tyranidien historia
-
Itiöpesäke
Juu kuten sanoinkin, että osa tiedoistani voi olla vääriä...
Ja sitten kuitenkin vielä ainakin hive tyrantesta ja warpista: voi olla että ennen ne olivat 4. asteen psyykkereitä, mutta uusimmassa kodecissa puhutaan lajien nopeasta kehittymisestä ja että edelliset versiot tyrangeista (siis figusta) ovat myös fluffillisesti ikään kuin aiempaa sukupolvea joiden gene seediä ei vielä ole niin vahvasti muokattu. Siinä myös mainitaan vaikka tyranttien ym tyranid "psyykkereiden" psyykkiset voimat lasketaan sääntöjen mukaan psyykkisiksi ovat ne fluffillisesti hive mind powereita. Eli ei sidoksissa warppiin. Noin
Ja sitten tyrangien alusten tekemästä warppiverhosta. On totta, että tyranttien alukset aiheuttavat sen, muttei fluffilisesti ole todisteita että se aiheutettaisiin tietoisesti. Tämä warppiverho on aina tyrangien alusten yhteydessä eikä päälle kytkettävä ominaisuus. Eli voi olla vain sattumaa eikä todista mitään, että tyrangit osaisivat kontrolloida warppia.
warp blastin fluffia en muista. voi olla että se romuttaa teoriani, muutei sille voi mittään. Se voi katsos imperiumin kannalta näyttää warpin aiheuttamalta vaikka se onkin hive mindin aiheuttama. ei siitä sen enempää.
Ja itse en valitettavasti muista styrangien warppimatkustuksesta mitään ja kodeccikaan ei ole ulottuvilla.
Ja sitten kuitenkin vielä ainakin hive tyrantesta ja warpista: voi olla että ennen ne olivat 4. asteen psyykkereitä, mutta uusimmassa kodecissa puhutaan lajien nopeasta kehittymisestä ja että edelliset versiot tyrangeista (siis figusta) ovat myös fluffillisesti ikään kuin aiempaa sukupolvea joiden gene seediä ei vielä ole niin vahvasti muokattu. Siinä myös mainitaan vaikka tyranttien ym tyranid "psyykkereiden" psyykkiset voimat lasketaan sääntöjen mukaan psyykkisiksi ovat ne fluffillisesti hive mind powereita. Eli ei sidoksissa warppiin. Noin
Ja sitten tyrangien alusten tekemästä warppiverhosta. On totta, että tyranttien alukset aiheuttavat sen, muttei fluffilisesti ole todisteita että se aiheutettaisiin tietoisesti. Tämä warppiverho on aina tyrangien alusten yhteydessä eikä päälle kytkettävä ominaisuus. Eli voi olla vain sattumaa eikä todista mitään, että tyrangit osaisivat kontrolloida warppia.
warp blastin fluffia en muista. voi olla että se romuttaa teoriani, muutei sille voi mittään. Se voi katsos imperiumin kannalta näyttää warpin aiheuttamalta vaikka se onkin hive mindin aiheuttama. ei siitä sen enempää.
Ja itse en valitettavasti muista styrangien warppimatkustuksesta mitään ja kodeccikaan ei ole ulottuvilla.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
- ankara halla
- Valvoja
Itse suhtaudun skeptisesti kaikkeen fluffiin missä ei ole mainittu alkuperäislähdettä.Itiöpesäke kirjoitti:Juu kuten sanoinkin, että osa tiedoistani voi olla vääriä...
