Ensimmäinen pelisi
Ensimmäinen pelisi
Tänään pelasin ensimmäisen pelini oikeilla säännöillä, en tosin IG:llä, vaan kaverin DEldareilla toisen kaverini tyranidejä vastaan.
Vastassa oli parisenkymmentä gaunttia (hieman enemmän) ja 3 warrioria. Minulla taasen 17 tai 18 warrioria ja Archon. Kyseessä oli ihan pieni peli, noin ~330 pistettä.
Tappio tuli, mutta oli kiva pelata. Archon kuoli infiltroivaan genestealeriin, ennen kuin ehti edes tappaa ketään. Yritti tappaa genestealerin mutta epäonnistui. Jäljelle häneltä jäi warriorit ja muuta gauntti.
Muistatteko vielä oman ekan pelinne? Kertokaa, olisi mukava kuulla.
Vastassa oli parisenkymmentä gaunttia (hieman enemmän) ja 3 warrioria. Minulla taasen 17 tai 18 warrioria ja Archon. Kyseessä oli ihan pieni peli, noin ~330 pistettä.
Tappio tuli, mutta oli kiva pelata. Archon kuoli infiltroivaan genestealeriin, ennen kuin ehti edes tappaa ketään. Yritti tappaa genestealerin mutta epäonnistui. Jäljelle häneltä jäi warriorit ja muuta gauntti.
Muistatteko vielä oman ekan pelinne? Kertokaa, olisi mukava kuulla.
Trust is a weakness.
Mun eka peli oli säälittävä neljän pelaajan peli, noin 5 voutta sitten. Lattialla ja kukaan ei edes tuntenut sääntöjä... Ensimmäinen kunnon peli oli joskus vuosi sitten yhden kaverin eldareita vastaan. Pieni kenttä, kaverilla kaksi Wavea plus jotain muuta (farseerejä, waithlord, guardianeja, jne...) ja minulla perus HQ, ratlings, minimi I.F. platoon ja armoured fist sekä sentinel ja russi.
Ihan oppettavainen peli, mutta noita kunnon pelejä ei ole oikein montaa ollut...
-Guardsman
Ihan oppettavainen peli, mutta noita kunnon pelejä ei ole oikein montaa ollut...
-Guardsman
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Minun ensimmäinen pelini tuli tuossa torstaina Nurgle lord Immliä vastaan. Immeli pelaili Catachaneilla ja minä hänen mariineillaan.
Hauskaahan tuo oli, WD:stä otimme "Rules of engatement" (vai mikäliekään) skenaarion ja ottelusta tulikin hyvä. 2-2 tasapelihän tuosta tuli.
Hauskaahan tuo oli, WD:stä otimme "Rules of engatement" (vai mikäliekään) skenaarion ja ottelusta tulikin hyvä. 2-2 tasapelihän tuosta tuli.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
-
asdasdadasa
-
My name is Death...
Juu, ensimmäinen varsinainen pelini oli viime parjantaina minun Necronit VS kaverin orcit. Voitto tuli kummallakin oli 2000pst squadit ja oma Nightbringer ja Monolith loistivat kunnolla taistelussa.
Hieno peli kerta kaikkiaan vaikka kaikki tyypit eivät olleet ihan täysin vielä maalattuja, mutta nyt ovat.
Kuitenkin otin pelin harjoitusmielessä, koska kaveri opetti sääntöjä jotta seuraavassa pelissä voitaisiin heit pelata.
Seuraava peli onkin sitten jo huomenna uudessa maastossa ja voittoa tavoitellen lähden pelaamaan hyvällä taktiikalla.
Hieno peli kerta kaikkiaan vaikka kaikki tyypit eivät olleet ihan täysin vielä maalattuja, mutta nyt ovat.
Kuitenkin otin pelin harjoitusmielessä, koska kaveri opetti sääntöjä jotta seuraavassa pelissä voitaisiin heit pelata.
Seuraava peli onkin sitten jo huomenna uudessa maastossa ja voittoa tavoitellen lähden pelaamaan hyvällä taktiikalla.
They number is legion Their name is Death..
-NECRONS-
-NECRONS-
- The Captain
- Valvoja
Re: Ensimmäinen pelisi
Olipa kerran kauan sitten kaukaisessa maassa...Wheez kirjoitti: Muistatteko vielä oman ekan pelinne? Kertokaa, olisi mukava kuulla.
