Tunnetko sattumoisin tällaisia pelejä?
Tunnetko sattumoisin tällaisia pelejä?
Hakusessa olisi pelejä, joidenka tyylit ja maailmat vastaisivat jotakuinkin jompaa kumpaa seuraavista:
Maagia vastaan teknologia. Fantasia vastaan sci-fi. Jotain samantapaista? Arcanum -PC peliä pelanneet saavat hyvän käsityksen.
Historialliset sodat pienellä tai vähän suuremmallakin Fantasia/sci-fi vivahteella. Verrataanpas taas sellasieen peliin kuin Ring of Red, tällä kertaa pleiggarille, jossa oli otteita idän toisesta maailmansodasta höyrymecheillä.
Molemmissa olisi hyvästä kohtalaista hieman suurempi yliampuvuus.
Eli jos nyt saisin pyytää että toisitte tietooni joitain kuvauksiin viittaavia pelejä. (Warmachinen jo tiedänkin, en tosin ole vielä saanut aikaiseksi tutustua siihen tarkemmin kun se ei ihan ole sitä mitä haen. Liian futuristinen...)
Maagia vastaan teknologia. Fantasia vastaan sci-fi. Jotain samantapaista? Arcanum -PC peliä pelanneet saavat hyvän käsityksen.
Historialliset sodat pienellä tai vähän suuremmallakin Fantasia/sci-fi vivahteella. Verrataanpas taas sellasieen peliin kuin Ring of Red, tällä kertaa pleiggarille, jossa oli otteita idän toisesta maailmansodasta höyrymecheillä.
Molemmissa olisi hyvästä kohtalaista hieman suurempi yliampuvuus.
Eli jos nyt saisin pyytää että toisitte tietooni joitain kuvauksiin viittaavia pelejä. (Warmachinen jo tiedänkin, en tosin ole vielä saanut aikaiseksi tutustua siihen tarkemmin kun se ei ihan ole sitä mitä haen. Liian futuristinen...)
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
- TietoPredator
Tsekkaas ulos tällainen lista:
http://republika.pl/steampunk/chrono02.html
http://republika.pl/steampunk/chrono02.html
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Re: Tunnetko sattumoisin tällaisia pelejä?
Mainitsemiasi pelejä tuntematta voipi olla, etten ollenkaan ymmärrä, mistä on kysymys. Mutta ei se mitään, vastaan silti.Rutabaga kirjoitti:Hakusessa olisi pelejä, joidenka tyylit ja maailmat vastaisivat jotakuinkin jompaa kumpaa seuraavista
Ja juuriko tähän liittyen WARMACHINE on "liian futuristinen"? Eli mahtaisiko hakusessa olla jokin peli, joka olisi ennemminkin jotain renessanssiaikaa kuin viktoriaanisen ajan aamunkoiton tyyppistä? Mieleen tulisi, että Rackhamin Confrontation/Rag'Narok voisi vähäisellä joukkojen valintasäädöllä hyvinkin tehdä tuommoista virkaa.Maagia vastaan teknologia. Fantasia vastaan sci-fi
Toinen maailmansota höyrymecheillä? Vähän on tuo teknologian kehitys taantunutta jos maailmaansodissa vielä pitää höyryllä puksutella. Tähän taitaisi tuo TietoPredatorin linkkaama polakkien lista tarjota aika kattavan joukon ratkaisuja, siellä oli kyllä ainakin mainittuna kaikki minun tietämäni steampunk/viktoriaaninen scifi/teollisuusfantasiafigupelit, ja muutama semmoinenkin, joka ei vaikuttanut ainakaan heti kättelyssä tutulle.Historialliset sodat pienellä tai vähän suuremmallakin Fantasia/sci-fi vivahteella. Verrataanpas taas sellasieen peliin kuin Ring of Red, tällä kertaa pleiggarille, jossa oli otteita idän toisesta maailmansodasta höyrymecheillä
Jos nyt kuitenkin tuota toista maailmansotaa scifi/fantsumausteilla haetaan, niin halutusta skaalasta riippuen siihen voisi olla paikallaan Dream Pod 9:n Gear Krieg tai sitten (lemppaamalla kylmästi alkuperäisen taustatarinan) Excelsior Entertainmentin tekohengityksellä ylläpitämä Ultimate Warzone.
