Pelin tapahtumien vaikutuksesta maastoon?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

latexxi kirjoitti:Mm. kääpiöiden parta ja spriintuoksuinen hengitys ovat syy flammabliuteen. Mutta asiasta kissaan: tuosta monsun kaatamisesta tappelukentälle tuli mieleen, että eiväthän nämä figut ole "oikeassa suhteessa", kokonsa tai määränsä puolesta?
Lohikäärmeen pitäisi olla korkeampi kuin sen neljä ihmistä, eivätkä sotajoukot kävele tiukassa neliössä kun ukkoja on parikymmentä.. Sääntökirjassa taidetaankin mainita että yksi figu voisi vastata useampaa rivimiestä. Ja tästä päästäänkiin sellasiin että miten kokonainen 100-200 (20 modelia?) tyypin joukko ahtautuu yhteen taloon sisään? Ainiin, se talo kasvaa suhteessa ukkoihin, eli huussi muuttuu pilvenpiirtäjäksi... Ja sankarit ovat kloonattuina muutaman äijän paketeissa? Ehkä tämä vaatii pientä abstraktiota.
joo yks rivimies vastaa montaa muuta
ajatellan GW:n mäkiä ja mäkiä luonnossa (siis ei mitään kumpuja)
niin joku 16 miestä peittää koko mäen ei tunnu ihan loogiselta
ja kun on joku 3000 pisteen taistelu maailman herruudesta (joku tuleva campaign ehkä :D) niin siellä taistelee vaan joku sata äijää jos sitäkään
Nightlord

Viesti Kirjoittaja Nightlord »

Loppujen lopuksi tämä pelihän jättää aika paljon pelaajan oman mielikuvituksen varaan. Figut ja maasto on mielestäni tarkoitettu vain edustamaan eri asioita taistelukentällä, eli se tähtitieteelliset kolme puuta omaava metsä kentällä saattaakin olla "todellisuudessa" vaikka kuinka jumalattoman kokoinen ja se 20 äijän rykmentti saattaakin sisältää useita satoja sotilaita.

No, saahan sitä itse kukin kuvitella (tai jättää kuvittelematta) peliensä tapahtumat ihan miten itse haluaa. Voihan ne rykmentitkin kuvitella sisältämään vain juuri niin monta äijää kuin siinä on figuja, mutta sitten IMO peli menettää likipitäen kaiken viehätyksensä.

Tässä sitä yritetään vääntää logiikkaa GW:n peliin, joka tunnetusti on milteinpä mahdotonta...

(Tämä kaikki on siis Minun Vaatimaton Yksityinen Mielipiteeni erittäin epäselvästi kerrottuna.)
"Despair is an illusion of mind, Pain is an illusion of the senses."
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Nightlord kirjoitti:Loppujen lopuksi tämä pelihän jättää aika paljon pelaajan oman mielikuvituksen varaan. Figut ja maasto on mielestäni tarkoitettu vain edustamaan eri asioita taistelukentällä, eli se tähtitieteelliset kolme puuta omaava metsä kentällä saattaakin olla "todellisuudessa" vaikka kuinka jumalattoman kokoinen ja se 20 äijän rykmentti saattaakin sisältää useita satoja sotilaita.

No, saahan sitä itse kukin kuvitella (tai jättää kuvittelematta) peliensä tapahtumat ihan miten itse haluaa. Voihan ne rykmentitkin kuvitella sisältämään vain juuri niin monta äijää kuin siinä on figuja, mutta sitten IMO peli menettää likipitäen kaiken viehätyksensä.

Tässä sitä yritetään vääntää logiikkaa GW:n peliin, joka tunnetusti on milteinpä mahdotonta...

(Tämä kaikki on siis Minun Vaatimaton Yksityinen Mielipiteeni erittäin epäselvästi kerrottuna.)
Samaa mieltä. Hei ihmiset! Haloo, tämä on fantasiaa! Ei minulla ole mitään sääntöjen keksimistä vastaan mutta tämä on fantasiaa eikä tietokone peliä jossa kaikki on tehty valmiiksi ja josta puuttuu muurahaisten tallomis ominaisuus, josta sitten valitetaan pelin tekijälle palautteena ja ihmetellään miksei sitä korjata. Olisi mahdotonta toteuttaa se että 100-200 ukkoa unitissa. Tai ei mahdotonta mutta gw ei saisi niin paljon tuotta koska pitäisi pakata useampia kymmeniä/satoja samaan laatikkoon ja gw tämän hetkisillä hinnoilla niihin olisi varaa vain lottovoittajilla. Sanon uudelleen että eihän suunittelussa mitään pahaa ole mutta älkää sentään käykö tappelemaan olemattomista säännöistä niin kuin Vesa-Matti Loiri ja Hannele Lauri muinaisessa sketsissä mihin he rahojaan käyttäisivät.
Quetzl kirjoitti:ajatellan GW:n mäkiä ja mäkiä luonnossa (siis ei mitään kumpuja)
niin joku 16 miestä peittää koko mäen ei tunnu ihan loogiselta
Tämä peli ei ole loogista vaan fantasiaa. Niinkuin tuossa ylempänä paljastinkin kaikki syvimmät salaisuuteni.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Jos olette selailleet sääntökirjaa loppuun asti, törmäätte osioon kuin "house rules". Lukekaapa se ja ottakaa opiksi. Eli vastaavat ideat toteutuvat kun niiden eteen tekee jotain. Kotisäännöt rokkaa, kunhan ovat järkeviä. Ja jos epäilee jonkin toimivuutta niin laittaa sen vaikka sotuun.
- Kynä-ääliö
k3kkuli

