Örkkien biket lähitaistelussa
Örkkien biket lähitaistelussa
Tarkistetaan, että olen tajunnut tämän oikein.
1. Biket chargatessaan vastustajan kimppuun ampuvat, eli saavat korkeimman I:n ja toistavat shooting-vaiheen toimenpiteen.
2. Biket closiksessa (vuoro chargen jälkeen) lyövät muilla mukana olevilla aseillaan, jotka eivät voi olla choppia, normaalilla kakkosen Illä kaksi kertaa per ukko.
3. Biket hävittyään klosiksen eivät pakene - eli ovat no retreat säännön alaisia.
Ja tästä olen epävarma:
4. Biket chargatessaan closikseen, jossa on omia mukana. Saavatko ampua lähitaisteluhyökkäysten sijasta (psycho blastas- sääntö) vai päteekö sääntökirjan "closikseen ei saa ampua"- sääntö.
nimim. "jos sääntökirja ja örkkikodexi ovat ristiriidassa, noudatetaan örkkikodexia"
1. Biket chargatessaan vastustajan kimppuun ampuvat, eli saavat korkeimman I:n ja toistavat shooting-vaiheen toimenpiteen.
2. Biket closiksessa (vuoro chargen jälkeen) lyövät muilla mukana olevilla aseillaan, jotka eivät voi olla choppia, normaalilla kakkosen Illä kaksi kertaa per ukko.
3. Biket hävittyään klosiksen eivät pakene - eli ovat no retreat säännön alaisia.
Ja tästä olen epävarma:
4. Biket chargatessaan closikseen, jossa on omia mukana. Saavatko ampua lähitaisteluhyökkäysten sijasta (psycho blastas- sääntö) vai päteekö sääntökirjan "closikseen ei saa ampua"- sääntö.
nimim. "jos sääntökirja ja örkkikodexi ovat ristiriidassa, noudatetaan örkkikodexia"
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Orkkiprätkien lähiksessä ampuminen lasketaan erikoislähitaisteluhyökkäykseksi. Näin ollen se noudattaa samaa periaatetta kuin muutkin lähitaisteluampuma-aseet kuten Digital Weapons ja Mandiblaster.
Näin ollen varsinaista ristiriitaa ei ole.
Näin ollen varsinaista ristiriitaa ei ole.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Haluaisin tarkentaa kohtaa 2: Biket EIVÄT lyö normaalisti sillä vuorolla kun chargettavat (lue Psycho Blastas). Eli ne PELKÄSTÄÄN ampuvat, eivät iske cc-aseilla sillä vuorolla kun chargettavat.
Ja kohta 3. Biket eivät varsinaisesti ole "no retreat" säännön alaisia vaan oman codexin "Speed Freeks" säännön.
Kohta 4. Orc codex sanoo että "Psycho Blastas" isku on SHOOTING ATTACK eli tästä voisi olettaa että et saa ampua lähitaisteluun jossa on omia. Tästä en tosin ole varma, joten kysy GW:ltä asiaa ja pistä vastaus sitten tännekkin muitten luettavaksi.
Ja kohta 3. Biket eivät varsinaisesti ole "no retreat" säännön alaisia vaan oman codexin "Speed Freeks" säännön.
Kohta 4. Orc codex sanoo että "Psycho Blastas" isku on SHOOTING ATTACK eli tästä voisi olettaa että et saa ampua lähitaisteluun jossa on omia. Tästä en tosin ole varma, joten kysy GW:ltä asiaa ja pistä vastaus sitten tännekkin muitten luettavaksi.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
- The Captain
- Valvoja
Niin. Kuten topicin aloittajacamoflame kirjoitti:Haluaisin tarkentaa kohtaa 2: Biket EIVÄT lyö normaalisti sillä vuorolla kun chargettavat (lue Psycho Blastas). Eli ne PELKÄSTÄÄN ampuvat, eivät iske cc-aseilla sillä vuorolla kun chargettavat.
(korostus omani), et kerro mitään uutta.Scoundrel kirjoitti: 2. Biket closiksessa (vuoro chargen jälkeen) lyövät muilla mukana olevilla aseillaan
Tuhahdus. Röhähdys. Hervoton nauru. Mistä lähtien tällä menetelmällä on saatu aikaan yhtään luotettavampaa vastausta kuin heittämällä D6:lla?Kohta 4. Orc codex sanoo että "Psycho Blastas" isku on SHOOTING ATTACK eli tästä voisi olettaa että et saa ampua lähitaisteluun jossa on omia. Tästä en tosin ole varma, joten kysy GW:ltä asiaa ja pistä vastaus sitten tännekkin muitten luettavaksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Jos kukaan ei tiedä miten pitäisi toimia, niin sitten ammutaan. Hyväksi havaittu menetelmä myös warhammerin ulkopuolella.The Captain kirjoitti:Tuhahdus. Röhähdys. Hervoton nauru. Mistä lähtien tällä menetelmällä on saatu aikaan yhtään luotettavampaa vastausta kuin heittämällä D6:lla?Kohta 4. Orc codex sanoo että "Psycho Blastas" isku on SHOOTING ATTACK eli tästä voisi olettaa että et saa ampua lähitaisteluun jossa on omia. Tästä en tosin ole varma, joten kysy GW:ltä asiaa ja pistä vastaus sitten tännekkin muitten luettavaksi.
Ah, ymmärsin väärin Scoundrelin sanoman.
Mutta jos emme voi luottaa GW:n omiin vastauksiin niin mihinkäs sitten? Itse olen ainakin saanut loogisia ja todenmukaisia vastauksia kun olen kysynyt säännöistä GW:ltä. Ennemmin kysyn GW:ltä kuin luotan sotavasaran mutu-tuntumaan. Täällä ja turnauksissa kun huomaa mitenkä huonosti säännöt ovat suurimmalla osalla ihmisillä hallussa.
Mutta jos emme voi luottaa GW:n omiin vastauksiin niin mihinkäs sitten? Itse olen ainakin saanut loogisia ja todenmukaisia vastauksia kun olen kysynyt säännöistä GW:ltä. Ennemmin kysyn GW:ltä kuin luotan sotavasaran mutu-tuntumaan. Täällä ja turnauksissa kun huomaa mitenkä huonosti säännöt ovat suurimmalla osalla ihmisillä hallussa.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
- Lihamestari
Haluatko, että rupean luettelemaan kaikki Whide Dwarffien Battle Reportien sääntörikkomukset?camoflame kirjoitti: Ennemmin kysyn GW:ltä kuin luotan sotavasaran mutu-tuntumaan. Täällä ja turnauksissa kun huomaa mitenkä huonosti säännöt ovat suurimmalla osalla ihmisillä hallussa.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- Lihamestari
Eli tämä on ilmeisesti aika pretty darn vaikea peli osata. Osaakohan kukaan näitä sääntöjä edes kohtuullisesti.Lihamestari kirjoitti:Pointtini oli, että GW:n sääntö"oppineet" tekevät virheitä yhtä paljon ja ihan yhtä helposti kuin sotun mututietäjät.