Ja kun nuo nyt ovat kuitenkin ihan vääriä vaihtoehtoja, niin ainahan sitä voisi koettaa päkistää jollain geneerisellä pelillä. Ne harvemmin ovat kylläkään kunnolla yliampuvia. Fantasialähtöisemmästä päästä tuota kaartia löytyisi ainakin kokonaan ilmainen, edesmenneeseen Ral Parthan Vor-peliin pohjautuva No Quarter. Astetta scifimpää edustaa Triskele Gamesin Aetherverse, jossa ilkeämpi ihminen olisi näkevinään yritystä tehdä "oma Warhammer 40.000, mutta parempi". Se joka tapauksessa sisältää myös mahdollisuuden melkoiseen läjään fantasiaelementtejä. Koko pelistä joutuu jotain maksamaan. Tuohon toinen maailmansota -aspektiin taipusi vielä myös Majestic 12 Gamesin Defiance: Vital Ground, mutta ei oikein enää sen vanhempaan. Myöskin reippaampien fantasiaelementtien kanssa vehkaaminen voi siinä mennä vähän vaikeaksi, vaikka erilaisia genremodifikaatioita kuten "supersankarimeininkiä" onkin mahdollista mukaan ottaa. Lisäksi senkin täysversio maksaa.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Re: Tunnetko sattumoisin tällaisia pelejä?
Maagit hallitsevat isoja höyryn avulla toimivia sotakoneita, jotka mättävät toisiaan vastaan? Tuskin liian futuristinen, mutta ehkä poikkeaa enemmän maailmaltaan "klassisesta" steampunkista.tnjrp kirjoitti:Ja juuriko tähän liittyen WARMACHINE on "liian futuristinen"?Maagia vastaan teknologia. Fantasia vastaan sci-fi
Pelaajia (ja turnauksia!)ainakin confrontationille löytyy, ja teknologiapainotteisia jengejä ovat Alchemists of Dirz (biotekniikka), Tir-Na-Bor Dwarves (höyry), Cynwäll Elves (biotekniikka) ja Gobelins of No-Dan-Kar (härvelit)tnjrp kirjoitti:Mieleen tulisi, että Rackhamin Confrontation/Rag'Narok voisi vähäisellä joukkojen valintasäädöllä hyvinkin tehdä tuommoista virkaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Ah! Kiitoksia vastauksista.
Tuo TietoPredatorin lista on kyllä harvinasen huikea. Kaikki mitä sieltä tunsin on jotain sellaista josta pidän. Pitänee siis katsella sieltä jotakin kun haluaa jotakin viihdettä.
Myös tnjrp:lle kiitokset sepustuksesta. Pitänee tutkia noita muitakin kuin Gear Kriegiä joskus paremmalla ajalla, sillä se iski minuun täysin!
Myös Aetherverse näytti kuulosti aika kovalta opukselta. Figuja siihen olisin kyllä halunnut nähdä, vai onko niin että siihen ei mitään "virallisia" olekaan?
Tuo TietoPredatorin lista on kyllä harvinasen huikea. Kaikki mitä sieltä tunsin on jotain sellaista josta pidän. Pitänee siis katsella sieltä jotakin kun haluaa jotakin viihdettä.
Myös tnjrp:lle kiitokset sepustuksesta. Pitänee tutkia noita muitakin kuin Gear Kriegiä joskus paremmalla ajalla, sillä se iski minuun täysin!
Myös Aetherverse näytti kuulosti aika kovalta opukselta. Figuja siihen olisin kyllä halunnut nähdä, vai onko niin että siihen ei mitään "virallisia" olekaan?
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
Aetherverseen ei tietääkseni ole ainakaan vielä edes tulossa, saati olemassa, virallisia figuja. Mutta selkeästi semmoinen käytä mitä käteen sattuu -mallinen pelihän se joka tapauksessa on.Rutabaga kirjoitti:Myös Aetherverse näytti kuulosti aika kovalta opukselta. Figuja siihen olisin kyllä halunnut nähdä, vai onko niin että siihen ei mitään "virallisia" olekaan?
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi