"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Rallyttamis ongelma...

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Cutter

Viesti Kirjoittaja Cutter »

Amazing Slug kirjoitti:
Cutter kirjoitti:Siinä puhutaan alkuperäisestä määrästä. Ei alkuperäisistä jäsenistä.
*pyyhkii nenäliinalla liikutuksen kyyneliä poskeltaan*

Voin vihdoinkin kuolla rauhassa, sillä olen löytänyt seuraajani.

Suu vaahdoten, hullun kiilto silmissäsi, esität argumenttisi jonka vain sinä ymmärrät ja joka perustuu mitättömiin eroihin yksittäisten sanojen merkityksissä. Aivan tulevat parhaat vuoteni mieleen!

Missä sanotaan, että charru lasketaan mukaan tuohon "original numberiin"? Olethan kovin innoissasi tekemässä siitä tiettyä, tarkasti määriteltyä termiä? ;)
Kiitos kiitos, olen vihdoin löytänyt elämälleni tarkoituksen! :) (Laitan tuon "Voin vihdoinkin kuolla rauhassa yms." allekirjoitukseeni jos sopii?)

Eikä tarvitse enään perustella, The Captain teki sen jo.
blaa blaa aargh
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

The Captain kirjoitti: yksikön sen hetkisten jäsenten alkuperällä ei ole merkitystä rallyttamiselle, vain lukumäärällä suhteessa yksikön alkuperäiseen lukumäärään.
Mielenkiintoista. Deploymentissa yksikköön liittyneet herot siis kasvattavat yksikön alkuperäistä lukumäärää? No voihan kakka, neljän vahvuisiin ogre yksiköihin ei hirveästi kannata liittyä, nehän menettävät mahdollisuutensa rallittaa vikaa ukkoaan! Sama juttu kolmen vahvuisilla yksiköillä kahden heron kanssa. No jaa, enpä minä niihin yksiköihin ole ennenkään mahtunut heroillani liittymään.

Täytyykin alkaa pitää mielessä, mistä uniiteista herot aloittivat pelinsä. Tuleepahan ne parit dow cannonitkin hyötykäyttöön, kun vastustajan maagit piiloutuvat yksiköihin ja heikentävät niiden rallitusmahkuja.
Cutter

Viesti Kirjoittaja Cutter »

Amazing Slug kirjoitti:
The Captain kirjoitti: yksikön sen hetkisten jäsenten alkuperällä ei ole merkitystä rallyttamiselle, vain lukumäärällä suhteessa yksikön alkuperäiseen lukumäärään.
Mielenkiintoista. Deploymentissa yksikköön liittyneet herot siis kasvattavat yksikön alkuperäistä lukumäärää? No voihan kakka, neljän vahvuisiin ogre yksiköihin ei hirveästi kannata liittyä, nehän menettävät mahdollisuutensa rallittaa vikaa ukkoaan! Sama juttu kolmen vahvuisilla yksiköillä kahden heron kanssa. No jaa, enpä minä niihin yksiköihin ole ennenkään mahtunut heroillani liittymään.

Täytyykin alkaa pitää mielessä, mistä uniiteista herot aloittivat pelinsä. Tuleepahan ne parit dow cannonitkin hyötykäyttöön, kun vastustajan maagit piiloutuvat yksiköihin ja heikentävät niiden rallitusmahkuja.
Ei se nyt aivan noin mennyt, väännät vain merkitystä hieman.

Katsos, otetaan esimerkki yksikkö A jossa on viisi ritaria. Siihen liittyy sankari B. Kolme ritaria tapetaan ja yksikkö juoksee.

Yksikön alkuperäinen yksikkö koko on 5, ja yksinäinen ritari ei voisi rallyttaa. Mutta tässä kohdassa sankari astuu kuvaan. Vaikka sitä ei lasketa yksikön alkuperäiseksi jäseneksi, se lasketaan tämän hetkiseen lukumäärään, antaen mahdollisuuden rallyttaa.

Näin se homma etenee.
blaa blaa aargh
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Amazing Slug kirjoitti: Mielenkiintoista. Deploymentissa yksikköön liittyneet herot siis kasvattavat yksikön alkuperäistä lukumäärää?
Saanko kysyä, mihin perustat tämän väittämän? Jos onnistuit tuon johtopäätöksen tuottamaan minun tekstistäni, suosittelen sinulle muutamaa yläastetasoista luetunymmärtämisharjoitusta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Amazing Slug kirjoitti: Mielenkiintoista. Deploymentissa yksikköön liittyneet herot siis kasvattavat yksikön alkuperäistä lukumäärää?
Mistä muuten päättelet että herot saavat liittyä unittiin deploymentissa? Ainoastaan Capture ja meeting engagement scenaarioissa tämä on sallittua.

Mutta kuten jo sanoin tässä voisi olla hyvä paikka GW:n Q&A:lle.
Kun ei tuo rallyttäminen tunnu niin hirveän selvä olevan edes englaninkielisillä foorumeilla.
Amazing Slug

The Captain kirjoitti:Saanko kysyä, mihin perustat tämän väittämän? Jos onnistuit tuon johtopäätöksen tuottamaan minun tekstistäni,
Sinun teksteistäsi kombotettuna omiin aikaisempiin ajatuksiini. Juu, kirjoitin sen niin että joku olisi voinut käsittää minun tehneen päätelmäni pelkästään sinun tekstistäsi. Mutta kyllä fiksut ihmiset tajusivat, etten tietenkään niin tehnyt, ethän sinä mitään tuollaista sanonut. Vähemmän fiksujen ihmisten luulot eivät onneksi ole niin tärkeitä, kai?

