WH Jumalat
WH Jumalat
Tietääkö joku että ovatko kaikki jumalat Kaaoksen jumalia vai onko kaikki erillisiä "olentoja" jotka taistelevat keskenään.
(hieman hankala selittää saitteko selevää)
(hieman hankala selittää saitteko selevää)
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Eiköhän jokaisella tai lähes jokaisella ole omat jumalansa, joihin he uskovat ja turvaavat. Fantasiamaailma, kun kyseessä on, niin sitä vastaustakin annetaan.
High Elffeillä ainakin seuraavat:
-Vaul - Sepäntyön jumaluus
- Khaine - jonkun asteinen sodanjumaluus?
Tuossa nopeasti selailin vielä kirjaa ja mysteeriksi jäi, että onko Hoeth nimistä jumalolentoa, vai onko ne kaikki maagiset esineet nimetty sitten vain sen valkoisen tornin mukaan...
High Elffeillä ainakin seuraavat:
-Vaul - Sepäntyön jumaluus
- Khaine - jonkun asteinen sodanjumaluus?
Tuossa nopeasti selailin vielä kirjaa ja mysteeriksi jäi, että onko Hoeth nimistä jumalolentoa, vai onko ne kaikki maagiset esineet nimetty sitten vain sen valkoisen tornin mukaan...
-
Väinämöinen
Kannattaa vilkaista täältä: http://www.criticalhit.co.uk/wfrp/relig ... menu.shtml
Se on kylläkin Warhammer rpg:stä, mutta kyllä sieltä löytyy paljon tietoa warhammer maailman jumalista.
Se on kylläkin Warhammer rpg:stä, mutta kyllä sieltä löytyy paljon tietoa warhammer maailman jumalista.
Meinaan sitä onko esim Gork & Mork Kaaos jumalia vai asuuko ne siinä omassa "Great Greenissä". Onhan HE jumalista Khaine jotenkin liitoksissa Khorneen. Katos onko joka rodulla oma "taivas" (Da Great Green) vai onko joka taivas vain joku osa Kaaoksesta?
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
Eikös Wood Elffit palvo Torothalia? Ainakin tämän mukaan...
Torothal is the goddess of rain and rivers and is principally a Wood Elf deity
and little known outside their woodland realms except by some Human woodsmen and trappers.
Torothal is said to bring rain and control the currents courses of rivers.
It is said that when the rivers rage and flow strong Torothal is angry.
Torothal is the goddess of rain and rivers and is principally a Wood Elf deity
and little known outside their woodland realms except by some Human woodsmen and trappers.
Torothal is said to bring rain and control the currents courses of rivers.
It is said that when the rivers rage and flow strong Torothal is angry.
A man who has no imagination, has no wings.
-Mohamed Ali
-Mohamed Ali
-
bloodcrusher
eikös Hashut ole tulen jumala, jostakin olen saanut tälläisen käsityksenbloodcrusher kirjoitti:Hashut Father of DarknessMikä on muuten kaaos kääpiöiden jumala?
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
-
bloodcrusher
Jossain on kyllä sanottu et Khaine = Khorne, mutta ei se kai ole ihan niin yksinkertaista. Kai ne on samaa entiteettiä mut kuitenkin eri persoonat tai jotakin sinnepäin...
Khorne on väkivallan jumala ja Khaine on taas murhan jumala... Dark Elffeille, mut eikös se sitten taas ollut High Elffeille kuitenkin taas hiukan eri merkityksessä..?
Mun käsitys on se et Khaine Ja Khorne on tavallaan samaa, mutta ainakin palvojien eri näkemyskannat tekevät heistä eri jumalia...
Hitto kun menee sekavaksi :twisted:
Khorne on väkivallan jumala ja Khaine on taas murhan jumala... Dark Elffeille, mut eikös se sitten taas ollut High Elffeille kuitenkin taas hiukan eri merkityksessä..?
Mun käsitys on se et Khaine Ja Khorne on tavallaan samaa, mutta ainakin palvojien eri näkemyskannat tekevät heistä eri jumalia...
Hitto kun menee sekavaksi :twisted:
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
niin nappi napsahtaa.
Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.