dipping?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
asdasdadasa

dipping?

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

katsoin tässä dakkadakkan sivuja,siellä oli kuva nidistä,johon oli käytetty jotain ''dipping'' menetelmää http://www.dysartes.com/phpBB2/viewtopi ... 82d9afc2e6

http://www.drunkdwarves.com/pages/artttgttcdipping.html

nyt löysin sen!
Elvood

Viesti Kirjoittaja Elvood »

Ihan pätevältä näyttää, mutta jäi epäselväksi mihin Hän dippasi sen ukon?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

NacMacFeegle kirjoitti:The homepage of the finnish importer (http://www.liberon.fi/index1.htm -> liberon -> jälleenmyyjät) points out many stores carrying the products. Good luck on those since quite a few of thore retrailers carry only a very limited stock of their stuff. It's a marketting ploy which the importer uses to put some pressure on the retailers by getting customers to ask them for products which they haven't carried for some time or carry only a very limited set. A fellow sotavasara affiliate poined me that some Sinooperis carry their stuff. I found a large Sinooperi in Varisto industrial area which had them. I believe the price was 12,50€ for 500ml.

The woodstain is pretty viscosious to the point it won't get off the miniatures once you dipped them. While you could simply shake them by their bases, it takes two to three minutes per miniatrure and gives you a sore wrist. Dremel-esque multi-tool is pretty essential. I soldered a "pike-jaw" attachment to an old engraving tip and use it to grip the mini by it's base. 2 seconds with 15 000 rpm (Woah... that's 500 revolutions!) seemed to shake the stuff off so that all the regressessionssidonthaveaclue-thingamajigs had nice and smooth shades. Also, a pretty light shade should be used for a good finish. Light oak was good for wood and tyranids but a tad too dark for skin.

But I shouldn't have this kind of discussion in a *painting* forum, given it's more like a trick to get an army varnished and shaded in the same go rather than a form of art.
Yeah.. If hell would be a fast place it would be that fast to wood-stain an army. If you don't have a dremel it's just "fast as hel"l in a gnawing-the-head-of-judas-for-the-rest-of-the-eternity -kind of (not good) way.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Bladestorm

Viesti Kirjoittaja Bladestorm »

http://www.maalarimestarien.fi/ sieltä löytyy sellainen lakka kun bistrot jota ainakin tuo http://www.dysartes.com käydyssä keskustelussa nimimerkillä Pertinax on käyttänyt. Yritin äsken saada sitä tavaraa käsiini, mutta on kuulemma erikoislakkaa ja sen joutuu tilaamaan jostain keskusvarastolta.

Aika näyttää mitä se maksaa, lupasivat ottaa yhteyttä kun hinta selviää :)

-krister-
Bladestorm

Hinta on 12 euroa 250 ml purkki ja tilauksessa menee noin 5 työpäivää.
Avenger
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avenger »

Tänään kävin tuon lakan ostamassa Helsingistä, Kaisaniemen Kodin Ykkösestä. Siellä ainakin oli 11 ja 12 euron väliltä. Kannattaa soitella jälleenmyyjiä Liberonin sivuilta -> Liberon -> jälleenmyyjät.
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

saahan tolla kivaa jälkeä aikaa ja nopeasti saa armeijan tehtyä= oikotie= ei kehitä pitemmän päälle yhtään taitoja...

no tota voi siis käyttäää jonkun armeijan maalaukseen ja sitten harjotella niitä "oikeita" skillejä johonki yksittäisiin ukkoihin
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
Bladestorm

