Vinkkejä valkoisen maalaamiseen?
- Pink Knight
Vinkkejä valkoisen maalaamiseen?
Nyt on semmonen juttu, että alkaa mennä hermot eräänkin figun (Helf) kanssa kun ei saa valkoisesta asiallisen (pelikelpoisen) näköistä/tarpeeksi ohutta ja peittävää. On tullut koitettua maalata vaikka minkälaisella litkulla/ohennetulla maalilla (lähes vedellä) ja monella kerroksella ja vaikka millä ja aina vaan tulee näkyviin sudin vedot ja paksun näköistä jälkeä... Elikkästen voisikos joku kokeneempi maalari valottaa hieman näitä valkoisen värin taikoja?
ps. Pienet alueet onnistuu ihan suht hyvin (kehtaa esitellä kavereille), mutta ne isommat alueet nyt lähinnä päänvaivaa tuottavat.
ps. Pienet alueet onnistuu ihan suht hyvin (kehtaa esitellä kavereille), mutta ne isommat alueet nyt lähinnä päänvaivaa tuottavat.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
- Blackguard
Valkonen onkin alussa melko tempukas väri maalattavaksi. Huonohko peittävyys tuo mukanaan kasan ongelmia. Näitä voi kiertää monella eri tapaa.
1. Käytä valkosta/vaaleaa pohjamaalia. Luonnollisesti valkosta pohjamaalia ei juurikaan tarvitse peittää valkosella värillä - kerros ohuehkoa maalia riittää sävyttämään sen maalatuksi, eikö vain pohjamaalatuksi.
2. Vaihda maalia. Todennäköisesti sulla on GW:n skull white, mikä nyt on IMO total cräppiä. Tosin moni muu sanoo sitä aivan hyväksi maaliksi, ja taas omaa suosikkiani, Vallejon GC whitea ihan kököksi, eli lienee paljolti makuasia. Molemmat lienevät hyviä.
3. Maalaa alle joku muu väri. Jos primeri on musta (hui), harmaa, ruskea tai muu voimakas sävy, on se hyvin vaikea peittää valkosella ilman suurta työtä ja päänvaivaa. Taas joku muu väri, kuten vaalea harmaa peittää jo paljon paremmin, eli maalaa vaikka kerros ohuehkoa harmaata sen primerin päälle, ja taas harmaan päälle pari kerrosta valkosta, ohennettuna tietenkin.
4. Jos maalaat monta kerrosta, anna aina, siis aina kerrosten kuivua, ennenkuin maalaat uutta kerrosta edellisen päälle. Jos et anna niiden kuivua kunnolla (mitälie minuutti riittää, valoa vasten peilaamalla näkee), raapii uutta kerrosta maalatessa suti edellisen rikki, ja muodostaa kökkäreitä ja epätasasen pinnan.
Tällasta tuli mieleen, hakuakin voisi koittaa konsultoida, asiasta lienee puhuttu joskus aiemminkin. Näillä kuitenkin päässee alkuun.
1. Käytä valkosta/vaaleaa pohjamaalia. Luonnollisesti valkosta pohjamaalia ei juurikaan tarvitse peittää valkosella värillä - kerros ohuehkoa maalia riittää sävyttämään sen maalatuksi, eikö vain pohjamaalatuksi.
2. Vaihda maalia. Todennäköisesti sulla on GW:n skull white, mikä nyt on IMO total cräppiä. Tosin moni muu sanoo sitä aivan hyväksi maaliksi, ja taas omaa suosikkiani, Vallejon GC whitea ihan kököksi, eli lienee paljolti makuasia. Molemmat lienevät hyviä.
3. Maalaa alle joku muu väri. Jos primeri on musta (hui), harmaa, ruskea tai muu voimakas sävy, on se hyvin vaikea peittää valkosella ilman suurta työtä ja päänvaivaa. Taas joku muu väri, kuten vaalea harmaa peittää jo paljon paremmin, eli maalaa vaikka kerros ohuehkoa harmaata sen primerin päälle, ja taas harmaan päälle pari kerrosta valkosta, ohennettuna tietenkin.
4. Jos maalaat monta kerrosta, anna aina, siis aina kerrosten kuivua, ennenkuin maalaat uutta kerrosta edellisen päälle. Jos et anna niiden kuivua kunnolla (mitälie minuutti riittää, valoa vasten peilaamalla näkee), raapii uutta kerrosta maalatessa suti edellisen rikki, ja muodostaa kökkäreitä ja epätasasen pinnan.
Tällasta tuli mieleen, hakuakin voisi koittaa konsultoida, asiasta lienee puhuttu joskus aiemminkin. Näillä kuitenkin päässee alkuun.
Jos haluan maalata valkoista nopeasti toimin näin:
1. Musta pohjamaali koko figussa. Ei liity tosin siihen valkoisen maalaamiseen mitenkään, mutta mustalla mä kaikki figuni pohjamaalaan.
