imperial g vai tyranidit?
-
asdasdadasa
imperial g vai tyranidit?
oon alottamas uutta armeijaa enkä osaa päättää näistä kahdesta,joihin olen päätynyt.eli kumpi on parempi armeija tyypille joka on pelannu enne tasapainosella marinearmeijalla?
No ei se kaarti nyt niin kallista ole, varsinkin jos ostaa käytettynä ja osaa/joku toinen osaa konffata tarvittavat speial weaponit
Tasapainoisen SM armeijan jälkeen jos näistä lähtee valitsemaan, käytännössä valitset tosi kovan ampumisen ja (tosi?) kovan lähistelyn väliltä. Itse valitsin ampumisen, enkä ole katunut(vaikka todennäköisesti kaartini häviäisi vähänkin gauntteihin painottavalle nidiarmeijalle...)
-
Pikku-Oskari
Eikä ole kallis jos tekee täys jalkaväki valhalla armeijan... Aloita molemmat, jos yhtään raha antaa periksi.Oberon_ kirjoitti:No ei se kaarti nyt niin kallista ole, varsinkin jos ostaa käytettynä ja osaa/joku toinen osaa konffata tarvittavat speial weaponitTasapainoisen SM armeijan jälkeen jos näistä lähtee valitsemaan, käytännössä valitset tosi kovan ampumisen ja (tosi?) kovan lähistelyn väliltä. Itse valitsin ampumisen, enkä ole katunut(vaikka todennäköisesti kaartini häviäisi vähänkin gauntteihin painottavalle nidiarmeijalle...)
Täysjalkaväkiarmeijahan se juuri kallis onkin. Perusjampat eivät nyt niin hirveästi maksa, mutta entäs erikoisjoukut, joita niitäkin tarvii melko paljon?Pikku-Oskari kirjoitti:Eikä ole kallis jos tekee täys jalkaväki valhalla armeijan... Aloita molemmat, jos yhtään raha antaa periksi.Oberon_ kirjoitti:No ei se kaarti nyt niin kallista ole, varsinkin jos ostaa käytettynä ja osaa/joku toinen osaa konffata tarvittavat speial weaponit ;) Tasapainoisen SM armeijan jälkeen jos näistä lähtee valitsemaan, käytännössä valitset tosi kovan ampumisen ja (tosi?) kovan lähistelyn väliltä. Itse valitsin ampumisen, enkä ole katunut(vaikka todennäköisesti kaartini häviäisi vähänkin gauntteihin painottavalle nidiarmeijalle...)
Kysymys kuuluu että haluatko ampua vai hakata mielummin. Nuo ovat jotakuinkin toistensa vastakohdat. Uuden tyrkkykirjan myötä ötöillä pelaaminen on myös vaikeutunut mutta parannuksiakin on tullut. Ennen kun synapseilla ei juuri ollut väliä ja nyt niillä on kaikki merkitys vaikkakin ne on nyt vaikeammin tapettavia kuin ennen. Itse olen siinä ikävässä asemassa että syön toisen järjestäen elävältä jos en ala pelleilemään ja toiselle häviän järjestäen aina, ilmeisesti huonon tuurin myötä. Itse valitsisin tyrkyt mutta tämä johtuu vain siitä että en näe tavallisten ihmisten komentamisessa mitään hohtoa. Ötöt ovat myös tyylikäämpiä uusien figujen myötä.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
-
asdasdadasa
- puolisukeltaja
Minulla on armeijat sekä nideille että kaartille. Sanoisin että nideillä on mielenkiintoisempi pelata. Väittäisin myös, että nidikirjasta saisi useampia erilaisia Toimivia armeijakonsepteja.
Kaartin suurena ongelmana on, että se tekee liian suuren osan tuhostaan raskailla aseilla. Ja tämä siis meinaa että on todella harvoin järkevää lähteä normaaleilla ryhmillä liikkumaan minnekään, paitsi ehkä perääntymään. Pelit joissa toinen osapuoli ei juuri liiku saattavat pian muuttua hieman tylsiksi..
