukautta vanha. Todennäköisesti avun pyytäjä on jo saanut tarvitsemansa tiedot. -The C.
Sitten ehkä squadi lisää fire warrioreja ja broadsuitteja sekä ehkä pathfinderejä devilfishillä.
ModEdit: Jos huomasit, ketju oli lähes kaksi kuukautta vanha. Todennäköisesti avun pyytäjä on jo saanut tarvitsemansa tiedot. -The C.