Kuinka eturivit asetellaan toisiaan vasten ?
tällainen kysymys tuli eilisessä pelissä kun pelasin ihan uuden seurueen pelaajaa vastaan.
Itse olemme pelanneet aina niin että kun tulee rynnäkkö niiin ryhmät laitetaan sillein kosketuksiin toistensa kanssa että molemmista ryhmistä pääsee mahdollisimman moni lyömään.
onko tämä oikein ?
eilinen peli kaverini taas pelasi niin että vain hyökkääjän piti asettaa mahdollisimman monta sotilastaan kosketuksiin ryhmäni kanssa ja koska minä pelasin leveämpää riviä kuin hän menetin tämän säännön mukaan aina vähintään 1 hyökkäiksen.
kumpi näistä nyt on oikea.vai onko oikea tyyli vielä joku aivan muu
ja selaisin kyllä saantä kirjan tämän asian tiimoilta mutta minun taidoilla en sieltä vastausta löytänyt
joten valaiskaa minua
- Sotalammas
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Sääntökirjassa sanotaan että omat taistelevat modelit pitää maksimoida. Klipata (kts. appendix kirjan lopusta) ei saa jos se on vältettävissä, mutta vihollisen modeleita ei tarvitse maksimoida.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Appendikseissa kirjan takana on kuva (koskien klippaamista), jossa molemmista yksiköistä laitetaan kaikki lyömään, vaikka olisi mahdollista laittaa hyökkäävästä kaikki, ja toisesta yksi vajaa. Tästä asettelusta muistaakseni käytetään termiä "perfect solution players should aspire to". Mielestäni on myös hyvien tapojen ja pelin hengen mukaista laittaa molemmilta puolilta maksimimäärä modeleita lyömään.jullevi kirjoitti:Sääntökirjassa sanotaan että omat taistelevat modelit pitää maksimoida. Klipata (kts. appendix kirjan lopusta) ei saa jos se on vältettävissä, mutta vihollisen modeleita ei tarvitse maksimoida.
Kärryjen ja large monsterien (ja oikeastaan kaikkien single modelien) chargeista saa muuten aika mielenkiintoisia ja 'reiluja' tilanteita, jos riittää että chargaajalla on maksimimäärä lyömässä.
Jep, juurikin tämän takia ei haittaisi jos kirjassa lukisi että pitäisi maksimoida oma frontage eikä omat modelit. Yhden termin vaihdolla sika-klippauksesta päästäisiin kokonaan eroon.Yögobbo kirjoitti:Kärryjen ja large monsterien (ja oikeastaan kaikkien single modelien) chargeista saa muuten aika mielenkiintoisia ja 'reiluja' tilanteita, jos riittää että chargaajalla on maksimimäärä lyömässä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."