Siis joo, minulla oli squatteja, kaverilla marineita. Mitään muuta en muista. Toisaalta tässä on ehtinyt vuosia vieriä ja parta venähtää sitten noiden päivien...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ensimmäinen pelini oli (ylläty, yllätys...) kaverin kanssa lattialla pelattu Macraggen (Taistelu makkaran puolesta
) eka missio
. Minä pelasin mariineilla ja ystäväni otti ´nidit. Tuossa pelissä emme ymmärtäneet niistä vähistä säännöistä paljoakaan ja olimme sääntökirjan kanssa asenteella "Katsotaan kun on tarvetta", viikon päästä sitten tajusin sääntöjen olleen päin helvettiä.
Pelasin kaverin kanssa tossa 4 vuotta takaperin 3 edikan aloitusboksissa tuleilla ukoilla. Mul deldarit ja kaverillani marinet. Jotenkin splinter riflet tuhos landspeederin. Marineita en saanut alas, eli hävisin. Ei osattu kumpikaan meistä sääntöjä kunnolla.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
Kauan, kauan sitten Terminatorin kanssa pelattu peli, örkit vastaan Deldarit. Vai oliko se Eldarit? No, kuitenkin, ihan hyvä peli, ja säännöt oli sen verran hallussa että ongelmia ei tullut. Ainoat väärinkäsitykset olivat Statseissa (Warboss kaatui yhtä helposti kuin perus Boy.) ja Scatter-nopan käytössä. Mutta eipä tuota tarvinnutkaan siinä pelissä. Ai niin, turpaan tuli.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Tau
Ravenwing
Iron Warriors
40k since third edition.
Taidan kuulua siihen vähemmistöön joka
a) oli lukenut codexin läpi ennen kuin alkoi pelaamaan
ja b) oli lukenut sääntökirjan läpi ennen kuin alkoi pelaamaan
Pelinä muistaakseni 500 pts Tau vs. Necronit, 40k40 min tyyppisillä (ei pakollista HQ:ta)säännöillä kun kaverilla ei ollut vielä Necron Lordia. Peli kenttä 4jalkaa x 4 jalkaa.
Eipä siinä paljon tapahtunut, eliminoin enemmän figuja kuin vastustaja, mutta necronien suuren unitti koon takia ei tullut yhtään pisteitä, joten vastustaja voitti 96 pisteellä päästyään viimeisellä kierroksella lähikseen dronejen kanssa, voitettuaan ne ja saatuaan ne kiinni. Tyhjä arpa, kiva peli.
a) oli lukenut codexin läpi ennen kuin alkoi pelaamaan
ja b) oli lukenut sääntökirjan läpi ennen kuin alkoi pelaamaan
Pelinä muistaakseni 500 pts Tau vs. Necronit, 40k40 min tyyppisillä (ei pakollista HQ:ta)säännöillä kun kaverilla ei ollut vielä Necron Lordia. Peli kenttä 4jalkaa x 4 jalkaa.
Eipä siinä paljon tapahtunut, eliminoin enemmän figuja kuin vastustaja, mutta necronien suuren unitti koon takia ei tullut yhtään pisteitä, joten vastustaja voitti 96 pisteellä päästyään viimeisellä kierroksella lähikseen dronejen kanssa, voitettuaan ne ja saatuaan ne kiinni. Tyhjä arpa, kiva peli.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
- Henri Ketonen
Mmh. Joo, kaverilla oli edellisen aloitusboksin mariinit + viitisen Stormtrooperia muttei Land Speederiä, minulla oli sen Dark Eldarit. Coherencyä ei ollut olemassa niin kuin ei ollut AP:täkään, mitään ei ollut maalattu, kahdesta lähisaseesta sai +1S ja Stormtroopereilla oli pelin parhaat aseet eli tietenkin laserit (joiden kaveri tulkitsi olevan Lascannoneita).
Ei varmaan ole epäselvää, kuka voitti.
Ei varmaan ole epäselvää, kuka voitti.
zqmfgb
Eka 40k pelini tais olla noin 1/2 vuotta sitten, proxytin dark elffejä eldareina kaverini aitoja necroneita vastaan keskeneräisten finnfoam-kukkuloiden keskellä, noin 500 pistettä, en muista kumpi voitti, mutta todennäköisesti kaverini, minulla kun ei ollut yhtään starcannonia, eikä myöskään w-lordia
.
