"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Oonko liian nuori alottamaan warhammerit ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
WarTzuk

Oonko liian nuori alottamaan warhammerit ?

Viesti Kirjoittaja WarTzuk »

Kysyn teidän mielipidettänne (olen 10w)
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Osaatko enklantia hyvin? Tunnetko ketään joka pelaa ja voisi oopettaa sinua?
The Captain
Valvoja

Re: Oonko liian nuori alottamaan warhammerit ?

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Henkinen ikä on tärkeintä. Jos osaat käyttäytyä riittävän kypsästi eli et ala itkeä tai kiukutella, jos peli menee huonosti; et yritä huijata vastustajan silmän välttäessä ja osaat käyttäytyä muuten asiallisesti, en näe mitään estettä aloittamiselle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
WarTzuk

Osaan mä aika hyvi ja voisin mennä fantasia linnaan (fantasia linna on semmonen kauppa mis myyään warhammereita sun muuta http://www.fantasialinna.fi) ku siel on peli opetusta
WarTzuk

kiitti viesteist :)
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Pjoo

Viesti Kirjoittaja Pjoo »

Itse taisin alottaa 10v eikä minulla ollut edes pelikavereita. Siinä sitten maalailin parisen vuotta ennen kuin sain pelikaverin. Ostettiin puoliksi Rulebook ja käytiin pelaamaan kun kaverini sai armejan kokoon. Nyt meillä on noin saman kokoiset armeijat.
Et ole liian nuori ja kyllä sinä varmaan vielä vanhenet ennen kuin pääset pelaamaan.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
TheMuumio

Viesti Kirjoittaja TheMuumio »

Ot:
Eikös nyt ollut tarkoirus rohkaista kysyjää, eikä pelotella häntä... ;)

Juu ja sitten pois Offtopiksta, aloita vain jos sinulla riittää aikaa ja kiinnostusta harrastukseen.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

The Captain kirjoitti:Henkinen ikä on tärkeintä. Jos osaat käyttäytyä riittävän kypsästi eli et ala itkeä tai kiukutella, jos peli menee huonosti; et yritä huijata vastustajan silmän välttäessä ja osaat käyttäytyä muuten asiallisesti, en näe mitään estettä aloittamiselle.
No voihan nenä! Tuon perusteella meiksän pitää mennä kotiin kasvamaan, ennen voin kuin jatkaa figuharrastustani.

--iikka 33v.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

The Captain kirjoitti:Jos osaat käyttäytyä riittävän kypsästi eli et ala itkeä tai kiukutella, jos peli menee huonosti; et yritä huijata vastustajan silmän välttäessä ja osaat käyttäytyä muuten asiallisesti, en näe mitään estettä aloittamiselle.
Tuota...onko näiden puute joskus ollut este aloittamiselle?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kannattaa kysellä onko lähipiirissäsi mitään peliporukkaa ja pyydellä sieltä peliapua - ja fantasialinnastakin varmaan saat apua sääntöjen kanssa. Suurin kynnys lienee juuri sääntöjen opettelu - maalaamisen voi aloittaa periaatteessa missä vaiheessa tahansa.

Tuskin näille mitään varsinaista ikärajaa on, jos osaa käyttäytyä kunnolla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Crayven
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crayven »

Suurimmassa osaa harrastuksista/peleistä pitää osata käyttäytyä ja osata hävitä. Hammer-harrastusta aloitettaessa kannattaa kysyä itseltään jaksaako lukea/opetella sääntöjä (edellyttää kohtalaista englannin kielen taitoa), jaksaako maalata kaikki hommaamansa figut, ehkä muutenkin kuin maalipurkissa uittamalla. Ottaa tosiaankin selvää löytyykö pelikavereita miten helposti, jotta pääsee pelaamaan tarpeeksi usein. Ja lopuksi tärkeimpänä. pitää selvittää onko minulla varaa tähän harrastukseen (On muuten yllättävän kallis harrastus). Sinun tapauksessasi kannattaisi ottaa selvää kuinka paljon ensimmäinen armeijasi sääntökirjoineen, figuineen, maaleineen ja siveltimineen tulee ihan oikeasti, OIKEASTI maksamaan ja keskustella sitten rahoituspuolesta vanhempiesi kanssa, kun hekin sitten tietävät kokonaiskustannukset.
Veni, Vidi, Vici
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Crayven kirjoitti:...jaksaako maalata kaikki hommaamansa figut...
Tähän tuskin moni pystyy, ainakaan minä en. Kokoajan niitä vain lisää tulee siltikin. Maalaukseen pääsevät vain ne hienoimmista hienoimmat. :D

-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

Ehkä olet, ehkä et. Ei ole mitään tiettyä maagista ikärajaa, jonka jälkeen pelaaminen on sallittua ja helppoa. Maalata voi koska vain, mutta pelaamiselle on tiettyjä vaatimuksia.

Oletan, että koska olet 10, olet 3. luokalla. Ja kolmannen luokan englanti(vaikka sen osaisi täydellisesti) ei kertakaikkiaan riitä sääntöjen ymmärtämiseen. Sanakirjaan joudut siis turvautumaan melko usein.

Jos haluat rakentaa laajan armeijan, on osattava varautua siihen, että harrastus imee luultavasti 90% rahoistasi.

Kannattaa yrittää löytää joku, joka on harrastanut hammereita muutaman vuoden ja osaa säännöt yms... Kaveri pystyy valvomaan, ettet tee järjettömiä ostoksia ja että hallitset edes perussäännöt.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
WarTzuk

olen 4. luokalla ja menen kesäloman jälkeen 5.
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Hukka kirjoitti:
Crayven kirjoitti:...jaksaako maalata kaikki hommaamansa figut...
Tähän tuskin moni pystyy, ainakaan minä en. Kokoajan niitä vain lisää tulee siltikin. Maalaukseen pääsevät vain ne hienoimmista hienoimmat. :D

-Hukka
*Kröh* todennäköisesti tulee viemään 240% rahoistasi (100% omaa 140% vanhempien...)
Gemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gemi »

Ei harrastuksen aloittamiselle tosiaankaan mitään estitä ole, jos saat apua esimerkiksi ystäviltä tai fantasialinnasta. Itse aloitin harrastuksen kolmannella luokalla ja aikmoista säätämistä ja vääntämistä se silloin oli, mutta kyllä pelitaidot, sääntöjentuntemus ja kaikki muukin vähitellen kehittyy. Kannattaa kuitenkin suunnitella huolella miten laajan armeijan aiot aluksi kerätä. Apua sääntöjen salliman armeijan rakentamisesta saat varmasti harrastajilta.
Miniatyyripelaaja since 1997. Tanssipelaaja since 2004.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

*Kröh* todennäköisesti tulee viemään 240% rahoistasi (100% omaa 140% vanhempien...
Ei, vaan 100% omaa, 100%vanhempien ja vielä viekkaalla pirulla 40% sukulaisten.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

kyllä olet aivan liian nuori aloittamaan hammerit !!! aloita sii lotri ;) :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”