"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Helffit vs. Tomb Kings

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Gobirin

Helffit vs. Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Gobirin »

Autakaa tossa olis edessä ottelu tombbareita vastaan joka on suurin piirtein tämmönen:

Setra
Tomb King
16 Skeleton Warriors
3 SKELETON CHARIOTS
2 Tomb Scorpion
Screaming Skull Catapult

Kai siinä on jotain muutakin en tiedä tarkalleen mulla ittelläni on :
Tyrion
2 Repeater Bolt Thrower
6 Dragon Princes
10 Swordmaster full vommand
8 Silver helmiä
16 Archers

Sekä pari Shadow warrua ja Imrik isolla liskola mutta en tiedä laitanko niitä ameijaan npota on sen verran jo paljoo mutta onhan mun kaverillakin niitä enemmän kuin tossa sanoin mutta siis pää asiaan MILLÄ TAKTIIKALLAMÄ VOIN VOITTA NOI!!!

Edit: Mulla on myös 2 maagia ;)[/i]
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kokeilkaapa vaikka vaihtelun vuoksi pelata esim. 1000-1500 pisteen oikea peli ja ilman special charactereita. Settraa ei nimittäin saa alle 3000 pisteen peleihin, perus tomb kingiäkään ei alle 2000pts peliin (tosin alle 2000pts pelissä sitä voi ja pitää käyttää tomb princenä). Sama juttu High Elffeillä - erikoishahmoja ei voi käyttää alle 2000 pisteen peleissä, kahdesta puhumattakaan. Tai tottakai voitte keskenään sopia että saa käyttää, mutta eipä pelissä hirveästi järkeä ole tuolloin.

Kun katselen noita figulistojanne, näyttäisi että niistä saa kasaan ehkä 1000pisteen, korkeintaan 1500 pisteen armeijat. Tehkää siis sellaiset, ja pelatkaa oikea peli eikä mitään erikoishahmojen välistä mittelöä. Valitettavasti näyttää siltä, että olisitte molemmat "syyllistyneet" aloittelijoille niin tyypilliseen perusvirheeseen, eli ostetaan heti kättelyssä erikoishahmoja, mutta ei niille tarpeeksi isoja armeijoita tueksi. Erikoishahmot tuovat mukavan lisän peliin satunnaisesti (ja mielellään isommissa peleissä) käytettyinä, mutta ei niin että ne tuodaan joka peliin vaikka väkisin. Erikoishahmoilla ei opi pelaamaan.

Mutta jos nyt jotain vinkkejä haluat Tomb kingejä vastaan, niin tässä muutama:

-Pyri eliminoimaan tai edes rajoittamaan vastustajan magiaa. Jos sinulla on heavens-velho tai pari (ja toivottavasti jompikumpi salamoista tai komeetta), se tarkoittaa että vastustajan papit eivät uskalla pööpöillä ulkona yksiköistä - toisaalta jos ne pysyvät yksiköissä, pääset todennäköisesti niiden kimppuun nopeilla yksiköilläsi (silver helmit, dragon princet). Aja vihollinen ahtaalle.

-Muutenkin pyri aina miettimään, mistä vihollisyksiköstä on eniten uhkaa. Skeleton warrioreista ei ole vaaraa, jos ne ovat yli 12" päässä (eivät voi chargeta edes taian avulla), mutta charioteista saman matkan päässä on, ainakin jalkaväellesi. Ammu siis chariotit, ainakin boltterit tepsivät näihin hyvin. Jos chariotit eivät tunnu välittömältä uhalta, keskitä tuli vaikka katapulttiin - jos onnistut tappamaan miehistön, vihollinen joutuu ainakin käyttämään taikaa korjatakseen miehistön, ja se tarkoittaa että kyseinen pappi ei ainakaan liikuttele yksiköitä sillä taikavuorolla.

-Älä unohda Pure of Hearttia. Ellen väärin muista, se tekee yksiköstäsi immuunin paniikille, jolloin ainakaan katapulttien paniikki-efekti ei vaikuta. Jos haltiat saivat jotain immune to fear -juttuja (joku banneri?), sellainen kannattaa myös ottaa mukaan.
Viimeksi muokannut jullevi, To 02.06.2005 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

Olenko nyt väärässä? Miten saatte tyrionin ja imrikin mahtumaan samaan peliin? Molemmat vie lordipaikan tai no jos on 3000 pts peli... Niin ja miten saat sit mahtumaan vielä 2 maagiakin? Kun imrik ja tyrion vie lordipaikan SEKÄ heropaikan... Korjatkaa vaan jos oon väärässä. Ja sulla pitää olla enemmän coreja! 3000 pts peleissä tarvii olla 4 corea ja kun tosta tulee varmaan 2000 pts peli niin 3 corea mutta kattokaapa mitä saatte armeijjaanne ja mitä pitää ottaa armeijaan. Korjatkaa vaan jos oon väärässä [harrastanu vasta vähän aikaa] ja olen pahoillani jos olen väärässä.
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
Vili22

Viesti Kirjoittaja Vili22 »

plus sit että imrikin lohikäärme vie 1 hero paikan...
Weedy_rat

Viesti Kirjoittaja Weedy_rat »

Imrik on aika turha, kun hänen ns. lohikäärmeensä ei osaa lentää, ei aiheuta terroria, ei omaa breath weaponia.
Weedy rat osui oikeaan. - Omenapoika
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Weedy_rat kirjoitti:Imrik on aika turha, kun hänen ns. lohikäärmeensä ei osaa lentää, ei aiheuta terroria, ei omaa breath weaponia.
Jeps, ja samalla periaatteella minä en anna ampua sekä loharilla, että sillä ratsastavalla lordilla samalla vuorolla, ammun Stand&shootin useampaa yksikköä vastaan vuorossa, enkä anna ulos pöydältä overrunnanneiden joukkojen palata kentälle.

