"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Oonko liian nuori alottamaan warhammerit ?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Lotri on mielestäni hyvä peli aloittelijalle, mutta pitempään harrastaneelle se ei anna paljoa.
Itse aloitin 40k:lla 11-vuotiaana, ja hyvinhän se lähti käyntiin. Pitää vain jaksaa lukea niitä sääntöjä. Joku vanhempi pelaaja peliporukassa on myöskin hyvä asia, meidän ekat pelit oli aikamoista sählinkiä (codexit ostettiin vasta n. puolen vuoden harrastamisen jälkeen.).
asdasdadasa

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

ei kantti puhua mitään maksuista vanhemmille ne vaa lakaa
''ei mitää tommosii ukkoja,jotka maksaa 560e!''
en oo itekkää puhunu vanhemmille maksuista muutako ohimennen
''yks boksi maksaa 27.5....''
noin selviät helpommin
PS.kanttii pyytää pieniä määriä rahaa kerrallaan ja säästää, niin säästyt taas valituksilta
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Ei niitä hintoja kyllä, kannata piilotellakaan. Kyllä ne vanhemmat sen selville saa muutenkin ja sitten ihmetellään, että miksi niitä piti piilotella. Avoimesti vain kerrot jos kysyvät, mutta ei niitä koko maailmalle tarvitse toitottaa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Kaskelo

Viesti Kirjoittaja Kaskelo »

Sanot vaan että Harrastukset maksaa
Huoooooh.. Sotu tämä ihana elämän pilaus paikka.. Pitää sitä taas alottaa täällä käyminen.
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Kappalainen kirjoitti:Lotri on mielestäni hyvä peli aloittelijalle, mutta pitempään harrastaneelle se ei anna paljoa.
Se nyt vähän riippuu mistä tykkää. Itse aloitin FaBa:n 96, 40K:n 99 ja LOTR:in 02. Siitä noin vuodessa LOTR syrjäytti minulla FaBa:n ja 40K:n ja siitä tuli pääpelini, ja nykyään ei tule paljoa muuta enää pelailtuakaan.

Itse siis pidän eniten LOTR:ista näistä kolmesta pelistä, kun jotenkin se antaa minulle eniten. Vaikkakin luen itseni jo sarjaan "pitempään harrastanut".
Phil Kelly says "No!"
Rhode

Viesti Kirjoittaja Rhode »

Juge kirjoitti:Sanot vaan että Harrastukset maksaa
Tai "Elämä on". Eikö tuo ole nykyään se toisiksi tavallisin sana/sanonta kiroilun jälkeen ? :P
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Aika monet tässä ketjussa sanovat tätä kalliiksi harrastukseksi, mutta ei se nyt niin kovin kallis ole kun vertaa muihin harrastuksiin. Mietitäänpä:
Iceman toisessa ketjussa kirjoitti:Ovatko figut sitten kalliita? Olen laittanut omaan 40K Chaos-armeijaani arviolta 300 euroa rahaa. Tälle rahalle olen saanut vastineeksi harratsaa maalausta&kokoomista etc. arviolta 100+ tuntia. Olen pelannut armeijalla arviolta 80-90 peliä. Keskivertopeli kestää 2.5-3 tuntia eli pelaamiseen olisi kulunut reilut 200 tuntia. Tällä hetkellä siis olisi käyttänyt noin euron per tunti harrastukseen ja armeijalla on pelitunteja vielä vaikka kuinka paljon. Vertailun vuoksi tunti sulkapalloa pk-seudulla maksaa 15,50 ei-opiskelijoille eli 7,75/henkilö, jos pelaa kaksinpeliä. 300 tuntia sulkapalloa olisi maksanut 2325 euroa. Kumpi on kallista vai onko kumpikaan?
Sama juttu esim. Futiksessa, lisenssit ja kunnon pelivälineet maksavat paljon jne. jne.

Mutta ongelmaksi nouseekin juuri tuo englannin taito, kun futiksessa, sulkapallossa ja muissa urheiluharrastuksissa ja sen semmoisissa ei sitä englantia tarvitse. Kokeile siis hankkia pelikavereita, jotka myös osaavat englantia, tai sitten menet Fantasialinnaan oppimaan perussäännöt ja myöhemmin kun osaat paremmin englantia opettelette sitten kavereiden kanssa niitä monimutkaisempia sääntöjä.
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

OT:Olen ollut maanantaista asti isosena viidenkymmenen leiriläisen riparilla, ja vain käymässä sivistyksen parissa välillä, joten teksti on mitä on.

Aloitin figuilun siinä yhdeksän vanhana ja vasta lähiaikoina on kärsivällisyyttä ollut tarpeeksi kokonaisten figujen maalaukseen.

Se kuinka hyvin harrastuksen parissa jaksaa ei välttämättä ole kiinni iästä. Kuten taas leirillä tuli havaittua, porukkaa on aivan joka lähtöön.

Paakli, jos olet jaksanut lukea ketjun tähän asti sinulla lienee hyvät edellytykset jaksaa harrastuksen parissa. Itse en siis jaksanut lukea koko ketjua.

