Pelin tapahtumien vaikutuksesta maastoon?
- Teonanacatl
Pelin tapahtumien vaikutuksesta maastoon?
Kuten tiedämme Warhammer on varsin hurja peli, jossa sotakoneet ampuvat talojen kokoisia ammuksia, valtavan kokoiset hirviöt kuolevat, metsiä liikutellaan, taikojat ampuvat salamoita ja komeettoja vähän väliä...
Niin onko kenelläkään koskaan tullut mieleen, että miten nämä tapahtumat vaikuttavat itse pelimaaston? Hieman vaikea kuvitella, että joukko goblineita marssii täysillä kohdasta johon äsken pamautettiin komeetta ja lohikäärme kuoli, romahtaen maahan?
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö GW:n ruveta valmistamaan templateja komeetoille, hirviöiden ruhoille ja muille?
Ehkä sitten 7.edikassa.
Niin onko kenelläkään koskaan tullut mieleen, että miten nämä tapahtumat vaikuttavat itse pelimaaston? Hieman vaikea kuvitella, että joukko goblineita marssii täysillä kohdasta johon äsken pamautettiin komeetta ja lohikäärme kuoli, romahtaen maahan?
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö GW:n ruveta valmistamaan templateja komeetoille, hirviöiden ruhoille ja muille?
Ehkä sitten 7.edikassa.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
-Trad.
-
Make The Elf
Toi on hyvä pointti. Mutta jos siitä komeetasta tulee joku 1 tuuman komeetta tuskimpa siitä mitään kauheen isoa reikää tulee. Ja kyllähän ne ruhot maatuu? Mutta niin nopeesti. Mutta tää peli saattais käydä jo liian vaikeeks.
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
-
Make The Elf
No mutta entäs komeetta? Palasista koottu pelipöytä missä on monta tasoa? Pelataan hiekkalaatikossa?Isompihaltia kirjoitti:Kaadat vain monsun kallelleen niin näet kuinka suuri jälki tulee. Mutta se, kuinka aiot repiä taloista palasia voi olla mysteeri. Palasista koottu talo?
Minä olen hyvä sinä olet huono!
-
Hiirellinen veneitä
Templateja komeetoille? En muista niiden sääntöjä kunnolla, mutta eikös niitä vain voinutkin tulla ainakin se 10 erikokoista? Pitäisikö kaikille tehdä omankokoinen template?
Ja template jokaiselle monsulle? Miksei samantien rivimiehillekin? Tai kaatuneille metsän puille?
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ajattele minkälaista olisi pelata, kun puolet sadasta osasta rakennettavasta pelipöydästä hukkuu erikokoisiin ja näköisiin templateihin?
Mutta, vähänkö tämä Warhammerpeli on huono, kun tässä ei voi rakentaa omaa kotia, hankkia perhettä ja koulutusta, ja elää Jussi-nimisenä insinöörinä pelin loppuun asti
!
Ja template jokaiselle monsulle? Miksei samantien rivimiehillekin? Tai kaatuneille metsän puille?
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ajattele minkälaista olisi pelata, kun puolet sadasta osasta rakennettavasta pelipöydästä hukkuu erikokoisiin ja näköisiin templateihin?
Mutta, vähänkö tämä Warhammerpeli on huono, kun tässä ei voi rakentaa omaa kotia, hankkia perhettä ja koulutusta, ja elää Jussi-nimisenä insinöörinä pelin loppuun asti
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Toisallta jos mennä tämän tyyppiseen realismiin, niin ei siitä maastosta jäisi mitään muuta jäljellä kuin massiivinen kraateri, joka olisi isompi kuin pelipöytä... Hei, kelatkaa nyt mimmosia kuoppia meteorit oikeassa elämässä tekevät...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Muistaakseni noin kilon painoinen kappale voi tulla ilmakehän läpi ehjänä tai loppuvaiheessa hajoten. Nyrkinkokoinen pala ei yleensä hukuta Ameriikkaa tulva-aaltoon tai aiheuta jääkautta. Yksi kuuluisa göntsä putosi parkkeeratun auton takakonttiin ja meni siitä läpi, mutta eipä tehnyt paljon muuta. Omistaja tienasi hyvät rahat.
