"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Oonko liian nuori alottamaan warhammerit ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Siis 10v on todella nuori, jos aloitat aivan yksin. Niinkuin sanottu, ennen aloittamistasi hanki joku, joka osaa englantia ja säännöt. Sinun on itse tosi vaikea oppia, kun olet vasta niin englanninkoulutiesi alussa. Varaudu myös, että englannin numerosi nousee kymppiin, jos tosissasi innostut.

Aloita helpoista peleistä. Kyllä on pakko suositella lotria. En hetkeäkään kadu, että sillä aloitin, vaikka nyt enemän olen siirtynyt 40k:hon. En sitten tiedä noista GW:n sivupeleistä, että onko siellä jotain vielä aloittelijaystävällisempää.

Toinen kysymys on, että "oonko liian nuori aloittamaan sotavasaran käyttämisen?" Olemalla huono häviäjä/pelaaja pilaat pelikaverisi mielen, jos olet huono foorumillakävijä, pilaat monen muunkin mielen. Sotavasarasta minä sain ja saan inspiraatiota ja kaikki tiedot maan ja taivaa väliltä, jotta tiesin mitä haluan pelata. Sitä kannattaa sinunkin harrastaa.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Itse olin 8v kun aloitin FaBan 5. edikan. Isoveljen englannin taidoillahan siinä roikuttiin ja kyllä siinä varmaan oli sen hermot tiukalla. Mutta suosittelen aloittamaan keräyksen jos on kavereita ja niillä innostusta ja jos sinua todella kiinnostaa miniatyyripelit. Pelaava isoveli on aina plussaa paitsi jos se on ilkeä :). Ala opetella englantia oikein kunnolla niin voitte pelata kavereidesi kanssa kunnolla ja englannin taidotkin kehittyvät melkein kuin itsestään pelatessa.

Ja lopuksi, tervetuloa hienon tai vähemmän(kukin saa itse päättää) hienon harrastuksen pariin ja jos jotkut koulukaverisi alkavat haukkumaan sinua harrastuksesi johdosta älä välitä.
HighPriest-

Viesti Kirjoittaja HighPriest- »

oma pikkuveljeni on 8v ja alotti pelaamaan 1,5 vuotta sitten. se osaa jo ihan hyvin kakki "streunt ja tafnessit" se tietää miten pelata, mutta joskus tosiaan menee istumaan peleissä pöydän alle jos menee yli 4:n tunnin :D joka ei ole edes harvinaista kun yleensä meidän 4000p vs. 4000p pelit kestää semmoset 6-7h jonka jälkeen lasketaan pisteet.
ihan hyvin voisit alottaa, jos vaan pinnaa riittää.
Miksi tyytyä kahteen?
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

virus kirjoitti:kyllä olet aivan liian nuori aloittamaan hammerit !!! aloita sii lotri ;) :D
Kyllä, paljon yksinkertaisemmat säännöt. ;)
Mun pikkuveli 7v. osaa jo aika hyvin kaikki LotRin perussäännöt, ei kyllä ikinä muista tehdä heroic actioneja kun niitä tarvitsisi :]
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Eipä tuolla luokalla niin paljon tekemistä kielen oppimisen kannalta ole, vaan lähinnä se kuinka paljon on tekemisissä kielen kanssa. Itse taisin olla juuri sinun ikäisesi aloitettuani ja ymmärsin säännöt (mielestäni) hyvin, "vaikeita" sanoja ei juuri ollut. Tähän syynä voi kylläkin olla se, että olen oikeastaan melkein koko ikäni nähnyt englantia ympärilläni. Jotenka jos siis mielestäsi englanti taittuu, aloita vaan (ei ne kouluarvosanat mitään tarkoita, itsekin sain 4. luokalla "vain" kasin, vaikka osasinkin hyvin englantia, sanat olivat vain hieman eri aihepiiristä). Toisaalta maalaamiseen ja omilla säännöillä pelaamiseen ei tarvita muuta kuin intoa. Ja siihen pelaamiseen pelikaveri voisi olla ihan mukava.

