"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Battle companies -uudelleenlämmittäminen

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
makkarafolio

Battle companies -uudelleenlämmittäminen

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

En jaksanut kuukausia vanhaa aihetta nostaa vaan aukaisen uuden.

Vasta näinä päivinä olen tutustunut Battle companies -sääntöihin ja ihastuin valtavasti. Pakotin veljeni pelaamaan testipelin ja oikein viihdyttävät säännöt ovat, vaikka ensinäkemältä hylkäsin heti, sillä tuntui niin paperisodalta.

Pelasin Laakson miehillä [ja yhdellä naisella] veljeni pelatessa mordorilla. Vetäisimme sen perusmättöskenaarion ja niukalti voitin. Jousiampujatyttöni Iena loukkaantui, mutta kasvoi sankariksi. Joukkoni sai yhden Laaksonvartijan, Osdran riveihinsä. Laaksolaisryhmittymäni Dratesin leiri jatkaa tarkkaavaisena nuuskimistaan Yksinäisen vuoren ja Esgarothin lähimannuilla. Pelikaverien puutteesta tosin johtuu soturieni oletettava pitkäaikaistyöttömyys.

Mitenkäs teidän ryhmillänne menee? Oletteko jaksaneet pitää alun innostumistanne yllä? Haluaisin kuulla teidän tapahtumistanne ja kaikesta mitä näihin sääntöihin ja peleihin liittyy.

ps.Olen innolla mukana, jos joku järjestää jotain sääntöihin liittyvää tapahtumaa esimerkiksi Helsingin fantsussa tai jossain tässä lähellä.
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Juu, Näytti hyvältä mitä nyt enkusta selvää saan. Eli säännöt vielä tuolla: http://uk.games-workshop.com/thelordoft ... panies.pdf
Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

Juuh. Pelaan Battle-Companionia goblineilla ja minulla menee tosi hyvin. Minulla on 25 figua (4 heroa, 2 niistä on todella hyviä ja 1 on jo 2 woudia :D), olen pelannut Truupperin Haradeja vastaan ja olemme pelanneet about ainakin 6 skenua (voitot 4-2 Truupperille, hän aloitti jo pelatulla listallla). Muokkaisin tätä sääntöä: Infulence Dicet, minulla on kaikki jutut ostettuna jo (25 tyyppiä, aseet kaikilla) ja minulla on jotain 20 diceä nyt eikä niillä tee mitään. Haradit ovat ainuita jotka pystyvät käyttämään näitä hieman ylimääräisiä diceja , joka tuntuu minusta epäreilulta. Vaikka olemme pitänyt Truupperin kanssa taukoa tästä, kyllä minulla on vielä kiinnostusta tähän.
TrollChieftain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TrollChieftain »

Itselläni on Mordorilainen komppania, mutta pelikavereita ei. Kukaan muu ei osaa noita sääntöjä, eikä jaksa niitä tulostaa. Eli ei ole pahemmin tultu pelailtua. :roll:
Köyhillä ei ole varaa.
Pjoo

Viesti Kirjoittaja Pjoo »

Hauskalta näyttää. Saman tyyppinen kuin Path to Glory FaBassa. Onko 40koossakin tuollainen?
N.Hirvelä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

Itsekkin pelailen tässä,on mordor ja rohanin komppanjat (joista jälkimmäisellä menee hyvin ja toisella huonosti).
Mutta täytyy myöntää että säännöt ovat hyvät,mutta kun se peli kaverikin on puuttumassa aikalailla (zilec ei jaksa aina pelata).

Rohanilla on kaks hyvää heroa,joista toinen on royal guardi (vieläpä hepalla).
rohanilta löytyy myös yks rider, mutta tavallisia warrioreita on vain muutama (suurin osa kuollut).
Ja mordorilla on muistaakseni yks hero, ei mikään kovin hyvä.
Ja yks mordor urukki löytyy.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Kyllähän minä olen Mordorilla Battle Companies pelejä pelannut. Se on vähän tylsää vain, koska siinä ei ole mitään päämäärää. (paitsi tehdä omasta joukostaan hirveä super-uber-mättö joukko)
makkarafolio

..ja seurata hahmojen kehitystä ja samaistua niihin ja luoda joukolle taustatarina, jossa kerrotaan companyn historiaa.
..ja keksiä täyteenpumpatulle tylsäksi muuttuvalle companylle fluffillinen syy palata surkeaksi companyksi [esim. puolet joukosta silvotaan tai vangitaan tjms.] ja kirjoittaa lisää sitä historiaa
..ja peluuttaa nimettyjä hahmojaan isoissa peleissä ja kirjata tapot vaikka silloinkin.

Itse ainakin tekisin vaikka mitä, jos vain ei olisi puutetta pelikaverista tällä hetkellä. Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän lotr -taisteluraportteja ja peleihin tai pelisarjoihin pohjautuvia tarinoita.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Voisin ehkä kirjoittaa jonkunlaisen taisteluraporttitarinan omasta Mordorin joukkojeni toilailuista. Olen kyllä ottanut turpiin melko monessa matsissa, joten katsotaan mitä siitä tulee... :D
makkarafolio

Se vaatii sitten sitä, että kerrot taustoista paljon, että päästään samalle taajuudelle. Eikä tarvitse kertoa, että "herraY voitti taistelun neitiZ:tä vastaan, mutta ei woundannut". Kerrot suomen kielellä ja tarinan muodossa, niin tulee tyylikkäämpi.

