"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Games Workshopin työntekijöitä linjoilla?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

pamp-pu kirjoitti:
Morhgoz kirjoitti:Sen verran voin sanoa että ihan jokaisesta harrastajasta ei outrideria tule, pitää olla sitä jotain...
Pyrkiä aina voi, jos on masokistin vikaa. Tai masokistiekshibitionistin.

@ Dolmot: Suoraan sanottuna en aivan täysin ymmärrä kantaasi, vaikka ylempänä läppää heitinkin - mikä tuosta tekee niin kamalan homman? Työpaikka se ei ole, pikemminkin harrastus. Kukin taaplaa tyylillään, ja luulisi kaikkien Outriderien tekevän tuota ihan omasta tahdostaan.
Se oli aika varmaan vaan läppää... Laulun sanoin: "Don't worry, be happy..."
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Garoth kirjoitti:Näinhän se toimii täälläkin. Tosin rahanakin sen saa, mutta luonnollisesti sitä tulee sitten vähemmän kuin mitä krediitteinä.
Suomen verottaja vaan suhtautuu tunnetusti nihkeästi tällaisiin kompensaatiomuotoihin, niitä on tapana verottaa ns. listahinnan mukaan.

Eli jos saat 30 egee krediittiä, verottaja tulkitsee sinun saaneen 30 egee tuloja. Vaikka harva meistä syö muoviukkoja ja vuokrankin maksu niillä on vähän niin ja näin -- saati sitten itse verojen!

Tällä ei tietysti ole suurta merkitystä jos ei ole muita tuloja ja jäisi verotusrajan alle joka tapauksessa. Mutta ilmoitus pitää kummiskin tehdä, muuten voi olla vallesmanni ovella.
//Mx
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

figunarkki kirjoitti:
Morhgoz kirjoitti:
Dolmot kirjoitti:
Morhgoz kirjoitti:Sen verran voin sanoa että ihan jokaisesta harrastajasta ei outrideria tule, pitää olla sitä jotain...
Meillä päin sitä kutsutaan masokismiksi...

(Jätän muut vertauskuvat pois, koska kyseessä on koko perheen foorumi.)
Olenkin tunnetusti sadomasokisti... Eli pidän warhammerista todella paljon ja tykkään esitellä sitä muillekin... :P
No sitä taas kutsutaan ekshabitionismiksi :D
Ei s*****a jotain rajaa nyt sentään :D Ajatelkaa nyt kun joku kalle 6v selailee tät foorumia ja menee kysymään äidiltään: "äiti mikä on sadomasokisti?" ...... Ja narkkis se taisi olla ekshibitionismi ;)(saatan olla hyvinkin väärässäkin)
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Warcrafter kirjoitti: Ei s*****a jotain rajaa nyt sentään :D Ajatelkaa nyt kun joku kalle 6v selailee tät foorumia ja menee kysymään äidiltään: "äiti mikä on sadomasokisti?" ...... Ja narkkis se taisi olla ekshibitionismi ;)(saatan olla hyvinkin väärässäkin)
So? Ei kai me olla Kalle 6v:n netinkäytöstä vastuussa. Siinäpä kysyy äidiltään. Ja se on ekshibitionismi. Jaa... mistä tässä topicissa taas puhuttiinkaan?
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Itse en ainakaan jaksaisi esitellä kirkuville lapsille peliä tyyliin "nämä n hilparimiehiä ne osuu plä'ä plää, näitä kannattaakäyttää plää plää, nämä taas on handgunnereita plääplää"
Katselin Joensuun fanaticissa säälien kun outriderit esitelmöivät peliä maallikoille, minusta semmoiseen hommaan ei olisi.
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Juu ei kyllä minustakaan.... Se riitti kun muutamalle luokkatoverille (amiksessa) koitin selittää pelin henkeä kun aina sai kuulla hirveetä vuodatusta esm. "kuinka sä aikunen mies kehtaat tollasilla lelulla leikkiä". Huoh. Yritä nyt siinä sitten selittää leikin ja pelaamisen eron tai sen kuinka paljon taitoa, kärsivällisyyttä ja aikaa se pelaaminen ja maalaaminen vie, mutta ei jotkut näkevät asiat vain omasta sammakkoperspektiivistä eivätkä millääntajua/hyväksy sitä että joku ajattelee eri tavalla.... Toisaalta on niitä avarakatseisiakin mutta turhan vähän. Empä muuten tiedä tosta verottajan jutusta mutta voisin veikata että kyllä siitäkin lähtee veroa, se kai sitten vähennetään sitten niistä krediiteistä (korjatkaa jos olen väärässä)
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
applepie

