"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Voisinko tehdä omaa ruohoa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
japo24

Viesti Kirjoittaja japo24 »

saisko tota ruohoa tampereelta(keskustasta) mistään muualta kuin fantasiasta.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

missä päin tamperetta satakunnan katu siaitsee?
big or small,we loot it all.hmph..
japo24

plevan,siperian puoleinen tie on satakunnan katu
finlaysonin tykönä
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

japo24 kirjoitti:saisko tota ruohoa tampereelta(keskustasta) mistään muualta kuin fantasiasta.
Ethän ystäväisein vain katsonut tota modelshop.fi:ä? Risteysasemalta edelleenkin saa, eikä tuo Satakunnankatu nyt niin kaukana keskustasta ole. Tosin pysäköinti on aina niin v:mäistä, varsinkin kun Satakunnankadun reunoilla noita parkkipaikkoja on varsin rajoitetusti.

Niin, ja on peräti mahdollista, että Sotataitoon voisi ehkä jopa joskus tulla ruohoa myyntiin. Näin niinkuin "rumors that were told me by a Sotataito employee". Tosin ei varmaa ole, mutta mahdollisuus on olemassa.
japo24

kiitos nostradamus. taidanpa käydä vilkaisemassa. en ollut tiennytkään moisesta liikkeestä
Ldz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ldz »

Tästä tulikin mieleeni ; Eksyin jonnekin australialaisille pienoismalliliikkeen sivuille ja siellä myytiin static grassia ( hieman eri nimellä tietenkin) 150g pusseissa ja hinta oli 6 australian dollaria! Kymmenkertainen määrä puolet halvemmalla...
Tietääkö ketään paljonko postikuluja mahtaa tulla jos australiasta jotain tilaa?
Nostra
Viesti:

No huh.

Tulee lähinnä mieleen "Oulussa HalpaHalli tarjoo ilmaset kahvit 5v synttäreitten johdosta". Oikeesti, tota kamaa ei ikinä mee miniatyyrikäytössä 150g pussia. Jos teet maastoa oikein urakalla, niin sitten ehkä joskus, mut oikeesti, ei sitä noin paljoo tarvitte. Itelläni oli Risteysasemalta toi 45g pussi makso 4,50€, ja se on oikeesti aivan törkee määrä tavaraa.

En usko, et mistään australiasta kannattaa tilata, tuntuu meinaan et vaiva+postikulut+yms. on hiukkasen liikaa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

aikanaan ostanut pussin GW:n static grassia jotain arviolta viisi vuotta sitten, enkä ole siitä vielä puoliakaan käyttänyt - tosin olen sillä tehnyt lähinnä vain pieniä mättäitä beisseihin, mutta nuo perussetit kestävät yleensä todella pitkään.

GW:n static grassi sinänsä on melko huonoväristä ja kiiltävää, joten en sitä henkilökohtaisesti suosittele - jos haluatte hyvän perusratkaisun beisseihin, suosittelisin tarkistamaan natolis warcraftsin tuotteet

http://www.gamers-quest.co.uk/acatalog/ ... rafts.html
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Nostradamus kirjoitti:
musta susi kirjoitti:Kuinka monta grammaaa tulee siinä pakkauksessa? :roll:
J
Hitto vie, kun en tarkalleen muista, mutta jos nyt en pahemmin veikkaa pieleen, niin GW:n pakkauksessa tulee 25 grammaa (ja hinta on se 5€. vai paljonko?) ja sitten tuolta risteysasemalta ostin oman pussini, tavaraa taisi olla 45g ja hinta 5€. Tota ruskeampaa ruohoa kun ostin, niin tavaraa oli vähemmän, mutta täytyy kyllä sanoa, että sekin on riittänyt vallan mainiosti. Baseja on tehty yli 60 ja pari maastokappaletta, eikä loppumisesta ole tietoakaan. Eli kyllä noi kaikki ruohot on varsin edullisia, kun mitottaa ne saatuun tulokseen.
Mainostetaanpahan nyt sitten vielä:
Hobbypointista (melkein Fantsua vastapäätä) saa static grassia 12€urolla ja siinä pussissa taisi olla ainakin se 100g, eli HPointtiin siis käykäämme.

