Piirustus: The Fall of Gondolin Vol.2

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Averren

Piirustus: The Fall of Gondolin Vol.2

Viesti Kirjoittaja Averren »

Jepa jee, tätähän on työstetty. Kuva on siis jälleen kuvitusta valmistumaisillaan olevaan 1st & 2nd age projektiin.
Kuvan ykkösosa oli siis kuva, jossa Tuor ja Maeglin kohtasivat (joka ei saanut kovin suurta suosiota ;)), ja toivonkin tämän olevan enemmän ihmisten mieleen.
Teknisesti kuva ei ole kovinkaan hieno, mutta siihen en ole pyrkinyt.
Olen yrittänyt vain vangita tunnelman hetkestä, jossa Lähteen Ecthelion ja Gothmog tuhoavat toisensa.
Ecthelionin tuhoutumisen kanssa voi jossitella miten haluaa, mutta olen tehnyt siitä osittain symbolisen.

Kuvan pienentäminen söi yksityiskohtia, joten se ei näytä niin hyvältä. Olen pahoillani siitä. Yrittäkää kestää tuota.

http://tinypic.com/5tuusj

Tunnelma on päivän sana!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

En näe mitään vikoja tuossa. Komea on.
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

tosi siisti. ysi tolle koska balrogin silmät on vähän oudot.
Averren

Heeahah :D.

Niissä on vain liekkien hohdetta ja siksi tuollaiset.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Gothmogin sixpack näyttää... palikkamaiselta :D. Samoin vasen jalka on jotenkin luonnottomassa asennossa. Muuten kympin työ.
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Mmh, liian monimutkaisesti tehty ja liian hieno.

Annan 4-10 arvotaulukossa 8½, koska sillä "Balrogilla" on oudot silmät kuten sanottiin. Se sun entinen mikä oli gallerian puolella, Hurin ja Huor piirustus on kyllä paljon paljon paljon paljon hienompi kun tämä. Mutta hyvää jälkeä silti. Leonardo da Vincille sukua? :roll: :D
Averren

pamp-pu kirjoitti:Gothmogin sixpack näyttää... palikkamaiselta . :D
Demonilla demoninen sikspäkki ;D.

@Appleyard: En taida olla sukua :D.
SIlmät olenkin jo selittänyt LotR osion puolella paremmin.

Kiitos kaikille palautteesta.

Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

Ohoh. Ensivaikutelma on ennen kaikkea dramaattinen. Hetki kesti asennoitua siihen, että kuvan avain on tunnelma, eikä realistisuus (siksipä en alakaan taustasta sanomaan, vaikka toisaalta se kuvastaa kaikessa simppeliydessään hyvin ympärillä palavaa Gondolinia). Eli olet jatkanut työtä musteella? Ehkä saisit vielä jatkettua tummemmaksi, jotta synkkä hetki välittyisi paremmin?

Tätä balrogia voi sanoa hurjaksi (ainakin omaani verrattuna.. :P). Kyljen kuprut kyllä näyttävät liian paljon mahan sikspäkiltä, ja torso on aika tynnyrimäinen. Liekit voisivat olla muhkeammat, nyt näyttävät turhan heikoilta. Kuolleet Gondolindrim Gothmogin juuressa on hieno yksityiskohta, jotenkin tykkään niistä kovasti. Echtelionista tulee mieleen Angus Mcbriden työt (kuten monien muiden kuviesi sankarpojista). Etkö tämän jossakin muuten maininnut suosikki Tolkien-taiteilijaksesi?

Yleisilmeeltään kuva on hieno, ja tunnelma on tärkeässä osassa ja tuntuva. Onneksi löytyi. ;)
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

@Appleyard: En taida olla sukua Iso hymy.
:(:(
Averren

Putte kirjoitti:Echtelionista tulee mieleen Angus Mcbriden työt (kuten monien muiden kuviesi sankarpojista).
Whoah! Todellako? Jos näin, olen todella iloinen sillä...
Putte kirjoitti:Etkö tämän jossakin muuten maininnut suosikki Tolkien-taiteilijaksesi?

...Pitää todellakin paikkansa =). Kiitos sinulle, tuo merkitsi minulle paljon.
Kiitos myös rakentavasta palautteesta, hienoa saada tuon kaltaista palautetta.
Mitä tulee sinun balrogiisi, omani kalpenee sen rinnalla IMO ;).

@Pollari/Appleyard: Olisit pitänyt Appleyardin nickinä ;).

Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Juu, tunnelman olet onnistunut erinomaisen hyvin vangitsemaan teokseen. Itsellänikin ensivaikutelma oli että whoa! Gothmogista sen verran, että sen maha näyttää aukeavan. En sitten tiedä onko tarkoitus olla niin, mutta pienemmällä varjostuksella se ei olisi noin radikaali. Lisäksi alaleuka on ehkä vähän liian alhaalla tai sitten se on liian kapea (ellei se sitten ole tavattoman hämmästynyt jostakin ;)). Echtelion on mielestäni onnistunut, vaikka kädet kaartuvatkin jotenkin erikoisesti. Hyvää työtä! Innosti muuten meikäläistä piirtämään jotain :).
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Tuo on juuri niitä kuvia, joita voisi nähdä jossain kirjassa nimellä "..viimeinen säilynyt piirros hetkestä, jolloin..", tiedät varmaan mitä tarkoitan? ;)

Teknisestihän tuo ei ole mikään maailmanluokan työ, ja asentoon, lihaksiin, ruumiinosien suhteeseen, yms. voisi takertua, mutta minäpä en:

Vaan tyydyn sanomaan loistava, koska olet onnistunut saamaan niin paljon tunnelmaa kuvaan!

Teknisesti ei mikään huippusuoritus, mutta tuo on juuri sellainen, kuin tuollaisen työn kuuluu ollakin! Onnittelut!
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
Averren

Grom kirjoitti:Hyvää työtä! Innosti muuten meikäläistä piirtämään jotain :).
Tuo on yksi niistä asioista joita todellakin haluan kuulla =). Hienoa, kynä käteen!
bonafide- kirjoitti:Tuo on juuri niitä kuvia, joita voisi nähdä jossain kirjassa nimellä "..viimeinen säilynyt piirros hetkestä, jolloin..", tiedät varmaan mitä tarkoitan?;)

Luulen tietäväni mitä tarkoitat =). Jos tarkoitat sitä mitä luulen, niin kiitos erittäin paljon, tuo oli yksi selkeä tavoitteeni kuvaa tehdessä.
bonafide- kirjoitti:Teknisestihän tuo ei ole mikään maailmanluokan työ, ja asentoon, lihaksiin, ruumiinosien suhteeseen, yms. voisi takertua, mutta minäpä en:

Vaan tyydyn sanomaan loistava, koska olet onnistunut saamaan niin paljon tunnelmaa kuvaan!

Teknisesti ei mikään huippusuoritus, mutta tuo on juuri sellainen, kuin tuollaisen työn kuuluu ollakin! Onnittelut!
Kiitos vielä näistä, merkitsivät minulle todella paljon!
Kuten totesin, teknisesti en ole pyrkinyt loistosuoritukseen, vaikka siinäkin osa-alueella olen jonkin tason pyrkinyt pitämään =).
Hienoa jos siinä on tunnelmaa :).

Sly Cooper

Viesti Kirjoittaja Sly Cooper »

Averren kirjoitti:
bonafide- kirjoitti:Tuo on juuri niitä kuvia, joita voisi nähdä jossain kirjassa nimellä "..viimeinen säilynyt piirros hetkestä, jolloin..", tiedät varmaan mitä tarkoitan?;)

Luulen tietäväni mitä tarkoitat =). Jos tarkoitat sitä mitä luulen, niin kiitos erittäin paljon, tuo oli yksi selkeä tavoitteeni kuvaa tehdessä.

bonafide- kirjoitti:Teknisestihän tuo ei ole mikään maailmanluokan työ, ja asentoon, lihaksiin, ruumiinosien suhteeseen, yms. voisi takertua, mutta minäpä en:

Kiitos vielä näistä, merkitsivät minulle todella paljon!
Kuten totesin, teknisesti en ole pyrkinyt loistosuoritukseen, vaikka siinäkin osa-alueella olen jonkin tason pyrkinyt pitämään =).
Hienoa jos siinä on tunnelmaa :).

Hienoa, että arvostat kommentointiani!

Niin, ja siis en epäile, ettetkö osaisi piirtää/maalata mittasuhteiltaan, ym. teknisesti "oikeanlaista" kuvaa! Uskoisin, että olet koittanut hakea tuolta kuvalta juuri sellaista vaikutelmaa, että kuva olisi ikään kuin napattu vanhasta kirjasta, u know? ;) (Tosin sanoitkin, että: "Luulen tietäväni mitä tarkoitat=)."). Ja siihen tarkoitukseen tuollainen piirrosjälki on juuri oikeanlaista!

Toistan jo sanomaani: Hyvää työtä!
CASKET

11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.

http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband

- Death Metal with Hardcore flavour -
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

millä sä piirrät näitä? Varmaa jollai lyijärillä? oikeastaan mikään ei ole tässä työssäsi niinsanotusti vikana paitsi tuo balrogin torso. Jotenkin näyttää tosi hölmoltä noi kylkilihakset.