Tuota noin, nyt en oikein ymmärtänyt tuota johtopäätöstä?Itiöpesäke kirjoitti:Ja sitten kuitenkin vielä ainakin hive tyrantesta ja warpista: voi olla että ennen ne olivat 4. asteen psyykkereitä, mutta uusimmassa kodecissa puhutaan lajien nopeasta kehittymisestä ja että edelliset versiot tyrangeista (siis figusta) ovat myös fluffillisesti ikään kuin aiempaa sukupolvea joiden gene seediä ei vielä ole niin vahvasti muokattu. Siinä myös mainitaan vaikka tyranttien ym tyranid "psyykkereiden" psyykkiset voimat lasketaan sääntöjen mukaan psyykkisiksi ovat ne fluffillisesti hive mind powereita. Eli ei sidoksissa warppiin. Noin
Miten niin ei hive mind power ole sidoksissa warppiin? Sehän nimenomaan on sidoksissa warpiin. On aina ollut ja on vieläkin oleva. Se ettei kyseessä ole psyykkeri kuten muilla roduilla ei ole mitenkään ristiriidassa tämän kanssa. Itseasiassa kun muistaa, että 'nidelillä hallitsee yksi yhteinen mieli niin on päivänselvää, että hive tyrant ei ole "psyykkeri" kuten muilla roduilla vaan ainoastaan kanava hive mindin psyykkisille kyvyille.
Vaikka asiaa käsittelisi pelkästään tarjoamasi argumentin perusteella niin en oikein ymmärrä miten voisi päätyä johtopäätökseesi? Siis fluffillisestikkin nyky 'nidit ovat kehittyneet wanhoista ötököistä jotka nimenomaan olivat psyykkereitä. Ovat siis kehittyneet psyykkereistä. On siis yhteys warppiin.
Paitsi esimerkiksi se, että matkustavat warpissa? Saatika pitävät warppiportaaleja aluksissaan?Itiöpesäke kirjoitti:Ja sitten tyrangien alusten tekemästä warppiverhosta. On totta, että tyranttien alukset aiheuttavat sen, muttei fluffilisesti ole todisteita että se aiheutettaisiin tietoisesti. Tämä warppiverho on aina tyrangien alusten yhteydessä eikä päälle kytkettävä ominaisuus. Eli voi olla vain sattumaa eikä todista mitään, että tyrangit osaisivat kontrolloida warppia.
Tai se, että genestealer yhdyskunnat kutsuvat 'nidien laivastoja luokseen psyykkisellä majakalla?
Mitä tuohon varjoon taas tulee niin kyseessä on yhtä paljon "päällekytkettävä" ominaisuus kuin minun heittämä varjo valossa. En voi tätä kytkeä pois saatikka heittää tietoisesti. Kyseinen varjo syntyy fyysisetä ruumiistani joka on valon tiellä. Kyseessä on siis syy-yhteys. Tyranideillä heidän massiivinen yhteismielensä (hive mind) heittää varjon warppiin.
Se, aiheuttavatko he/ne sen tietoisesti ei ole yhtään sen olennaisempaa kuin se, että aiheutanko minä oman varjoni tietoisesti.
Okei.Itiöpesäke kirjoitti:warp blastin fluffia en muista. voi olla että se romuttaa teoriani, muutei sille voi mittään. Se voi katsos imperiumin kannalta näyttää warpin aiheuttamalta vaikka se onkin hive mindin aiheuttama. ei siitä sen enempää.
No tuossa yläpuolellahan minä asiaan littyvää GW:n fluffia hieman siteerasin.Itiöpesäke kirjoitti:Ja itse en valitettavasti muista styrangien warppimatkustuksesta mitään ja kodeccikaan ei ole ulottuvilla.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Aivan. Imperiumin suurimmista laivastoistahan on myös sanottu, että ne jättävät warppiin varjoja, joiden mukana on turvallisempaa matkustaa. Eli varjon muodostaa laivaston fyysinen koko miljoonine aluksineen. Eli taitaapi olla varjo eräänlainen laivaston sivutuote nöyrän mielipiteeni mukaan.Paitsi esimerkiksi se, että matkustavat warpissa? Saatika pitävät warppiportaaleja aluksissaan?
Tai se, että genestealer yhdyskunnat kutsuvat 'nidien laivastoja luokseen psyykkisellä majakalla?