Vielä pieni varoitus:
Lukemalla opittu englanti saattaa osoittautua hankaluudeksi tulevaisuudessa; ääntäminen ei ole helppoa, tulee runsaasti yksinkertaisia virheitä ("kyllähä mää tä osaan...hups..."), liian monimutkaisia rakenteita opettajan ymmärrykselle, yli-vivahteikasta tarkoituksella virheellistä kieltä jne.
Mutta kun on nöyrä kieltä kohtaan ja tekee töitä sen kanssa, tulokset ovat hyviä (A2 englanti 10 päästötodistuksessa ja A-englannin yhteisestä valtakunnallisesta koulun parhaimpia)
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Pjoo

Viesti Kirjoittaja Pjoo »

Ei siihen Warhammeriin niin paljoa englannin kieltä tarvitse. Olen 7. luokalla, enkku kutonen(taitaa johtua aktiivisuudesta[Koe 9]) ja osaan säännöt noin täysin. Saattaa kyllä johtua siitä että tuota isoa punaista kirjaa on tullut luettua paljon, mutta kyllä ne oppii aikanaan.
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Paakli kirjoitti:Meiän luokalta on paljo warhammereista innostuneita ja niil on jo warhammereit :)
Suosittelen sääntökirjan ostoa.Koskaan ei kannata luottaa liikaa kavereitten tulkintoihin säännöistä.Suosittelen myös aloittamaan hitaasti ja aluksi seurailemaan, miten peli toimii,jos mahdollista.
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Warhammerin aloittaminen ei ole ikä- vaan asennekysymys...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Morhgoz kirjoitti:Warhammerin aloittaminen ei ole ikä- vaan asennekysymys...
Eipäs, vaan varallisuuskysymys.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

The Captain kirjoitti:
Tosta oon ihan samaa mieltä mun monet kaverit haluis alottaa pelamaa warhammeria mutta rahat ei riitä siks ne on päättäny ruveta haukkumaan mua kun pelaan warhammeria.
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Make The Elf kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Tosta oon ihan samaa mieltä mun monet kaverit haluis alottaa pelamaa warhammeria mutta rahat ei riitä siks ne on päättäny ruveta haukkumaan mua kun pelaan warhammeria.
Kaverisi haukkuvat sinua koska heillä ei ole rahaa warhammeriin? Itse kyllä vaihtaisin seuraa tuossa välissä tai sitten vain tokaisin, että "menkää töihin niin saatte rahaa."

OT: 600 viesti! (pakollinen hymiö)
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
whirlwind

Viesti Kirjoittaja whirlwind »

Itse aloitin 40k:n 7vuotiaana (Nyt olen 13) Peli ei aluksi oikein sujunut mutta kavereiden tarmokkaalla opetuksella pääsin kuin pääsinkin säännöistä perille. Parin vuoden päästä innostuin FB:stä ja 40k ei jaksanut enää kiinnostaa. Nykyään harrastan molempia
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

The Captain kirjoitti:
Varallisuutta saa herkemmin kuin asennetta... Ja ainahan voi ostaa käytettyjä ukkoja...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Jepsu-

Viesti Kirjoittaja Jepsu- »

No kyllä 10v voi alottaa harrastuksen, MUTTA se on aika varmaa että 3-4 vuoden päästä viimestään alat päästä asiasta jyvälle ja Mahdollisesti vaihdat joukkuetta tai alat keräämää tai ainakin tutustumaan muihin joukkueisiin ja peleihin. Mähän ostin kolmannella ensimmäiset 40k örkkini, mutta se keräily jäi aika lyhyeks. sitten ostin kaverilta n. 24 skinkkiä siinä toivossa että saisin alotettua Lizardmanien kerilyn. No sitä kesti n. 1-2 vuotta ja sitten aloin just tutustumaa lähemmin muihi joukkueeseen. sillo ihastuin dark elffeihin. (olin sillon viidennellä) ja ostin ensimmäiset Warriorit. Siinä vaiheessa osasin säännöt ainakin jotenki. meillä oli iso kaveri porukka kenen kanssa pelailtiin yhdessä ja opiskeltiin säännöt. Olihan ne vielä siinä vaiheessa melkeen omia sääntöjä ku ei ollu se englanti nii taidokasta vielä. Nyt kerään dark elffejä vieläkin ja oon päässy hyvään vauhtiin. Säännöt osaan jo mielestäny hyvin (olen nyt menossa ysille) vaikkei se englanti nyt vieläkää ihan hallussa ole. Mutta siihe warhammer slangiin kyl samaistuu ajan kanssa, että sitä ymmärtää paremmin ku normaalia tekstiä.

Että kyllä mu mielest ainaki voi alotella tossa iässä. Mutta muista se ettet osta niitä tyyppejä heti aluksi kauheeta kasaa! Alota rauhallisesti ja opettele maalaamaan heti aluks hyvin, tai ainakin omastas mielestä hyvin:D ja sitte kovasti opiskelemaan sääntöjä ja englantii yleensä. Kyl se siitä lähtee. Hiljaa hyvä tulee:)
Liian totta ollakseen hyvä.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Garoth kirjoitti:Itse siis pidän eniten LOTR:ista näistä kolmesta pelistä, kun jotenkin se antaa minulle eniten. Vaikkakin luen itseni jo sarjaan "pitempään harrastanut".
Tähän oli puututtava, sillä sama juttu pitää paikkansa minunkin kohdallani.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Silens

Viesti Kirjoittaja Silens »

Hah. Itse alotin warhammerit ekan kerran 5 vanhana. :D
Oikeasti, veljeni kanssa. Sitäkin aikasemmin olin leikkinyt WH40k marineilla tietämättä, että ne on miniatyyrejä. Sittemmin myöhemmin tapasin kaverin ( aikuisen ) ja alotin marinet. Nyt olen 13 ja osaan säännöt ja armeija maalattuna. Ei ole liian aikaista aloittaa figuurit 10 vanhanakaan. Alotat miten alotat sillon kun huvittaa.
The Great Maw

Viesti Kirjoittaja The Great Maw »

Minäkin aloitin sinun ikäisenä että mun mielestä et ole liian nuori (oon 12v)
Gorge,Smash,Stomp,Kill!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”