Confrontation: damage tables?
-
Wolfcastle
Confrontation: damage tables?
Mistäs mahtaisi löytyä tuo damage table, kun en netistä sääntöjä selaamalla sitä löytänyt? Säännöistä löysin ainoastaan nuo expectional woundit, mutta en tavallista damage tablea. Ajattelin aloittaa conffin alkemisteilla tai sitten ehkä devourereilla. Kumpi noista on aloittelija ystävälllisempi joukko?
EDIT: Löysin tuon 3. edikan wound tablen, mutta onko se samanlainen kuin 2. edikassakin? Kun olen noita 2. edikan sääntöjä opiskellut.
EDIT: Löysin tuon 3. edikan wound tablen, mutta onko se samanlainen kuin 2. edikassakin? Kun olen noita 2. edikan sääntöjä opiskellut.
Tuotanoin... elämme muutoksen aikoja.
Ammoisina 2. laitoksen aikoina Rackhamin blistereissä tuli sääntökirjat mukana - normaalijannuilla perussäännöt, velhoilla magiasäännöt, papeilla ihmesäännöt, seikkailijoilla kampanjasäännöt ja sotakoneilla sotakonesäännöt. Näistä perussääntökirja sisältää tuon damage tablen.
Nyt, kun 3. laitos julkaistaan ensi kuun alussa muuttuvat asiat siten, että Rackhamin uudemmissa julkaisussa tulevat mukana Quickstart-säännöt, jotka käytännössä ovat uudistetut perussäännöt ilman erikoiskykyjä. Vanhemmissa figuissa lienee tulevan mukana 2. laitoksen sääntöjä vielä pitkään.
3. laitoksessa on oma uusi kirjansa, joka kokoaa sisällensä noitten entisten irtoläpysköjen tiedot ja muokkaa ne aivan uuteen uskoon - jotkut puhuvat jo melkeinpä eri pelistä. Kirjan tosin joutuu ostamaan erikseen, mutta mitäpä uutta tässä olisi figupelaajille. Quickstart-säännöillä tosin pääsee jo hyvin pitkälle ja netistä löytyy myös erinäisistä lähteistä myös loput säännöistä.
Kaiken tämän irrelevantin jorinan jälkeen totean, että 3. laitoksen haavataulukko (ja vahinkosäännöt) poikkeavat merkittävästi 2. laitoksen vastaavista ja mikäli jostain haluat kahmia tuon 2. laitoksen sääntökirjan itsellesi, nyi lähimpää confrontation-pelaajaa hihasta, niin saat niitä haluamasi määrän - esimerkiksi vaikka 20 kappaletta (puhutaan pienimuotoisesta kertymästä).
Alkemistipelaajana suosittelen luonnollisestikin alkemisteja - runsaasti mahdollisuuksia tehdä hyvin eri tavoin pelaavia porukoita. Devourereissa on se pieni ongelma, että ne eivät anna ihan yhtä paljon anteeksi virheille (pienestä lukumäärästään johtuen). Oikea vastaus lienee kuitenkin, että valitse ensimmäiseksi porukaksesi se armeija, jonka figuista pidät eniten.
Ammoisina 2. laitoksen aikoina Rackhamin blistereissä tuli sääntökirjat mukana - normaalijannuilla perussäännöt, velhoilla magiasäännöt, papeilla ihmesäännöt, seikkailijoilla kampanjasäännöt ja sotakoneilla sotakonesäännöt. Näistä perussääntökirja sisältää tuon damage tablen.
Nyt, kun 3. laitos julkaistaan ensi kuun alussa muuttuvat asiat siten, että Rackhamin uudemmissa julkaisussa tulevat mukana Quickstart-säännöt, jotka käytännössä ovat uudistetut perussäännöt ilman erikoiskykyjä. Vanhemmissa figuissa lienee tulevan mukana 2. laitoksen sääntöjä vielä pitkään.
3. laitoksessa on oma uusi kirjansa, joka kokoaa sisällensä noitten entisten irtoläpysköjen tiedot ja muokkaa ne aivan uuteen uskoon - jotkut puhuvat jo melkeinpä eri pelistä. Kirjan tosin joutuu ostamaan erikseen, mutta mitäpä uutta tässä olisi figupelaajille. Quickstart-säännöillä tosin pääsee jo hyvin pitkälle ja netistä löytyy myös erinäisistä lähteistä myös loput säännöistä.
Kaiken tämän irrelevantin jorinan jälkeen totean, että 3. laitoksen haavataulukko (ja vahinkosäännöt) poikkeavat merkittävästi 2. laitoksen vastaavista ja mikäli jostain haluat kahmia tuon 2. laitoksen sääntökirjan itsellesi, nyi lähimpää confrontation-pelaajaa hihasta, niin saat niitä haluamasi määrän - esimerkiksi vaikka 20 kappaletta (puhutaan pienimuotoisesta kertymästä).
Alkemistipelaajana suosittelen luonnollisestikin alkemisteja - runsaasti mahdollisuuksia tehdä hyvin eri tavoin pelaavia porukoita. Devourereissa on se pieni ongelma, että ne eivät anna ihan yhtä paljon anteeksi virheille (pienestä lukumäärästään johtuen). Oikea vastaus lienee kuitenkin, että valitse ensimmäiseksi porukaksesi se armeija, jonka figuista pidät eniten.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Wolfcastle
Niin no joo tiesinhän minä tuon uuden edikan tulosta, mutta kun ajttelin opetella nyt nopeasti nuo 2. edikan säännöt. Onnistuin nyt kumminkin löytämään sen woundi taulukon. Minkäslaista porukkaa kannattaa noille alkemisteille hommata? Varmaan ainakin ihan perus cloneja, halberdiereja ja joku vähän kovempi jannu. Onko esim. Vargas metahtron käyttökelpoinen? Entä kannattaako hommata Belisarius cloneja ja Skorize warrioreita? Monta figua muuten blistereissä yleensä tulee kun ainakaan Sotataidon sivuilla ei lue. Oletan kumminkin että esim. clones of dirz blisterissä tulee se pari kolme kloonia?
http://www.rackham-store.com/index_us.htm
- löytyy paremmin tietoa noista figuista
Peruslista 300 AP:hen.
Vargas Metatron 49 AP
3 Dawn Warriors 51 AP
4 Clones of Dirz 44 AP
Dasyatis Clone 89 AP
3 Belisarius Clones 66 AP
12 figua @ 299 AP
Ei mitään ihmeellisyyksiä, mutta pitäisin kohtalaisen tehokkaana listana.
- löytyy paremmin tietoa noista figuista
Peruslista 300 AP:hen.
Vargas Metatron 49 AP
3 Dawn Warriors 51 AP
4 Clones of Dirz 44 AP
Dasyatis Clone 89 AP
3 Belisarius Clones 66 AP
12 figua @ 299 AP
Ei mitään ihmeellisyyksiä, mutta pitäisin kohtalaisen tehokkaana listana.
-
Viljanderi
http://www.rackham-store.com/index_us.htmWolfcastle kirjoitti:Monta figua muuten blistereissä yleensä tulee kun ainakaan Sotataidon sivuilla ei lue. Oletan kumminkin että esim. clones of dirz blisterissä tulee se pari kolme kloonia?
Sieltä haluttu faction ja sieltä haluttu joukko. Kuvauksessa lukee blisussa tulevien figujen määrä.
Yleisesti kaikkia perusmokuja tulee blisterissä kolme (Kloonit yms.), eliittejä tulee kahdesta yhteen, ja maageja ja charruja yksi. Myös blisterin hinta antaa vähän viitettä.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
-
Wolfcastle
Juu, ajattelin ensimmäiseksi kyhätä 200 A.P:n listan. Mitenkäs olisi seuraavanlainen lista:
Vargas Metatron 49 A.P
3 dawn warriors
3 clones of dirz
3 belisarius clones
yhteensä: 199 A.P
Eli nuo varmaan ovat ihan hyviä ostoksia ja toimivat ilman isoja mörköjä esim. dasyatis cloneja ja tigereita. Ajattelin ensin ostaa perusfiguja ja sitten vähän ajan päästä vasta lisätä poppooseen mörköjä yms.
Vargas Metatron 49 A.P
3 dawn warriors
3 clones of dirz
3 belisarius clones
Eli nuo varmaan ovat ihan hyviä ostoksia ja toimivat ilman isoja mörköjä esim. dasyatis cloneja ja tigereita. Ajattelin ensin ostaa perusfiguja ja sitten vähän ajan päästä vasta lisätä poppooseen mörköjä yms.
-
hyytelöperuna
Tuntuu oikein hyvältä aloitusjoukolta. Olen vain kuullut juttua kloonien huonoudesta. Kun niitä vertaa vaikka dawn warrioreihin, niin kloonit tuntuvat melko kalleilta ja huonoilta tehoonsa nähden. Mutta jos tykkää figuista niin mikä ettei. Muut ovatkin todella hyviä valintoja tuon kokoiseen jengiin. Seuraavaksi voisit harkita vaikka jotain ampuvaa, kuten hybridejä tai crossboweja. Hybridit vaan huononi paljon uudessa edikassa, ja eivät nykyään osu mihinkään.Wolfcastle kirjoitti:Juu, ajattelin ensimmäiseksi kyhätä 200 A.P:n listan. Mitenkäs olisi seuraavanlainen lista:
Vargas Metatron 49 A.P
3 dawn warriors
3 clones of dirz
3 belisarius clones
-
Karhumies
- Viesti:
Ammuntaa suosittelen minäkin. En itse pelaa alkemisteilla, mutta listassa on ihan hyvä olla aina joku, joka saa aikaan vahinkoa kauas (loitsulla, ammunnalla tai muuten).
Alkemisteja vastaan pelatessani tutustuin myös sympaattisiin pikkuotuksiin nimeltään Pest of Flesh. Ne juoksevat jotain mahdollisimman kallista vihollista päin ja räjähtävät taistelun lopussa. Seuraavalla vuorolla kohde on hyvä viimeistellä ammunnalla ennen kuin mörkö pääsee iholle.
Tämä on kuitenkin vain yksi mahdollinen taktiikka alkemisteille, niitä on varmasti olemassa muitakin. Valitse mieleisesi. Vaan eipä toisaalta 2-3 Pest of Fleshiä ja 2-3 ampujaa kauheasti army pointteja vie.
Alkemisteja vastaan pelatessani tutustuin myös sympaattisiin pikkuotuksiin nimeltään Pest of Flesh. Ne juoksevat jotain mahdollisimman kallista vihollista päin ja räjähtävät taistelun lopussa. Seuraavalla vuorolla kohde on hyvä viimeistellä ammunnalla ennen kuin mörkö pääsee iholle.
Tämä on kuitenkin vain yksi mahdollinen taktiikka alkemisteille, niitä on varmasti olemassa muitakin. Valitse mieleisesi. Vaan eipä toisaalta 2-3 Pest of Fleshiä ja 2-3 ampujaa kauheasti army pointteja vie.
Kloonit ja DW:t ovat pikkaisen eri tehtävissä armeijassa - kloonien tehtävänä on sitoa, kun taas dawn warrioreiden tappaa. Vähän niin kuin conscriptit ja templarit griffineillä.hyytelöperuna kirjoitti:Olen vain kuullut juttua kloonien huonoudesta. Kun niitä vertaa vaikka dawn warrioreihin, niin kloonit tuntuvat melko kalleilta ja huonoilta tehoonsa nähden.
-
Viljanderi
-
hyytelöperuna
Res 9, fanaticism ja bravery, war fury sekä boostatuilla versioilla jopa str 6. Mielestäni pari tälläistä on aika ilkeä vastus heikommille. Mutta en kyllä pistäisi näitä ihan samalle viivalle dawn warrioreitten kanssa, templarit on ennemminkin kestäviä ja sitojia. Mutta kyllä niillä tappaakin voi kunhan pistää kaikki nopat attackkiin, nousee statit pikkusen. Ja figut on kivoja ;DViljanderi kirjoitti:Saavatko ne Templaritkaan nyt mitään aikaan, varsinkaan uudessa edikassa?Silveri kirjoitti: Vähän niin kuin conscriptit ja templarit griffineillä.
En väittänytkään että ne olisivat ihan yhdenveroisia - kyse olikin roolista armeijassa versus peruskura