2. Codex greylla (itse käytän vallejon vastaavaa, nimi ei vain muistu mieleen) koko kohta, jonka tahtoo valkoiseksi.
3. Fortress greylla (vallejolla stonewall grey) seuraavaksi, niin että codex greyt jäävät syvennyksiin.
4. Sitten lopulta skull white siihen korkeimpiin kohtiin.
1. Musta pohjamaali koko figussa. Ei liity tosin siihen valkoisen maalaamiseen mitenkään, mutta mustalla mä kaikki figuni pohjamaalaan.
2. Codex greylla (itse käytän vallejon vastaavaa, nimi ei vain muistu mieleen) koko kohta, jonka tahtoo valkoiseksi.
3. Fortress greylla (vallejolla stonewall grey) seuraavaksi, niin että codex greyt jäävät syvennyksiin.
-
Goblinisti
- Viesti:
Tuolla tekniikalla tulee IMO likaista valkoista/harma. Ei siinä mitään, jos sopii figuun, mutta itse kyllä suosisin Nostran kikkaa.Kappalainen kirjoitti:Jos haluan maalata valkoista nopeasti toimin näin:
Ei tämä maalien huono peittävyys pelkkään valkoiseen jää. Esimerkiksi GWn Sunburst Yellow on IMO isoille pinnoille täysin mahdoton maalattava, ohentamattomanakin. Myös punaiset ovat jokseenkin konstikkaita.
- puolisukeltaja
- Pink Knight
Siis valkoista saa ihan kivasti myös ruskeammalla pohjalla. Valkoisen(pohjamaali) päälle laitat haluamaasi ruskean sävyä valkoseen sekotetuna, niin saat pohjalle vaikka punertavan(tai keltaisen, sinertävän, ihan mitä vaan) vaalean ruskean. Tästä sitten vain sekoitat maaliin aina vain enemmän valkosta ja lopuks vedät pelkällä valkosella. Tää vois toimii ainaki kaapuihin ym. mut esim. helffeihin joissa valkoisen kai pitäis olla oikeesti "loistavaa" niin esim. citadelin se-vaaleempi-harmaa jonka nimeä en nyt muista alle, ja siihen sitten sekotat valkosta ja lopuksi pelkällä valkosella päälle. Sori, tuli aika harvinaisen sekavaaa tekstiä jopa mun kirjottamaksi, mutta koita saada selvää 
To be Ulverized...
-
Goblinisti
- Viesti:
- The Captain
- Valvoja
Minä olen käyttänyt myös Ice blue --> Space wolves grey --> skull white -layerointia valkoisiin haltiaviittoihin; vaalea sininen näyttää "puhtaammalta" kuin harmaa, ja Swg:n kautta vaalennettuna siirtymä sinertävästä valkoiseen tulee kuin luonnostaan.Kappalainen kirjoitti:Jos haluan maalata valkoista nopeasti toimin näin:
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Valkonen pohjamaali on se paras ratkaisu yleensä.
Jos on kuitenkin mennyt tyhmäilemään, tai sitten valitsemaan muuten vaan vaikean väriteeman jossa musta pohjamaali on parempi, maalaan yleensä: Shadow grey, shadow grey+bleached bone, SW grey. Tai jotain tonnepäin. SWgrey toimii ihan riittävän hyvin valkoisen korvikkeena, ainakin pelifiguihin. Myös VMC light skintonea oon käyttäny valkoisena. Jos saatte ostettua/tilattua sitä niin ehdottomasti tehkää se.
sw grey -hevosia http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... riotit.jpg
sw grey -lannevaatteita http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... /herdi.jpg
Jos on kuitenkin mennyt tyhmäilemään, tai sitten valitsemaan muuten vaan vaikean väriteeman jossa musta pohjamaali on parempi, maalaan yleensä: Shadow grey, shadow grey+bleached bone, SW grey. Tai jotain tonnepäin. SWgrey toimii ihan riittävän hyvin valkoisen korvikkeena, ainakin pelifiguihin. Myös VMC light skintonea oon käyttäny valkoisena. Jos saatte ostettua/tilattua sitä niin ehdottomasti tehkää se.
sw grey -hevosia http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... riotit.jpg
sw grey -lannevaatteita http://img.photobucket.com/albums/v468/ ... /herdi.jpg
- The Captain
- Valvoja
Pitää muuten paikkansa, mutta jos haluaa sellaista kiiltävän puhdasta Libresse-mainosvalkoista, niin se silaus skull whitea ylimmäksi kerrokseksi antaa pienen mutta merkittävän säväyksen.Maelis kirjoitti: SWgrey toimii ihan riittävän hyvin valkoisen korvikkeena, ainakin pelifiguihin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?