Ikävä kyllä, valtaosa meteoriiteista on onnettoman pientä sälää. Ne vain eivät kiinnosta Hollywoodia.
Ja jotain pelipöydistä...jo nykyinen maastokin pitäisi tulkita pienellä abstraktiotasolla. Kai se on periaatteessa täynnä kaikenmoista kuoppaa, ojaa, kumparetta ja kottikärryä. Kaikkea vain ei mallinneta, koska pienimmän sälän vaikutus katsotaan olemattomaksi. Isommat ruumisröykkiöt olisivat tietysti ihan hauska lisä sopivasti toteutettuna.
Ikävä kyllä, valtaosa meteoriiteista on onnettoman pientä sälää. Ne vain eivät kiinnosta Hollywoodia.
Ja jotain pelipöydistä...jo nykyinen maastokin pitäisi tulkita pienellä abstraktiotasolla. Kai se on periaatteessa täynnä kaikenmoista kuoppaa, ojaa, kumparetta ja kottikärryä. Kaikkea vain ei mallinneta, koska pienimmän sälän vaikutus katsotaan olemattomaksi. Isommat ruumisröykkiöt olisivat tietysti ihan hauska lisä sopivasti toteutettuna.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Itse asiassa normaalissa kuuden vuoron pelissä voi komeetta teoriassa tulla alas 38 eri tavalla. Että revi siitä sitten templateja. Kaikkein hienoin olisi 66'' säteeltään oleva megatemplaatti. Isompi kuin kaksi keskikokoista pelipöytää.Mininen kirjoitti:Templateja komeetoille? En muista niiden sääntöjä kunnolla, mutta eikös niitä vain voinutkin tulla ainakin se 10 erikokoista? Pitäisikö kaikille tehdä omankokoinen template?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Voin jo kuvitella..:Chade kirjoitti:Kaikkein hienoin olisi 66'' säteeltään oleva megatemplaatti. Isompi kuin kaksi keskikokoista pelipöytää.
Lore of Tuomiopäivä
1. Casting value 1+ (Cannot be missed, even with Miscast. Cannot be dispelled)
Comet of Masandorka
Take 66'' template and move it anywhere on table. Every
model under template lose 10 wound without saves of any kind. Regeneration cannot be used for these wounds, too.
2. ...
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
- Air Defence
On se huutava vääryys. Kyllähän kuollut rivimies jättää jälkeensä verstä liukkaan ruumiin, johon joku voi liukastua/kompastua. Ei se yksi tietysti vielä kesää tee, mutta ajatelkaas sitä ruumisröykkiötä, jonka jälkeensä jättää 20 teurastettua gobboa. Vähintäänkin difficult terrainia.Mininen kirjoitti:Miksei samantien rivimiehillekin?
Toivottavasti 7. edikassa tämä epäkohta tosiaan korjataan ja pelaajien pitää ottaa peliin mukaan yksi ruumis -figu, jokaista rivimiestä kohti.
- The Captain
- Valvoja
Voisi hillitä pahimpia summon hordejakin, kun ei pääsisi kierrättämään niitä figuja samaan tahtiin...iikka kirjoitti: Toivottavasti 7. edikassa tämä epäkohta tosiaan korjataan ja pelaajien pitää ottaa peliin mukaan yksi ruumis -figu, jokaista rivimiestä kohti.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Yksi mitä jaksan aina toivoa, on säännöt metsän polttamiselle.
Jos minä pystyn luomaan tulisen muurin, grillaamaan yksikön, heittämään tulta koneella tai kahden rotan kantamalla liekin heittäjällä niin pitäisi minun myös pystyä polttamaan se mettä!
Voisihan tälläiselle houserulen vääntää, mutta olisihan se hienoa, jos taktiikkaa voisi turnauksissa käyttää.
Jos minä pystyn luomaan tulisen muurin, grillaamaan yksikön, heittämään tulta koneella tai kahden rotan kantamalla liekin heittäjällä niin pitäisi minun myös pystyä polttamaan se mettä!
