Itseasiassa ei voi, legioona on selvästi rikki samaten countit etc. Kääpiöt taas rikki toiseen suuntaan. Dark elffit ovat ainoa josta pitää oikeasti rakentaa tasapainoinen lista. Kaikilla muilla toimii paremmin jonkinlainen one-trick-pony.Pörrö kirjoitti:Tämän voi sanoa mistä armeijasta tahansa joten miksi DElffien pitäisi olla ainoa tasapainoinen?Nazreg Moonsinger kirjoitti:[insert army here] ovat ainoa tasapainoinen armeija.Kaikki muut ovat rikki suuntaan tai toiseen.
Kaikki armeijat tasapainossa (PAH sanon minä)?
-
Ceridan the Green One
Naldor kirjoitti:No tässä on esimerkki lista jolle hävisin massacrella...eikä noppa tuurikaan minulla ihmeen huono ollut, vaikka vastapuolella aika kovis:
Scar-Veteran 85
Light Armour
Shield
BSOT
SOM
BTOP
159pts
Skink Priest
2 x Disspell Scroll
115pts
Core:
13 Skink
13 Skink
234
Special
20 Saurus warriors
-standard bearer
282
20 Saurus warriors
-standardbearer
282
Rare:
3 Salamanderia
195
tälläsiillekin tulen häviämään täydellisesti. ETTE nyt rupea selostamaan mitä pitäisi ottaa tuota listaa vastaan, koska listaa tehdessäni en todellakaan tiedä mitä vastustajallani on, eli ette voi sanoa että olisit ottanut sen ja sen.
Noppa tuurini on kyllä useimmin lizzupelaajaa vastaan aika luuseria, mutta minkäs teet.
Old bloodi vapisee vasta kun killing blowin omaava Exe ryhmä chargaa sitä kohti.
Tuota noin, itse olem sekä Helffi pelaaja että Lizzu pelaaja, ja sanon että en ymmärrä tuota listaa parissa asiassa.
1. Voin ymmärtää tuon skink priestin hyödön, mutta lizzut ovat yksi parhaimmista magicin käyttäviä, ja itse ottaisin ainakin 2 ja varustaisin niistä isot pahat velhot.
2. 13 skinkkiä per unitti???? miksei yhdelle 12 ja toiselle 14???
3. Vain standard bearer Sauruksille???????????????????
Tämä toi isoimman kysymyksen, mitä jos ne pakenee? JA champpionni on aina hyvä olla.
Tuolle voi tosin hävitä, mutta että MASACRE??? voi voi, kyl tais olla huono tuuri. Ja ymmärrän hyvin että potuttaa jos häviää yhdelle koko ajan, teen niin itse 40K ssa, ja nyt potuttaa niin kovaa että olen ollut pelaamatta sitä 2 kuukauteen.
All my foes share one thing:
They all fear me!
They all fear me!
- puolisukeltaja
-
Ceridan the Green One
Kumminkin laittamalla siihen yksikköön ne 13 skinkkiä, minimoidaan paniikin riski. Tietysti jos haluaa, että skinkit lähtevät pakoon ampumisen seurauksena, niin mikäs siinä sitten. Oudolta se kumminkin kuulostaa...Ceridan the Green One kirjoitti:errr, so??? Skinkit on hyvä unitti, koska kukaan ei oikeestaan välitä niistä. Jos taas on toisin, senku ampuu ja taikoo niitä! Saurukset ja muut pääsevät pälkästä, ja jos yks skinkki unitti häipyy, so what? se maksaa kuitenki vaa joku 80 pistettä...
megszentségtelenithetetlenségeskedéseitekért
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
- tekojenne vuoksi, joita ei voi halventaa
Juuri näin.Ja luurangot eivät ole pisteisiinsä verrattuna liian hyviä.
Immune to psychology ja Undead -säännöt ovat hyvät, mutta estävät tietyt taktiset kuviot.
Niiden WS on 2, eli huonompi kuin suurimmalla osalla peruskaartia.
Myös initiative on heikompi kuin peruskaartilaisilla.
