Runokisa 2005, äänestys on PÄÄTTYNYT
Sija 1: #31 Kullervon tarina
Oikein hieno, koskettavakin Kalevala -aiheinen runo. Far North kunniaan! Trokeemitta toimi, kerronta, tunnelma... vikaa piti etsiä hammastikulla. Ainut, mitä jäin kaipailemaan, olisi ollut hieman tarkempi kuvaus näistä "kauhuista".
Sija 2: #21 Komissaarin kyynel
Runoista tämä oli kuitenkin koskettavin. Idea on kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis, ja hyvin tuotu esille. Kun tunne on näin hyvin mukana, ansaitsee teksti kuin teksti pääsyn ainakin tälle sijalle. Viime kädessä tämä kuitenkin hävisi Kullervolle, koska homma meni lopussa huonompaan suuntaan ja 40k häviää muutenkin aina vanhalle kunnon FaBalle.
Sija 3: #14 Sigmar on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu
No, tämä oli aika mystinen, ja ensin en kummemmin arvostanut sen tarkoituksellista arvoituksellisuutta. Pidin enemmän suorasukaisemmista runoista. Mutta toisen lukukerran jälkeen tästä kuitenkin löytyi niin paljon hyviä puolia, että onnistui kiilaamaan top kolmeen. Kerronta kahdella eri tasolla oli hyvin toteutettu, ja saatoin haistaa kirpeän talvi-ilman tätä lukiessani. Miinuksena voisi kuitenkin vielä mainita, että tämä loppui selvästi kesken.
Oikein hieno, koskettavakin Kalevala -aiheinen runo. Far North kunniaan! Trokeemitta toimi, kerronta, tunnelma... vikaa piti etsiä hammastikulla. Ainut, mitä jäin kaipailemaan, olisi ollut hieman tarkempi kuvaus näistä "kauhuista".
Sija 2: #21 Komissaarin kyynel
Runoista tämä oli kuitenkin koskettavin. Idea on kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis, ja hyvin tuotu esille. Kun tunne on näin hyvin mukana, ansaitsee teksti kuin teksti pääsyn ainakin tälle sijalle. Viime kädessä tämä kuitenkin hävisi Kullervolle, koska homma meni lopussa huonompaan suuntaan ja 40k häviää muutenkin aina vanhalle kunnon FaBalle.
Sija 3: #14 Sigmar on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu
No, tämä oli aika mystinen, ja ensin en kummemmin arvostanut sen tarkoituksellista arvoituksellisuutta. Pidin enemmän suorasukaisemmista runoista. Mutta toisen lukukerran jälkeen tästä kuitenkin löytyi niin paljon hyviä puolia, että onnistui kiilaamaan top kolmeen. Kerronta kahdella eri tasolla oli hyvin toteutettu, ja saatoin haistaa kirpeän talvi-ilman tätä lukiessani. Miinuksena voisi kuitenkin vielä mainita, että tämä loppui selvästi kesken.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
- Omenapoika
- Blackguard
3pts Nopat.
-Paras, hauska ja mukava.
2pts Sigmar on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu
-Aukeni vasta n. viidennellä lukukerralla, jolloin sen erinomaiseksi
huomasin
1pts Kaunis Sabrina
-huussin teos, jossa oli oikeasti ideaa.
-Paras, hauska ja mukava.
2pts Sigmar on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu
-Aukeni vasta n. viidennellä lukukerralla, jolloin sen erinomaiseksi
huomasin
1pts Kaunis Sabrina
-huussin teos, jossa oli oikeasti ideaa.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
-
Stenvall
Kaikki runot vaikuttivat ihan hyviltä. Huonointa tai parhainta ei oikein helposti voi valita, enkä siihen ainakaan minä pystynyt. Jokin päätös oli kuitenkin tehtävä, ja siinä kesti pitkään kuten huomata saattaa. Pidän enemmän runoista, joissa on ainakin jonkinlaiset riimit, joten sellaisia tuli äänestettyä.
3 pistettä runolle 34, Thorekin saaga
-Mukavan pitkä. Erittäin hyvä, ei kai tästä paljon muuta voi sanoa.
2 pistettä runolle 18, Kaunis Sabrina
-Heti ensi silmäyksellä selvää, kenen tämä on. Hienot riimit ja hyvä tarina. Toivotaan kuitenkin, ettei näitä runoja kovin nuoret lue.
1 pistettä runolle 19, Soturäp
-Pakkohan tätä on äänestää jo siitäkin syystä, että esiinnyn siinä. <3 Ozzy. Rappi on toki muuten jumalatonta ja kaikkien kristillisten perusarvojemme vastaista, mutta tein nyt kuitenkin poikkeuksen.
3 pistettä runolle 34, Thorekin saaga
-Mukavan pitkä. Erittäin hyvä, ei kai tästä paljon muuta voi sanoa.
2 pistettä runolle 18, Kaunis Sabrina
-Heti ensi silmäyksellä selvää, kenen tämä on. Hienot riimit ja hyvä tarina. Toivotaan kuitenkin, ettei näitä runoja kovin nuoret lue.
1 pistettä runolle 19, Soturäp
-Pakkohan tätä on äänestää jo siitäkin syystä, että esiinnyn siinä. <3 Ozzy. Rappi on toki muuten jumalatonta ja kaikkien kristillisten perusarvojemme vastaista, mutta tein nyt kuitenkin poikkeuksen.
