Saako laittaa HElffi lordin/commanderin kärryyn?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Teclis - High loremaster

Saako laittaa HElffi lordin/commanderin kärryyn?

Viesti Kirjoittaja Teclis - High loremaster »

Eli saakos heron/lordin laittaa kärryyn vai ei? Armeijakirjassa ei taida asiasta olla mainintaa,, joten sillä perusteella ei saisi. Silti joidenkin listoissä näkeee hero/lordia kärryssä. Army builder myös antaa laittaa heron/lordin kärryyn, mutta kuten kaikki tietää, army builderiin ei ole uskomista. Eli miten asian laita on?
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Saa, muistaakseni se lukee myös helffien kirjassa, Lordi valintojen sivun sivussa.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

kyllähän sen saa, siel kirjassa sanotaan että: Mikä tahansa lord tai hero voi olla siellä chariotis, mutta se korvaa tietty sen toisen crewin paikan
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

Tässäkun nyt puhutaan Vaunuheroista olisi minullakin kysymys:
Eikös nämä Deployata eri aikaan? Näin olen ymmärtänyt ja MuTU sanoo niin.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Vaunu on tässä tapauksessa charrun steedi, eli jos olen ymmärtänyt oikein, kärry deployataan charrun mukana.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Teclis - High loremaster

Viesti Kirjoittaja Teclis - High loremaster »

Kappas olinpas minä ollut sokea. Pahoitteluni.
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kauppias kirjoitti:Vaunu on tässä tapauksessa charrun steedi, eli jos olen ymmärtänyt oikein, kärry deployataan charrun mukana.
Viime kerralla asiasta taidettiin kymmenisen sivua kiistelläkin :o). Kun GW:n säännöistä on kysymys, tästäkin asiasta voi olla montaa mieltä.
P

Viesti Kirjoittaja P »

Grond kirjoitti:
Kauppias kirjoitti:Vaunu on tässä tapauksessa charrun steedi, eli jos olen ymmärtänyt oikein, kärry deployataan charrun mukana.
Viime kerralla asiasta taidettiin kymmenisen sivua kiistelläkin :o). Kun GW:n säännöistä on kysymys, tästäkin asiasta voi olla montaa mieltä.
No mikä oli viimekerran lopputulos? Minulla on meinaan semmoinen kuva, että kun chariotit vie kuitenkin erikseen special-paikan (tai coren ellei jopa raren armeijasta riippuen), niin ne deployataan erikseen ensin ja sitten kun characterit laitetaan kentälle, niin lordin voi laittaa vaunuun toisen crewin tilalle, jos huvittaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

unski^ kirjoitti:
Grond kirjoitti:
No mikä oli viimekerran lopputulos? Minulla on meinaan semmoinen kuva, että kun chariotit vie kuitenkin erikseen special-paikan (tai coren ellei jopa raren armeijasta riippuen), niin ne deployataan erikseen ensin ja sitten kun characterit laitetaan kentälle, niin lordin voi laittaa vaunuun toisen crewin tilalle, jos huvittaa.
Mutta siis tulkinnan mukaan lordia ei ole sitten pakko laittaa vankkuriin ja voi työntää sen jalkaisin kentälle jos sille päälle sattuu? Armeijakirjassa se optio kuitenkin on vartavasten tiettyä vankkuria varten valittu sinne, ja itse vankkurista on maksettu tietylle charrulle. Vähän sama kuin esineissä. Ostat charrulle GW:n, mutta et todellakaan voi viskata sitä sittenkin toiselle charrulle pelin alussa. Näin ainakin minä näkisin asian. Mitään oikeaa todistetta ei tietenkään ole olemassa. ;)

No jos ketään kiinostaa, niin me ainakin ollaan laitettu vankkuri charrun mukana. Lisäspecial/-rare paikasta vielä, niin kyllähän se lohikäärmekin vie rarepaikkaa ja ties mitä, mutta deployataan silti sankarin kanssa samaan aikaan. Liekkö tuo sitten sano mitään...
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

GWn suunnaltakin kai oltiin sitä mieltä, että kärry ja charru deployataan yht'aikaa. Esimerkiksi suurhaltiakirjan sanamuoto ei taas tue alkuunkaan tuollaista näkemystä. Mutta yleinen käytäntö on, että charru on naimisissa vaununsa kanssa jos se haluaa kyytiin, joten olkoon niin (vaikka väärin sääntöjä tässäkin asiassa jälleen kerran tulkitsette).
Mr. Nihtikoplini

Viesti Kirjoittaja Mr. Nihtikoplini »

Tietenkin saa... :)
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Yleisesti ottaen säännöissä suhtaudutaan jo muutenkin niin kielteisesti vaunulla kulkemiseen, että eipä juuri tulisi mieleen sinne ehdoin tahdoin väkisin sitä sankaria viedä tapettavaksi. Sääli sinällän, sillä moinen olisi tyylikästä.

Mielestäni pahimmat epäkohdat ovat:
- Vaunut ymmärtääkseni ostetaan kaikissa armeijoissa erikseen armeijalistasta Tomb Kingejä lukuun ottamatta, joten niitä ei siinä suhteessa oikein voi verrata ratsu optioon vaan pikemminkin yksikköön, johon hahmot liittyvät erityisellä tavalla. Merkitystä ei ole sillä, että viekö ne special tai rare slotteja, sillä lasketaanhan ne core valinnaksi. Laillinen armeija muodostuu parhaimmillaan riittävän monesta vaunulla ajavasta sankarista. Laillista armeijaa ei saa mistään määrästä monstereilla ratsastavia charruja.
- Vaunut eivät muutenkaan mahdu ratsun määritelmään. Chariot reaction testit ovat jo sinällään naurettava ajatus. Lisäksi chariotin yksikön kaltaista käyttäytymistä tukee sekin, että tämä jää haasteen ulkopuolelle ja sankari kylmästi tyrkätään taistelemaan jalan.
- Ylipäätänsä vaunut ovat sen verran huteria, että niiden käyttö sankarin kuljettamiseen on aika heikkoa. Suurin argumentti laittaa charru vaunuun on us5, joka riittää rankkien viemiseen. Tosin maagit voivat saada parempaa suoja kuin 5+ armor save, joka taitaa lohduttaa lähinnä dark elffejä (ehkä petojakin?).
- Epäselvät säännöt sankarien sijoittamisesta vaunuun. Tästähän lohkeaa ylimääräistä hupia pelin alussa aina.

Käytännössä vaunun suunnitteleminen charrun alle on melkein sama kuin ampuisi omaan nilkkaan. Eipä edes myönnetä sitä ainutta iloa siitä, että hahmon voisi halutessaan heittääkin jalkaväki blokin suojaan, kun vastan tulee se tykkijuna.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”