"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kätevää käyttöä mutanteille?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Grey
Viesti:

Kätevää käyttöä mutanteille?

Viesti Kirjoittaja Grey »

Elikkäs, lost and the damned armeijaani tulee kaksi 25 mutantin vahvuista mutantti yksikköä ( siis muiden yksiköiden lisäksi ) hmmh en ole vielä saannut täyttä selvyyttä siitä, mistä mutantit löytävät osansa taistelussa, itse ajattelin lihamuurin osaa? (siis vaikka 40K:oossa voikin ampua muitakin kuin lähintä yksikköä suorittamalla ld tedtin. ) eli pelkkä edellä kävely ei vättämättä toimi? kuinka te olette käyttäneet mutantteja figu peleissänne? mikä on mutantin elämän tehtävä taistelu kentällä?
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Päästä taisteluun, ja yrittää voittaa sillä tolkuttomalla massalla ja sillä aspalla tai muulla joka huitoo niitä kovempia. Tzeentchin mutantit ovat nopeita, mutta yhtä sellaista kohden saa kaksi tavallista. Ne ovat halpoja, joten niitä on paras käyttää joko tolkuttomissa laumoissa jolloin ne toivottavasti kestävät ampumisen, tai pienissä (esim. Leaping) ryhmissä, joita ei katsota uhaksi ennenkuin ne ovat iholla. Kaikki mutantteihin ammuttu on pois muista kohteista, muista se.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

Coridus kirjoitti:Päästä taisteluun, ja yrittää voittaa sillä tolkuttomalla massalla ja sillä aspalla tai muulla joka huitoo niitä kovempia. Tzeentchin mutantit ovat nopeita, mutta yhtä sellaista kohden saa kaksi tavallista. Ne ovat halpoja, joten niitä on paras käyttää joko tolkuttomissa laumoissa jolloin ne toivottavasti kestävät ampumisen, tai pienissä (esim. Leaping) ryhmissä, joita ei katsota uhaksi ennenkuin ne ovat iholla. Kaikki mutantteihin ammuttu on pois muista kohteista, muista se.
Kiitos tästä, eli siis aspiring championit kannattavat? hmmh millä varustaisi mutantit? tai siis ottaisiko niille flamereita tai jotain. ajattelin itse ottaa ne täydet kolme liekinheitintä per ryhmä, kun vastassa on pääasiassa IG. Entäpä Aspiring championit? itse ajattelin: powerfist & plasmapistol?? olisiko toimiva?
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Minun kirjaseni mukaan mutantit saavat vain kaksi liekinheitintä, mutta kolmen pisteen hinnalla ne ovat melkeinpä pakko-ostos. Aspa toimii pelkällä Fistillä, ja se ryhmä kannattaa pitää halpana. Ikoni on melko kannattava hankinta.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Tanan

Re: Kätevää käyttöä mutanteille?

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Grey kirjoitti:Elikkäs, lost and the damned armeijaani tulee kaksi 25 mutantin vahvuista mutantti yksikköä ( siis muiden yksiköiden lisäksi ) hmmh en ole vielä saannut täyttä selvyyttä siitä, mistä mutantit löytävät osansa taistelussa, itse ajattelin lihamuurin osaa?
Omat tulevan LatDini selkärangaksi tulee 25 mutantin yksikkö Tzheenchin Aspalla, jolle sattuma on suonut Reckoning of Tzeentch -minor psychic powerin. 50 re-rollattavaa BS 2, S4 ammusta sattuu (ainakin mutanteille itselleen :))

Minusta mutantit ovat parhaimmillaan, kun niille ei ole ostanut mitään parannuksia. 6pts/T4 on hyvä hinta/kestokyky suhde, varsinkin kun ottaa huomioon, että mikään tähtikanuuna ei sitä heikennä. Laittaisin kuitenkin kaikkein ensimmäiseksi liikkumaan spawneja, joiden hinta/kestokyky on vielä parempi. Vastustajan ei tarvitse kovin montaa kertaa hairahtua ampumaan spawneja, jotta hän häviää pelin.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Sen verta mitä itse kerkesin niitä käyttämään, niin Undivided Aspa johtamassa mutantteja oli aika must. Tietenkin vielä fisti ja pisla, Mutation ja melkein vielä spiky bitzit osumien maksimoimiseksi. Samoin mutant boss fistillä.

Melkein mutantit itse kulkevat parhaiten ilman mitään päivityksiä (ehkä firearms WYSIWYG:iä varten), etenkin suurissa ryhmissä. Sanoisin, että ei ole tulossa tilannetta kun mutanttien kannattaisi ampua :D Paitsi tietenkin ne 2 flameria jotka sinne kannattaa laittaa ehdottomasti.

T4:lla ja A2:lla pääsee meinaan jo pitkälle, kun äijät ovat noinkin halpoja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”