Viesti Kirjoittaja k3kkuli »

Olisi mahdotonta toteuttaa se että 100-200 ukkoa unitissa.
*khöm* Warmaster *khöm*

siis warmasterissahan on pyritty tähän
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Hmm, itse en kuvittele yksikköjä sen isommiksi kuin mitä ne ovat.
Olen aina ajatellut, että kyseessä oleva "maailmanherruusultimatefinalshow"-mättö, joka toteutetaan sen 3K:n puitteissa kuvaa vain yhtä osaa taistelukenttää, jonne sattumoisin on osunut armeijan kenraali.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Rotten sound

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Ja sitten pitäis laittaa parran kasvanta myös hiusten,jano,nälkä,hiertääkö kenkä,nukahtaako,rupeeko modelit pelaa kortia,jalan jälet ja tärkein laittaa osumat näkyviin.
Make The Elf

Viesti Kirjoittaja Make The Elf »

Rotten sound kirjoitti:Ja sitten pitäis laittaa parran kasvanta myös hiusten,jano,nälkä,hiertääkö kenkä,nukahtaako,rupeeko modelit pelaa kortia,jalan jälet ja tärkein laittaa osumat näkyviin.
Sitten sokeriks pohjalle että onko sillä tyypillä hyvä kunto, minkä ikänen se on, onks sil kokemusta jne.
Minä olen hyvä sinä olet huono!
Minä olen oikeassa sinä olet väärässä!
Minä olen aloitteleva pikkupiru sinä olet vanha guru!
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Ja näin mennään ennen pitkää ropettamisen puolelle.
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

Averren kirjoitti:Hmm, itse en kuvittele yksikköjä sen isommiksi kuin mitä ne ovat.
Olen aina ajatellut, että kyseessä oleva "maailmanherruusultimatefinalshow"-mättö, joka toteutetaan sen 3K:n puitteissa kuvaa vain yhtä osaa taistelukenttää, jonne sattumoisin on osunut armeijan kenraali.
Averrenillä on sana hallussa.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Hmm.. sanokaa vaikka mielikuvituksettomaksi, mutta mie näen pelit vaan maalattuina ukkoina pöydällä ja nopanheittoina. Se on ihan kivaa että on tollanen rennompi meininki eikä tarvii alkaa laskemaan mistään taulukoista kraatterin halkaisijaa ja paineaallon aiheuttamaa tuhoa. (katso s.446 taulukko 34b, jos tulos yli40%, katso sivulta 340 repeytyykö helffien lippu irti tangostaan)
Kaipaisi varmaan aikamoiset asetelmat ennekuin alkaisin fiilistelemään jotain "Mighty armies clash in an epic battle of fate, where steel is put against steel and the minds of mortal men cling to their last drop of sanity" -juttuja :p

Hyvää tekstiä tulee tähän aikaa vuorokaudesta ja 5 tunnin yöunet takana viimeyöltä.
Mazu

Viesti Kirjoittaja Mazu »

minusta tämä maasto homma on ihan hyvä sellaisena kun se on nytkin. Muuten pelistä voi tulla liian moninmutkaista.
Ja peliähän tämä vaan on.
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

Minä aina kuvittelen tämän ihan vaan peliksi, jossa on pelinappuloita. Vähän niinkuin shakissakin... Ei sekään kovin realistinen loppujen lopuksi ole. Mun lähetti SÖI sun tornin..?
Warhammer sisältää ihan mukavan fluffin, mutta itse pelissä, käsittelen nappuloita ihan nappuloina.
niin... tänäänkin...
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

hawkeye kirjoitti:Mun lähetti SÖI sun tornin..?
Korjaus: salainen agentti Lähet-Ti onistui tunkeutumaan vihollisen salaisen ohjustukikohdan sisälle ja tappamaan kaikki vartijat. Tämän jälkeen hän tuhosi tukikohdan pienoisella ydinkärjellä.

Pelitermit ovat vain pelitermejä ja kaikesta saa väännettyä fluffia (joskus realististakin), jolla nappuloista saa tehtyä enemmän kuin nappuloita .
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

hawkeye kirjoitti:Minä aina kuvittelen tämän ihan vaan peliksi, jossa on pelinappuloita. Vähän niinkuin shakissakin... Ei sekään kovin realistinen loppujen lopuksi ole. Mun lähetti SÖI sun tornin..?
Shakissa ei "syödä" nappuloita vaan lyödään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

The Captain kirjoitti:Shakissa ei "syödä" nappuloita vaan lyödään.
Siis siinä tosimiesten shakissa. TosiMiesten(tm) shakissa juodaan nappulat, myöskin pöydän alle.
- Kynä-ääliö
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

The Captain kirjoitti:
hawkeye kirjoitti:Minä aina kuvittelen tämän ihan vaan peliksi, jossa on pelinappuloita. Vähän niinkuin shakissakin... Ei sekään kovin realistinen loppujen lopuksi ole. Mun lähetti SÖI sun tornin..?
Shakissa ei "syödä" nappuloita vaan lyödään.
Totta, mutta kuitenkin lähes kaikki käyttävät verbiä "syödä" suomenkielessä. En ala edes kiistelemään vaan otan esimerkin, shakkiopettajani joka on ollut suomen shakki liitossa töissä johtotoimissa (sekä tavannut Anatoli Karpovin, mm. järjestänyt herra Karpovin vierailun Sotungin ylä-asteelle.) sanoo vaan että lähetti syö tornin.

Kyllä tuota lyömistäkin kuulee välillä, mutta aika harvakseltaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”