Kaartin suurena ongelmana on, että se tekee liian suuren osan tuhostaan raskailla aseilla. Ja tämä siis meinaa että on todella harvoin järkevää lähteä normaaleilla ryhmillä liikkumaan minnekään, paitsi ehkä perääntymään. Pelit joissa toinen osapuoli ei juuri liiku saattavat pian muuttua hieman tylsiksi..
Täältä et saa muita kuin mielipiteitä jotka eivät ehkä edes toimi sinulle niin hyvin. Jos tunnet että jompi kumpi näistä on se ehdoton, niin heitä noppaa. Jos tulos ei miellytä, heitä joko uudestaan tai valitse se toinen. Jos kumpikaan tulos ei miellytä, jatka pohtimista ja mieti myös muita joukkoja.
Esim. örkit eivät ainakaan ole tasapainossa keskenään. Toki voit tehdä erikoisia listoja IG:llä ja nideillä. Se vain edellyttää ettet kuuntele niitä neuvoja joilla tehdä armeijastasi se maksimoiduin, ja kaikkein persoonaton niiden kymmenien samanlaisten listojen joukossa.
Esim. örkit eivät ainakaan ole tasapainossa keskenään. Toki voit tehdä erikoisia listoja IG:llä ja nideillä. Se vain edellyttää ettet kuuntele niitä neuvoja joilla tehdä armeijastasi se maksimoiduin, ja kaikkein persoonaton niiden kymmenien samanlaisten listojen joukossa.
- Kynä-ääliö
Codexi totta. Mutta miksi uusia figuja pitäisi ostaa? Miksi kokoajan pitäisi olla uusimassa figuja kun uusitaan? GW ainakin on tyytyväinen tuohon asenteeseen mutta turhan kallis tekniikka siitä tulee.DJ Affena kirjoitti:Lisäksi Tyrskyt uusittiin juuri, kun taas Imperiumin poijaat saavat odottaa päivitystä vielä hyvän tovin. Joutuisi sitten ostamaan uusia hahmoja / codexin kun se IG:kin päivitetään. Tyrskyillä tätä ongelmaa ei enää ole.
Nimim. edelleen 4:s laitoksen FB high elf figuilla pelaava. Ja 40k:ssa löytyy vielläkin toisen laitoksen kaaos marineita.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
vompovompatti
Kyllä niillä Ig:n perus jampoillakin tappaa kun niitä on tarpeeksi esim. kaksi platoonia riittää hyvin yhteen grey knight terminator ryhmään 
Olisi mielestäni todella upeaa nähdä massoittain jalkaväkeä rynnimässä lasgun kantamalle ja antaa sitten vain soittaa...
Todella ihme temppuja tulee välillä kuten kerran kuusi kaartilaista tappoi khorne lordin ampumalla (24"), jotem laukauksia lasguneista lähti 6kpl (osui 4, woundasi 3). Demon armour ja feel no pain eivät pelastaneet vaan lordi nappasi 3 woundia lasguneista

Silloin oli vähän mitä v##tua?-olo
Itse ottaisin Ig:n, mutta itselläni on jo mokoma armeija. Nideissä en pidä ampumisesta. Jotenkin vain ei ole oikein että ampuvat niin kovaa, kun kerran ovat semmosia.
Olisi mielestäni todella upeaa nähdä massoittain jalkaväkeä rynnimässä lasgun kantamalle ja antaa sitten vain soittaa...
Todella ihme temppuja tulee välillä kuten kerran kuusi kaartilaista tappoi khorne lordin ampumalla (24"), jotem laukauksia lasguneista lähti 6kpl (osui 4, woundasi 3). Demon armour ja feel no pain eivät pelastaneet vaan lordi nappasi 3 woundia lasguneista
Silloin oli vähän mitä v##tua?-olo
Itse ottaisin Ig:n, mutta itselläni on jo mokoma armeija. Nideissä en pidä ampumisesta. Jotenkin vain ei ole oikein että ampuvat niin kovaa, kun kerran ovat semmosia.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-
Kaamos pelle
-
Imperial Guardsman