Tislattu vesi
Tislattu vesi
Ensinnäkin eikös distilled water ole suomeksi tislattu vesi?
Tarkoitus olisi lopettaa vihdoinkin ton kraanaveden käyttö maalin ohentamiseen. Jonkin aikaa olen jo käyttänyt vallejon maaleja, mutta vasta viime aikoina olen alkanut todella laimennella niitä (tyyliin 1:12 maali/vesi). Koska vallejon maalit ovat paljon peittävämpiä joutuu niitä laimentamaan paljon enemmän ennen kuin voi kunnolla glazettaa. Kuitenkin ylilaimennettu vallejo tuntuu erkanevan vedestä ja painuvan ikään kuin pohjalle ja epäilen kraanaveden kemikaalien olevan syynä. Siis pitäisi saada jostain lisäaineetonta vettä.
Ongelma vaan on että mistähän sitä mahdollisesti saisi?
Ja mitenköhän myrkyllistä tislattu vesi mahdollisesti on? Joutuuko lopettamaan pensselin suoristamisen suussa?
Tarkoitus olisi lopettaa vihdoinkin ton kraanaveden käyttö maalin ohentamiseen. Jonkin aikaa olen jo käyttänyt vallejon maaleja, mutta vasta viime aikoina olen alkanut todella laimennella niitä (tyyliin 1:12 maali/vesi). Koska vallejon maalit ovat paljon peittävämpiä joutuu niitä laimentamaan paljon enemmän ennen kuin voi kunnolla glazettaa. Kuitenkin ylilaimennettu vallejo tuntuu erkanevan vedestä ja painuvan ikään kuin pohjalle ja epäilen kraanaveden kemikaalien olevan syynä. Siis pitäisi saada jostain lisäaineetonta vettä.
Ongelma vaan on että mistähän sitä mahdollisesti saisi?
Ja mitenköhän myrkyllistä tislattu vesi mahdollisesti on? Joutuuko lopettamaan pensselin suoristamisen suussa?
-
Itiöpesäke
Jos on tislauslaitteisto kotona, tislaa kotona. Apteekist vois löytyy ei oo varma.
Tislattu vesi on ainakin 100 kertaa puhtaampaa kuin tavallinen kraanavesi. Se ei maistu miltään, et maalin perimmäinen maku tulisi paremmin esiin.
Tislattu vesi on ainakin 100 kertaa puhtaampaa kuin tavallinen kraanavesi. Se ei maistu miltään, et maalin perimmäinen maku tulisi paremmin esiin.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
-
Black scars
Apteekista saa ihan varmasti. Maistuu mitään sanomattomalle. Suurissa määrin haitallista (häiritsee "puhtaudellaan" elimistön tasapainoa), pari lasillista ei kuitenkaan tee vielä mitään. (Ainakaan ei mulle tehny, kun olin apteekissa töissä ja kokeilin kyseistä tuotetta.) Eli ei se mitään myrkkyä ole.
Siitä en ole varma, onko se halvempaa apteekissa vai huoltoasemalla. Voisin kuvitella, että huoltsikalla on halvempaa.
Siitä en ole varma, onko se halvempaa apteekissa vai huoltoasemalla. Voisin kuvitella, että huoltsikalla on halvempaa.
Phil Kelly says "No!"
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Jep eli siis kraanavedessähän on todella paljon muutakin kuin pelkkää vettä. Jostain kemiantunnilta on jäänyt mieleen juttu ettei tislatussa vedessä olis happea... Tai sit se oli joku muu vesi
. Mut apteekista jokatapauksessa tätä saa.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Tislatussa vedessä ei ole mitään muuta kuin itse vettä, eli hoo-kaks-oo. Ei metalli-ioneja, ei humusta, ei liuennutta happea jne. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä topcin kanssa, eli eiköhän anneta olla.OneTrueDrunk kirjoitti: Jostain kemiantunnilta on jäänyt mieleen juttu ettei tislatussa vedessä olis happea...
Phil Kelly says "No!"
-
Kapteeni K.
Jos menee liian kemialliseksi keskustelu, niin tulee poliisi ja sulkee koko vooruminGaroth kirjoitti:Tislatussa vedessä ei ole mitään muuta kuin itse vettä, eli hoo-kaks-oo. Ei metalli-ioneja, ei humusta, ei liuennutta happea jne. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä topcin kanssa, eli eiköhän anneta olla.OneTrueDrunk kirjoitti: Jostain kemiantunnilta on jäänyt mieleen juttu ettei tislatussa vedessä olis happea...
"The only legimate use of a computer is to play games." - Eugene Jarvis
OTGaroth kirjoitti:Tislatussa vedessä ei ole mitään muuta kuin itse vettä, eli hoo-kaks-oo. Ei metalli-ioneja, ei humusta, ei liuennutta happea jne. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä topcin kanssa, eli eiköhän anneta olla.OneTrueDrunk kirjoitti: Jostain kemiantunnilta on jäänyt mieleen juttu ettei tislatussa vedessä olis happea...