Niin se nyt hieman riippuu siitä mitä kukakin tahtoo. Tällä menetelmällä saa todella nopeasti erittäin pelikelpoisen armeijan ja se on osalle (mukaan lukien minut) tärkeintä.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Jos joku ei jaksanut selata tuota Dysarteksen topiccia tarpeeksi pitkälle, Pertinaxin dippaus-galleria löytyy täältä, mukaanlukien kyseinen lakka mihin vigut on dipattu.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Kousa kirjoitti:ei kehitä pitemmän päälle yhtään taitoja...
Who cares? Kaikki eivät ole sellaisia VJ-baretul-elitistejä. Pelaaminen on ainakin minulle tärkeintä. Pitää ottaa tosta tekniikasta selvyys, niin ehkäpä joskus minultakin löytyy maalattu armeija ;).
Corgimaster

pamp-pu kirjoitti:
Kousa kirjoitti:ei kehitä pitemmän päälle yhtään taitoja...
Who cares? Kaikki eivät ole sellaisia VJ-baretul-elitistejä. Pelaaminen on ainakin minulle tärkeintä. Pitää ottaa tosta tekniikasta selvyys, niin ehkäpä joskus minultakin löytyy maalattu armeija ;).
nih, who cares pelaamisesta, eli kaikil on eri mielipiteet...

ainiin: ;)

ainiin ja missä vaiheessa edes vähän paremman tason maalaus on ollut elitismiä?
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Wow. Tuotahan voisi joskus jopa kokeilla. Tuo meinaan olisi kätevä massa-armeijoille saada ukot maalattua suht. nopeasti ja suht. vaivattomasti.

Harmi vain että tuollainen ei oikein käy örkkeihin :(.
Tai no jos tekisi ruskeita örkkejä niin sitten...
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

taisi olla the-waaagh.comissa kun joku kokeili grottia dipata. sprayasi ensin camogreenilla ja sitten liemeen. Ei ollut hassumpi lopputulos.

Edit: http://www.the-waaagh.com/forums/index. ... opic=12334

Tuossa olisi keskustelua aiheesta, ja on näemmä örkkikin kastettu.
pamp-pu

Zekta kirjoitti:Harmi vain että tuollainen ei oikein käy örkkeihin :(.
Tai no jos tekisi ruskeita örkkejä niin sitten...
Noh, f*****lla on valta siirtää vaikka vuoria, ja maalarilla tehdä örkeistään pinkkejä (viittaan tässä siis Ninnuun). Sitäpaitsi, useimpien sävyjen kanssa dippaamista voi käyttää, sillä ruskea varjostaa kiitettävästi lähes kaikkia sävyjä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kiinnostaisi tietää kuinkakohan hyvin noista saa kiillon tapettua kunnon mattalakalla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
pamp-pu

Silveri kirjoitti:Kiinnostaisi tietää kuinkakohan hyvin noista saa kiillon tapettua kunnon mattalakalla.
Tuolla foorumeilla (en muista nimeä) joku ainakin mainitsi neutraloineensa kiillon täysin mattalakalla - lakan merkistä tai valmistajasta ei ollut mainintaa. Talenssin spraymattalakka tosin tappaa kiillon talossa ja puutarhassa, yhden putelin hinta tosin on melko suolainen - jossain 18 euron korvilla.
Corgimaster

toi vallejon purkissa myytävä mattalakka on kuulemma tehokasta tavaraa, se pitää tosin maalata ukkeliin.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Kousa kirjoitti:toi vallejon purkissa myytävä mattalakka on kuulemma tehokasta tavaraa, se pitää tosin maalata ukkeliin.
Todellakin. Tehokasta ja kestävää. Toiset maalaavat, itse suihkin ruiskulla xD
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Wou, tossa on ainakin hitaasti maalaaville skaven-pelaajille ratkaisu, kun ruskean luulisi varsinkin niihin sopivan. Onkos tota lakkaa minkään muun värisenä/sävyisenä?
pamp-pu

puolisukeltaja kirjoitti:Onkos tota lakkaa minkään muun värisenä/sävyisenä?
Kyllä - kuva erään jälleenmyyjän sivuilta:

Kuva

Koodi:
1. väritön kiiltävä
2. väritön silkkimatta
3. vaalea tammi
4. keskivaalea tammi
5. tumma tammi
6. vaalea saksanpähkinä (Pertinaxin käyttämä)
7. tiikki
8. mahonki

//edit: Vielä kuva itse putelista, jos joku ei ole vielä nähnyt.

Kuva
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”