"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ensimmäinen pelisi

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
MaReman

Viesti Kirjoittaja MaReman »

Mut eka peli oli joskus vuosi sitte ig vastaan space marrut mä pelasin space marineilla ja kaveri ig:lle. Olisko ollu joku 500pts peli ja mä hävisin:9
Olen ihminen.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Muistaakseni ensimmäisen 40k-pelini pelasin Fantsussa demo-pelinä. Taisi olla itsellä örkit ohjaksissa, ja vastustajana Dark Eldarit. Tuosta on varmasti joku 3-5 vuotta, ei mitään muistikuvaa omasta menestyksestä tai sääntöjen osaamisesta.

Sitten tässä vuosi - pari sitten pelasin laina-Kaaosarmeijalla paikallisessa turnauksessa. Sääntökirjaa en ollut etukäteen lukenut, mutta pelaaminen onnistui siitä huolimatta kohtalaisen sujuvasti. Enkä tullut edes viimeiseksi :P

Nyt tässä on oma Örkkiarmeija hankinnassa. Kattoos ny saisiko jo 500 pistettä tämän vuoden puolella kasaan, jotta pääsisi ensimmäistä kertaa pelaamaan 40k:ta ihan oikeasti (lue: 4. laitoksen säännöillä omalla armeijalla).
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Allath

Viesti Kirjoittaja Allath »

Ensimmäinen pelini 40k:ta oli tarkoitus pelata kaverin "tyrmissä". Pelin luonteeena oli "väijytys nurkan takaa"-tyyliinen pikkukaupungissa käyty kahakka, hukat vastaan hukat Dalamarin kanssa.

Taisin oikeastaan hävitä, peli kun päättyi deploymentin kohdalla saadessani mahtavan migreenin. Hieno peli.

Seuraava matsi pelattiin sitten samalla kaavalla ja meni hieman paremmin, se kun kuitenkin saatiin pelattua katkeraan loppuun asti. Katkeraan Dalamarin kannalta. Sain suurta tyydytystä nähdessäni kuinka mahtava Venerable-Dreadnought, Jorg nimeltään, riuhtoi Dalan predan paunan palasiin. Hieno tunne.

Eli kaipa sitten tämä jälkimmäinen oli se ensimmäinen peli.

Nautin siitä kovasti.
Kynä-ääliö
totte

peli

Viesti Kirjoittaja totte »

joo,mun eka peli oli koulus joku 5 vuotta sitten 3 luokal kus siel järjestettiin joku warhammer kerho ja mul oli siel 5 chaos space mariinii ja sitä johti joku jo pitempää keränny ukko.
Viimeksi muokannut totte, To 14.07.2005 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Minulla oli aika hilpeä eka peli.

Armeijana oli kaverin nekronit 2x15 warrioria, 2x5 destroa, lordi kuulalla ja invulla, kolme wraithia ja nightpringer.
Vastassa kaverin tyrkyt 4x10 genestealeria, 2 möyssääjägarnia, tyranni henkivartiolla. Olikohan vielä jotain pientä mikä ammuttiin ekalla vuorolla, hahaa! Pisteet ei ollu ihan tasan, mutta...

Maastona pahvilootia ja vasen maihari. Skenaario perus-cleanse.

Tyrkyt lähtivät vyörymään ja destrot naputtelivat sinttejä maihin. Yöntuoja räiski isompia urheasti etulinjassa. Lordi käveli yksien warriorien kanssa kenkälaatikon takana.

Vasemmalla wraithit iskivät kiinni ja sitoivat invusaveillaan tyrannin ja kaartin aloilleen, samalla kun warriorit aloittivat vääjäämättömän etenemisen niitä kohti.

Genestealerien purtua nurmea carnifeksit iskivät nightpringeriin kiinni ja panivat sen vuorossa matalaksi. Seurannut räjähdys aiheutti onneksi vain vähäisiä tappioita. Lordi hyökkäsi itsesuojeluvaiston täydellisen vajaatoiminnan vuoksi yhden carnin selkään ja pani sen lihoiksi (!) samalla kun destroyerit kuolivat toiseen.

Hyvin pitkän ajan kuluttua tyranni sai pyyhkäistyä wraithit matalaksi mutta joutui kätyreineen kaamean warrioriryhmän rynnäkön kohteeksi. Kaikki kaarti kuoli hirvittällä tavalla mutta iso pahis kesti itse.

