Teräratas kirjoitti:Kertokaapa nyt samaan offtopiciin vielä, että ovatko talons/claws/leaping warriorit nykyään olemassa oleva optio, ja tekeekö niillä mitään? Entä miten on genestealereiden kanssa? Lähinnä pientä vertailua noihin vanhan codexin ominaisuuksiin kaipaisin.
Ylipäänsä olisi kiva kuulla vähän ensihavaintoja uudesta nidi codexista, kun kerran sitä ilmeisesti jo alkaa olla levityksessä?
Mainitsemasi yhdistelmä on mahdollinen warrioreille myös uudessa kirjassa, tosin ne eivät saa fleetata joka rajoittaa hupia hieman. Genestealerit ovat 16p / nappula. Save parani yhdellä, muttei muuten kovin kummoisia muutoksia, enkä sanoisi näitä vieläkään kovin käyttökelpoisiksi.
Pitempiä turinoita tuli kirjoiteltua joskus tuohon armeijanvalintaoppaaseen (tosin en muista tähän hätään tuliko noista muutoksista kovin paljoa sinne jauhettua), mutta kannattaa myös vilkuilla esim. muutaman ulkomaisen foorumin huhuostastoja, sillä ne pitävät pitkälti taas paikkansa.
shiwan8 kirjoitti:Niin, tämä tietenkin edellyttää huomattavaa hinnan nostamista...
Eip niinkään. Huomattavan alitehoinen yksikkö nostetaan pelattavaan tehoon...
No, tota, ei. Jos pelkkää savea parannettaisiin 4+ tai 3+ niin en valittaisi. Luultavasti käy niin että T nousee vitoseen (muistaakseni se on nyt 4), savesta tulee 3+ ja instakill on poistettu. Luonnollisestikaan pisteet eivät nousisi... Joo, olen tyytyväinen jos järkeä käytetään. Kieltämättä warrulla on aika heikko save siihen hintaan mutta samanlaisia on lähes jokaisessa kodexissa. Se että warrua ei voi instakillata millään aseella on jo yliammuntaa.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Huomaa että olen aika uusi pelaaja, koska teidän lyhenteet ovat aika hepreata mulle :).
Laitan lisää tietoa ajatuksistani armeijan suhteen.
Hq:
Hiven olen hankkinut Huuto.netistä, ja on tällä hetkellä maalinpoiston jäljiltä osina. Taitaa olla 2 ed. figu, koska häntä samanlailla eteenpäin kuin tulevassa Hivessä?
Onko järkeä laittaa Hivelle siipiä? Aseissa olen ajatellut Venonia ja ehkä Scything taloneita.
Guard on ihan tulenimijä roolissa.
Elite:
Lictoreista ei mitään suunitelmia, onko ehdotuksia.
Warriorien tämän hetken määrä on avoin, johtuu vähän siitä mitä Hivelle laittaa. Yhdelle Venom, muista en vielä tiedä. Kummatkohan laittaisi suurimmalle osalle Scything talons vai Rending claws?
Troops:
Genestealerit näyttävät olevan jo täynä. Toxin sacks oli sellainen talvilomalla hätäpäissään tehty kokeilu, saas nähdä pitääkö repiä pois.
Termaganteille olen ajatellut laittaa ainakin yhdelle Hive modin. Tälläinen ajatus mielessä. Eikös miinat voi räjäyttää ilman kosketusta juuri tuolla Hivellä?
Ripper swarm niitä tulee Warrioiden mukana, tuskin muuta iloa kuin maalaamiseen?
Hormagaunt ehkä lisää kuten "Hormagaunt" ehdotti, olisikohan Hiven paikka heille myös?
Fast attack:
Ravenerit hankittu ehkä ominaisuuksien vuoksi
Heavy support:
Zoanthropes ehkä hankin koska saa kolme yhden Garnin hinnalla. Mutta mikään ei estä hankkia Garnia myös.
Biovores miinojen vuoksi. Ehkä ainoa ase jolla saan serkun Spacet tuhottua.
shiwan8 kirjoitti:Otetaan vertauskohteeksi kaaokselta vaikka aspiring champpion jostain kulttiarmeijasta. Marine joka on fearless ja bolterkin on sattunut käteen. 33 pistettä? Jotta edes saat tämmöisen joudut maksamaan perusjampoista 76 pistettä.
Tyranid warrior normaaleilla lähisvarusteilla maksaa 41 pistettä (ei-uusimman codexin mukaan), ja saadakseen sen täytyy muista warrioreista maksaa 81 pistettä. Ja jos sille aspalle pannaan kouraan se fisti nousee sen kustannustehokkuus warruihin nähden roimasti. Ja ei se nyt hirmuinen parannus se instakillin poisto ole, samoihin heavy boltereihin warrut kumminkin kaatuvat.
shiwan8 kirjoitti:Ravener on jälleen erittäin tehokas lähiksessä. Sen lähikseen pääseminen ei ole automaatio mutta jos se olisi niin hintakin olisi varmaan hivenen korkeampi.