Toisaalta niiden hinta on myös korkeampi kuin peruskaartilaisilla.
Niillä täytyy osata pelata. Mä nöyryytin VC:llä veljen Chaos-armeijaa massacren arvoisesti. Toisaalta mulla kävi hyvä noppatuuri taikuudessa ja sillä oli aika paljon pelkäävää porukkaa.
Seuraavaksi meillä on tulossa matsi, jossa sillä on demoniarmeija; voi sattua lurkkia leukaan...
Eli pointti oli se, että armeijoita saa muunneltua melko paljon ja niillä pitää taktikoida sen koostumuksen mukaan. Näin mahdollisuudet voittaa paranee huomattavasti.
- puolisukeltaja
Turnauksissahan ne vastustajat voi ennakoida niin hyvin? Esim. Kääpiöillä/delffeillä ei ole minkäänlaista hyvää turnauskokoonpanoa, tai siis sellaista turnausvoittaja-kokoonpanoa. Delffeillähän on voitettu turnauksia, mutta Suomessa ei siihen ole tähän mennessä pystynyt kukaan muu kuin Ristisuo.Quetzl kirjoitti:oon nämä armeijat melko hyvin tasapainossa jos multa kysytään pitäs vaan käyttää erilisia listoja ja kokoonpanoja eri armeijoita vastaan.
Joo tota, ensin kaivat 100 vuotta vanhan topicin ja sitten puhut täyttä soopaa...Quetzl kirjoitti:oon nämä armeijat melko hyvin tasapainossa jos multa kysytään pitäs vaan käyttää erilisia listoja ja kokoonpanoja eri armeijoita vastaan.
Mutta kaikki mahdollinen juustotus pitäis poistaa kokonaan
Miten käytät turnauksessa erillistä kokoonpanoa jokaista armeijaa vastaan? Niin sitä minäkin...
Miten voit edes sanoa että nämä "ovat melkohyvin tasapainossa"? Kun se on aivan selvää että eivät ole... ...Sitten seuraavassa lauseessa sanot että juustotus pois. Joka tarkoittaa ihan päin vastaista kuin edellinen lauseesi.
Sitä paitsi mikä on juustoa? Aina jokin on se voittoisampi kombo. Juustotusta ei saa pois ennen kuin kaikki pelaajat pelaa samoilla armeijoilla joita ei saa valita itse, ja sehän ei ole tän pelin idea. Aina kun on eri arvoja ovat jotkin vaihtoehdot parempia kuin toiset. Että silleen...
Edit// oops, moka. No se nuija joka nosti tämän ketjun onkin kaptah.
Viimeksi muokannut Mayhemia, Ti 12.07.2005 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Ar-Senator
Itse asiassa Quetzl ei nostanut tätä ketjua, vaan Kaptah.
Mutta itse asiaan. Ihanteellinen tilannehan olisi, että tasapainoinen lista, jossa on vähän kaikkea, olisi perusvaihtoehto. Nykyhammerissa tuon tasapainoisen listan pystyy nykyään voittamaan juurikin TZ-legioonan tyylisillä one-trick-ponyilla, joille ei tasapainoisessa armeijassa ole välttämättä minkäänlaista torjuntamenetelmää.
Nythän tämä ketju on lähinnä sitä että kaikki toteavat vuorollaan kuinka epätasapainossa kaikki on ja kaikki hienot ja tyylikkäät armeijat ovat ihan huonoja tyhmien 6 modelin Tzeentchien jyllätessä. Se ei jotenkaan niin älyttömän kiinnostavaa ole, joten keskustellaan ennemmin vaikka siitä miten asian voisi korjata. Eihän täällä siihen voi mitenkään vaikuttaa, mutta eihän tästä keskustelusta nytkään kauheasti opi.
