"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Infoa Chaoksesta

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Danath

Infoa Chaoksesta

Viesti Kirjoittaja Danath »

Niin haluaisin aloittaa chaoksen noin niin kuin toiseksi armeijaksi.Niin voitteko kertoa tietonne.

Ajattelin tehdä thousansonit. Vaikuttavat hauskoilta psysik voimiltaan.Pitäisikö tehdä ne vai joku muu kertokaa.

Toiseksi voiko tonnipojilla käyttää tavis marsuja(chaos) soltuina

en omista vielä codexia ja olen lukenut artikkelit

Kiitän etu käteen.
Master of Daros-uth Crafworld.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Thousand Sons on ns Kulttiarmeija.
Kulttiarmeijoissa kaikki ei-ajoneuvot pitää merkata Jumalille, eli tavallisia mariineita ei voi käyttää.

Kuten artikkeleista voit päätellä TS on tyyliarmeija, joskaan sillä ei pärjää kovinkaan hyvin johtuen armeijan hitaudesta.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Njaah. Aloittelijan (elikkäs siis minun) mielipide:

Yksiköt ovat kalliita, joten pikkupelit ovat tosiaan pieniä.

Laadukkaita. Voimahaarniska, hyvä Ld, WS ja BS vievät kohtuu pitkälle. Ei ehkä yhtä pitkälle kuin ATSKNF, mutta melkein.

Roina on kohtuullisen halpaa, ainakin minun mielestäni. Tämä tosin johtaa hillittömiin prinssivirityksiin.

Mahdollisuus harvinaisen päättömiin komboihin: Miltä kuulostaisi Lantikka, joka vähät välittää shaken- ja stunned-tuloksista, ja korjaa immobilisedin ja weapon destroyedin nelosella? Vain hieman yli 300 pistettä. Dredi 13 etupanssarilla, kahdella lähistelyaseella, raskaalla liekkarilla ja yllämainituilla parannuksilla jää muistaakseni alle 200 pisteen.
Ei ehkä kovin halpaa tai järkevää, mutta paperilla aika hupaisan näköistä.

Merkityt yksiköt vieläkin kalliimpia, ja joko tästä tai erikoissäännöistä johtuen hieman rajoitettuja.

Kulttiarmeijat (esim. Tuhatpojat) vieläkin rajoitetumpia, sillä ne eivät saa ottaa tiettyjä yksiköitä. (Tonnipojilta lähtevät mm. prätkät.)

Ja sitten kysymyksiin:

1) Tonnipojat ovat hitaita ja kalliita. Psyykkiset voimat, joita ei muistaakseni voi mokata, ovat kurkoja, mutta itse suosin vähän liikkuvampaa pelityyliä. Kannattaa hommata Codex, ihan sen takia, että Kaamos on älyttömän monipuolinen.

2) Kaikilla marsuilla pitää olla Tzeentchin merkki, joka antaa marsuille ainakin Slow And Ponderous-säännön. En muista saivatko ne muuta.

Tiedä sitten auttoiko tuo yhtään, mutta omaa aikaanihan minä vain tuhlaan.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Danath

Kiitos vastauksista ja lisää vaan.

Kertokaa muista captereista. Mitä valintaoppaassa oli niin ei samoja tähän.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Lisäyksenä että tuhat pojat saavat markillaan yhden haavan lisää eli heillä on 2 haavaa.

psst... Chaoksella on legioonat ei chaptereita. Mielestäni valintaoppaassa on lueteltu ne kaikki.
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Danath

siis meinaan ei samoja tietoja. Anteeksi jos olin epä selvä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Tonnipojista voisi saada peruslistaan ryhmän, joka ampuu kaksi melko tuhoisaa flamer templatea vuorossa (aspalle Wind of Chaos, Thrall Wizardit ja powerfist) ja hakkaa ihan kohtalaisesti. Ottaa sen minimikokoisena, niin se jää noin 183 pisteen hintaiseksi, tarvinnee myös Rhinon. Saattaisi ehkä olla ihan hassu vastapallontapainen, jos kykenee saamaan sen hyviin asemiin ampumaan Windiä, mutta ihan helppoa se ei varmasti ole.

Ja kaaos on tosiaan oikein monipuolinen ja hauska lista. Kaikki sireenit, vauhtiluutnantit, demonit, hirveitä LD - miinuksia antavat tankshock - Rhinot, kestävät lättykoneet ja lukemattomat muut saman kirjan sivuilta.
zqmfgb
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Jos pidät voittamisesta niin jätä tonninpojat väliin koska niillä ei pahemmin voiteta mitään.
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

figunarkki kirjoitti:Jos pidät voittamisesta niin jätä tonninpojat väliin koska niillä ei pahemmin voiteta mitään.
Onko toi nyt alottelijalle kauheen hyvä neuvo? Kyllähän kaikilla armeijoilla voi voittaa, jos osaa pelata ;)

Erillaisten legioonien ja merkkien takia Kaamoksessa on lukuisia eri armeijoita ja listoja, joista voi säätämällä saada hyvinkin ilkeitä. Tosin maksavat pisteissä melko paljon, joten figumäärä jää vähäiseksi.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

figunarkki kirjoitti:Jos pidät voittamisesta niin jätä tonninpojat väliin koska niillä ei pahemmin voiteta mitään.
"Thousand Sons win 'Best Overall' at GT" Lähde Dakka'n foorumi. Kyse ilmeisesti Australian Grand Tournamentista.

Eipä tuo mitään todista mihinkään suuntaan, mutta piti nyt huomauttaa asiasta kun muistin melko hiljattain tuollaisen uutisen lukeneeni... :)
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Thousand Sonit saavat hyvin tukea myös Screamereilta ja Flamereilta. Miltä kuulostaisi 5-10 demonin ryhmä liikkuvia heavy bolttereita ?
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”