Mitä tuohon varjoon taas tulee niin kyseessä on yhtä paljon "päällekytkettävä" ominaisuus kuin minun heittämä varjo valossa. En voi tätä kytkeä pois saatikka heittää tietoisesti. Kyseinen varjo syntyy fyysisetä ruumiistani joka on valon tiellä. Kyseessä on siis syy-yhteys. Tyranideillä heidän massiivinen yhteismielensä (hive mind) heittää varjon warppiin.
Se, aiheuttavatko he/ne sen tietoisesti ei ole yhtään sen olennaisempaa kuin se, että aiheutanko minä oman varjoni tietoisesti.
Nidit ja warppi:
" Astropaths had reported a keening cry in the warp originating from Ichar IV that was cut off as the Genestealer Patriarch died. More worryingly, they indicated that this cry had seemingly been answered by a shift in the warp, as though something vast and immeasurably powerful had turned its face towards the Imperium"
WD 254 sivu 14 keskimmäinen kolumni toinen kappale
" Astropaths had reported a keening cry in the warp originating from Ichar IV that was cut off as the Genestealer Patriarch died. More worryingly, they indicated that this cry had seemingly been answered by a shift in the warp, as though something vast and immeasurably powerful had turned its face towards the Imperium"
WD 254 sivu 14 keskimmäinen kolumni toinen kappale
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Sitaatti, uusin Tyranidi kodexi, sivu 41WiRe kirjoitti:
Aivan. Imperiumin suurimmista laivastoistahan on myös sanottu, että ne jättävät warppiin varjoja, joiden mukana on turvallisempaa matkustaa. Eli varjon muodostaa laivaston fyysinen koko miljoonine aluksineen. Eli taitaapi olla varjo eräänlainen laivaston sivutuote nöyrän mielipiteeni mukaan.
" The arrival of the hive fleet is preceded by what the Adepts term "the Shadow in the Warp", a psychic disturbance which renders AStropathic comunicatin impossible, blots out the AStronomican and renders warp travel extremely unpredictable."
Eli jos kyse on pelkästä sattumasta, niin melkoinen sattuma. Ja eiköhän tämä todista että Nidit ovat yhteydessä warppiin.
Huomatkaa myös, että Necroneiden kodexissa on maininta siitä, että useilta planeetoilta, jotka nidit ohittivat täysin, on myöhemmin löydetty Necroneiden hautaholveja.
--- Ja mainitaanko kodeksissa myös se, minkä sortin planeetoista on kyse? Kuolleet jättömaat eivät juuri houkuttele aterioimaan...daider kirjoitti:Huomatkaa myös, että Necroneiden kodexissa on maininta siitä, että useilta planeetoilta, jotka nidit ohittivat täysin, on myöhemmin löydetty Necroneiden hautaholveja.
Tiedän että holveja löytyy myös planeetoilta joita 'Nidit pitävät syömäkelpoisia, mutta sehän johtaa päätelmään että silloin on myös holveja joita ei ole löydetty planeetoilta joilla 'Nidit ovat piipahtaneet aterialla... Koska Necronit olivat osa sitä.
Kyllä metalleille ja mineraaleillekin käyttönsä löytyy vaikka kuinka orgaanisia oltaisiinkin... Jos 'Nideillä ei olisi käyttöä moisille, voin kuvitella miten eri rodut alkaisivat kulkemaan 'Nidien vanavedessä niiden jätöksiä keräilemässä!