Minusta ongelman voi pelimekaniikkaa enempää muuttamatta selvästikin hoitaa pelkästään nostamalla "hyvien" yksiköiden hintaa tai laskemalla "huonojen" yksiköiden hintaa. Nyt kun perusjalkaväki on se tehoton osa armeijakirjoja (ainakin useimmissa tapauksissa), sen hintaa pitäisi siis suhteessa lentäjiin ym. "juustoyksiköihin" laskea! Hintojenmuutos voisi olla melko radikaalikin, ennemmin parannetaan nykyisin huonoja yksiköitä liikaa kuin liian vähän. Nykyäänhän ilman peruskauraa voi helpostikin pärjätä, mutta vaikka peruskura muuttuisikin siksi kannattavimmaksi osaksi armeijaa, isoja pahoja yksiköitä jotka hakkaavat niitä halpoja yksiköitä vaikka maksavatkin melko helvetisti. Yleensä vierastan Warhammerin vertauksta historiaan, mutta niinhän se oikeassa elämässäkin oli keskiajalla - ritarin kouluttamisen ja varustamisen hinnalla sai melko monta nostomiestä varustettua, mutta nyt Warhammerissa otat joko ritarin tai suunnilleen 2-4 jalkamiestä.
Niin, ja lopuksi: jos ei miellytä, niin ainahan voitte pelata Confroa!
Mutta itse asiaan. Ihanteellinen tilannehan olisi, että tasapainoinen lista, jossa on vähän kaikkea, olisi perusvaihtoehto. Nykyhammerissa tuon tasapainoisen listan pystyy nykyään voittamaan juurikin TZ-legioonan tyylisillä one-trick-ponyilla, joille ei tasapainoisessa armeijassa ole välttämättä minkäänlaista torjuntamenetelmää.
Nythän tämä ketju on lähinnä sitä että kaikki toteavat vuorollaan kuinka epätasapainossa kaikki on ja kaikki hienot ja tyylikkäät armeijat ovat ihan huonoja tyhmien 6 modelin Tzeentchien jyllätessä. Se ei jotenkaan niin älyttömän kiinnostavaa ole, joten keskustellaan ennemmin vaikka siitä miten asian voisi korjata. Eihän täällä siihen voi mitenkään vaikuttaa, mutta eihän tästä keskustelusta nytkään kauheasti opi.
Minusta ongelman voi pelimekaniikkaa enempää muuttamatta selvästikin hoitaa pelkästään nostamalla "hyvien" yksiköiden hintaa tai laskemalla "huonojen" yksiköiden hintaa. Nyt kun perusjalkaväki on se tehoton osa armeijakirjoja (ainakin useimmissa tapauksissa), sen hintaa pitäisi siis suhteessa lentäjiin ym. "juustoyksiköihin" laskea! Hintojenmuutos voisi olla melko radikaalikin, ennemmin parannetaan nykyisin huonoja yksiköitä liikaa kuin liian vähän. Nykyäänhän ilman peruskauraa voi helpostikin pärjätä, mutta vaikka peruskura muuttuisikin siksi kannattavimmaksi osaksi armeijaa, isoja pahoja yksiköitä jotka hakkaavat niitä halpoja yksiköitä vaikka maksavatkin melko helvetisti. Yleensä vierastan Warhammerin vertauksta historiaan, mutta niinhän se oikeassa elämässäkin oli keskiajalla - ritarin kouluttamisen ja varustamisen hinnalla sai melko monta nostomiestä varustettua, mutta nyt Warhammerissa otat joko ritarin tai suunnilleen 2-4 jalkamiestä.
Niin, ja lopuksi: jos ei miellytä, niin ainahan voitte pelata Confroa!
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Ar-senator, kun se ei vaan toimi. Sitten kaikki käyttää juustoa jalkaväkeä eivätkä sitä 1500pts monsteri lordia (oletettu hinta muutos mukana). Mikäs sitten on homman pointti, taas itketään, mutta nyt ettei tyylikkäällä lohikäärmeellä tee enään mitään vaan se on fluffi pelaajien vaihtoehto.
Niin ja lopuksi, ainahan me voidaan jatkaa pelaamista näin ja jättää jalkaväki rannalle.
Niin ja lopuksi, ainahan me voidaan jatkaa pelaamista näin ja jättää jalkaväki rannalle.