Odotan jo.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Onko Dol Amrothin Battle Companiesissa virhe? Kun siinä ei pysty ostamaan lancea Knighteille. Tuskin kenelläkään on hevosen selässä olevia Dol Amrothin ritareita, joilla ei ole lancea...
Toinen virhe on, että Knighteille ei voi ostaa armoured horsea, vain tavallisen hevosen. Siinä on pieni virhe.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Juu, siinä on pari virhettä, ja noita riittää BC-säännöissä. Itse pelaisin siin, että Lancen voi ostaa pinnalla, ja heppa on automaattisesti panssaroitu (sitä kun saa muille kuin ritareille).

EDIT: Niin, minusta noissa BC-säännöissä on tosiaan viilaamisen ja tarkentamisen varaa siellä täällä. Pikkumokien lisäksi hommassa on minusta kaksi suurempaa ongelmaa:

1. Jousien määrää ei ole rajoitettu. Eli BC-peleissä saa (ja kannattaa tehojen puolesta) hommata ennen pitkää lähes kaikille jouset, ja peli alkaa mennä ampumiseksi.

2. Figujen pohjavarustelu. Aina ei ole varaa aseistaa figuja niin, että siillä on sellaiset kamat päällä kuin mitä GW:llä on figuja. Eli konvertointia joutuu harrastamaan jonkin verran. Figuja tietysti käytetään niin vähän, että tämä ei ole suuri ongelma, mutta tietysti olisi kivaa jos jo olemassa olevilla LOTR-rivimiehillä pärjäisi BC-peleissä.

Itse ole tehnyt House Ruleja BC-peleihin, joissa olen yrittänyt paikata yllä olevia hommia ja niitä lukuisia pienempiä mokia.

Viimeisimmät versiot voi löytää alla olevasta linkistä (korjasin niihin juuri nuo Dol Amroth-hommat):

http://www.student.oulu.fi/~tommioja/co ... lecomp.htm
Phil Kelly says "No!"
valpas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valpas »

Kokeilin eilen kahden pelin verran BC-sääntöjä ja vaikutti ihan kivalta. Oli myös virkistävää palata pieniin skirmisheihin koko ajan suuremmiksi kasvaneiden taistelujen jälkeen. WYSIWYG-sääntöjä sovelsimme aika vapaasti, kunhan molemmilla vain oli jollain tavalla selvillä mikä oli minkäkin figun varustus. Seuraavaa pelikertaa varten suunnittelin kyllä konvertoivani komppanian vastaamaan oikeaa varustusta.

Garoth, nuo sääntömuutoksesi vaikuttivat ihan asiallisilta ja varmaan otamme niistä ainakin joitain käyttöön omissa peleissäkin. Yksi juttu jäi vaivaamaan, mikä motivaatio tuolle Rohanin ratsastajien jousisäännölle oli? Ratsastajiahan ei BC-säännöissä saa ilman jousia, liittyykö tämä jotenkin jousien rajoittamissääntöihisi?

-- Pasi
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Kyllä nuo Garothin lisäykset vaikuttavat ihan asiallisilta, paitsi:

1. Kyllä virallisissa säännöissä kerrotaan miniatyyrirajoitus, joskin se on aika hyvin piilotettu se tieto.

Ja toinen juttu:

2. Virallisissa "Roster sheeteissä" on virhe. Sankarien exp. taulukon yhdessä kohdassa on kahden "level upin" välissä vain 4 pykälää. (vaikka pitäisi olla viisi)

PS: Vaikea oli selittää tuo experience juttu... :|
N.Hirvelä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä »

Nonniih, en todellakaan jaksanut uutta aihetta tehdä, ja muistin tämän olevan "jossain" joten päätin nostaa tämänkin.
Eli uusimmassa White Dwarfissa oli juttua battle companiesista ja uudistuksia (joita tullaan näkemään lisää seuraavassa numerossa).
Nyt kysynkin mielipiteitä näistä uusista säännöistä.
Oliko teidän mielestä tarpeellista laittaa pelaajalle heti alkuun kolme heroa, sen yhden sijasta?Ja mitä pidätte siittä rohanin uudistuksesta?Entäpä warg riderseista?Ja entäpä ne kehitys taulukot, hyvä idea vai huono?

Itse voin ainakin sanoa warg ridersejen näyttävän hieman tylsältä pelattavalta, ei ole kuitenkaan niin paljon erilaisuutta siinä joukossa.
Kehitys taulukkoja pidän parempina kuin aiemmassa versiossa.
Nyt enään toivoisi että tulisi hobiteille oma company.
Ja saivatpa nämä uudistukset taas kiinnostuksen nousemaan (ainakin kun Rohanit sai uudistuksia), eli eiköhän tästä voisi samantien lähteä suunnittelemaan uutta komppanjaa ratsuruhtinaille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”