Eli kannattaa jättää ne C'tanit sikseen ja pohtia niitä järkiperäisiä syitä miksi Tyranidit eivät yleensä Necron-planeetoista perusta... Tyranidien kodeksissakin mainitaan läjä metodeja joilla 'Nidien oletetaan löytävän syömäkelpoisia planeettoja, jolloin yksinkertaisin selitys on se että holviplaneetat tuppaavat olemaan tähtijärjestelmissä joiden 'Nidit eivät katso olevan vaivan arvoisia.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Elikkä necron codexissa kerrotaan että Hive Fleet Leviathan jätti täysin väliin joitakin planeetoja, ilman mitään näkyvää syytä. Lisäksi nämä planeetat olivat myös Shadow in the Warpin vaikutuksen ulkopuolella.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Onkohan tämä täysin puutaheinää, mutta voisiko tuo Necron-hautamaailmojen rauhaan jättäminen johtua siitä, että niissä maailmoissa ei ole minkäänlaista psyykkistä läsnäoloa? Tulevaisuudesa kaikki elinkelpoiset planeetat jo lienee asutettu, eli `Nidit löytävät uusia maailmoja lähinnä siellä asuvien psyykkeiden takia..?
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
--- 'Nidit eivät etsi psyykkistä jälkeä, paitsi 'Stealer-kulttien tapauksessa (jolloin 'Stealerit lähettävät sen itse). Muuten ne pyrkivät arvioimaan keinolla taikka toisella todennäköisyyden jolla tähtijärjestelmässä olisi syömäkelpoisia, runsaasti biomassaa sisältäviä planeettoja.Mikki N kirjoitti:Onkohan tämä täysin puutaheinää, mutta voisiko tuo Necron-hautamaailmojen rauhaan jättäminen johtua siitä, että niissä maailmoissa ei ole minkäänlaista psyykkistä läsnäoloa? Tulevaisuudesa kaikki elinkelpoiset planeetat jo lienee asutettu, eli `Nidit löytävät uusia maailmoja lähinnä siellä asuvien psyykkeiden takia..?
Mitä asuttamiskelpoisiin planeettoihin tulee, kannattaa muistaa ettei niitä alunperinkään ole asutettu hirveän järjestelmällisesti, puhumattakaan niiden uudelleenlöytämisestä... Warppi kuitenkin on matkustuskeinona hyvin ailahteleva.
--- Eipä planeetalle juurikaan Varjo voi laskeutua, jos siellä ei ole pesälaivuetta moista aiheuttamassa...daider kirjoitti:Elikkä necron codexissa kerrotaan että Hive Fleet Leviathan jätti täysin väliin joitakin planeetoja, ilman mitään näkyvää syytä. Lisäksi nämä planeetat olivat myös Shadow in the Warpin vaikutuksen ulkopuolella.
Muuten on sen verran epämääräinen viite (Mikä olisi "Näkyvä syy"? Minkätyyppisiä planeettoja?) että pitäisi vilkaista Necron-kodeksia itse... Miltä sivulta viittaus löytyy?
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- Warcrafter
Voi Eater minkä teit !! Pistit alulle FLUFFISODAN nyt kaikki fluffitietoiset väittelee tässä topicissa Tyränidien historiasta ja yhteydestä Necroneihin mailman tappiin asti
Ja Örkithän on ollu KAIKEN MAHOLLISEN kanssa sodassa, on ne sen verran levinny ja pelkästään niiden asenne sen todistaa 
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Moikka...
Yksi TukiKohta Karkotettiin ja ne sitten siellä omissa oloissaan tekivät geeni muunneltuja tyyppejä jotka ottivat vallan sitten itselleen ja tappaivat kaikki sielt paikast ja ne tyypit saivat nimekseen Tyranids.........
The Tau believe that now is their time; their race, their empire will bring unity to all.
Re: Moikka...
Eeh? Kuka tämä meidän uusi fluffineromme (joka ei ilmeisesti ole lukenut yhtään codexia) on? Nostaa puoli vuotta vanhoja aiheita ylös kommenteilla, joissa ei ole mitään järkeä.Xavier kirjoitti:Yksi TukiKohta Karkotettiin ja ne sitten siellä omissa oloissaan tekivät geeni muunneltuja tyyppejä jotka ottivat vallan sitten itselleen ja tappaivat kaikki sielt paikast ja ne tyypit saivat nimekseen Tyranids.........