Aika loppui ja tulos oli tasapeli kummankin pitäessä yhtä neljännestä ja kiistäessä loppuja. Huh huh, hiki tuli ihan kirjoittaessa. ;)
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Ensimmäisessä pelissäni pelasin 5 mariinilla 3000p Tau armeijaa vastaan. Hävisin.
OneManArmada

Viesti Kirjoittaja OneManArmada »

eka oikea peli oli viime vuonna, hävisin,, mutta armeija oli GK, ja mulla oli 10 termua, 20Gkoota, LandRaider, dredi. Tein vähän ''Taktisia virheitä'' ja munasin koko pelin. Nyt kerään nidejä' , ja ei ole voittoja tullut pelikaveritkin armeijassa, joten harmittaa, mutta eihän se armeijakaan ole valmistunut niin mitä väliä!
Mitenkä kirjoitan? Pistä sähköpostia jos ottaa päähän.
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

Toinen peli nyt takana.

1vs1vs1

Tau (minä)

Imperial Guard

SpaceMarines

En saanut yhtään tapettua kummaltakaan vastustajalta ja minun armeijastani jäi jäljelle vain Commander (minulla oli 12 firewarrioria, 2 crisis suittia ja se parempi commander)

IG kuoli kokonaan toisen kaverin toimesta. (Leman Russ, HQ porukka jossa kaikkia ihme aseita[meltagun, autocannon...medic]

SM kuoli vain yksi attack bike

Eli taisi tulla massacre tappio.. :)

Armeijat olivat muuten 360pts
Nurmipora
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nurmipora »

Eka pelini oli joskus viime joulun aikoihin, ehkä vähän ennen. En ole varma. Itselläni oli Space Marinet ja kaverillani Weis:llä oli Daemonhuntterit. 1000 pistettä oli molempien armeijoiden koko. Lopulta tuli muistaakseni hieman turpiin, mutta oli mulla vielä jossain keskivaiheilla ihan hyvät tsäänssit voittaa. Kokemuksena oli todella hauska pelata. Muutenkin omasta mielestäni ihan hyvin pelattu siinäkin mielessä että Weis:llä on paljon enemmän kokemusta. Aika huonosti osasin ja osaan edelleen säännöt. Muutenkin listani oli aika huono, koska sitä muutenkin piti täydentää proxyillä ja ottaa melkeempä maksimi wargearit. Se selittelyistä. Hauskaa oli.
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä.
Masterchief

Viesti Kirjoittaja Masterchief »

Eka pelini oli joskus 2-3 vuotta sitten ku pelasin serkkua vastaan, silloin en tietäny säännöistä hönkäsen pöläystäkään mut serkku oli jo silloin aktiivinen harrastaja. Serkulla oli eldarit ja mul IG:n catachtanit. Turpaan tuli ja kunnolla, mut oli hyvä peli (vaikka sain tapettua vain vähäsen eldareilta porukkaa)
hehe empäs ookkaan käyny tääl varmaan vuoteen xD
Andros

Viesti Kirjoittaja Andros »

ELDARS:
7xGuardianeja
8xGuardianeja
1xAvatar
1xFalcon
4xDark reaper(Yksi Exarch)