Kyllä näitä "Blindingly obvious" tilanteita kannattaa välillä olla ratkomatta niin kirjaimellisesti kirjan mukaan.
Kuminaama

Viesti Kirjoittaja Kuminaama »

mitennii minaithnir ei osaa lentää eikä terrorii eikä mitää...
sehän on tavalliin lohikäärme, mut vaan parempa?
vai olikstoi joku vitsi tai joku mitä en ymmärtäny
2 Fast 2 Furious! I'm too fast for ya!
Ropetus
Valvoja

Kuminaama kirjoitti:mitennii minaithnir ei osaa lentää eikä terrorii eikä mitää...
Kyse on siitä, että Imrikin säännöissä ei mainita, että Minaithir lentäisi, aiheuttaisi terroria yms. eikä sitäkään, että se käyttäisi normaalin lohikäärmeen sääntöjä. Eli jos säännöt otetaan kirjaimellisesti, Minaithirilla ei ole mitään noita ominaisuuksia.

No, Helffikirjan spessut ovat muutenkin todella huonosti kirjoitettuja. Eihän niistä edes kerrota, mitkä niiden ominaisuuksista ovat taikaesineitä ja mitkä erikoissääntöjä...
Kuminaama

Viesti Kirjoittaja Kuminaama »

nii no jos siält nupin sisält sattuu jotain löytymää nii sit vois aina välil hyödyntää...
tanokki!

eikä malekithinkää säännöis sanota muuta ku black dragon seraphon rikä varmaa muissakaa...
2 Fast 2 Furious! I'm too fast for ya!
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Kuminaama kirjoitti:nii no jos siält nupin sisält sattuu jotain löytymää nii sit vois aina välil hyödyntää...
tanokki!
Olet oikeassa, joten ala kirjoittamaan suomea!
Jollet ymmärtänyt tarkoitin viestilläni sitä, että minun piti lukea viestisi moneen kertaan ennenkuin ymmärsin (voihan se sitäkin olla, että minä olen tyhmä :D). Ihan vaikka pisteet, isot alkukirjaimet ja välimerkit.

Asiasta se, että pelatkaa aluksi sääntöjenmukainen 1000-1500pts peli. Siihen voisit ottaa pari maagia ja komentajan, silver helmeillä, kärryillä, bolttereilla ja miekkamarsuilla höystettynä. Siis jos saat proxyttää chariottiparin tai pääset ostamaan sellaisen.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
TheMuumio

Viesti Kirjoittaja TheMuumio »

Gobirin kun pelaat pelin kaveriasi vastaan varmista että hän ei käytä Lichejä jos hänellä on Settra (Settran säännöt kieltävät kaikki muut Lichet paitsi Settran itse) (Mitenköhän minä nyt päädyin neuvomaan Helffi-pelaajaa Kunkkuja vastaan?)

Ja ööh... miten kaverisi saa kolmentonnin peliin Settran ja Kunkun (olisit nyt kirjoittanut Prince jos tarkoitit sitä)
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Fängi kirjoitti:
Kuminaama kirjoitti:mitennii minaithnir ei osaa lentää eikä terrorii eikä mitää...
Kyse on siitä, että Imrikin säännöissä ei mainita, että Minaithir lentäisi, aiheuttaisi terroria yms. eikä sitäkään, että se käyttäisi normaalin lohikäärmeen sääntöjä. Eli jos säännöt otetaan kirjaimellisesti, Minaithirilla ei ole mitään noita ominaisuuksia.

No, Helffikirjan spessut ovat muutenkin todella huonosti kirjoitettuja. Eihän niistä edes kerrota, mitkä niiden ominaisuuksista ovat taikaesineitä ja mitkä erikoissääntöjä...
Mutta onhan tuossa se pointti, että Minaithrililla on eri statsit kuin normaalilla lohikäärmeellä, eikä missään mainita sen olevan normaali lohikäärme. Periaatteessa figua näkemättä voisi luulla sitä jonkinlaiseksi muuksi käveleväksi monsteriksi.
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
Ropetus
Valvoja

Siis ihan oikeasti! Toivottavasti kaikki nyt tajusivat, etten minä oikeasti ryhdy pelissä nillittämään tuollaisista säännöistä. Tottakai noita "Blindingly obvious"-kirjoitusvirheitä tulee korjailla itse niissä peleissä. En ole tavannut ketään, joka oikeasti ei antaisi pelissä Imrikin lentää yms.
Vili22

Viesti Kirjoittaja Vili22 »

no haloo!
vaikka ton lohikäärmeen kohal ei luekkaan et se ei aiheuta terrorii eikä lennä nii ei teiän tartte olla samanlaisia ääliöitä, kun gw:n tyypit...
ei se lohikäärme huvikseen maksa 340 pistettä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”