Voisihan tälläiselle houserulen vääntää, mutta olisihan se hienoa, jos taktiikkaa voisi turnauksissa käyttää.
- Teonanacatl
Heh, Empiren armeija jyrää maageilla kaikki metsät matalaksi tykkien edestä.Murhe kirjoitti:Yksi mitä jaksan aina toivoa, on säännöt metsän polttamiselle.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
-Trad.
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
-Trad.
- makkarafolio
Metsän polttaminen ei kuitenkaan poistaisi metsää vaan tekisi siitä ja sen välittömästä läheisyydestä kulkukelvottoman [polttavan kuuman]. Jos sen sytyttää, se palaa siinä lukuisia tunteja koosta riippuen eikä vaikuttaisi parin vuoron peliin. Eli niiden polttaminen ei auttaisi niitä Empiren tykkejä lainkaan.
Se kuitenkin grillaisi typerät puskatontut, jotka ovat metsässä hinaamassa...makkarafolio kirjoitti:Metsän polttaminen ei kuitenkaan poistaisi metsää vaan tekisi siitä ja sen välittömästä läheisyydestä kulkukelvottoman [polttavan kuuman]. Jos sen sytyttää, se palaa siinä lukuisia tunteja koosta riippuen eikä vaikuttaisi parin vuoron peliin. Eli niiden polttaminen ei auttaisi niitä Empiren tykkejä lainkaan.
- Air Defence
No entäs, jos aamulla on satanut kunnolla, niin eihän se mettä silloin syty. Jos taas on ollut oikein kunnon kuivakausi, niin homma menee nopeati nurmikkopalon puolelle. Eikä silloin kellään ole enää kivaa, kun koko taistelukenttä on yhtä läpäisemtöntä ja kuumaa liekkitannerta.
OT: pitäisikö hand gunnereiden olla flammableja, kun niillä on ne ruutinassakat vyöllä? Nehän voi räjähtää, kun nuttu syttyy palamaan.
OT: pitäisikö hand gunnereiden olla flammableja, kun niillä on ne ruutinassakat vyöllä? Nehän voi räjähtää, kun nuttu syttyy palamaan.
Viimeksi muokannut Air Defence, Pe 17.06.2005 08:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mm. kääpiöiden parta ja spriintuoksuinen hengitys ovat syy flammabliuteen. Mutta asiasta kissaan: tuosta monsun kaatamisesta tappelukentälle tuli mieleen, että eiväthän nämä figut ole "oikeassa suhteessa", kokonsa tai määränsä puolesta?
Lohikäärmeen pitäisi olla korkeampi kuin sen neljä ihmistä, eivätkä sotajoukot kävele tiukassa neliössä kun ukkoja on parikymmentä.. Sääntökirjassa taidetaankin mainita että yksi figu voisi vastata useampaa rivimiestä. Ja tästä päästäänkiin sellasiin että miten kokonainen 100-200 (20 modelia?) tyypin joukko ahtautuu yhteen taloon sisään? Ainiin, se talo kasvaa suhteessa ukkoihin, eli huussi muuttuu pilvenpiirtäjäksi... Ja sankarit ovat kloonattuina muutaman äijän paketeissa? Ehkä tämä vaatii pientä abstraktiota.
Lohikäärmeen pitäisi olla korkeampi kuin sen neljä ihmistä, eivätkä sotajoukot kävele tiukassa neliössä kun ukkoja on parikymmentä.. Sääntökirjassa taidetaankin mainita että yksi figu voisi vastata useampaa rivimiestä. Ja tästä päästäänkiin sellasiin että miten kokonainen 100-200 (20 modelia?) tyypin joukko ahtautuu yhteen taloon sisään? Ainiin, se talo kasvaa suhteessa ukkoihin, eli huussi muuttuu pilvenpiirtäjäksi... Ja sankarit ovat kloonattuina muutaman äijän paketeissa? Ehkä tämä vaatii pientä abstraktiota.
- Hymiö-free -