"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taun pathfinderit?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Yrittäisit Edes

Taun pathfinderit?

Viesti Kirjoittaja Yrittäisit Edes »

Eli olen alottamassa "sivu projektia" taulla. NYt sitten kysyisin, että kuten otsikosta näkee kannattaako pathfindereita käyttää, ja jos kannattaa, niin onko viisasta antaa niille jannuille rail rifleä?
Enkä halua "Ihan randomilla" kommentteja, "Et älä käytä niitä ne on ihan huonoja!" tms. tavaraa.

Kiitos jo etukäteen.
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Käyttäähän noita voi, Forward Scouts ja Devilfish ovat hyödyllisiä, mutta pistemäärä tuppaa nousemaan isoksi.
Railriflet ovat hyviä marinentappajia, ja pulse carbinellakin saa aikaan pinnausta.
Isoin miinus taitaa juuri olla se hinta, täydellä määrällä ja Rail Rifleillä niitten hinta lähenee kahtasataa.
Lähitaistelussa ihan yhtä hyviä kuin firewarriorit.

Oikeastaan Devilfishillä varustetut Firewarriorit ajavat sen objektiivin valtaus-unitin asian.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
mr.tp

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Minä käytän pathfindereitä. Lähinnä näiden markkerlightien takia. Väki kauhistelee huikeaa hintaa (noin 220pts) ja sitä että miten tämä ryhmä maksaa sen itse takaisin. Itse se ei sitä teekkään mutta jonkin muun kanssa kyllä. Kolme broadsideä jotka osuvat rerollattavalla 2+ on varsin veikeä optio. Kannattaa pelata jos tykkää ideasta tai modeleista.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Marketlight ja rail rifle mielummin vähän pienemmällä ryhmä koolla.
Toimivat parhaiten viemälle ne jonnekin kovaan coveriin ja valottaa vain vihollisen joukkoja antaen heveille lisää toiminta varaa.
Kulmien valtauksessa melko hyödytön. Eikö carbinaaleja kannata käyttää vaillinaisen rng takia.
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Mistäs noi Railriflen tiedot löytyy. Etsiskelin codexin läpi, mutta en löytänyt niitä.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Kauppias kirjoitti:Mistäs noi Railriflen tiedot löytyy. Etsiskelin codexin läpi, mutta en löytänyt niitä.
Tuoltahan ne, ja ihan laillisesti vielä.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
Armoletti

Viesti Kirjoittaja Armoletti »

Tosiaan tätä on kysytty usein tätä railriflen tietoja. Siitä ei ole mainintaa CodeX:ssä koska se on lisätty TAU:lle vasta sen jälkeen kun CodeX on tullut, joten ne löytyvät nyt tuolta Gamesworkshopin sivuilta.
In the dark future there is only one flicker of light.
For the Greater Good.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

mr.tp kirjoitti:Minä käytän pathfindereitä. Lähinnä näiden markkerlightien takia. Väki kauhistelee huikeaa hintaa (noin 220pts) ja sitä että miten tämä ryhmä maksaa sen itse takaisin. Itse se ei sitä teekkään mutta jonkin muun kanssa kyllä. Kolme broadsideä jotka osuvat rerollattavalla 2+ on varsin veikeä optio. Kannattaa pelata jos tykkää ideasta tai modeleista.
Aivan. Minä pelailin örkeilläni tässä viime aikoina pari 2000p peliä sellaista tauta vastaan, jossa oli kolme vasarapäätä raidetykeillä ja noin kymmenen merkkituikkua palomiehissä ja polunlöytäjissä.
Ei ollut ihan hauskaa kun pitsat osuvat 2+:lla kohdalleen ja grotit, KFF:t ja metsät ovat täysin hyödyttömiä...
Yrittäisit Edes

Viesti Kirjoittaja Yrittäisit Edes »

Kiitos tästä todella paljon.(Sitten miettimään, montako porukkaa ja kuinka isoina noita findereitä)

Sitten lisä kysymyksen paikka:
Väittäisin, että nämä Stealth suitit on varmaan kanssa ihan hyödyllisiä vai kuinka??

Vastauksia kiitos.
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Yrittäisit Edes kirjoitti:Kiitos tästä todella paljon.(Sitten miettimään, montako porukkaa ja kuinka isoina noita findereitä)

Sitten lisä kysymyksen paikka:
Väittäisin, että nämä Stealth suitit on varmaan kanssa ihan hyödyllisiä vai kuinka??

Vastauksia kiitos.
Jep. Etenkin kevyttä jalkaväkeä vastaan ovat toooodella pirullisia. Esimerkiksi 6 stealthia laukoo 18 kertaa s5 ap5. Lisäksi liikkuvat nopeasti, ja niitä on vaikea nähdä niiden speciaali pukujensa ansiosta.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

No itse on tullut käytettyä niitä tuollaisina 6 tai 7 jannun yksiköissä 2 Rail Riflen ja Shas'Uin kera ja ovat kyllä kiitettävästi toimineet. Sanon vielä sen että se tähtäysjärjestelmä on hyvin käytännöllinen näille, kun tällöin ei hassaudu laukauksia niihin isoihin tankkeihin kun merkitset ne.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”