- Omenapoika
-
Stenvall
Mutta siis, vaikuttaako yleisöäänestys siihen, kuka voittaa kilpailun? Ei kai?Grond kirjoitti:Postailen tulokset, ja laitan käyntiin "yleisöäänestyksen", jahka saan istuttua koneelle niin pitkäksi aikaa että ehdin tuon tehdä. Miksei kukaan innokas ole laskenut puolestani ääniä valmiiksi? ;o)Omenapoika kirjoitti:mitäs ny?
Äärimmäisen epäviralliset pistetulokset:
#1: 1 piste.
#6: 8 pistettä.
#9: 2 pistettä.
#10: 2 pistettä.
#12: 2 pistettä.
#14: 12 pistettä.
#15: 7 pistettä.
#16: 1 piste.
#17: 2 pistettä.
#18: 7 pistettä.
#19: 4 pistettä.
#21: 19 pistettä.
#26: 4 pistettä.
#27: 6 pistettä.
#28: 16 pistettä.
#30: 8 pistettä.
#31: 6 pistettä.
#32: 2 pistettä.
#33: 3 pistettä.
#34: 4 pistettä.
#35: 3 pistettä.
#36: 3 pistettä.
#37: 1 piste.
#41: 9 pistettä.
Ædit: Eiköhän tuo ole nyt oikein.
Ædit²: Jokos nyt?
Ædit³: Eips. Ehkäpä nyt?
#1: 1 piste.
#6: 8 pistettä.
#9: 2 pistettä.
#10: 2 pistettä.
#12: 2 pistettä.
#14: 12 pistettä.
#15: 7 pistettä.
#16: 1 piste.
#17: 2 pistettä.
#18: 7 pistettä.
#19: 4 pistettä.
#21: 19 pistettä.
#26: 4 pistettä.
#27: 6 pistettä.
#28: 16 pistettä.
#30: 8 pistettä.
#31: 6 pistettä.
#32: 2 pistettä.
#33: 3 pistettä.
#34: 4 pistettä.
#35: 3 pistettä.
#36: 3 pistettä.
#37: 1 piste.
#41: 9 pistettä.
Ædit: Eiköhän tuo ole nyt oikein.
Ædit²: Jokos nyt?
Ædit³: Eips. Ehkäpä nyt?
Viimeksi muokannut Attila, Ma 18.07.2005 15:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
- Blackguard
- Blackguard
Pyh, Grondis on vaan kohdannut kaatuneen kaljarekan ja jäänyt suustaan kiinni.Blackguard kirjoitti:Koska olen lahjonut Grondin.
Toisin sanoen, annetaan perheelliselle miehelle näin kesäilmoilla aikaa. Ei kai tässä nyt niin hengenhätä ole.
Attilalle satikutia epävirallisten tilastojen postaamisesta. Hyi hyi, tuhma poika. Mitä jännitettävää tässä enää on?
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
- Kriegsminister
-
Stenvall
Noniin, vihdoin kotiin päästyäni tartuin näppikseen ja ryntäsin äänestämään. En minä kiusakseni tätä tekemättä jättänyt.
1. Nro 40, (nimi puuttui)
Ei varsinaisesti liity mihinkään tiettyyn maailmaan, mutta eteenkin huomiotani keräsi runollinen muoto ja oiva lopetus. Runona mielestäni paras.
2. Nro 2, Noppa
Lyriikka oli vauhdikasta ja tunnelmallista. Lopetus taas huippu: kuin olisi ollut kiihkeässä taistelukohtauksessa vain tajutakseen että kyse on figupelistä.
3. Nro 7, Kärsineen laulu
Pakko tämä on sijoille ottaa. Ei taaskaan suoraan liity figuihin mutta tunnelma on lähes särkymätön. Synkkää, mutta hienoa.
Huh, se on tehty, nyt enään maalaamaan turnauskelpoinen armeija Kaaosta viikossa ja kirjoittamaan roolipelikampanja - kesä alkaa lähteä käyntiin...
Edit: Nyt kun äänestettyäni sain luvan lukea ketjun sain kuvan ettei minulla ollutkaan enää lupaa äänestää..? Jos ei niin ei, anteeksi sekaannus.
1. Nro 40, (nimi puuttui)
Ei varsinaisesti liity mihinkään tiettyyn maailmaan, mutta eteenkin huomiotani keräsi runollinen muoto ja oiva lopetus. Runona mielestäni paras.
2. Nro 2, Noppa
Lyriikka oli vauhdikasta ja tunnelmallista. Lopetus taas huippu: kuin olisi ollut kiihkeässä taistelukohtauksessa vain tajutakseen että kyse on figupelistä.
3. Nro 7, Kärsineen laulu
Pakko tämä on sijoille ottaa. Ei taaskaan suoraan liity figuihin mutta tunnelma on lähes särkymätön. Synkkää, mutta hienoa.
Huh, se on tehty, nyt enään maalaamaan turnauskelpoinen armeija Kaaosta viikossa ja kirjoittamaan roolipelikampanja - kesä alkaa lähteä käyntiin...
Edit: Nyt kun äänestettyäni sain luvan lukea ketjun sain kuvan ettei minulla ollutkaan enää lupaa äänestää..? Jos ei niin ei, anteeksi sekaannus.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
- Kriegsminister