Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä
Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä
Kysymys näkyy aiheesta.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Onhan ne ihan käytännöllisiä. Hesan fantsusta saa hintaan 2e/puteli. Sotataidosta saa hintaan 1.9e/puteli.
En tiedä saako sieltä Rovaniemeltä päin mistään kaupasta, mutta voithan tuolta Sotataidosta aina tilailla.
En tiedä saako sieltä Rovaniemeltä päin mistään kaupasta, mutta voithan tuolta Sotataidosta aina tilailla.
Katsohan haulla - sieltä löytyy useampikin ketju Vallejosta. Aloita vaikka tästä:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... ht=vallejo
Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Hobby pointista saa molempia, Combat Models toimittaa postitse molempia minne vain, Risteysasemaltakin löytyy (ehkä myy myös postitse). Googlella löytää.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... ht=vallejo
Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Hobby pointista saa molempia, Combat Models toimittaa postitse molempia minne vain, Risteysasemaltakin löytyy (ehkä myy myös postitse). Googlella löytää.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
http://www.combatmodels.netGom kirjoitti:Enpä löytänyt googlella muuta kuin sotataidon josta niitä saa että....mutta tuo haku pääsi unohtumaan.
Lomalla 1.7. asti näyttää viimeisen uutiskirjeen mukaan olevan, mutta sivut varmaan toimivat.
-
Griefbringer
Lisäksi kannattaa huomata että on erikseen ruiskumaalaukseen tarkoitettu sarja (Model Air), joka on liian ohutta sivellinkäyttöön.Day kirjoitti: Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Griefbringer
Tuskin nyt liian ohutta. Itse olen vasta tutustumassa Model Airien mahdollisuuksiin, mutta varjostamisessa olen havainnut hyödyllisiksi kyseisten maalien ohuuden. Myös hyvä juoksevuus on plussaa. Tuskinpa noilla perusväriä kuitenkaan kannattaa alkaa sutimaan.Griefbringer kirjoitti:Lisäksi kannattaa huomata että on erikseen ruiskumaalaukseen tarkoitettu sarja (Model Air), joka on liian ohutta sivellinkäyttöön.Day kirjoitti: Lue läpi ja huomaa ainakin, että vallejo game color ja vallejo model color -väreillä on paljon eroja. Lisäksi vallejon maalien pakkauskoko on n. 50% suurempi kuin citadelilla jne.
Griefbringer
ur ballz r p3ndul0us & w34k
-
Griefbringer
Kiitoksia vinkistä, itse en ole tullut ajatelleeksi tuota ruiskumaalien käyttöä varjostamiseen.
Toisaalta, koska en itse omista maaliruiskua, en taida pelkkää varjostamista varten hankkia noita Model Air -purkkeja.
Maaliruisku kyllä olisi kiva väline, mutta toisaalta hieman hintava ja huolto ja puhdistaminen vaatisivat aikansa.
Griefbringer
Toisaalta, koska en itse omista maaliruiskua, en taida pelkkää varjostamista varten hankkia noita Model Air -purkkeja.
Maaliruisku kyllä olisi kiva väline, mutta toisaalta hieman hintava ja huolto ja puhdistaminen vaatisivat aikansa.
Griefbringer
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Yhdeksän euroa per paketti, ja maks. toimitusaika 14 vuorokautta. käytännössä fantsusta lähtee paketit postiin kun niitä on kertynyt tarpeeksi, ja posti toimittaa ne perille oman sopimuksensa mukaan, ilmeisesti keltainen 16 on käytössä. Suomeksi sanottuna tilaus voi hyvässä lykyssä olla jo parin päivän päästä perillä, itse olen ainakin saanut tilaukseni kiitettävän vauhdikkaasti.Gom kirjoitti:Paljos postikulu o ja kauanko kestäis suurinpiirtein tänne.
Set fire to the family tree.