Kirjoitat muuten parempaa suomea kuin moni muu yläasteikäinen täällä. Siitä on hyvä alkaa, sinua ei pidetä aivokuolleena.
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

niin ja lotri tarvitsee kipeästi lisää pelaajia
WarTzuk

Viesti Kirjoittaja WarTzuk »

Meiän luokalta on paljo warhammereista innostuneita ja niil on jo warhammereit :)
WarTzuk

Viesti Kirjoittaja WarTzuk »

ja me pelaataan ( vaikkakin omil säännöil :) )
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Paakli kirjoitti:ja me pelaataan ( vaikkakin omil säännöil :) )
No silloin valitettavasti ette pelaa warhammeria vaan jotain muuta. Kun joukko kymmenvuotiaita kerääntyy pikku-ukkojen merkeissä voitte muuttaa sääntökirjan kummallisen tekstin aivan miksikä haluatte. Mutta niin se toisaalta on ollut varmasti itse kullakin aloittaessa [Kaikki muistaa varmasti edes yhden hullun omakohtaisen sääntötulkinnan]. Iästä ja kielellisestä kypsyydestä tosin saattaa riippua kuinka pitkään tämä "hunningolla" -jakso kestää ja kuinka revittyjä ne sääntötulkinnat ovat.

Käytättehän fantasialinnan palveluja hyväksenne jookos, ne siellä varmasti haluavat teitä neuvoa, sillä putiikin johtaja näkee teidän taskuihinne [eli vanhempienne].

Ja nyt ainakin saatte motivaatiota enklannin opiskeluun, kun huomaatte, ettei koulussa istuta ihan turhan takia.
tirehtööri

Viesti Kirjoittaja tirehtööri »

Voithan sinä jo "aloittaa" figuilun, mutta pelaamisen myöhemmin. Ja kuten makkarafolio sanoi, saat hyvää motivaatiota englannin opiskeluun figuilusta.
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

Itse opin englanninkielen taitoni perustan joskus 5.-6. luokalla pelaamalla tietokonepelejä, joissa tarvitsi oikeasti käyttää kielitaitoa. Omaksi onnekseni olen luokattoman heikko First-person-shootereissa ym. no-brainer-peleissä :P

Toinen hyvä keino kehittää kielitaitoa on tietenkin lukeminen.
Väittäisin, että useimmista kirjastoista löytyy jotakin hyvää luettavaa englanniksi.

Ja sitten, kun on sillä tasolla, että ymmärtää ja sisäistää kaiken sääntökirjassa olevan, voi esim. englannin tunneilla välillä väläyttää osaamistaan, kun osaa jonkin harvinaisemman ilmauksen, joita sääntökirjasta löytyy kasapäin. Itse olen kerännyt englanninopettajilta hyvät määrät irtopisteitä warhammerin ansiosta.

Eli eikun maalamaan figuja ja opiskelemaan englantia aivan uudella motivaatiolla.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Thrag kirjoitti: Ja sitten, kun on sillä tasolla, että ymmärtää ja sisäistää kaiken sääntökirjassa olevan, voi esim. englannin tunneilla välillä väläyttää osaamistaan, kun osaa jonkin harvinaisemman ilmauksen, joita sääntökirjasta löytyy kasapäin. Itse olen kerännyt englanninopettajilta hyvät määrät irtopisteitä warhammerin ansiosta.
Itse taas joskus yläasteella masennuin kun en osannut sanakokeessa compulsory sanaa vaikka sitä kovasti sääntökirjassa toistellaan... :)
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

ihmiset neuvovat täällä aloittamaan lotrin koska se on helpompi. Minun neuvoni on, että aloita ihmeessä, ja nimenomaan hammer, koska se sinua ilmeisesti kiinnostaa, eikä lotri.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Kerronpa vaikka pelottavan iltasadun asemasta tarinan; Vaan kuinkas kävikään Bonafiden?

Aloittelin harrastusta ensimmäisen kerran kun olin kymmenen vanha, silloin muutamaa vuotta vanhemman kaverini kanssa. Ja lajina oli Fantasy Battle.
Maalaus oli tietenkin aivan kuninkaiden hommaa, ja se imaisi sisäänsä välittömästi! Harmiksi vain, luin laiskasti Dwarf-codexia: Siitä seurauksena, että maalailin Space Crusade-lautapelin nappuloita, ja tyydyin pelaamaan sitä, sen sijaan että olisin opetellut Warhammerin säännöt.
Nyt sitten lukioiässä olen alkanut pänttäämään sääntökirjaa (nyt lajina 40K), mutta voin sanoa että olen erittäin turhautunut, koska en opetellut sääntöjä silloin joskus.

