"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2*2l maagit?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Archibald

Viesti Kirjoittaja Archibald »

Noh, kai se toimii, jos vastassa ei ole juusto armeijaa. Eli voisinpa melkein väittää, että kannattaa kokeilla. Dwarffeja vastaan ei luulisi toimivan, mutta muita vastaan joo. Tosin örkkien heavy magic on kivaa että muuten vain ottaisin mielelläni täydet maagit, pelkkiä gobboja.

Kai kyseessä on se tuttu 2k peli?
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Örkeille jos keille kannattaa panostaa kakkostasoihin, nehän saivat lisänoppia senmukaan kuinka paljon vihernahkoja on taisteluissa. Ei se muillekaan roduille niin itsemurhaa ole kuin minmaxaajat antavat ymmärtää, magia voi toimia hyvin pienemmissäkin määrissä. Yleensäkään magia ei mielestäni ole oikein kustannustehokasta ellei sille ole jotain tiukkaa roolia jonka se suorittaa hyvin (liikkuminen, summonhorde, seerien boltinpaiskominen).
Galleriaan pääsee tästä.
Pjoo

Viesti Kirjoittaja Pjoo »

Max levelit ovat kustannustehokkaampi tapa hoitaa magia kuin esim 2*2lv koska dispelleitä jää vastustajalle vähemmän suhteutettuna sinun power diceihin. Esim. Vastustajalla on 2*1lv maagia eli 4 DD:tä. Sinulla on 2*2lv maagia eli 6PD:tä. Sinulla on 2 ''vapaata'' noppaa. mutta jos sinulla on 1*4lv maagi ja 3*2lv maagia sinulla on 8 ''vapaata'' noppaa. siihen vielä pari boostaus-esinettä niin 10 ''vapaata'' noppaa. eli n.500% enemmän läpimeneviä taikoja. Miscastit ovat asia erikseen :D.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Mutta örkeillä pärjää noilla 2x2Lvl. maageilla, jos olet tehnyt listasi massalla. Ainakin itselläni n. gobbo ja gobbo saavat jotain läpi. Toisella on Dangly Wotznotz ja Dispel scroll ja toisella 2xDispel scroll. Näin ne saavat hieman paremmin aikaan Dispellausta ja ehkä jopa yhden Ir:n enemmän, kuin normaalisti (tai yhden MIscastin vähemmän). Loput hoitavat sitten ne 78 örkkiä ja gobbot (minulla näitä kylläkin vain 20)...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Tiamat kirjoitti:Tattis, ei muuta kuin kokeilua kehiin. Mitens sitten muuten noita itemeitä kannattaisi antaa? Kolme scrollia on kyllä hyvä vaihtoehto mutta toimisiko ditto tai sneaky stealing?
N.goblin shamaanilla olen käyttänyt turvallista ddddd ja itty ring komboa,goblin shamaanilla dispel scroll ja sneaky stealing.
Yleensä tosin tulee pelattua 0-1 velho rajoituksilla mikä onkin se järkevin vaihtoehto taikuden suhteen.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Itse olen vähän eri mieltä massan kanssa. Itse olen kerran käynyt turnauksessa breteilläni ja minulla oli 2 2lv damskua mukana. Hyvinhän nuo toimivat ja tulee niitä irkkuja aina silloin tällöin tai sitten vastustaja kusee dispelin. Ja kotipeleissäkin käytän yleensä samaa parivaljakkoa ja kyllä ne aina silloin tällöin kannattavatkin. Varsinkin yksittäisten maagien sniputtamisessa.

Eri asia on sitten onko ne pari loitsua kolmella nopalla sen 70 pisteen arvoisia, mutta tuovat ne vähän väriä listaan. Ja ovat ainakin minun full cav listassani, melkein ainoat jutut jolla saadaan kurmotettua ne maagit sieltä metsistä pois. Ja kyllä se aina vetää kaverin naaman totisemmaksi, kun master of wood/stone pääsee läpi irrellä tai muuten hänen arkkimaagiinsa.
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Kyllä kahdella 2lv. maagilla saa tehtyä vaikka mitä, vaikkei mihinkään(esim) komeettaan kannata laittaa toivoa. Pakko lisätä tähän OT:na, että paras tapa käyttää 13 power diceä on tehdä 4 invocation of Nehekiä (miten sitten ikinä kirjoitetaan), epäonnistuen kaikissa...
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Pjoo

Viesti Kirjoittaja Pjoo »

