Taktiikoita Ylitontuille
Taktiikoita Ylitontuille
Niin että jos jollakin asiantuntijalla on hyviä taktiikoita tontuille niin kirjoitelkaa tänne vaan olisin tosi kiitollinen
.
Kaikki loppuu aikanaan, vain aika ei milloinkaan
- The Captain
- Valvoja
Re: Taktiikoita Ylitontuille
Näitä topikkeja on ollut täällä pilvin pimein. Jos vaikka lukisit muutaman aiemman...
Kerro vähän, millaista armeijaa tarkoitat? All-shooty, all-cavalry, magiaa, lähitappelijaa...?
Kerro vähän, millaista armeijaa tarkoitat? All-shooty, all-cavalry, magiaa, lähitappelijaa...?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Suurhaltioilla ei suuremmin ole aihetta ylenkatsoa ratsuväkeä. Monesti on core-unit paikat täytettävä ihan vain ratsuväellä.
Peruustaktiikka on vasara ja alasin, jossa ratsuväki flankkaa ja jalkaväki pitää rintamaa. Näin murretaan vihollisen yksikkö yksiköltä.
Sitten on erilaisia shootta ja magick vahvoja viritelmiä..
Lähinnä se taktiikka on katsoa, mitkä on ne vihollisen heikkoudet ja iskeä sinne ja yrittää samalla peitellä omia herkistyksiään.
Peruustaktiikka on vasara ja alasin, jossa ratsuväki flankkaa ja jalkaväki pitää rintamaa. Näin murretaan vihollisen yksikkö yksiköltä.
Sitten on erilaisia shootta ja magick vahvoja viritelmiä..
Lähinnä se taktiikka on katsoa, mitkä on ne vihollisen heikkoudet ja iskeä sinne ja yrittää samalla peitellä omia herkistyksiään.
Kuten gobboihin (pelaan lähinnä niitä vastaan :twisted: )Murhe kirjoitti:Ei. Ei niistä keihäsmiehistä ole kaaosmosurin pysäyttäjiksi. Sehän on selvä. Eikä ne pure ritareihinkaan. Mutta rottalaumaan ne tekee jo jälkeä, kuten muihin pehmeisiin kohteisiin..
Kaikki loppuu aikanaan, vain aika ei milloinkaan
- The Captain
- Valvoja
Hmmjoo... goblineita on kuitenkin liikaa ammuttaviksi. Keihäät voisivat tuossa tietää paikkansa, goblineita ei ole liian vaikea saada breikkaamaan. Tietysti 40+ goblinin laumoja vastaan on Flames of the Phoenix... RBT:illä voi sitten posautella chariotit ja ratsuväen.Loremaster kirjoitti:Kuten gobboihin (pelaan lähinnä niitä vastaan :twisted: )Murhe kirjoitti:Ei. Ei niistä keihäsmiehistä ole kaaosmosurin pysäyttäjiksi. Sehän on selvä. Eikä ne pure ritareihinkaan. Mutta rottalaumaan ne tekee jo jälkeä, kuten muihin pehmeisiin kohteisiin..
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
No, kobbo laumoihin pitää kylvää paniikkia ja lietsoa sitä kuin kotivalkeaa.. Laitetaan yksi panikoimaan ja kohta se leviää.. Jatketaan sitä samaan malliin.. Käytännössä pommitettaan yksi uniitti Phoenix-tulella ja Fury of the Khainella... Myös boltterein ja jousiampujin pitäisi onnistua... Eihän siinä tarvitse tappaa kuin kymmenen kobboa yhden ampumis/magia phasen aikana niin 40 kobon uniitti joutuu heittämään paniikki testin.
no toi saattaa toimii mutta pelosta ei tietookaan kun unitit on 40+ kokoo ja niissä on banneri josta tulee +1ld bonus
ja jalka väki ei saa ketään paniikkiin kun kyljessä on suisia
magia toimii huonosti kun mukana on muutama gorks waaghbanner(tulee taikoihin -1 ja unitille mgicresistance(1) ja jos loitisa joutuu kosketuksiin loppu taikojen heitto kokonaan 8)
ja niin juu pitikin sanomani jos 2rbt:tä ampuu mun jalkaväkee niin mulla ampuu neljä takas ja jos sulla on kaks chariottii mulla on neljä
ja jalka väki ei saa ketään paniikkiin kun kyljessä on suisia
magia toimii huonosti kun mukana on muutama gorks waaghbanner(tulee taikoihin -1 ja unitille mgicresistance(1) ja jos loitisa joutuu kosketuksiin loppu taikojen heitto kokonaan 8)
ja niin juu pitikin sanomani jos 2rbt:tä ampuu mun jalkaväkee niin mulla ampuu neljä takas ja jos sulla on kaks chariottii mulla on neljä
Cleanse and purify!
Mites voi olla muutama ku bannereita voi olla vain yksi?nasty goblin kirjoitti:magia toimii huonosti kun mukana on muutama gorks waaghbanner(tulee taikoihin -1 ja unitille mgicresistance(1) ja jos loitisa joutuu kosketuksiin loppu taikojen heitto kokonaan 8)
Totta mutta HE RBT:t on hiukka parempia kuin gobbot. 6 patia vastaan 1? BS4 vastaan 2? Parempi LD joten panic heitto ei saa lähtee livohkaan heti.ja niin juu pitikin sanomani jos 2rbt:tä ampuu mun jalkaväkee niin mulla ampuu neljä takas ja jos sulla on kaks chariottii mulla on neljä
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Öhöm...
Gobbojen BS on 3 ja ne saa "Gobbo horde"-erikoissäännöllä lordin ja 5 heroo kentälle.
Ja kaikille tiedoksi!!!
Sotakoneiden miehistöt on kaikki (myös pelkurigobot) immuuneja Panic-testeille, jotka tulee 25% käsultia ampumisesta tai magiasta... Eli jos yksi crew kuolee, niin yllätys yllätys... Miehistön ei tartte testata paniikkia!
Siis jos ette tienneet... :oops:
Gobbojen BS on 3 ja ne saa "Gobbo horde"-erikoissäännöllä lordin ja 5 heroo kentälle.
Ja kaikille tiedoksi!!!
Sotakoneiden miehistöt on kaikki (myös pelkurigobot) immuuneja Panic-testeille, jotka tulee 25% käsultia ampumisesta tai magiasta... Eli jos yksi crew kuolee, niin yllätys yllätys... Miehistön ei tartte testata paniikkia!
"Why, o why I didn´t take the BLUE pill?"
1. Miksi ei pitäisi ottaa paniikkia?PoppaMies kirjoitti:Öhöm...
Ja kaikille tiedoksi!!!
2. Mikä Gobbo Horde? epävirallista? kyllä kiitos.
Jos kaikki characterit ovat gobboja, niin armeijassa saa olla yksi ylimääräinen goblin tai night goblin big boss per 1000pts.Timorion kirjoitti:2. Mikä Gobbo Horde? epävirallista? kyllä kiitos.
(virallista, s. 34 Orc's and Goblins armybook)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."