Hmm tuota... Tislatussa vedessä on happea. H2O, eli siinä on 2 Vetyatomia ja happiatomi, itseasiassa se on vedyn palamistuotetta.
Kuolema on deathia!
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
-
hypsilurus
Maalien kanssa on jo eroja huomattavissa..............mutta kun mennään pro musteisiin niin kraanavesi pilkkoo ne semmoisiksi liuskiksi. Nyt ei siis todellakaan puhuta GW inkeistä!!! :lol:
Tislattu vesi on nykyään 99% tapauksista nk. ionivaihdettua vettä. Tätä ei tule ihmisen lapsen juoda koska se on tehokas liuotin ja täten liuottaa elintärkeitä suoloja ja kivennäisaineita läpikulkumatkallaan. Vesijohto/lähde/luonnonvesi on jo niin tukossa että se ei liuota yhtään mitään.
M
Tislattu vesi on nykyään 99% tapauksista nk. ionivaihdettua vettä. Tätä ei tule ihmisen lapsen juoda koska se on tehokas liuotin ja täten liuottaa elintärkeitä suoloja ja kivennäisaineita läpikulkumatkallaan. Vesijohto/lähde/luonnonvesi on jo niin tukossa että se ei liuota yhtään mitään.
M
"Kaulaparta huohottaja"
Eiköhän kaikki suolat ihmisessä ole jo liuenneina. Ainut ongelma lienee osmoosin kanssa joka siirtää vettä soluihin jos juo paljon ionivaihdettua vettä. Myrkyllistä se ei ole. Näin mietin kemian ja fysiikan apron perusteella.hypsilurus kirjoitti:Maalien kanssa on jo eroja huomattavissa..............mutta kun mennään pro musteisiin niin kraanavesi pilkkoo ne semmoisiksi liuskiksi. Nyt ei siis todellakaan puhuta GW inkeistä!!! :lol:
M
Innocense proves nothing
-
hypsilurus
Jos jauhan jaskaa niin menee vaimon piikkiin (laboratoriomestari)!
Ei siis ole suoranaisesti myrkyllistä mutta ei myöskään sovi suurempaan kulutukseen syistä jotka sitten tuossa viisaammat mainitsivat. Niin, ja totta kai ne suolat ovat liuenneessa muodossa. :oops:
En mä tiedä kun askartelutarvikkeista!! :oops:
Jos vaimo sanoo että älä juo, niin sitten en juo.
M
Ei siis ole suoranaisesti myrkyllistä mutta ei myöskään sovi suurempaan kulutukseen syistä jotka sitten tuossa viisaammat mainitsivat. Niin, ja totta kai ne suolat ovat liuenneessa muodossa. :oops:
En mä tiedä kun askartelutarvikkeista!! :oops:
Jos vaimo sanoo että älä juo, niin sitten en juo.
M
"Kaulaparta huohottaja"
- Druzhina Captain
- Valvoja
Joskus aikoinaan hankin tislattua vettä kerran apteekista pojan höyrylaitteeseen ja toisen kerran huoltoasemalta akun korjaamiseen. Jossain kaapissa pitäisi olla vielä purkki tallella ja voin katsoa etiketistä, mitä sanotaan sen käytöstä. Mutta olen muistavinaani ettei sisäiseen käyttöön, kuten tekninen spiritus.
Hehehe
Tislattu vesi ei todellakaan sovellu nautittavaksi, ainakaan suuremmissa määrissä, johtuen juuri sen vaikutuksista elimistön suolotasapainolle.
Tiputukseen käytettävä suolaliuos taas on tislattua vettä johon on lisätty oikea määrä normaalia ruokasuolaa, jotta sen suolomäärä olisi sama kudosnesteiden kanssa.
Tiputukseen käytettävä suolaliuos taas on tislattua vettä johon on lisätty oikea määrä normaalia ruokasuolaa, jotta sen suolomäärä olisi sama kudosnesteiden kanssa.
Viimeksi muokannut Baldur, To 21.11.2002 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
bonesripper
OTNahka kirjoitti: Tislatussa vedessä ei ole mitään muuta kuin itse vettä, eli hoo-kaks-oo. Ei metalli-ioneja, ei humusta, ei liuennutta happea jne. Mutta tällä ei ole mitään tekemistä topcin kanssa, eli eiköhän anneta olla.
Hmm tuota... Tislatussa vedessä on happea. H2O, eli siinä on 2 Vetyatomia ja happiatomi, itseasiassa se on vedyn palamistuotetta.[/quote]
Liuennutta happea minä sanoin. Se on eri asia kuin kemiallisessa sidoksessa oleva happi. Ja noin 3-4dl olen tätä kerran juonut, ei sattunut, ei pyörinyt mahassa, en kuollut. Tämä vesi oli siis tislattua, ei deionisoitua. (Jos joku tietää kemiasta tarkemmin.)
Eli jos tuolla lantraa maaleja, niin sitä pensselin työntämistä suuhun eri tarvitse pelätä sen veden takia. Kyllä se maali on siinä selkeästi haitallisempaa.
Phil Kelly says "No!"
-
The Chaos Cell