Aattelin ennen, että hero ei vaikuta uniitin rallyttamiseen. Ihan päästäni olen keksinyt tuon säännön, vaihtoehto kun on niin outo eivätkä säännöt puhu siitä mitään. Mutta jos se hero vaikuttaakin uniitin nykyiseen kokoon, niin miksei se hero sitten deploymentissa muokkaisi uniitin "original number of models"-kokoa? Deployment on ainakin minulle se hetki, jolloin alkuperäinen määritellään. Siitähän se peli alkaa.
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

Amazing Slug kirjoitti: Deployment on ainakin minulle se hetki, jolloin alkuperäinen määritellään. Siitähän se peli alkaa.
Alkuperäistä ei siis määritelläkkään enää siinä vaiheessa, kun teet armeijalistaa ja kirjoitat siihen ukkojen lukumäärän?

Veikkaisin, että tässä tarkoitetaan sitä "alkuperäistä" lukumäärää, mikä yksikössä on silloin kun lähäri alkaa, eikä sitä, kun jokin charru on vuorolla -2 joininut yksikköön kun ei muutakaan keksinyt.
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

Luulisi, että charrut vaikuttavat ainakin yksikön sen hetkisenn kokoon, sillä:
sääntökirja s.95 kirjoitti:During the battle, a character can join a unit of ordinary troops, in which case he becomes part of that unit until he leavs it.
Amazing Slug kirjoitti:Mutta jos se hero vaikuttaakin uniitin nykyiseen kokoon, niin miksei se hero sitten deploymentissa muokkaisi uniitin "original number of models"-kokoa? Deployment on ainakin minulle se hetki, jolloin alkuperäinen määritellään. Siitähän se peli alkaa.
Niin, mutta määritetäänkö yksiköiden alkuperäinen koko kun asetat sen pelipöydälle, deploymentin lopuksi vai jo kun teet armeijasi? Eikö peli ala sillä, että mietitään mitä pelataan ja missä pelataan ja kuka aloittaa? Loogisintahan olisi, että yksikön alkuperäinenkoko määritellään kun yksikkö laitetaan pöydälle eikä vasta joskus myöhemmin.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Amazing Slug

Dimensus kirjoitti: Alkuperäistä ei siis määritelläkkään enää siinä vaiheessa, kun teet armeijalistaa ja kirjoitat siihen ukkojen lukumäärän?
Ei tietenkään. Mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi?
Nikodent kirjoitti: Niin, mutta määritetäänkö yksiköiden alkuperäinen koko kun asetat sen pelipöydälle, deploymentin lopuksi vai jo kun teet armeijasi?
Missään ei sanota. Jotta voisimme riidellä, minä olen auliisti omaksunut sen kannan jota muut eivät. :)
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

Amazing Slug kirjoitti: Missään ei sanota. Jotta voisimme riidellä, minä olen auliisti omaksunut sen kannan jota muut eivät. :)
Hmm ihan kuin vaan. Minusta vain kuullostaa tyhmältä, että yksikön alkuperäinen koko olisi X+jotkut random charrut jotka hyppäävät sisään. Hassua tässä on se, että yksiköllä on jokin koko joka on ennen "alkuperäistä" kokoa ja tästä saadaan "alkuperäinen" koko kun siihen lisätään jokin single model unit.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
The Captain
Valvoja

Nikodent kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti: Missään ei sanota. Jotta voisimme riidellä, minä olen auliisti omaksunut sen kannan jota muut eivät. :)
Hmm ihan kuin vaan. Minusta vain kuullostaa tyhmältä, että yksikön alkuperäinen koko olisi X+jotkut random charrut jotka hyppäävät sisään. Hassua tässä on se, että yksiköllä on jokin koko joka on ennen "alkuperäistä" kokoa ja tästä saadaan "alkuperäinen" koko kun siihen lisätään jokin single model unit.
Onko Slugin mielestä siis niin, että kun neljään kaaosritariin pelin alussa joinannut exalted champion lähtee omille teilleen, minkä jälkeen kolme ritaria kuolee, tämä viimeinen on alle 25 % alkuperäisestä koosta?
Amazing Slug

The Captain kirjoitti: Onko Slugin mielestä siis niin, että kun neljään kaaosritariin pelin alussa joinannut exalted champion lähtee omille teilleen, minkä jälkeen kolme ritaria kuolee, tämä viimeinen on alle 25 % alkuperäisestä koosta?
En tiiä, mut miksei se voisi olla noin? Logiikka ainakin pysyisi ihan samana. Äijä juoksee heron kanssa ja kattelee ympärilleen. "No onhan tässä vielä väkeä... taidanpa kääntyä takaisin taisteluun".

Kun taas äijä juoksee yksin ja alussa oli uljas hero johtamassa: "No perhana, onpas väki vähentynyt runsaasti, herokin lähti menee kun tilanne on niin tuhoontuomittu. Juoksenpa minäkin ulos kentältä."
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

onko tässä joku ongelma, vai tehdäänkö tätä nyt ihan lämpimikseen?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
The Captain
Valvoja

MakeH kirjoitti:onko tässä joku ongelma, vai tehdäänkö tätä nyt ihan lämpimikseen?
Viihdytämme Slugia, jolla ei ole kesällä muutakaan tekemistä. Onhan se löytänyt jo Puokinkin foorumille tekemään samaa kuin täälläkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”