"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Helf: Shadow warrior

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
roku

Helf: Shadow warrior

Viesti Kirjoittaja roku »

Jeeh, vihdoin jotain valmista, jotain mihin olen itse tyytyväinen ja siten kehtaan teillekin näyttää.

High elf shadow warrior, yks omista lempparifiguista, GW:lta. Tosin juuri GW onnistui kusemaan muutaman kohdan tässäkin figussa.

Viitta onnistu takaa aika hyvin, etupuolelle en sen takia tajunnu panostaa. Valkonen paita jäi jostain syystä tuollaiseksi, jossain vaiheessa huomasin ettei sitä oltu maalattu paljo mitään, ja laitoin pikkasen bb:a ja sehän jäi sit tuollaiseksi. NMM ekaa kertaa käytössä kunnolla, siis ihan oikeassa figussa. Eipä sitä paljoa ole, mutta kyllä sen kullan kullaksi tunnistaa ja hopian hopiaksi... Gemit, heh, kolmen viimeisen kohdalla tajusin sen fysiikan, valo-opin, ja ainoa onnistunut onkin rinnassa(siinäkin keltainen ja valkoinen liian isoja). Nuoliviini maalattiin hyvin kiireessä kun kamera oli vain hetken käsillä. Base peruskamaa, halkesi vasemman jalan kohdalta, kun siinä on jotain valutekstejä niin jouduin väkisin änkemään(basesta olin kuitenkin niin tyytyväinen, etten uutta raaskinut tehrä).

Lakkaa on montakin ohutta kerrosta, aina kun tietty kohta oli maalattu, viimeinen antoi ehkä pikkasen kiiltoa ;P Valkoista freehand kuviota harkitsin viittaan, mutta jätän sen seuraavalle. Näitä olisi siis tarkotus maalata 5 tai 6. 4/5 kuvista on aika isoja, läheltä ja pilaa figua(maalit näyttää paksulta ja muutenkin likaiselta).

Kuvat:
edestä: http://koti.mbnet.fi/tvhboys/warhammer/helf_etuv.jpg
http://koti.mbnet.fi/tvhboys/warhammer/helf_k.jpg

takaa: http://koti.mbnet.fi/tvhboys/warhammer/helf_tk.jpg
http://koti.mbnet.fi/tvhboys/warhammer/helf_takaa.jpg

Niin, huulista puuttuu vielä kiilto, se lisätään jossain vaiheessa. Kaikenlainen kommentti halutaan kuulla ääneen, kaikilta se löytyy. Eli nyt sitä kommenttia, kiitos!
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Todella hieno! Siis... Aivan loistava. :D
Lemon

Viesti Kirjoittaja Lemon »

Todella hieno! Hiukset näyttivät hieman kököiltä, mutta muuta vikaa ei ole.
©_©
roku

Nonii, kiitos vaan kommenteista näinkin nopiaan. Hiukset näyttävät paksuilta, ja ovatkin pikkasen turhan paksuhkot. Alotin 50/50 scorched brown/cblackilla ja lopputulos oli skull white, n. 12 kerrosta maalia ;] Livenä astetta parempi kuitenkin...
roku

Siis kamoon hej kommentpliis.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Ensinnäkkin, pienempi kuva kiitos. Tuollainen kuva jossa on valkosta jätetty reunoille on aika kökkö. Cropilla vaan rajataan.

Yleisilme on siisti ja kiva. Ei suttuja tai muutakaan epämääräisyyksiä. Ikävä kyllä IMHO toi valkoinen ei sovi figun yleisilmeeseen. Eri värillä figuun olisi saanut enemmän tunnelmaa. Nyt valkoinen ja pahis-iho eivät imho sovi keskenään.
Figu tuntuu oikein viimeistellyltä, mutta ikään kuin keskivaiheilla olisi tylsyys iskenyt ja tehty loppuun nopiasti. Puhun siis alaruumiista ja jousesta. Joko alaruumis on jäänyt varjoon tai se on vain liian tumma. Kuitenkin nyt saappaat eivät iske. Aivan liian tummat ja alihighlightatut minun makuuni. Myös jousi tuntuu tylsältä. Jotain harmaita highlighteja näkyy, mutta lisää kaipaisin. Varsinkin jos on pelifiguksi menossa niin rohkeampi 'lightaus auttaisi figun muotojen tuomisessa.

Viitta ja muut vaatteet ovat hyvin maalattuja. Viitassa highlightit on tehty hyvin, ei ole tullut väärän sävyisiä värejä käytettyä :) Valkoinen tuntuu flatilta, mutta ei se toimisi kauhean paljon paremminkaan highlightattuna. Noin se on ihan käypää. Kivan pehmeä sävy varsinkin etupuolella siinä.

