"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelikentän muoto

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Rinkeli

Pelikentän muoto

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Kummin päin pelikenttä kuuluu olla?

Vaihtoehdot

Ja kerrotteko samalla minkä kokoinen olisi hyvä 2k peleihin.

HerkkuEdit: kuva on vähän pieni, mut kyl siit selvän saa. Toivottavasti.
Viimeksi muokannut Rinkeli, Su 19.06.2005 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Yleensä siten, että pelaajilla on pitkät sivut edessään, mutta se riippuu täysin skenaariosta, ja sen asettelualueesta (deployment zone, yleensä skenujen kuvauksissa se tummanharmaa rantu reunan vieressä). Eikä mikään estä sinua seisomasta sen reunan vieressä, jolle vastustajasi asettelee joukkojaan.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Se, pelataanko pitkillä sivuilla vai neljänneksillä (alue jaetaan neljään samankokoiseen suorakaiteeseen, ja pelaajat ovat vastakkaisilla alueilla), mainitaan aina scenaarion kuvauksessa.

Näin siis 40k:ssa.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Mattin kirjoitti:Se, pelataanko pitkillä sivuilla vai neljänneksillä (alue jaetaan neljään samankokoiseen suorakaiteeseen, ja pelaajat ovat vastakkaisilla alueilla), mainitaan aina scenaarion kuvauksessa.

Näin siis 40k:ssa.
Fabassakin on skenaarion kohdalla "How to deploy" Piirros.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Saahan sitä pelata miten lystää. Mutta yleisin on tuo kakkonen.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Tosiaan. Vaihtoehdossa 2) ei deployment-tila riitä isommille massa-armeijoille ja pitkä matka häsyyn takaa sen, että all-shootat ampuvat esim. kääpiöt jo kauan ennen lähitaistelun alkua.
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Goblinisti kirjoitti:Tosiaan. Vaihtoehdossa 2) ei deployment-tila riitä isommille massa-armeijoille ja pitkä matka häsyyn takaa sen, että all-shootat ampuvat esim. kääpiöt jo kauan ennen lähitaistelun alkua.
Nyt taisivat mennä senat sakaisin.

Mutta tosiaan oikea ratkaisu on vaihtoehto 2 lähes aina. Se ei sorsi kumpaakaan puolta samalla tavalla kuin 1. vaihtoehto. Pelatkaa niin, että deployment zone on juurikin pitkä- eikä lyhyt sivu.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

siis itse asiassa sulla pitäs oll eri skenaarioille eri kokonen pöytä mut jos nyt ois se perinteisen kokoinen (kuten mulla) joka on lähinnä pitched battleen yms.
niin toi kakonen sopis yleiskuvaan
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Quetzl kirjoitti:siis itse asiassa sulla pitäs oll eri skenaarioille eri kokonen pöytä mut jos nyt ois se perinteisen kokoinen (kuten mulla) joka on lähinnä pitched battleen yms.
Ainakin kaikki battlet Lustria kirjassa pelataan pöydällä 72x48(ko se oli...)tuumaa... ja WhiteDwarfinkin pelit pelataan tuon kokokoisella pöydällä... Jos tarkoitat että deployment zone on erikokoinen niin tämä pitää hyvinkin paikkansa... Ja lustria kirjassa on monenlaisia deploymenttejä... Niitä en jaksa ruveta luettelemaan mutta lustria aiheisessa wd:ssä on esimerkki taisteluraportin yhteydessä...
k3kkuli

JcTheLizard kirjoitti:
Quetzl kirjoitti:siis itse asiassa sulla pitäs oll eri skenaarioille eri kokonen pöytä mut jos nyt ois se perinteisen kokoinen (kuten mulla) joka on lähinnä pitched battleen yms.
Ainakin kaikki battlet Lustria kirjassa pelataan pöydällä 72x48(ko se oli...)tuumaa... ja WhiteDwarfinkin pelit pelataan tuon kokokoisella pöydällä... Jos tarkoitat että deployment zone on erikokoinen niin tämä pitää hyvinkin paikkansa... Ja lustria kirjassa on monenlaisia deploymenttejä... Niitä en jaksa ruveta luettelemaan mutta lustria aiheisessa wd:ssä on esimerkki taisteluraportin yhteydessä...
joo mut kerran kun kaverin kans pelattiin jotai ihme skenaariota (pöytä oli 74"*48") niin pöytä oli liian pieni
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

Yhdessä The FaBa Kirjan skenessä deploy tehdään lyhyille sivuille.
Skenaariohan on The Seven Knights.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
k3kkuli

juu sehän se varmaan olikin
no kuitenki yleensä pitkille sivuille ja pöytä on yleensä ainaki mulla 182cm*122cm
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”