Viesti Kirjoittaja applepie »

jamopower kirjoitti:Itse en ainakaan jaksaisi esitellä kirkuville lapsille peliä tyyliin "nämä n hilparimiehiä ne osuu plä'ä plää, näitä kannattaakäyttää plää plää, nämä taas on handgunnereita plääplää"
Katselin Joensuun fanaticissa säälien kun outriderit esitelmöivät peliä maallikoille, minusta semmoiseen hommaan ei olisi.
Pari kertaa joku esittelypeli hyvällä tuurilla mennä, mutta jonkun kakrun äidille asiasta esitelmöiminen se vasta tuskaa olisikin. " joo nää on tälläsii pikku-ukkoja joilla on siis niinku säännöt, joiden mukaan ne tappelee etc. ..." Eli not for me thanks! Tulis kyllä harvinaisen tyhmä olo siinä monta euroa kappaleelta maksavista tinaukoista selittäessä :/
To be Ulverized...
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

applepie kirjoitti:
jamopower kirjoitti:Itse en ainakaan jaksaisi esitellä kirkuville lapsille peliä tyyliin "nämä n hilparimiehiä ne osuu plä'ä plää, näitä kannattaakäyttää plää plää, nämä taas on handgunnereita plääplää"
Pari kertaa joku esittelypeli hyvällä tuurilla mennä, mutta jonkun kakrun äidille asiasta esitelmöiminen se vasta tuskaa olisikin. " joo nää on tälläsii pikku-ukkoja joilla on siis niinku säännöt, joiden mukaan ne tappelee etc. ..." Eli not for me thanks! Tulis kyllä harvinaisen tyhmä olo siinä monta euroa kappaleelta maksavista tinaukoista selittäessä :/
Loppujen lopuks siinä käy silleen että kun kakrun äiti ei vakuuttunu kakru ettii tietoa netistä mankuu uudestaan ja menee jo vähän osaavana uudelleen ja törsää kaikki rahansa.
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
Iltapala

Viesti Kirjoittaja Iltapala »

No, täältä löytyy myös yksi Outrider ja mielipiteeni on se, että ei se niin kamalan vaikeaa ole saada tuollaisia esiteltyä/myytyä.

Tietää vain mihin vedota ihmisissä, kuten lapsien vanhemmille on hyvä painostaa moisen harrastuksen luovaa arvoa suhteessa vulgaareihin ja hupsuihin tietokonepeleihin! Ei sellaisia 70-luvulla ollut, toisin kuin tina-ukkoja. On se aina huojentavaa jos yli kuusikymppinen isoisä tulee kaartisi luokse ja toteaa varoen; " ovatko nuo saksalaisia? "

Lapsille nyt maistuu muuten vaan keräily ja rätätätä, ja taas vähän vanhemmille voi kaupata tuotteen nykyistä trendiarvoa - IMAGESSAKIN oli laaja, myös GW:tä käsittelevä juttu jossa todettiin että aikuisten lautapelit ja strategiat ovat pop tänä päivänä.

Suu kyllä kuivuu, mutta niin pelatessakin.
Armoletti

Viesti Kirjoittaja Armoletti »

maxxon kirjoitti: Suomen verottaja vaan suhtautuu tunnetusti nihkeästi tällaisiin kompensaatiomuotoihin, niitä on tapana verottaa ns. listahinnan mukaan.