Truupperi kirjoitti:Kyllä kahdella 2lv. maagilla saa tehtyä vaikka mitä, vaikkei mihinkään(esim) komeettaan kannata laittaa toivoa. Pakko lisätä tähän OT:na, että paras tapa käyttää 13 power diceä on tehdä 4 invocation of Nehekiä (miten sitten ikinä kirjoitetaan), epäonnistuen kaikissa...
Tai misscastaten ekalla ja näin menettäen kaikki jäljellejääneet Power-nopat.
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Misscast on aina misscast, mutta miten voi epäonnistua neljässä invocationissa putkeen?
Kahdessa maagissa on se etu, että kun listassa ei taiota erittäin paljon, ei misscastakaan niin helposti... Ja örkeillähän on huvittava misscast taulukko :)
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Pjoo kirjoitti:Max levelit ovat kustannustehokkaampi tapa hoitaa magia kuin esim 2*2lv koska dispelleitä jää vastustajalle vähemmän suhteutettuna sinun power diceihin. Esim. Vastustajalla on 2*1lv maagia eli 4 DD:tä. Sinulla on 2*2lv maagia eli 6PD:tä. Sinulla on 2 ''vapaata'' noppaa. mutta jos sinulla on 1*4lv maagi ja 3*2lv maagia sinulla on 8 ''vapaata'' noppaa. siihen vielä pari boostaus-esinettä niin 10 ''vapaata'' noppaa. eli n.500% enemmän läpimeneviä taikoja. Miscastit ovat asia erikseen :D.
Itseasiassa oleelliseksi muuttuu miten paljon niitä hyödyllisiä loitsuja on, sillä melkein aina puolustaja joutuu altavastaajaksi magialta puolustautuessaan. Kun dispelloidaan kriittiset loitsut niin jää kysymys, että mitä niillä ylimääräisillä power nopilla tehdään? Tämä on juuri Tzeenchin ongelma, kun niitä hyviä loitsuja ei ole! Skaveneiden, örkkien ja suurhaltioiden onni on, että niitä hyviä teholoitsuja löytyy.

Raskaaseen magiaan panostaminen tarkoittaa myös, että otetaan riskiä todella huonolle mistcast tulokselle. Alkuvaiheessa otettu mistcast tulos tarkoittaa pahimmillaan, että puolet armeijan pistemäärästä on ilmaa pelin ensimmäisellä vuorolla. Tietysti vastapuolena on se magian mättö, kun munkki käy. Lotossa voi voittaa ja tiedän sen itsekin, kun olen käärökassillani vetässyt pari komeettaa täysin dispel varustetun kääpiöarmeijan sisään (Grond tunnetusti on niin kiero, että käärö tai pari kääpiöitä vastaan ei ole ollenkaan liioiteltua).

Lisäksi pitää huomioida miten paljon poweria laittaa loitsuihinsa. 10 powernopalla ei saa 500% enemmän läpimeneviä taikoja, ellet aio saada neljällä nopalla houkuteltua vihollista tuhlaamaan omat dispel noppansa (oletettavasti samalla uhraat siinä omat hyvät loitsusi) ja sen jälkeen runnoa jokaista loitsua kahdella nopalla (joka tarkoittaisi käytännössä joka toisen epäonnistuvan kuitenkin). Käytännössä loitsut heitetään 3 - 4 nopan voimalla riippuen miten paljon dispel noppia on vastustajalla jäljellä.

Aluksi voi heitellä pieniä täkyjä dispelloitaviksi (amulit), joka antaa vastustajalle valinnan niiden dispellointiin tai parempien loitsujen odottamiseen. Sen jälkeen voi heitellä vahvoja tai keskivahvoja loitsuja riippuen miten haluaa pakottaa vastustajan käärökassia tyhjäämään.

Koska keskimääräinen armeija koostuu 4 dispel nopasta ja 2 - 4 kääröstä niin jo 6 - 8 powernoppaa on myös toimiva ratkaisu. Pelin alku voi olla turhauttavaa, jos niillä käärröillä tai hyvillä heitoilla blokitaan kaikki loitsut, mutta toiminnalliset maagit ovat paljon parempia kuin passiivisesti vain magiaa torjuvat.

Suurhaltoiden optimi kevyelle magialle on ottaa yksi lvl 2 maagi, kahdella kääröllä ja channelerilla heittämään sitä vastustamatonta voimaa (neljä noppaa yhteen loitsuun) tai arkkimaagi viidellä kääröllä ja banner of sorceryllä, jossa noppia on jo kolmelle loitsulle.

Vaikka muuta armeijat joutuvat tyytymään kolmen nopan voimaan toisen tason loitsijalla niin kaksi maagia tarkoittaa, että voi taata vähintään kahden loitsun olevan (yleensä) kelvollisia listan ykkösvaihtoehtoja ja mukaan voi tulla pari sattumaa. Kolmella nopalla voi tulla se vastustamaton voima tai riittävän hyvä tulos, joka pakottaa käärön käyttöön tai hujahtaa yli puolustuksesta. Kolmas loitsija melkein tekee jo listasta pelattavan magialistan.

Oma lukunsa on myös se, että minne niitä maagisia ammuksiaan viskoo. Joku jalkaväki blokki tai ratsuväki yksikkö tarvitsee 2 - 3 loitsua rampautumiseen, kun yksi inhottava kevyt ratsuväkiyksikkö tai skirmisher joukko menettää suurimman tehon jo yhdestä osumasta. Tämän oppii nopeasti, kun kääpiöpelaaja tuhahtaa, jotta antaa mennä lävitse, kun ei se tunnu missään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”