Minulle kävi siis niin, että valitsin helpomman vaihtoehdon (oli kyllä kiva pelata Space Crusadea).. Sitä sääntökirjaa ja/tai codexia kannattaa sitkeästi kahlata läpi. Vaikka siinä onkin haastavaa englantia! Tietysti etuna, jos joku tuttu tietää säännöt ja osaa auttaa vaikeissa tapauksissa.. Itselläni ei ollut.. Siinä olikin ehkä suurin kompastuskivi.

Ja sitten kun olet ymmärtäen lukenut GW:n laitoksia, niin koulussa vaan pätemään englannin tunneilla..! ;)

Mutta todella, kannattaa lukea, kuunnella, maalata ja pyytää apua! Mielestäni tuossa on jo hyvin eväitä Hammeroinnin aloittamiseksi! (Ja tietenkin kaikki mitä muut ovat sanoneet ovat myös hyviä neuvoja!)

Intoa ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä ja tarmokkuutta harrastuksellesi!
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

virus kirjoitti:kyllä olet aivan liian nuori aloittamaan hammerit !!! aloita sii lotri ;) :D
Hömmm... En niinkään suosittelisi. Lotr figut ovat huomattavasti pienempiä, eli niitä on vaikeampaa/turhauttavampaa maalata. Lisäksi tarkemman tutkiskelun jälkeen en henkilökohtaisesti usko lotrin olevan kovinkaan pitkäikäinen systeemi. Kyllä se kannattaa hammereita hankkia.
voi

Viesti Kirjoittaja voi »

Ja pitkien lotr vuosien (2vuotta :D ) jälkeen lotr on tylsä peli, säännöt ovat tyhmiä jnejne. Suosittelisin siis 40k tai fabaa itse aloitin 40k:llä mutta oli kyllä isoveli joka opetti säännöt vaikka ei hänkään niitä heti osannut. Alotin hammerit varmaan 8-9v.
Chuck Norris has already been to Mars; that's why there are no signs of life there.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Itse aloitin hammerit silloin 10v iässä ilman minkään sortin kaveria, eikä ole tuntunut aloitus yhtään vaikealta. Jos vain kiinnostusta riittää tähän harrastukseen niin helposti voit aloittaa, ei siinä mitään.

Tietysti kaveri olisi aina plussaa, niin pääsisit paremmin tähän FaBan maailmaan käsiksi. Itsellä oli juurikin se ongelmana että teki mieli pelata, mutta ei ollut pelikaveria. Siinä sitten ensimmäiset 2 vuotta vain maalailin mutta sitten sain houkuteltua yhden kavereistani mukaan.

Elikkä yritä saada kaveri mukaan, mutta jos ei onnistu niin älä lannistu...kokeili vähän ajan päästä uudestaan samaa kaveria mukaan niin voipi olla että lähtee mukaan ;)
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

voi kirjoitti:Ja pitkien lotr vuosien (2vuotta :D ) jälkeen lotr on tylsä peli, säännöt ovat tyhmiä jnejne.
Tuosta nyt en tiedä. Omasta mielestäni on vähän outoa että joukot eivät katso kuin eteensä koko pelin ajan :roll:. No ei tehdä tästä lotr vs. huonommat pelit ;) flame waria, mutta sanoisin että lotr on myös ihan varteen otettava vaihtoehto.
Lalalaa
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Valtsu kirjoitti:
voi kirjoitti:Ja pitkien lotr vuosien (2vuotta :D ) jälkeen lotr on tylsä peli, säännöt ovat tyhmiä jnejne.
Tuosta nyt en tiedä. Omasta mielestäni on vähän outoa että joukot eivät katso kuin eteensä koko pelin ajan :roll:. No ei tehdä tästä lotr vs. huonommat pelit ;) flame waria, mutta sanoisin että lotr on myös ihan varteen otettava vaihtoehto.
Se nyt vaan simuloi wanhoja sodankäyntimenetelmiä paremmin. Lisäksi se tuo mukavasti haastettä peliin, pelit on huomattavasti mielenkiintosempia ku pitää oikeesti käyttää päätä.
virus kirjoitti:niin ja lotri tarvitsee kipeästi lisää pelaajia
Toisinsanoen jos aloitat lotrin sinulla tulee tosissaan vaikeuksia peliseuran löytämiseksi.
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Figunarkki, voin kyllä sanoa että et sinä lotrissakaan pärjää käyttämättä päätäsi. Ja lotrissa löytyy paljon pelaajia, kun vain tietää mistä hakea.
Lalalaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”