Tehokas!?! Korkeampi!?! Sinustako 45p ei ole liikaa otuksesta joka iskee samalla strengthillä kuin gauntti, eikä pääse koskaan iskemään koska kaikki paitsi onnettomimmat kusiruipat menevät suorilla panssarin läpi. Näillä on mahdollisuuksia vain jos rending-hyökkäykset sattuvat onnistumaan erityisen hyvin, mitä tapahtuu tuskin koskaan.
shiwan8 kirjoitti:Jos genet ei saisi infiltroida olisin samaa mieltä niiden tehoista...mutta kun sattuvat infiltroimaan.
Infiltroivat genet = Genet vastustajan rapidfiren kohteena viimeistään toisella vuorolla = kuolleet genet. Näin.
shiwan8: Haluan kyllä joskus pelata nideilläni sinua vastaan. Olisi varmaan mielenkiintoista kun meillä on näköjään hiukan eriävät mielipiteet tästä kustannustehokkuudesta .
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Nämä neuvot tulevat nyt vanhan codexin pohjalta, sillä oletuksella ettei hirvittävän radikaaleja muutoksia joista en olisi kuullut ole tullut. Suhtaudu jonkinasteisella varauksella.
jamoksi kirjoitti:Onko järkeä laittaa Hivelle siipiä? Aseissa olen ajatellut Venonia ja ehkä Scything taloneita.
Jos nyt säännöt eivät äärimmäisen radikkaalisti ole uuteen codexiin muuttuneet, niin kannattaa. Ellei uusia jännittäviä aseoptioita ole tullut, on lentävän paras varustus 2x scything talonit ja Warp Blast. Joka tapauksessa se kannattaa varustaa lähistä varten, sillä sinne se on menossa.
Warriorien tämän hetken määrä on avoin, johtuu vähän siitä mitä Hivelle laittaa. Yhdelle Venom, muista en vielä tiedä. Kummatkohan laittaisi suurimmalle osalle Scything talons vai Rending claws?
Warriorien kustannustehokkuus tuskin kummoisesti nousee uudessakaan codexissa. En usko että millään kannattaa ottaa yli kahta kolmen ryhmää, ja sekin voi olla liikaa. Varsinkin jos "nopeat lähiswarrut" mahdollisuus on poistettu (kts Armageddonin viesti). Itse en tähän mennessä ole koskaan käyttänyt kolmea enempää.
Troops:
Kyllä trooppien rankana kannattaa pitää niitä gauntteja. En usko että genestealereilla tekee uudessakaan codexissa juuri mitään. Gauntteja. Paljon.
Fast attack:
Ravenerit hankittu ehkä ominaisuuksien vuoksi
Minkä? Kuolemis- ja hintaominaisuuksien? No ainakin figut ovat hienoja.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Jos on tiedossa mahdollisuus, että vastaan tallustelee ötököitä niin sitten otetaan vain Madboyzzit käyttöön. 20:n Madboyzzin ryhmä saa sen 78 atakkia str5:lla niin on se kumma jos ei ISO ötö edes ala vikistä. Choppa on kuitenkin aika veikeä. >:]
Tai sitten vaan ammutaan plasmaa ja lascannonia ja vaikka mitä muuta kivaa (Kuten kaveria vieressä, mikä on sille ihan oikein) mitä ollaan saatu lootattua.
shiwan8 kirjoitti:No, tota, ei. Jos pelkkää savea parannettaisiin 4+ tai 3+ niin en valittaisi. Luultavasti käy niin että T nousee vitoseen (muistaakseni se on nyt 4), savesta tulee 3+ ja instakill on poistettu.
Ja mistäköhän tuon T5 ja 3+ saven keksit? Olet eka jonka olen kuullut mainitsevan tuosta.
shiwan8 kirjoitti:No, tota, ei. Jos pelkkää savea parannettaisiin 4+ tai 3+ niin en valittaisi. Luultavasti käy niin että T nousee vitoseen (muistaakseni se on nyt 4), savesta tulee 3+ ja instakill on poistettu.
Ja mistäköhän tuon T5 ja 3+ saven keksit? Olet eka jonka olen kuullut mainitsevan tuosta.
GW:llä on tapa yliampua asioita suuntaan tai toiseen. Esimerkkeinä sireeni ja avatar. Avatar on melkein ilmainen tasoon nähden ja sireeni nyt on sireeni. Samaan kaavaan sopisi hyvin "tuhoutumaton" warru. Mitä lukuihin tulee niin nuo ovat pelkkiä arvioita. Tietopohjaa niissä ei ole.
Joka armeijalla "pitää" olla joku ääliöratkaisu, kyse on vain siitä mikä se on. Marsuilla on ilmaiset kessut ja kaaokseen suhteessa alihinnoitellut assaultmarinet kaiken muun hinta/laatusuhteessa paremman krääsän lisäksi. Kaaoksella on se sireeni. Eldareilla halpis MC ja puolikuolemattomat seer councilit. Ja lista jatkuu. Nideillä ei ole vielä mitään ihan noin älytöntä joten ehkä olisi aika saada yksi tuollainen yksikkö niillekin.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
No, mielestäni se perinteinen siivekkäitä tyranneja-lista on melko lähellä noita mainitsemiasi esimerkkejä.