Tosi hieno emmuuta keksi. Ja kyllä nyt alkaa sormet syyhyämään jo niin paljon että munkin on pakko ny piirtää :)
Averren

Gorbag kirjoitti:millä sä piirrät näitä? Varmaa jollai lyijärillä? oikeastaan mikään ei ole tässä työssäsi niinsanotusti vikana paitsi tuo balrogin torso. Jotenkin näyttää tosi hölmoltä noi kylkilihakset.

Tosi hieno emmuuta keksi. Ja kyllä nyt alkaa sormet syyhyämään jo niin paljon että munkin on pakko ny piirtää :)
Joo lyijäreillä. Toi on viimeisteilty jollain musteen tapaisella.

Hienoa jos kuvani innosti sinuakin kynään tarttumaan =).

@bonafide-: Kiitos vielä kerran! Tuo todellakin merkitsee minulle paljon =):

Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Ihan hieno työ, tunnelma on tosiaan loistava, mutta realistisuutta ois pikkasen enemmän voinu laittaa kehiin, ei kellää nimittäin oo kuuspakkia kyljessä, tutki kyjen lihaksistoa, ja heitä joku demonin twist mukaan niin avot.
Valot ja varjot ovat aivan uskottomat, tykkään etenkin tuosta ballrogin oikeasta jalasta, niin millä kynällä oot viimeistelly?
Tuo sankari vois olla kyl vähäsen vaikka kädet levellään, tuskissa varmaan kuitenkin on.
Mutta, aivan todella hieno työ, tekniikka ja tunnelma pelastaa paljon.
9+
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Vihannes

Viesti Kirjoittaja Vihannes »

Gothmogin sixpack näyttää... palikkamaiselta . Samoin vasen jalka on jotenkin luonnottomassa asennossa. Muuten kympin työ.
Olen samaa mieltä... ja silmätkin ovat turhan minusta jotenkin "kyllästyneet"... voi tietysti johtua tuosta ylenpalttisesta tappamisesta....

Annan arvosanan 8½
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Kuvasta kyllä tykkäsin, ja eipä tässä nyt kauheasti sanottavaa enää ole noiden kaikkien jälkeen. Tunnelmaa siinä ainakin on, se on varma. Sixpack näyttää tosiaan hiukan oudohkolta, ja samoin nuo Echtelionin kädet, jotka ovat vääntyneet hiukan väärinpäin, sekä Gothmogin vasen jalka. Mutta mikäs minä olen arvostelemaan, kun en itse pysty lähellekkään samaan. Kaiken kaikkiaan hieno kuva.

Ja tuo muuten innosti minutkin piirtämään heti jotakin, vaikka on eräs tarinakin kesken... En vain meinaa keksiä mitä, mutta jotain on nyt vaan ihan pakko piirtää ;).
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
Putte

Viesti Kirjoittaja Putte »

Averren kirjoitti:
Putte kirjoitti:Echtelionista tulee mieleen Angus Mcbriden työt (kuten monien muiden kuviesi sankarpojista).
Whoah! Todellako? Jos näin, olen todella iloinen sillä...
Totta ihmeessä! Ehkä kaikista selvin asia on juuri nämä sankarpoijjat, jotka vetävät laststandia viitta hulmuten vailla rintapanssaria, mutta myös tunnelma, liike ja ilme, jotka Serechin suo -työssäsi (joka on kuvistasi lempparini ja jota aina jaksan ihailla!) ovat kaikkein kouriintuntuvimmat. Tuor ja Maeglin -kuvassa Tuor tuo mieleen Boromirin laststandin päättäiväinen ilme kasvoillaan. Tässä kuvassa omaperäinen asetelma (varmasti jotain jota ei ole kukaan muu käyttänyt!) taistelun loppuvaiheesta on myös McBriden tyylistä.

McBriden töistä suosikkini on muuten varmaan Gandalf ja Noitakuningas -maalaus. Upeat asetelmat ja kuin suoraan kirjasta.
Averren kirjoitti:
Putte kirjoitti:Etkö tämän jossakin muuten maininnut suosikki Tolkien-taiteilijaksesi?

...Pitää todellakin paikkansa =). Kiitos sinulle, tuo merkitsi minulle paljon.
Kiitos myös rakentavasta palautteesta, hienoa saada tuon kaltaista palautetta.
Mitä tulee sinun balrogiisi, omani kalpenee sen rinnalla IMO ;).
Omat suosikkini ovat John Howe ja Ted Nasmith, vaikka en kyllä tiedä, olenko onnistunut töilläni näyttämään sitä.

Palautetta on mukava antaa, on aina hienoa nähdä, miten olet minkäkin kohdan Silmarillionista kuvittanut. Kuten jo sanottu, hienoa kun arvostat palautetta.

Balrogeista voidaan riidellä maailman tappiin, mutta jos oma balrogini hieno onkin, niin tappelussa häviäisi Gothmogillesi. Se on vaan liian kesy. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”