NMM on onnistunutta. Suomuhaarniska on upea, ja kultakin näyttää kullalta. Gemitkin osuvat hyvin. Rinnassa oleva oli varsinkin hieno.
Eniten ehkä pidin ihosta. Tosi hyvä sävy. Eläväinen, eikä liian kuollut. Huuletkin oli maalattu hyvin. Iso plussa silmästä.

Beissi oli mainio. Ei tylsä ja elävä. Enemmän miettimällä noihin heiniin olisi voinut pistää jotain huuretta tai kuolluisuutta. Liian elävät ehkä nyt. Mutta erottuvat kuitenkin hyvin. Beissin kanssa figusta saa hyvän yleisvaikutelman.

Pikkuvirheet eivät pilaa figua. Lopputulos on mainio ja huomaa kyllä käytetyn huolellisuuden ja tarkkuuden. Viittaan ehkä jotain freehandi swirlejä, niin on upea figu.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Hyvä, toimiva ja siisti väriteema. Valitettavasti confrontation-pelaaja minussa ihmettelee miksi viitassa ei ole freehand-kuvioita (esim. lehtiä tms), kun siinä on sitä pintaa niin paljon mihin taiteilla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

Iho näyttää erinomaiselta, sopii loistavasti dark elffille (en tiedä onko tämä delf figu kun en haltioita paljoa keräile, oletan että on). Valotatko hieman tekniikkaa tuon ihon tekemiseen?
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Tuolla lukee Helf..

Ihan hienohan se.
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Mika

Viesti Kirjoittaja Mika »

No voi vit.. Noh, menee kankkusen piikkiin...
roku

Kiitos kovasti hyvästä ja rakentavasta kommentista.
hyytelöperuna kirjoitti: Figu tuntuu oikein viimeistellyltä, mutta ikään kuin keskivaiheilla olisi tylsyys iskenyt ja tehty loppuun nopiasti. Puhun siis alaruumiista ja jousesta. Joko alaruumis on jäänyt varjoon tai se on vain liian tumma. Kuitenkin nyt saappaat eivät iske. Aivan liian tummat ja alihighlightatut minun makuuni. Myös jousi tuntuu tylsältä. Jotain harmaita highlighteja näkyy, mutta lisää kaipaisin. Varsinkin jos on pelifiguksi menossa niin rohkeampi 'lightaus auttaisi figun muotojen tuomisessa.
Keskivaiheilla iskenyt tylsyys, aika hyvin veikattu. Pidin yhdessä välissä n. 3 viikon tauon, jolloin maalaamatta olivat jalat, jousi, nuoliviini ja hanskat. Jousi on musta, sopi mielestäni hyvin tunnelmaan. Mustaa en pahemmin osaa korostella joten tein ihan kiltit tummanharmaat korostukset, ehkä jopa liian tummat. Osa jopa hukkui kun peittelin kulumia. Bootseissa ei oikeastaan kovin paljoa olekaan korostuksia, muutaman vois lisää kylläkin.

Pelifiguksi ei varsinaisesti ole menossa, en pahemmin pääse pelailemaan. Suunnitelmiin tulikin muutos muiden viiden osalta, pyritään niissä showcase -tasoon. Tämä figu jäi sinänsä harmittamaan kun sekoittelin värejä löytääkseni sen oikean, mutten oikeastaan muista ollenkaan esim. tuo ihon sekoitussuhdetta.

Siitä puhuen pääsemmekin tähän...
Mika kirjoitti:Iho näyttää erinomaiselta, sopii loistavasti dark elffille (en tiedä onko tämä delf figu kun en haltioita paljoa keräile, oletan että on). Valotatko hieman tekniikkaa tuon ihon tekemiseen?
Mitään varsinaista tekniikkaa en huomannut, käytetyt värit olivat enchanted blue, elf flesh, chaos black ja skull white. Kolmesta ensimmäisestä pohja(eb1/4, ef2/4, cb1/4), mutta sitten en muista jatkoinko tästä lisäämällä valkoista vai teinkö uuden, elf flesh ja en. blue sekoituksen. Ei suotta harmita, ei. Tekniikasta osaan vain sen verran sanoa, että yhtäkään washia tai kuivaharjausta en käyttänyt. N. 10 kerrosta, joista viimeinen lähes skull white. Niin siis aina lisäämällä vain valkoista ja aina ne korkeimmat kohdat kirkkaammalla, perussettiä.

Niin ,tämä yksilö siis jää testikappaleeksi, päätyy ehkä jopa näyttelylaukkuun, toistaiseksi. Joskus edessä ehkä maalinpoisto. Seuraavissa kirjaan ylös kaikki sekoitukset ja suhteet. Yleisön pyynnöstä muutama freehandi, vaikka ne piti tulla vasta seuraavaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”