Toisaalta sotataidossa postikulut ovat 6.80 €, ja lähtevät 1. luokan postilla, eli ovat perillä todella nopeasti. Kun viimeksi Juha mulle tavaraa toimitti, niin tuli perille parin päivän päästä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Täytyypä korjata, ettei tarkoitus ollut hehkuttaa fantasiapelejä, omasta mielestä yhdeksän euron toimituskulut (jotka ovat näköjään nousseet siitä kahdeksasta, kun viimeksi tilasin) ovat aikamoista ryöstöä, ei ne pahvilaatikot niin paljon maksa. Sotataidosta ei ole vielä kokemusta, mutta vaikuttaa hyvältä paikalta.
[saivartelua]1. ja 2. luokan posti ovat käsitteitä, joita käytetään kirjeiden yhteydessä. pakettipostin yhteydessä moisia ei ole, vaan käytössä ovat Keltainen X- palvelu, joka määrittää, kuinka nopeasti lajittelukeskus pukkaa paketin eteenpäin.[/saivartelua]
[saivartelua]1. ja 2. luokan posti ovat käsitteitä, joita käytetään kirjeiden yhteydessä. pakettipostin yhteydessä moisia ei ole, vaan käytössä ovat Keltainen X- palvelu, joka määrittää, kuinka nopeasti lajittelukeskus pukkaa paketin eteenpäin.[/saivartelua]
Set fire to the family tree.
Sotataidosta lähtevät tilaukset - ainakin pienemmät - voivat tulla ihan maksikirjeenäkin, joten siinä vaiheessa tuolla on marginaalista merkitystä.Darkstar kirjoitti: [saivartelua]1. ja 2. luokan posti ovat käsitteitä, joita käytetään kirjeiden yhteydessä. pakettipostin yhteydessä moisia ei ole, vaan käytössä ovat Keltainen X- palvelu, joka määrittää, kuinka nopeasti lajittelukeskus pukkaa paketin eteenpäin.[/saivartelua]
[edit]Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Siis että mitä? Mulla on ainakin toiminut ihan hyvin ristiin muiden akryylien kanssa. Model Color on myös vesiohenteinen akryylimaali.Silveri kirjoitti:Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Käsitykseni mukaan se poikkeaa Game Colorista vain väriskaalan osalta.
//Mx
- Agamemnon2
Itse olen ulkomaalaisilta foorumeilta lueskellut että Game Color olisi suunniteltu kestämään käsittelyä enemmän. Model Color kuulemma irtoaa lakkaamattomana figun pinnasta kun vähän vihasesti mulkasee. Perinteisten pienoismallien maalaajille tällä ei ole niin väliä kun tankit etc menee suoraan maalauspöydältä vitriiniin, mutta pelinappuloiden kanssa on vähän niin ja näin.
-
Viljanderi
Mulla on model coloreista vain hyviä kokemuksia. Laatu on mielestäni paljon parempi kuin game coloreissa tai varsinkin GW maaleissa.maxxon kirjoitti:Siis että mitä? Mulla on ainakin toiminut ihan hyvin ristiin muiden akryylien kanssa. Model Color on myös vesiohenteinen akryylimaali.Silveri kirjoitti:Lisään vielä sen, että kannattaa hankkia tuota Game Color -rangea, sillä Model Colorissa olevat liuottimet saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä ja irrottaa muita akryylimaaleja. Ne vaativat lisäksi paljon ravistelua ja kärsivällisyyttä. Tätä pystyy jonkin verran välttämään käyttämällä Vallejon omaa tinneriä (loistotavaraa noin muutenkin) ja tietysti käyttämällä figussa vain ja ainoastaan VMC:ita[/edit]
Käsitykseni mukaan se poikkeaa Game Colorista vain väriskaalan osalta.
Ja ihan hyvin olen voinut sekoitella muiden akryyli-maalien kanssa (tosin nykyään en käytä oikeastaan muita kuin model coloreita).
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy