"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Laivastotaistelut

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Langtonin pelin säännöt tuli hankittua ja sitä tullaan melkovarmasti pelailemaan helsingin alueella tulevaisuudessa. Pelistä kiinnostuneet tai sitä jo palaavat ihmiset ovat toki tervetulleita peliporukkaamme.

Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
k_mikko

Viesti Kirjoittaja k_mikko »

Ruutiukko kirjoitti:Tulin ostaneeksi semmoisen systeemin kuin General Quarters, simuloi tosin vain maailmansotien meritaisteluja mutta saannot ovat aika yksinkertaiset eivatka ihan mahdotonta opettelua vaadi. Paatteja saa netista tilaamalla, vaikkapa http://www.navwar.freeserve.co.uk/
Onkohan kukaan tilannut tuolta navwarilta kortilla? Kyseisen firman luotettavuus kiinnostaa.

Omat säännöt ovat työn alla laivastotaisteluille, ja laivoja kaivataan parisenkymmentä. Nuo Piratesin pusseista tulevat taitavat olla halvimmat ja helpoimmin saatavilla, mutta näyttävät melko ankeilta. Sotataidosta löytyvät Langtonin nappulat taas 2 x arvokkaampia kuin Navwarin.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Navwarilta toverit ovat tilanneet kymmeniä tilauksia, hyvin tulevat perille. Figut ovat kivoja (itse maalailen tällä hetkellä pre-dreadnought -kauden paatteja), mutta toisinaan valujätettä on ikävästi (lähinnä mold linet häiritsevät). Metalli on kuitenkin suht' pehmeää, eli viilaamalla napit saa hyvin kuntoon. Lisäksi tietysti hinnat ovat tosi halvat.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Yllätyin itsekin noista hinnoista - skaalansa puolesta kun noita voi käyttää langtonin säännöilläkin.

Nettisivuissa Navwar jättää kuitenkin toivomisen varaa. Ehkä tosin tuon 20% hinnasta -postikulujen kanssa voi elää, kun valikoima noilla on kohtalaisen suuri ja hinnat halpoja. Pitää harkita.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Jep mullakin on tuo General Quarters ja setti Navwarin malleja.

Omani ostin Spirit Gamesiltä viime vuonna, kun hinnassa ei pahasti eroja ollut verrattuna Navwarin sivujen hintoihin.

Muutama kymmen noita laivoja tuossa olisi ... japseja, jenkkejä ja sakuja, mutta valtettavasti pelaamaan saakka en ole vielä ehtinyt.

Säännöistä tosin ... säännöt ovat vuodelta 1974 ja General Quarters vaikuttaisi EDELLEEN suosituin WW2 ajan laivastofigupeli, niin se kertoo jonkun verran säännöistä ja niiden toimivuudesta.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Spirit Gamesilta saa kaikkea NavWarin kamaa ja postit veloitetaan kulujen mukaan (ts. postimerkkien hinta).

Harpoon on moderni ja sikadetaljoitu.

General Quarters on varmaan suosituin WWI-WWII systeemi. Kivan simppeli ja nopea.

D-CATR on ilmainen tietokoneavusteinen 1900-1950 peli. Löytyy Googlella. Se on "ShipBase III Windowssille", jos joku SBIII:sta muistaa.

Naumachiae oli minusta tolkuttoman kompleksi. TTG:llä on simppelit muinaissäännöt, en ole kuitenkaan koskaan kokeillut.

Peter Pigin Hammerin' Iron 2 on ehdoton ACW-peli.

Form Line of Battle on kiva purjealusten peli, sopii kouralliselle paatteja per pelaaja.
//Mx
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”