Lakkaa puhumasta tuurista! Puhu oletusarvoista! Theoryhammerissa on vain oletusarvoja. Ei ole olemassa mitään "jos mä heitän ykkösen niin maailma tuhoutuu". On vain efektejä, jotka automaattisesti tuhoavat 16,666... % maailmasta.Nikodent kirjoitti:Ahaa vai niin, mutta minä taas tarkoitin sitä, että vaikka ogret ottavat 3 hittiä ja 3 haavaa niitä kuolee vain yksi. Eli ogre saattaa jäädä henkiin siitä mihin örkki kuolee. Tämä saattaa on tuurista kiinni, mutta mahdollisuus se pienikin mahdollisuus on.
Ogre ei koskaan saa vain yhtä haavaa yhdestä katapultin haavoituksesta. Ogre saa aina tasan 2,5 haavaa yhdestä katapultin haavoituksesta. Muut figut saavat aina tasan yhden haavan katapultin haavoituksesta. Kaiken muun olettaminen on naurettavaa.
Näin on. Tästä on hyötyä ogreille eniten silloin, kun ogreyksikkö saa osakseen vain pienen määrän kevyttä tulitusta. Mutta let's face it, mikä örkkiyksikkö (tai muu sellainen) häiriintyisi yhtään ogreja enempää siitä, että saa osakseen vain pienen määrän kevyttä tulitusta? Tuskin edes seaguard.Nikodent kirjoitti: Ehkä niin. No jätetään sitten vaikka imo elävä ogre on vaarallisempi kuin kuollut örkki. Ogreilla tämä tehokkuuden pudotus tapahtuu vain harvemmin ja isommissa askelissa kuin örkeillä.
Yksipuolinen paniikkitesti (yksipuolinen; vain ogret ottavat, sinun x-bowisi tuskin ottavat testiä siitä että ogret kävelevät kohti. Fear testin otat kyllä lopussa, mutta se on paljon kevyempi kuin paniikki). 10 X-bowia aiheuttaa yhdellä lyhyen matkan ampumisella jo 2 haavaa irongutteihin. Jos et kahta kertaa pääse ampumaan ogreja pelin aikana (yksi pitkältä, yksi lyhyeltä, mahd. yksi stand & shoot, jos ei oteta fleetä), niin on aika köyhästi pelattu.Nikodent kirjoitti: Onhan se kivaa iheuttaa se yksi tai ne kaksi haavaa siihen yhteen ogre yksikköön per ampuva yksikkö. Se että vaikuttaako tämä ratkaisevasti ogre armeijan taistelutehoon riippuu tilanteesta.
Sopivia kukkuloita löytyy varmasti useammin kuin gangbangattavia yksiköitä! Kaikki pelaavat joko single model i wanna be kaaos-armeijoita tai sitten vaan ampuvat kentän toisessa päädyssä.Nikodent kirjoitti: Se sitten saatko ne ampuvat yksiköt kukkulan reunalle ottamaan sitä ogre chargea vastaan olisi se ihanne tilanne (kuten ogrejen kylkeen pääsykin) tosin sopivia kukkuloita sopivissa paikoissa löytyy harvemmin kuin gangbangattavia yksiköitä.
Usko jo, siinä vaiheessa kun ritarit saavat haavan, ogret saavat 2,5 haavaa stonarista! Jos ritarit saavat kaksi, ogret saavat 5!Nikodent kirjoitti: Höh. Ogreja ei kiinnosta ne kaksi haavaa jos sitä kolmatta ei tule. Sen sijaan viiden vahvuisen ratsuväkiyksikön taisteluteho tippuu lähes puoleen jo niistä ensimmäisestä kahdesta haavasta.
Perusoletuksesi, että ogret saavat aina tai edes joskus theoryhammerissa yhden haavan stonarista on täysin väärä. Teoreettisissa tilanteissa ogret saavat aina vain ja tasan 2,5 haavaa yhdestä stonarin haavasta. Ritarit taas saavat aina ja vain yhden haavan yhdestä stonarin haavasta.
Kerro sitten, kun aletaan puhua muista kuin stonarin haavoista.
Armeijalla on paljon suurempi pakko pelata kuin jollain yksittäisellä yksiköllä. Jo pelkäsään sen takia, että muuten kaikki pelaavat "minä olen erittäin hyvä pelaaja"-lohari-hellcannon armeijoilla.Nikodent kirjoitti: Heh tähänpä on helppo vastata. Kuka pakottaa ottamaan ok-kirjan?
En minä tykkää ogreista. Minä vihaan niitä rumia p45k0j4. Ne ovat p45k1n armeija johon olen ikinä koskenut sitten imperial guardin. On pakko pestä aina kädet, kun on pelannut ogreilla.Nikodent kirjoitti: Jos tykkäät ogreista ja otat niitä niin miksi joku ei tykkäisi kääpiö eliitistä tai tontuista ja ottaisi niitä.
Ogret kestävät marginaalisesti enemmän ampumista kuin sea- ja black guard tai kaaoswarriorit pisteisiinsä nähden. Ei voida mistään kovin hienosta asiasta puhua.Nikodent kirjoitti:Ogret ovat ogre armeijan eliittiä. Tosin siinä armeijassa ei nyt ole paljoa muuta kuin tätä ogre eliittiä, mutta se ogre eliitti kestää ampumista paremmin kuin muu kallis eliitti joka on jo hyvä juttu kun ogret ovat "eliittiä".
Hah! Bluffasin, oikeesti mun isi varastaa sun isin kaikki vasemman käden sukat.Amazing Slug kirjoitti: Pitänee sitten varottaa mun isiä ettei ryppyile sun isilles. Toivottavasti et vaan bluffaa ettei mies parka huolestu turhaan.