Eikös static grass muistuta aika lailla sitä villaa (lasivillaako se oli), jota laitetaan talojen seiniin eristeeksi. Pöllyää samalla tavalla ja kirvelee samalla tavalla kun sitä menee paidan sisään...
Possu
Nostra
Viesti:

DJ_Silverpig kirjoitti: Eikös static grass muistuta aika lailla sitä villaa (lasivillaako se oli), jota laitetaan talojen seiniin eristeeksi. Pöllyää samalla tavalla ja kirvelee samalla tavalla kun sitä menee paidan sisään...
Joo!!!!! Tätä mäki suosittelen!

voi että. Realisoikaa nyt hyvät rakkaat ihmiset tän ruohon kulutus ja hinta. Sitä kamaa ei tosiaankaan kulu yhtään, oikeesti.
silveri kirjoitti:aikanaan ostanut pussin GW:n static grassia jotain arviolta viisi vuotta sitten, enkä ole siitä vielä puoliakaan käyttänyt - tosin olen sillä tehnyt lähinnä vain pieniä mättäitä beisseihin, mutta nuo perussetit kestävät yleensä todella pitkään.
Niin, ite ostin erästä tummaa ruohoa talvisenoloisiin baseihini, jota sain 3€/15g. Olen kyseisellä ruohokasalla nyt beissannut koko kääpiöarmeijani, siis hetkellisesti yli 80 miniatyyriä, jonka lisäksi mutaman isomman, kymmeniä neliösenttimetrejä isoja maastonkappaleita/scenic baseja. Lisäksi voin vakuuttaa, että samaisella kasalla voin beissata vielä aivan varmasti yli 250 miniatyyriä, vaikka sitten beissaisin koko beissin ruohoon.

Niin, siis piti kiteyttää se, että jos ostat 550€ kasan miniatyyrejä, tällasia hiton hölmöjä muovinappuloita, niin etkö voi investoida siihen päälle edes 5€ ruohopussia, vaan tässä kohtaa ruvetaankin säästämään niin viimesen päälle. Oikeesti. Jos se muutama euro nyt noin tärkeitä on, niin kannattaa kohdistaa säästöt itse figuihin; Vaihtoehtovalmistajilta saa täysin korvaavia ukkoja, ja omien laskelmieni perusteella voin todeta, että toimituskuluineen esim. englannista joissakin tapauksissa GW:n romut maksavat 250€ kun vaihtoehtokamat saa kaikkine kuluineen alle 150€. Eli säästän hieman enemmän, kuin etsimällä viikon australialaista ruohopussia.
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Kyllä se gw:n pussi on hintansa väärti. Mulla on vaikka kuinka paljon sitä jäljellä vaikka oon käyttänyt ukoihini, maastoon ja sitä on lentähyt lattialle.
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

kun mun serkku näki sitä ruohoa niin se sano että se on vaan jotain hiottua styroksia joka on värjätty vihreeksi
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Nostra
Viesti:

Ogre_dude kirjoitti:kun mun serkku näki sitä ruohoa niin se sano että se on vaan jotain hiottua styroksia joka on värjätty vihreeksi
ei oo.

Oletkohan ite nähnyt kenties GW:n static grassia, tai vastaavaa tuotetta?

Käy kurkkaamassa, ja sano toi sitten uudestaan.
Ogre_dude
Sotavasaran Maalaajakisälli 2008

Viesti Kirjoittaja Ogre_dude »

aivan niitähän on kahen laista ja kun mulla on vaan sitä flokiia
vanhat "plogit"
Soulhungerin & O_D:n Tale of Two Gamers (kaartit ja treitöreitä)
O_D 40k blogi
seko blogi
Nostra
Viesti:

Ogre_dude kirjoitti:aivan niitähän on kahen laista ja kun mulla on vaan sitä flokiia
Nii-in, ruoho ja flokki hieman voivat erota toisistaan....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”