IMPERIAL GUARDS:
10x(melta, Mortar)Guardsmen
10x(melta, Mortar)Guardsmen
4xRattling sniper
1xComissar
1xLieutunant
1xSentinel
1xComissar Yarrick
1xNork Deddog
Deployment: Falcon sivulle kukkulan taa, ja Avatar sen taakse. Dark reaperit Falcon eteen. Guardian squadit toiselle puolelle kenttää niin ikään kukkulan taakse.
1. Vuoro
IG: Sniperit läheiselle kukkulalle. Toiselta laidalta kukkulan taa etenee yksi squadia guardsmaneja, ja toiselta yksi. Comissar liikkuu suojaan keskelle (yllätys, yllätys) kukkulan taa. Comissar Yarrick ja Nork Deddog ottavat suojaa yhydestä guardsman squadista. Morttaarit ampuvat. Arvaus oikein ja 3 Guardiania hautaan.
EL: Falcon liikku eteenpäin kukkulan yli, Avatarin ja reapereiden tullessa perässä. Guardianit lähtevät vaaralliseen aukean ylitykseen. Falcon yrittää kärtsätä kahta näkyvää guardsmania, siinä onnistumatta.
2. Vuoro
IG: Kaikki guardsman-squadit nousevat kukkulan päälle. Yarrick ja Nork Deddog menevät kulmaan josta Avatar näkyy. Kaksi Squadillista guardsmaneja avaa tulen Falconiin. Meltat viuhuvat, mutta Falcon ei ota vauriota. Deddog ja Yarric yrittävät höyhentää Avatarin, siinä kuitenkaan onnistumatta. Sniperit avaavat tulen kohti uhkarohkeita guardianeja, tappaen niistä neljä. Kahdeksan guardiania (yksi squodi) jälejllä. Läheiselle kukkulalle noussut lutin johtama guardsman-squadi päättää yhtyä guardian kekkereihin, tappaen niistä neljä. Samassa piilostan rynnistää sentinel, joka ampuu ohi.
EL: Guadianit siirtyvät turvaan snipu tulelta, luti-squadin valtaaman kukkulan alpuolelle. Dark Reaperit huomaavat guardianejen ahdingon ja suuntaavat tykkinsä auttaakseen niitä. Guardianit suuntaavat tulensa guardsmaneja kohti tappaen kaksi. Avatar lähtee kohti Yarrickia, mutta ei aivan pääse klosis etäisyydelle. Tankki jatkaa matkaa ja täräyttää Twin-Linked shuriken catapulteilla kaksi snipua pois pelistä.
3. Vuoro
IG: Sniperit luikkivat pakoon. Yhteensä 10 guardsmania, Deddog ja Yarrick laukaisevat aseensa kohti lähestyvää Avataria, saaden aikaan yhden woundin. Sentinel ampuu taas ohi, ja niin tekevät kukkulalla olevat guardsmanitkin. Morttaari osuu Avatariin, mutta ei tee woundia. Falcon saa maistaa meltaa ja tuhoutuu siihen paikkaan.
EL: Dark reaperit posauttavat sentinellin ja guardianit ampuvat guardsmaneista yhden pois. Avatar pääse klosikseen Yarrickin ja Deddogin kanssa, tehden Yarrickiin yhden woundin. Parivaljakon vastaiskut tuupertuvat avatarin WS 10:en.
4. Vuoro
IG: Comissar ilmestyy piilostaan ja täräyttää yhden reaperin pois pelistä. Tämän jälkeen guardsmanit ampuvat dark reaper exarkin palasiksi, ja mortar tiputtaa kaksi muuta. Avtar iskee Yarrickiin jälleen yhden woundin. Deddog ja Yarrick saavat niinikään aikaan yhden woundin.
EL: Viimeiset guardianit syöksyvät epätoivoisesti klosikseen comissaarin ja lutin kanssa ottaen pahasti turpaansa. Avatar iskee Deddoggiin 2 woundia, Yarricin tehdessä yhden häneen.
5. Vuoro
IG: Comissar lähtee kohti Avataria. Deddog ottaa turpaansa ja Yarrick kaatuu myös.
EL: Avatar haastaa jäljellä olevat 14 guardsmania klosikseen ja onnistuu pilkkomaan niistä kaksi. Guardsmanit eivät saa iskuja sisään.
6. Vuoro
IG: Yarrick palaa peliin iron willin avulla, mutta jotuu lopullisesti manan majoille Avan uudesta lyönnistä. Muut lyövät ohi.
EL: Ava tappa yhden guardsmanin. Muut lyövät jällein ohi.
7. Vuoro
IG: Comissar pääse paikalle ja tinttaa avan kuoliaaksi.
Ottelu päättyi Imperial Guardsien voittoon.

Vuosi sitten tämä tapahtui, vaikka miniatyyrit harrastuksena ovatkin olleet jo noin 5 vuotta, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Kuten näette, ig pelaajan lista oli täynnä laittomuuksia. Minä olin tuo eldar pelaaja tuossa, silloin ei kumpikaan meistä osannut sääntöjä kunnolla ja käytössä oli vain FB sääntökirja. Vehicleiden säännötkin me keksittiin itse, ja saimme vielä jostain päähämme, että snipu tekee automaaattisen haavan jos vaan osuu, joten ne olivat aika kovia siihen aikaan...

Ja itse raporttikin on kirjoitettu viime kesänä, joten laatu ei silmiä hivele.
Vile kirjoitti:ANDROS KALAMIESTEN AATELIA, KAIKKIEN TAUKENRAALIEN ISÄ, KESKI-MAAN SANKARI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”