Jos joku ei käytä warrioreita, se on sen oma ongelma. Minulla ne ovat aina toimineet, ja vaikka niitä pari kuoleekin, niin aina ne ovat pisteensä takaisin hankkineet. Käytän Leap/Rend/Scythe - yhdistelmää, ja käytin jo ennen beasts-muunnosta. Ei se minua kiinnosta, lähteekö fleetti pois.
Mutta se enempää en jaksa puuttua tasapainokeskusteluun. Sen sijaan vastaan omalla mielipiteelläni ketjun aloittajalle.
Hq: Taitaa olla 2 ed. figu...
Hyvä, minullakin on niitä. Nykyään senkin alkuperäinen aseistus eli lash whip / bonesword on mahdollinen, ja jopa kiinnostava. ITse tosin käytän 2xscything taloneita ja warp blastia. Venom Cannon ei mielestäni ole oikein tehokas, kun ei sillä saa kilautettua sen enempää marineitra kuin tankkejakaan.
Guard on ihan tulenimijä roolissa.
Niinkuin kuuluukin.
Elite:
Lictoreista ei mitään suunitelmia, onko ehdotuksia.
Molemmat, eli sekä scythet että rendingit. Ja rendingit sille VC-kaverille. Sitten päin pläsiä. Lictorit näyttävät uudessa opuksessa hyviltä ja kiinnostavilta. Seret deployment-sääntö on muuttunut, ja lictorit saa deep strikata ja assaultoida samalla vuorolla.
Troops:
Genestealerit näyttävät olevan jo täynä. Toxin sacks oli sellainen talvilomalla hätäpäissään tehty kokeilu, saas nähdä pitääkö repiä pois.
No anna mennä ensin kokeillen.
Termaganteille olen ajatellut laittaa ainakin yhdelle Hive modin. Tälläinen ajatus mielessä. Eikös miinat voi räjäyttää ilman kosketusta juuri tuolla Hivellä?
Ei, siihen tarvitaan synapse creatureita, kuten warrioreita. Ja sekin yltää vain 24" päähän.
Ripper swarm niitä tulee Warrioiden mukana, tuskin muuta iloa kuin maalaamiseen?
No, jos et tahgdo käyttää otuksina, voit aina liimailla niitä baseihin ja antaa otukselle "ripper infested" ominaisuuden, jolloin figu vaikuttaa outnumberissa yhtä enempänä.
Hormagaunt ehkä lisää kuten "Hormagaunt" ehdotti, olisikohan Hiven paikka heille myös?
Itse en usko Hive Nodeihin, vaan pelaan synapse-verkolla. En ole vielä joutunut vetäytymään.
Heavy support:
Zoanthropes ehkä hankin koska saa kolme yhden Garnin hinnalla. Mutta mikään ei estä hankkia Garnia myös.
Biovores miinojen vuoksi. Ehkä ainoa ase jolla saan serkun Spacet tuhottua.
No, minä pidän molemmista HS-valinnoistasi, jopa enemmän kuin carnifexeista. Ja niiden marsujen tuhoamiseen käy kyllä mikä vain yksiköistäsi oikein käytettynä. Rending Claws tekee kutaa...
Terärattaalle: Kodeksi löytyy jo myytävästä army dealista, mutta itse olen sitä selaillut Helsingin GW:ssä.
Jep, ajatuksia armeijasta virinyt keskustelun pohjalta jo. Täytyy kuitenkin odottaa vielä codeksia, ennenkuin hötkyilee. Biovorejen kasailun voisi aloittaa ajan kuluksi.
Yksi asia kuitenkin vielä aiheuttaa ihmetystä aloittelijassa.
Gauntien mutaatiosta: Olenko käsittänyt ohjeet oikein, kun kuvittelen että ottamalla Hive modin jollekkin yksilölle. Hintahan on 10 pts, tuleeko siinä samalla yksilölle Synapse creature voima?
Vai maksaako tuo voima lisää (esim Zoanthropes 10 pts.)?
Käyttääkö tuo Warp Field isoa vai pientä räjähdysmerkkiä?
Tuli heräteostoksena ostettua Gaunts- boksi. Nyt olisi armeijassa 16+10+8= 34 Termagantia. Onkohan uudessa codeksissa lisätty tuota lukumäärää, koska menee yli nyt.
16+8= 24 Hormagaunt. Noita mahtuisi vielä 8 trooppiin.
Samassa paikassa näkyi olevan myös Old One Ey- paketti. Mites on, kumpi olisi järkevämpi ostos Heavy Supportiin, Garniflex vai Old One Ey? Vai jos ostaisi kummankin ja vaihtelisi tarpeen mukaan.