mistä voi ostaa balsa puuta ja paljon maksaa.
ja oon joskus nähny tääl sellasen jutun mis oli jotai metrin pitusesta GS:sta et mist sitä voi tilata
mistä saa balsaa
Balsaa saa useimmista askarteluliikkeistä, esim. sinoopereista. Hinta ei ole hirmuisen suuri, metrin mittaisen ja n. kymmenen senttiä leveän palan saa paksuudesta riippuen reilusti alle kymmenellä eurolla. Rima on vielä halvempaa. Kannattaa muuten käyttää teräviä saksia ohuen balsalevyn leikkaamiseen ja leikata syiden mukaan aina kuin mahdollista.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Liikkeistä, jotka myyvät lentokoneiden pienoismalleja (siis niitä rakennettavia, ei koottavia) luulis löytyvän edellämainittujen lisäksi. (balsastahan ne rakentavat koneiden siivet, koska se on niin kevyttä).
Sieltä mistä mä oon balsani ostanut, 10cm x 100cm levy maksoi kymmenen markaa (5mm paksu), aina milliä ohuemmat maksoi markan vähemmän, milliä paksummat markan enemmän. Nykyään hinta on vissiin 1,70e, ja kasvaa/pienenee aina kymmenellä centillä per milli. Askarteluliikkeet saattavat nyhtää enemmän tai vähemmän, riippuu tietysti liikkeestä.
Sieltä mistä mä oon balsani ostanut, 10cm x 100cm levy maksoi kymmenen markaa (5mm paksu), aina milliä ohuemmat maksoi markan vähemmän, milliä paksummat markan enemmän. Nykyään hinta on vissiin 1,70e, ja kasvaa/pienenee aina kymmenellä centillä per milli. Askarteluliikkeet saattavat nyhtää enemmän tai vähemmän, riippuu tietysti liikkeestä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."