Eli jos saat 30 egee krediittiä, verottaja tulkitsee sinun saaneen 30 egee tuloja. Vaikka harva meistä syö muoviukkoja ja vuokrankin maksu niillä on vähän niin ja näin -- saati sitten itse verojen!
Heh hammereita vaan kirjekuoreen ja sinne veroina :D

(jos joku ei älynnyt tämä oli vitsi)
In the dark future there is only one flicker of light.
For the Greater Good.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Homma taitaa olla loppujen lopuksi asennekohtaista. Vastaan voi tulla vaikka minkälaista kakkaa mutta on siinä varmasti hyviäkin puolia, hyvä mieli onnistuneesta työstä voi olla yksi niistä monesta. Pitäisiköhän sitä itsekkin moista miettiä ihan vain huvikseen ja jotta saisi vähän muutakin touhua tähän elämään figujen kanssa...
- Kynä-ääliö
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Tuli vaan mieleen, että jos rupeaa Outrideriksi, maksaako GW matkakulut? Ihan vaan kyselen, että jos joskus aikanaan liittyisi heidän joukkoonsa... Aikanaan...
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Käsittääkseni ei...
Warbands of Wastelands

Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Itse nautin suunnattomasti kun sain pari vuotta sitten demottaa kaksi viikkoa Fantsiapeleissä erinäköisiä GW:n pelejä. Toisaalta kyse oli "työharjoittelusta" joka teki siitä tuplasti mieluisampaa. ;)

Jospa sitä ensi vuonna yrittäisi ulosajaksi...
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Tybraal kirjoitti:Itse nautin suunnattomasti kun sain pari vuotta sitten demottaa kaksi viikkoa Fantsiapeleissä erinäköisiä GW:n pelejä. Toisaalta kyse oli "työharjoittelusta" joka teki siitä tuplasti mieluisampaa. ;)

Jospa sitä ensi vuonna yrittäisi ulosajaksi...
Itsekin olen kokenut harrastuksen "markkinoinin" todella mukavaksi ja antoisaksi toiminnaksi... Jos jolla kulla on olllut vaikaiuksia demotuksessa tai harrastuksessa kerrottaessa, voin lyhyesti kertoa sen että hauskinta se on silloin kun homman tekijällä on rento asenne hommaan, eikä hän nipota pikuasenteista...
Warbands of Wastelands

Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Kallethegreat kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että jos rupeaa Outrideriksi, maksaako GW matkakulut? Ihan vaan kyselen, että jos joskus aikanaan liittyisi heidän joukkoonsa... Aikanaan...
Maksaa... Ja yhden tunnin verran palkkaa yhteen suuntaan (jos on niin pitkä matka että kestää >=1h), eli +2h palkkaa.
Palkka siis krediiteinä ja matkakorvaukset rahana.

Ps. Niin, ja olen Outrider joten en kerro satuja... ;)
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

ja paljonka tuo outraidaaminen vie vapaa-aikaa
(siis mitä hel***in vapaa-aikaa :D)
Samsson
Valvoja

Korkeintaan 1 viikonloppu kuukaudessa, tai niin paljon kuin itse haluaa...
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Samsson kirjoitti:
Maksaa... Ja yhden tunnin verran palkkaa yhteen suuntaan (jos on niin pitkä matka että kestää >=1h), eli +2h palkkaa.
Palkka siis krediiteinä ja matkakorvaukset rahana.

Ps. Niin, ja olen Outrider joten en kerro satuja... ;)
Hmmm, tuota ei Martina tainnut mainita... Tai sitten en ottanut asiaa selville tarpeeksi hyvin...

Samsson kirjoitti:Korkeintaan 1 viikonloppu kuukaudessa, tai niin paljon kuin itse haluaa...
Tarkoitatko vähintään..?
Warbands of Wastelands

Samsson
Valvoja

Morhgoz kirjoitti:
Samsson kirjoitti:Korkeintaan 1 viikonloppu kuukaudessa, tai niin paljon kuin itse haluaa...
Tarkoitatko vähintään..?
En tarkoita...
Itse en ole käynnyt kuin yhdessä paikassa ja olen ollut Outriderina nyt...noin 2 kuukautta.
Tosin, en tiedä miten paljon on tekemistä pääkaupunkiseudulla, kun siellä on jo ~8 Outrideria. Meillä Turussa ei ainakaan paljon ole...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”