Säännöt osasimme hyvin kun oli kumpikin lukenut necron kodexin monia kertoja ja viikkoa aikaisemmin ostettu iso kirjakin oli tarkkaan plärätty läpi ennen kuin pelaamaan uskalsimme ruveta.
Säännöt osasimme hyvin kun oli kumpikin lukenut necron kodexin monia kertoja ja viikkoa aikaisemmin ostettu iso kirjakin oli tarkkaan plärätty läpi ennen kuin pelaamaan uskalsimme ruveta.
Minun eka pelini...No hmm, en ole viellä yhtään pelannut (paitsi fabaa), mutta tuossa juuri kaverin kanssa sovimme, että tässä lomalla pelaamme yhden testimatsin. Jotta näen mitä 40k on.
EDIT: Nyt on pelattu, pelasin TAUlla IGtä vastaan.
Peli oli 4 pelaajan peli jossa kaikki kaikkia vastaan 300 pts armeijjoilla. Kuitenkin peli muuttui (salaliittojen takia
:D) 2vs2.
Säännöt toivottavasti olivat hallinnassa, vaikka vastustajat (yhtä kokemattomia kuin minäkin) väittivätkin puolellani pelanneen kokeneemman pelaajan huijjanneen.
EDIT: Nyt on pelattu, pelasin TAUlla IGtä vastaan.
Peli oli 4 pelaajan peli jossa kaikki kaikkia vastaan 300 pts armeijjoilla. Kuitenkin peli muuttui (salaliittojen takia
Säännöt toivottavasti olivat hallinnassa, vaikka vastustajat (yhtä kokemattomia kuin minäkin) väittivätkin puolellani pelanneen kokeneemman pelaajan huijjanneen.
Viimeksi muokannut meKa, Ma 27.06.2005 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Maverick3651
IG vs IG
Molemmilla n 300 pojoo.
ei edes täysiä trooppeja.
heavybolttereilla molemmilla 1
kaveri tais sillo kusettaa säännöissä tippasen
sillä minä en edes harrastanut silloin ( ja silloisten ajatusten mukaan en tulisi koskaan harrastamaankaan ;D )
d6 kutosella hänen ukot sai tehtyä insta killejä sun muita
Ensimmäinen kunnollinen sääntöpeli omalla armeijallani ( eka armeijani ig myös ) Eldareita tai toista ig:tä vastaan, en muista
Molemmilla n 300 pojoo.
ei edes täysiä trooppeja.
heavybolttereilla molemmilla 1
kaveri tais sillo kusettaa säännöissä tippasen
sillä minä en edes harrastanut silloin ( ja silloisten ajatusten mukaan en tulisi koskaan harrastamaankaan ;D )
d6 kutosella hänen ukot sai tehtyä insta killejä sun muita
Ensimmäinen kunnollinen sääntöpeli omalla armeijallani ( eka armeijani ig myös ) Eldareita tai toista ig:tä vastaan, en muista
...and Australia is still like; WTF^^
- figunarkki
Re: Ensimmäinen pelisi
Aikoina jolloin maapallo oli litteä.The Captain kirjoitti:Olipa kerran kauan sitten kaukaisessa maassa...Wheez kirjoitti: Muistatteko vielä oman ekan pelinne? Kertokaa, olisi mukava kuulla.
Siis joo, minulla oli squatteja, kaverilla marineita. Mitään muuta en muista. Toisaalta tässä on ehtinyt vuosia vieriä ja parta venähtää sitten noiden päivien...
Mutjoo. Itellä joskus kauan aikaa sitten viime vuosituhannella eka fabapeli. Mulla oli 12 chaos warrioria, kaverilla oli 3 jotai delffien kevyttä ratsuväkeä ja assassin. Säännöistä en ollu kuullukkaa, ja kaveri yksinäisellä assassinilla tappo jokaisen mun warrun. Mistään rankeista/combat resosta/pisteistä/leadershipista tms ollut tietoakaan. Statitki oli katottu jostai vuoden kivi ja keppi WDn battleraportista.
40koossa sitten hieman kokeneempana figuttajana aloitin harrastuksen sääntöjen opettelemisella tms. Eka peli oli 24 ylipumpattua firewarrua ja ethreal, vastustajasta en muista mitään, se oli Oulun fantsun pelihuoneessa. Siitä tuli voitto.
ensimmäinen pelini...oli aivan *****eesta
Olin kaverin kaverin luona pelaamassa mulla ja mun kaverilla oli sen kaverin kaverin 10 jungle fighteria ja mun blood clawit ja mun kaverin skeleton regimentti(aarrrghhh!!!). Sillä ketä vastaan me pelattiin oli 10 jungle figherssia 5 termarii (yhella cyclone missile launcher) joku heavy weapon juttu 5 ratling sniperii ja long fanggit(mitka ovat tata nykya mun).Meilla oli semmoset säännöt etta heavy weapon tappaa pakolla ja kaikki heavy weaponit kantaa48 tuumaa.Jos ammuutaan esim boltterilla niin eka katotaan osuuko kaikki 3+. sitten jos osuu pitää seivata heti.
ONNEKSI TAKUA94 PELASTI MUT JA ANTOI LUKEA SEN SÄÄNTÖ KIRJAA.
Toivottavasti saatte selvää.
ONNEKSI TAKUA94 PELASTI MUT JA ANTOI LUKEA SEN SÄÄNTÖ KIRJAA.
Toivottavasti saatte selvää.
Pieni ja vihreä mies? UFO? Ei vaan gobbo!
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
ensimmäinen warhammer peli oli joskus seitsemän vuotta mutta silloin keräsin vielä fabaa. Mutta ensimmäinen 40k peli oli vuosi sitten kun lainasin kaverini nidejä (DE armeijani oli vasta alussa) ja pelasin tauta vastaan.
Se oli harvinaisen hauska ilta kun oli tottunut FB korkeus ja rykmentti kikkailuihin. Mutta pian aloin tajuta miten 40k pelaa ja silloin olikin jo kello 2 aamulla ja kentällä olevat perus gaunt ryhtyivät kauneus unille. Peli teknisesti sitä kutsutaan massacere tappioksi. Ei pitäisi rynniä tauta vastaan avoimelle.
Se oli harvinaisen hauska ilta kun oli tottunut FB korkeus ja rykmentti kikkailuihin. Mutta pian aloin tajuta miten 40k pelaa ja silloin olikin jo kello 2 aamulla ja kentällä olevat perus gaunt ryhtyivät kauneus unille. Peli teknisesti sitä kutsutaan massacere tappioksi. Ei pitäisi rynniä tauta vastaan avoimelle.
- Agamemnon2
Vieläkään kerennyt yhtä ainokaista oikeaa peliä pelaamaan vaikka harrastanut jo 6 vuotta ja kerännyt kaksi 1000pt armeijaa.
"oikeaa", koska joka kerta enemmän kuin yksi sääntö joko unohtuu tai menee päin Helsinkiä.
Jokohan kohta sitä oppisi pelaamaan niin alkaisi tämä harrastuskin ottamaan tuulta.
Tosin aikaisin muistamani peli oli omat örkkni vastaan kaverin susimariinit. Taisin olla tiimistäni hieman hakoteillä koska yritin voittaa ampumalla. Mikähän meni vikaan?......hmmm.......
"oikeaa", koska joka kerta enemmän kuin yksi sääntö joko unohtuu tai menee päin Helsinkiä.
Jokohan kohta sitä oppisi pelaamaan niin alkaisi tämä harrastuskin ottamaan tuulta.
Tosin aikaisin muistamani peli oli omat örkkni vastaan kaverin susimariinit. Taisin olla tiimistäni hieman hakoteillä koska yritin voittaa ampumalla. Mikähän meni vikaan?......hmmm.......
"I´m being.......Moderated!" - Grond
-
HemmiEinari
mun ekapeli olisko ollut kuusi tai seitsemän vuotta sitten. Kumminkin kolmos edikka oli julkaistu, aika vähän aikaa ennen.
Mulla oli yksi tactical ryhmä marineita ja land speederi.
Vastustajalla, oli eldareita varmaan kolminkertainen määrä. suhteessa.
Loppujenlopuksi peli meni todella tiukaksi.
Onneksi säännöt oli aikakohdillaan, kun kokeneempi pelaaja opetti.
Mulla oli yksi tactical ryhmä marineita ja land speederi.
Vastustajalla, oli eldareita varmaan kolminkertainen määrä. suhteessa.
Loppujenlopuksi peli meni todella tiukaksi.
Onneksi säännöt oli aikakohdillaan, kun kokeneempi pelaaja opetti.
Valitan kirotusvirhe, minulla olla paha häiriö muistissa.