"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Metallifigut.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Skaven Lord kirjoitti:Mun naapurissa asuu sellasii n.8 ja 6 vanhoi penskoi j ane ei edes tiiä mitä pohjamaalilla tarkotetaan... Oli aika säälittäväää kattoo ku jotkut empiren jätkä o ihan ilman pohja maalia maalattu :lol: sit ku mää pohjamaalasin yhen sällin ja maalasin ni että ku tuli hieno meinaan
Vähäx siistii.

Ei toi pohjamaali ole mikään välttämättömyys. Esimerkiksi täällä turussa whfb liigaa on terrorisoinut todella upeasti maalattu O&G armeija jossa ei kuuleman mukaan ole käytetty ollenkaan pohjamaalia. Siis kyllähän se pohjamaali helpottaa maalaamista, mutta ei se mikään välttämättömyys ole.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Skaven Lord kirjoitti:Mun naapurissa asuu sellasii n.8 ja 6 vanhoi penskoi j ane ei edes tiiä mitä pohjamaalilla tarkotetaan... Oli aika säälittäväää kattoo ku jotkut empiren jätkä o ihan ilman pohja maalia maalattu :lol: sit ku mää pohjamaalasin yhen sällin ja maalasin ni että ku tuli hieno meinaan
En usko et kovin monikaan meistä alottaessaan on tiennyt mitä pohjamaali tarkoittaa :wink: (vai oonko mä ainoo?? ääk).
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

OneTrueDrunk kirjoitti:
En usko et kovin monikaan meistä alottaessaan on tiennyt mitä pohjamaali tarkoittaa :wink: (vai oonko mä ainoo?? ääk).
Siis pohjamaalihan on kaiken (pahan) alku ja juuri. Sehän on sama asia Wh- pelaajalle kuin raamattu papille!
Omnia mors aequat - Death equals all things
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

sitä paitsi jos ja kun pelaat maalaamattomalla armeijalla ei metalli heijasta yhtä pahasti silmiin häiritsevää valoa, kun sen on ensin spreiajnnut mattamustalla spraylla :)
mr.maalari

Viesti Kirjoittaja mr.maalari »

oon maalannu monta (ei kyll oo mitään taideteoksia).
olen tyhmä.

JA YLPEÄ SIITÄ!
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Siveltimellä, petskules... Spray "unohtaa" aina kainalot ja muut syvennykset ja on huono. Mieluummin ainakin itse siveltimellä pohjamaalailen, ihan tuolla hulppean hintaisella GW:n Smelly Primerillä joka sentään maksaa 2,5€ purkilta. Idea on siinä että opin tuntemaan figun ennen varsinaista maalausta ja miettimään vielä eri pintoja etukäteen, sekä saan varmasti joka paikkaan tasaisen pinnan itse primeriä.

Noin muutenkin, maalaaminen on 1/3 harrastusta, ja jos siinä säästää rahaa maksaa sen moninkertaisesti takaisin vaivassa ja hermossa. Ei oo ihan vähäiset ne kerrat kun on figut maalannut uudestaan koska ne on rumia ja huonosti maalattu huonoilla maaleilla. Mieluummin yleensä ostaa vähän vähemmän figuja ja paljon enemmän maaleja ja siveltimiä ja liimoja ja työkaluja.

Siis, riippumatta oletko aloittelija tai guru, parempaa jälkeä saa aina aikaan oikeilla välineillä. Jos koitat tank drybrushilla maalata silmiä äijälle niin ei siinä saa muuta kuin aikaisemman maalauksen pilattua. Maltti, kärsivällisyys, hermo, harjoittelu, välineet... välineet. Välineet. *hypnotisoi*... Eli viimeistään nyt ne kuivuneet maalit uusiin ja ne kaninperseen näköiset siveltimet vaihtoon. Viilat ja veitset varastoon jotta voi flashata ja se pora monstereita varten... Kunnon liimaa jne. Itse käytin näihin tuossa vähän aikaa sitten 60€ eikä kaduta tippaakaan, vaikka sillä hinnalla olisi 15 maalin ja työkalujen ja siveltimien sijaan esim 2 rhinoa saanutkin ...

-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
mr.maalari

ostin kyl sprayn ja on sil kyllä tullu parempii. :wink:
olen tyhmä.

JA YLPEÄ SIITÄ!
mr.maalari

mr.maalari kirjoitti:oon maalannu monta (ei kyll oo mitään taideteoksia).
ei kyll oo johtunu siit että en käyttäny pohjamaalia vaan siitä että oon huono maalaamaan :(
olen tyhmä.

JA YLPEÄ SIITÄ!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”